Merenjumalan poika

@ Rick Riordan
Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit #2) - Rick Riordan 8.94   292

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Elokuvataivaan tähtenäkin tunnettu Percy Jackson palaa kehiin!

Percy Jackson herää painajaiseen. Kaksi käärmehiuksista rouvaa väittää Percyn tappaneen näiden sisaren Medusan – ja yrittää kostoksi saada hänet hengiltä. Mutta painajainen ei olekaan unta. Percy on joutunut muistinsa menettäneenä omituiseen leiriin, jonka asukit väittävät olevansa "puolijumalia".

Percy muistaa vain oman nimensä ja jonkun Annabeth-tytön nimen. Tiedoilla ei pitkälle pötkitä, kun tehtävänä on yhdistää roomalaisten ja kreikkalaisten puolijumalten leirit ja vapauttaa kuolema, Thanatos, ennen kuin maaemo Gaia herää ja tuhoaa maailman.

Kirja julkaistu heinäkuu 5, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi The Son of Neptune

Haadeksen talo (Olympoksen sankarit #4) 8.92   192
Olympoksen veri (Olympoksen sankarit #5) 8.68   158

Lexei
marraskuu 2, 2016

Edellisen kirjan kahmittuani, siirryin suoraan lukemaan tätä osaa. Aluksi oli hirveä pettymys, kun tarina ei jatkunutkaan samasta kohtaa mihin edellinen päättyi. Mutta Percyn tarinan alkaessa mieli muuttui, ja oli oikeastaan mukava lukea saman hetken tapahtumia toisaalta ja toisten näkökulmasta.

Soturiorava
helmikuu 14, 2015

Todella hyvä kirja. Parempi kirja kuin edellinen (sekin todella hyvä), koska tässä oli Percy Jackson. Muutkin henkilöt olivat hyviä. Aluksi Frankin luvut olivat tylsiä, mutta sitten loppua kohden ne paranivat. Suosittelen!!!!

Kat
elokuu 17, 2014

Koska suorastaan rakastan Rick Riordanin kirjoja, tiesin että tämäkin olisi mahtava. En pettynyt yhtään.

Arwina
huhtikuu 7, 2014

Ihan huippukirja! Taas kerran Riordanin huikea suoritus. Kirja vetää mukaansa ja on vaan pakko lukea. Rakastan tätäKIN sarjaa ihan mielettömästi!!!!

Kastehelmi
joulukuu 24, 2013

Ihan mahtava kirja! Olen iloinen, että Percy Jackson oli jälleen kirjan päähenkilöiden joukossa. Luin tämän kirjan jo aikaisemmin, ennen kolmannen osan ilmestymistä ja arvatkaa vain, miltä tuntui, kun huomasi, että seuraava osa tulee suomenkielisenä vasta viiden kuukauden päästä. Odotus kävi pitkäksi, mutta lueskelin Rick Riordanin kirjoja yhä uudestaan ja uudestaan. Toivon, että Percy Jacksonin seikkailut jatkuvat. Jos eivät tässä sarjassa, niin jossain muussa.

Lonely Reader
marraskuu 17, 2013

Olen lukenut kirjan kauan sitten mutta vasta vähän aikaa sitten sain tietää miten kirjoitetaan arvostelu joten... No mutta kuitenkin meillä oli koulussa äidinkielessä tehtävä että piti lukea kirja ja tehdä siitä kirja-arvostelu. En itse tehnyt tästä kirjasta vaikka Riordan onkin minun mielestäni paras kirjoittaja ikinä. Ja taas eksyin aiheesta, niin olin ruveta kiljumaan ja hyppimään ilmaan kun huomasin että minun ihastukseni (olen 12.v ja 6 luokalla) teki tästä samaisesta kirjasta jonka olin juuri itse lukenut ja aloittanut Ateenan merkkiä niin kirjaesitelmän. Oikeasti siis kukaan mun kavereista ei pidä kirjoista paitsi yks. Ne vaan jauhaa et miks luet kirjoja ne on tylsiä. No arvatkaa mitä? Mun mielestä ei. Varsinkaan fantasiakirjat. :) Olen lukenut myös ateenan merkin joten House of hades odotan innolla saapumistasi kirjakauppoihin ja kirjastoihin.

Indeed
maaliskuu 20, 2013

Jälleen kerran, mahtava kirja. En jaksaisi odottaa Kolmatta osaa! No, pitää kai odottaa, englantinikin on ruosteessa, muuten olisin EHKÄ lukenut kolmannen osan. Kuten vanhemmat sanoo: Kärsivällisyys palkitaan.

