Kirjasto Siiri Enoranta Painajaisten lintukoto
marras 24
maanantai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

[klikkaa suuremmaksi]

Julkaisupäivä heinäkuu 2012
Muokannut Jussi 31.12.2012

Kustantanut WSOY.

Sidottu.

”Minä olen tullut takaisin lakatakseni olemasta.”

Lunni on tottunut siihen, että todellisuus taipuu hänen tahtoonsa unen kautta. Mutta karattuaan kiellettyyn tosimaailmaan hän huomaa rajojensa tulevan vastaan. Kaarniolasta kantautuu hirveitä huhuja, ja voidakseen auttaa sen asukkaita Lunnin on korjattava se, minkä hän lähdöllään aloitti. Hänen on löydettävä linnuista valtavia ratsuja kasvattava Palila ja tuotava tälle vangittu konetyttö T23, joka on kauniimpi kuin pilvetön yötaivas. Ennen pitkää Lunnin on palattava vaaroja tihkuvalta taipaleeltaan kotiin: sinne mistä laskee Torkkujoki, hirviön kyynelistä suolainen.

Painajaisten lintukoto on kertomus pojasta, joka ei tarkalleen ottaen ole ihminen, ei valetta eikä totta, ja hänen matkastaan todellisen maailman seikkailuihin vuosien unennäön jälkeen.

Siiri Enoranta oli Finlandia Junior -ehdokkaana vuonna 2009 esikoisteoksellaan Omenmean vallanhaltija ja 2011 Runeberg-ehdokkaana romaanillaan Gisellen kuolema.

Arvosteluotteita:

”Siiri Enoranta on taitava kirjoittaja ja vakuuttava vieraiden maailmojen luoja. Vaikka ainekset ovat pohjimmiltaan klassiset, niiden muodostama kokonaisuus on kekseliäs ja aivan uudenlainen.” - Maaria Rousu, Pohjalainen

”Enoranta käyttää kieltä kauniisti, herkuttelee linnunnimillä ja kertoo vankasti. Painajaisten lintukodon loppu on hieno yhdistelmä kauneutta ja kauheutta.” - Vesa Sisättö, Helsingin Sanomat

”Painajaisten lintukoto on mielenkiintoinen askel Enorannan tuotannossa.” - Maria Loikkanen, Etelä-Suomen Sanomat, Keskisuomalainen ja Savon Sanomat

Soturi Matiaksen miekka (Redwallin taru, #1) Ruohometsän tarinoita Näkyjen kivi (Arthur-trilogia, #1) Merensininen salaisuus Vuori Vedeeran taru Taivaan paino
 Kirja-arvioita (yhteensä 0 kpl)
Ole ensimmäinen kirja-arvion kirjoittaja!
Kirjasto Siiri Enoranta Painajaisten lintukoto