joulu 22
maanantai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Kirjaudu

(Yön talo, #4) Seuraava Edellinen

Julkaistu elokuu 5, 2011
Muokannut Jussi 09.08.2011
Lisännyt Jussi 06.04.2011

Kustantanut Otava. Teoksen alkuperäinen nimi on Untamed.

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Riittääkö Zoey Redbirdin valo, kun muinainen pahuus herää ja levittää mustat siipensä?

Ystävät ovat kääntäneet selkänsä Zoey Redbirdille, koska tämä on salannut heiltä asioita ja sählännyt poikien kanssa. Kaiken takana on pahantahtoinen voima, joka käyttää nuoria vampyyritulokkaita hyväkseen kuin tahdottomia marionetteja. Pimeys tuntuu sikiävän linnunhahmoisia paholaisia.

Zoey tuntee itsensä avuttomammaksi kuin koskaan. Mutta Jumalatar Nyksin valittuna hänen täytyy nousta kohtaamaan vastustajansa. Näyt ovat kertoneet tulevaisuudesta täynnä tuhoa, sotaa ja kuolemaa, ja Zoey on ainoa, joka voi estää näkyjen toteutumisen.

P. C. Cast ja Kristin Cast jatkavat imaisevaa Yön talo -vampyyrisarjaansa. Aikaisemmin ovat ilmestyneet Merkitty, Petetty ja Valittu.

”Kelpoa viihdettä nuorille.” – Helsingin Sanomat.

Pörriäinen lentää hämärissä Ovi hiljaisuuteen Merensininen salaisuus Lydian salaisuus – matka maalausten taakse Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1) Kreivi Karlstein Olin rotta!, eli, Punaiset kengät
 Kirja-arvioita (yhteensä 7 kpl)
- Tanzaaa
17.05.2014

Todella hyvä Kirjasarja tähän mennessä, tässä kirjassa alkoi kunnolla tapahtua, vaikka kyllä edellisissäkin osissa oli "toimintaa" jonkin verran, inolla luen seuraavatkin osat.

- Myrsky10
13.08.2013

Hyvä kirja. Huomattavasti parempi kuin edellinen osa.

- Raks
09.02.2013

Olen hulluna tähän sarjaan! Mutta tämä kirja oli pieni pettymys. Kaikki ne runot ja tapahtumien puute alkoi kyllästyttää mutta loppu oli hyvä.

- Fallen angel
17.01.2012

Kirja oli jälleen nopeasti luettu. Kirjassa oli ehdottomasti hyvää että vähän sivuosassa olleet hahmot saivat enemmän osaa ja hahmoihin tuli uskottavuutta. Kuitenkin yleisesti kirjasarjassa ärsyttää se kun kaikki asiat kerrataan joka kerta ja siihen alan jo kyllästyä, kyllä varmaan kaikki ketkä kirjasarjaa lukevat tietävät jo nelososassa että Damien on homo ja miksi Shauneeta ja Eriniä kutsutaan kaksosiksi, eikä minusta enää tarvitsisi kertoa miksi Zoeyta oltiin pidettiiin aluksi niin erikoisena... Myös taas alkoi tulla tätä kolmoisdraaman alkua ja toivon ettei enää tule sellaisia ihmissuhde draamoja kuin kolmoiskirjassa.... Odotan kyllä innolla seuraavan kirjan lukemista.
  (+2 tykkää tästä)

- CaliFe
20.10.2011

(+1 tykkää tästä)

- loraliz
22.08.2011

Loistava kirja. Tämä sarja se vain parantaa otettaan kirja kirjalta. Zoey saa mies elämäänsä vähän selkiyttä edellisen kirjan sydämiä särkevän lopun jälkeen, mutta tietenkin vastassa on kohta suurempia haasteita. Kirja imaisee itsensä mukaan ja sitä on vaikea laskea käsistä.
  (+1 tykkää tästä)

- Q_Black
12.08.2011

Pidin todella tästä kirjasta. Edellinen kirja ei herättänyt erikoisia tuntoja, mutta tämä korvasi senkin kirjan "tönkköyden". Pidän kirjojen nopeatempoisuudesta ja helppolukuisuudesta. Zoey painii monen raskaan asian kanssa yhtä aikaa, mutta pitää pitansa ja löytää tiensä ulos ongelmasta jos toisesta. Tässä kirjassa vastustaja on kuitenkin suurempi kuin kukaan osaa kuvitella. Upeasti kirjoitettu kirja, joka sai useasti hymyn huulille hahmojen loistavilla letkautuksilla. Kirjoista huomaa heti, että se kertoo teineistä. Kirjailijat ovat saaneet tämän välitettyä tekstiin turhankin hyvin, joskus ärsyttävän hyvin. Tässä kirjassa se ei kuitenkaan haitannut.
  (+4 tykkää tästä)