Tulitähden tehtävä

@ Erin Hunter
Tulitähden tehtävä (Soturikissat-erikoisseikkailut #1) - Erin Hunter 8.40   147

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Vesa-Matti Paija. Sidottu.

Soturikissaklaanien välillä vallitsee viimein rauha, mutta Myrskyklaanin päällikkö Tulitähti näkee ahdistavia näkyjä epätoivoisesti pakenevasta, tuntemattomasta kissaklaanista. Pian hänelle paljastuu järkyttävä salaisuus: hänen soturiesi-isänsä Tähtiklaanissa ovat valehdelleet hänelle. Mistä on oikein kysymys?

Tulitähden on lähdettävä vaaralliselle retkelle etsimään totuutta. Kumppaninsa Hiekkamyrskyn kanssa hän taivaltaa kauas kotoa ja saa selville ikivanhan vääryyden. Mikä matkan määrä lieneekään, yksi asia on Tulitähdelle selvä: mikään ei ole enää ennallaan.

Soturikissoista (Warriors) on muutamassa vuodessa muodostunut valtava kansainvälinen kirjailmiö. Alun perin englanniksi kirjoitettuja Soturikissat-kirjoja on käännetty jo 19 kielelle. Pelkästään Yhdysvalloissa sarjan kirjoja on myyty tähän mennessä yli 9 miljoonaa kappaletta ja ne ovat toistuvasti New York Timesin myydyimpien kirjojen listalla.

Art House on julkaissut kuusiosaisen Soturikissat-sarjan vuosina 2009–2011. Tulitähden tehtävä on itsenäinen erikoisseikkailu, joka jatkaa sarjan päähahmon tarinaa.

Keskustelu: Erin Hunter (13 viestiä)

Kirja julkaistu maaliskuu 7, 2012 (Art House)
Alkuperäinen nimi Firestar's Quest

Haukkasiiven taival (Soturikissat-erikoisseikkailut #9) 8.76   4
Tiikerisydämen varjo (Soturikissat-erikoisseikkailut #10) 10.00   2

Lilli Pii
elokuu 3, 2016

Tämän kirjan jälkeen jäi masentunut olo, kun seikkailu oli ohi. Nautin kovasti siitä, että Tulitähti sai pentuja. Enpä vain osannut aavistaa, että tämä ihana kissa ei olisi päähenkilönä enää pidempään. Toisten näkökulmasta sen päätöksissä ei tunnu olevan järkeä. Kirjoitan tätä Pitkien varjojen jälkeen, eikä Taivasklaani ainakaan toistaiseksi ole muuttanut toisten klaanien luokse (ikävä kyllä). (Ymmärrät äskeisen lauseen vain jos olet lukenut Tähtiyöhön asti).

Suosittelen tassuttelemaan kirjan läpi joen alkulähteille!

Sipe
heinäkuu 12, 2016

Kiva kirja! Luen kirjaa tällä hetkellä, olen ihan koukussa ja pakko lukea koko ajan! Voin jo arvata, että Tulitähti löytää Taivasklaanin ja auttaa sen uudelleenrakentamisessa.

Arra
kesäkuu 27, 2016

Enpä oikein tiedä jaksanko jatkaa näitä erikoisseikkailuja tämän jälkeen.. :/

Sopu
tammikuu 22, 2016

Kirjan jälkeen Tulitähden päähenkilönä oleminen loppuu. Aihe oli minusta hiukan tylsä ja harmittaa kun Tulitähden luonne alkaa pikku hiljaa muuttua.

Soturikissat-fani03
maaliskuu 22, 2015

Aika hyvä ja jännä. Kiva kun vaiteeksi olaan reviirin ulkopuolella :). Kokonaisuutena hyvä ja jännä.

Verhottu
joulukuu 7, 2014

Ei ehkä parhaita mutta hyvä silti.

Ruusy
heinäkuu 26, 2014

Ihanaa kun kirjailija on vienyt tarinan vaihteeksi kauas reviireistä.

lokakuu 27, 2013

Todella hyav kirja joka toi mukavaa vaihtelua normaaleihin soturikissoihin!

Indeed
maaliskuu 20, 2013

Yksi suosikki kirjani Soturikissoista!

kissafani
helmikuu 3, 2013

Paras osa soturikissoista. Mukavaa saada vaihtelua kun yleensä kirjat kertovat metsän tapahtumista mutta nyt mukana oli ennimmäkseen uusia kissoja ja lähes kaikki tapahtui jossain muualla kuin metsässä.

Inactive
heinäkuu 17, 2012

Ehdottomasti tähän mennessä parhain Soturikissat sarjan kirjoista! Pidin eritoten siitä, että tämä erikoisseikkailu todentotta oli erikoisseikkailu, eikä perustunut vain metsän tapahtumiin, vaan aivan toisaalle tuoden paljon uutta jännitystä sarjaan. Rakastin sitä, että kirja oli myös paksu <3 Vaikkakin luin tämän parinpäivän sisään <3 Nyt odottelemaan kakkoskauden kirjoja jo innolla!

Rosale
kesäkuu 30, 2012

Suosikkini, myös sen takia, kun Tulitähden tehtävä oli paksumpi kirja ja sisälti enemmän jännitystä. Jään kaipaamaan Taivaankajoa..:(