Saphira.
helmikuu 26, 2013

Hyvä kirja, mutta yksi asia kävi selväksi: en pidä roomalaisista. :D Kun luin Eksynyttä sankaria, toivoin että tämä kirja olisi kokonaan Percyn näkökulmasta, kuten aikaisemmassa sarjassa. Loppu jäi mielenkiintoiseen kohtaan, odotan innolla Percyn ja Annabethin kohtaamista. :)

Kirjaneito
helmikuu 5, 2013

Luin jo toista kertaa ja tykkäsin paljon. Kirja esittelee edellisistä kirjoista tutun Puoliveristen leirin ja muinaiskreikkalaisten tapojen sijaan Juppiterin leirin ja roomalaista mytologiaa ja tapoja. Huumori oli Riordanin tyylistä ja upposi minuun edelleen täydellisesti. Pienenä miinuksena kirja kuitenkin toistaa itseään. Percyä ja kumppaneita odottaa jälleen se sama mahdoton tehtävä "Pelastakaa maailma neljässä päivässä". Loppuviimeksi se ei kuitenkaan haitannut ja huomasin suorastaan ahmivani sivuja. Suosittelen edelliset Percy Jacksonit lukeneille. Nyt odottelen seuraavaa osaa kirjastosta, jonka aion tapojeni vastaisesti lukea englanniksi, ehkäpä se kertoo jotain...

EndlessMoment
syyskuu 29, 2012

Tätä odotettiin! Ja täytyy myöntää että valmistauduin hienoiseen pettymykseen, mutta sitä ei kuitenkaan tullut. Kirja jatkoi - ei vielä liian - tuttua rataansa, ja teksti kulki sujuvasti, niinkin, että yllätyin kun käänsin sivua ja tajusin vasta silloin, että kirja on nyt luettu. Kuitenkin loppu jäi niin auki, että olen päättänyt ostaa ja lukea kolmannen osan englanniksi. Kuitenkin seuraavassa osassa pitäisi olla jotain uutta, että lukijoiden mielenkiinto pysyy yllä. Tähän mennessä kirjat on tahty samalla toimivalla muotilla, mutta liika on liikaa. Mutta vaikka tätä nyt melkein haukunkin, olen sen verran suuri fani, että en voi lopettaa sarjan lukemista vaikka haluaisinkin, ja vielä en edes halua.

Emppu101
syyskuu 9, 2012

Aivan paras kirja! Luulin tätä ennen tienneeni aivan kaiken Rick Riordanin kirjoista ja Percystä mutta tämä kirja paljasti Poseidonin pojasta aivan uusia puolia. Muut kirjan hahmot olivat uniikkeja ja monipuolisia, Frankin ulkonäköä oli vain hankala kuvitella. Sanon vielä kerran: Aivan paras kirja! Siinä on kaikki hyvän fantasiakirjan ominaisuudet: jännitys, romantiikka, taika ja arvaamattomuus! Rakastin sydämmestäni enkä malta odottaa seuraavaa kirjaa!

ekjk
elokuu 31, 2012

Mahtava! olen lukenut kaikki rick riordanin suomeksi ilmestyneet kirjat.

Catherine
heinäkuu 10, 2012

Tätä onkin jo odotettu ! Hyvä etten kirjakaupassa alkanut huutamaan, kun tämän siellä näin. Totta kai nappasin mukaani ja turha ostos ei suinkaan ollut. Tuntuu kuin Rickin kirjat kääntysivät koko ajan vain parempaan päin. Kirjoitusvirehitä toki muutama löytyi, mutta virheitä sattuu. Ilmassa oli tietynlaista jännitystä ja loppua kohti se vain huipentui. Loppu jäi kuitenkin sopivasti auki seuraavaa osaa varten. Saa nähdä pysynkö nahoissani sen ilmestymiseen asti. Suosittelen !

Forever Young
heinäkuu 9, 2012

Ylitti kaikki odotukseni! Tykkäsin aivan valtavasti, en voi yksinkertaisesti muuta sanoa. Kirjassa oli kyllä kirjoitus virheitä, mikä kummastutti, mutta ei se silti pisteitä laske :-) Tykkään Riordanin tavasta kirjoittaa. Tämä oli ehdottomasti hänen kirjoistaan kolmen parhaan joukossa, enkä todellakaan jaksa odottaa Mark of Athenan ilmestymistä! Suosittelen ihan kaikille, mutta Percy Jackson-sarja sekä Eksynyt Sankari-kirja olisi hyvä lukea ennen tätä :-)

Saki
kesäkuu 22, 2014