Elphamen valinta

@ P. C. Cast
Elphamen valinta - P. C. Cast 6.92   26

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Eeva Koskimies. Nidottu.

Elphamen elämä ei koskaan ollut helppoa, vaikka hän olikin saanut elää loiston keskellä ja nauttia erityisasemasta. Erityisyys oli raskasta kannettavaksi. Kukaan ei ollut Elphamen kaltainen. Hän oli ihmisen, kentaurin ja jumalattaren yhdistelmä.

Elphame oli tottunut voittamaan vaikeudet. Hänen elämänsä sai uuden suunnan, kun hän lähti uudisraivaajaksi MacCallanin raunioituneeseen linnaan. Hänen hurmuriveljensä Cuchulainn seurasi ylpeänä sisarensa edistymistä uuden klaaninsa johtajana.

Cuchulainn tiesi henkimaailman kautta, että linnassa Elphame tutustuisi myös kohtaloonsa. Uusi asema klaanin päällikkönä sai Elphamen loistamaan ja kohta hänen keskustelukumppaneinaan olivat myös linnan vanhan lordin henki sekä olento, joka oli kaikille täysin tuntematon, mutta joka jakoi Elphamen kanssa paljon; erilaisuuden ja mahdollisuuden paremmasta tulevaisuudesta. Mutta ennen tulevaisuutta Elphamen oli tehtävä suuri valinta. Hänen oli ratkaistava uuden elämänsä suunta.

Kirja julkaistu maaliskuu 2012 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi Elphame's Choice
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Partholon

"Partholon"-sarja:

• Elphamen valinta (2004)
  • Brighidin matka (2005)

Englanniksi nimillä "Divine" tai "Partholon Series" tunnettu, myöhemmin ilmestynyt trilogia:

• Jumalattaren valittu (2006)
  • Valittujen taisto (2006)
  • Valontuoja (2007)

Pääsarja Nocturne

Jumalattaren valittu (Partholon #1) 7.70   52
Valittujen taisto (Partholon #2) 6.98   40
Valontuoja (Partholon #3) 5.78   27
Elphamen valinta 6.92   26
Brighidin matka 6.04   22

joulukuu 20, 2019

Elphamen valinta on mahtava kirja. Se on itsenäinen jatko-osa Partholon-sarjalle, ja samalla oman sarjansa ensimmäinen osa. Heti alussa huomaa, että tämä kirja on parempi, kuin ensimmäisen sarjan kirjat, niin hyviä kuin nekin ovat. Parasta Elphamen valinnassa on kuitenkin se, että kirja on kirjoitettu hän-muotoon ja näin ollen siitä tulee parempi.

Juoni on todella hyvä ja mielenkiintoinen. Elphame on hyvä ja sympaattinen hahmo, johon tykästyin heti. Ja sitten Lochlan. Mielestäni hän oli täydellinen. Oli upeaa, ettei hän ollut kentauri, tai edes ihminen. Hän oli myös hyvin sympaattinen ja uskottava hahmo. Rakkaustarinan nopea syttyminen oli ainoa pieni miinus, se kun taas tapahtui liian nopeasti, mutta Castilla taitaa vain olla sellainen tapa.

Mihael
syyskuu 12, 2015

Olen yllättynyt! Olin erittäin pettynyt aikaisempiin kolmeen osaan, mutta tässä kiteytyi tarina järkevästi eikä tehnyt mieli jättää koko aika kirjaa kesken. Edellisissä osissa häiritsi kaikkien tyhmyys, huono tarinankerronta, huonot henkilöt. Suoraan sanottuna kaikki, mutta ne sain luettua pässin itsepäisyydellä. Tätä kirjaa suosittelen lukemaan ja voi jättää aikaisemmat osat lukematta, koska tarinaan on liitetty hyvin ns. edelliset tapahtumat, että lukija pysyy mukana mitä on tapahtunut ja miksi tapahtuu tässä kirjassa. Kokonaisuus kuitenkin tästä sarjasta on, että Cast olisi voinut keskittää energiansa Yön Talo -sarjaan kuitenkin. Nytten voi jo kuitenkin vielä viidettä osaa Partholonia aloitella kivalla mielellä, toivoen että tämä ei ole ainoa hyvä osa.

Raappmi
Raappmi