Kodittomat sielut

@ Gena Showalter
Kodittomat sielut (Intertwined #1) - Gena Showalter 7.28   59

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Hanna Arvonen. Nidottu.

Aden Stone oli saanut taas uuden mahdollisuuden, jonka tyriä. Hänet oli sijoitettu asumaan ranchille, joka oli tarkoitettu hankalille pojille, perheettömille ja mahdottomille. Aden ei ollut skitsofreeninen, kuten kaikki häntä hoitaneet lääkärit luulivat. Hän vain keskusteli päässään asuvien kodittomien sielujen kanssa. Tällä kertaa Aden halusi onnistua. Hän halusi kouluun tavallisten nuorten keskelle ja hän halusi tavata uudestaan Mary Annin, jonka hän oli kohdannut hautausmaalla. Tyttö oli ainoa, joka sai äänet hänen päässään vaikenemaan.

Mary Ann Gray eli kahdestaan isänsä kanssa, jonka silmäterä tämä oli. Mary Annilla oli rakkautta ja hänellä oli viisitoistavuotissuunnitelma: hän keskittyisi kouluun, opintoihin ja valmistuisi psykologiksi. Isä yritti houkutella Mary Annia ottamaan rennomminkin ja saamaan ystäviä.

Kun Aden aloitti Mary Annin koulussa, kaikki tuntui muuttuvan. Kiltin koulutytön maailma oli yhtäkkiä muutakin kuin läksyjä ja jalkapallopojan kosiskelua. Yhdessä Mary Ann ja Aden olivat keskellä maailmaa, jossa ihmissudet, vampyyrit, noidat ja peikot olivat osa arkipäivää ja jossa toiveet ja pelot oli kääritty samaan pakettiin. Yhdessä he pystyisivät selvittämään menneisyytensä ja antamaan kodittomille sieluille kodin.

”Jäin koukkuun tähän kirjaan heti ensihetkestä lähtien. Uskomatonta” – Kristin Cast, New York Timesin bestsellerkirjailija ja yksi suositun House of Night -sarjan kirjoittajista. New York Timesin sekä USA Todayn bestsellerlistoilta

Kirja julkaistu kesäkuu 2012 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi Intertwined
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Intertwined

Sarjaan oli tarkoitus tulla vielä neljäs osa, mutta sitä ei koskaan kirjoitettu.

Pääsarja Nocturne

Kodittomat sielut (Intertwined #1) 7.28   59
Selviytyjät (Intertwined #2) 6.96   32
Kietoutuneet (Intertwined #3) 6.06   20

lolde
syyskuu 13, 2018

Pidin paljon kirjan päähenkilöistä, eikä sivuhenkilötkään olleet huonoja. Juoni kulki koko ajan eteenpäin, eikä tylsiä sivuja ollut joukossa, vaan jännitystä riitti aivan ensimmäisestä sivusta lähtien. Yöunetkin jäivät vähäisiksi tämän kirjan seurassa, kun en vaan olisi millään malttanut laskea sitä käsistäni. Mitään huonoa sanottavaa en kirjasta keksi ja kirja on ehdottomasti lukemisen arvoinen.

<strong><i>Guest-4163</i></strong>
Guest-4163
kesäkuu 8, 2012

Luin kirjan jo noin kuukausi sitten, koska tilaan Harlequinin Paranorman Romace sarjaa, joten arvostelu ei ehkä ole parhaasta päästä. Idea on hyvin mielenkiintoinen muttei ehkä niinkään omaperäinen. Tarinan kulku oli melko sujuvaa. Välillä tuli niin paljon informatiivistä tietoa että piti hetkeksi pysähtyä miettimään että mitä siinä sanottiinkaan. Tykkäsin kuitenkin tarinan etenemisestä ja etenkin siitä että kirjassa oli oikeastaan kahden eri henkilön omat rakkaustarinat ja että kyseiset henkilöt kytkeytyivät toisiinsa mielenkiintoisilla tavoilla. Monimutkaisia perhesuhteita löytyy, mutta toiminta jäi ehkä vähäiseksi siinä mielessä etteivät tilanteet niin kauhean jännittäviä olleet. Mainitakseni vielä että Aden oli ehkä turhan epätoivoinen hahmo, mutta kapinallisuus oli suurimmaksi osaksi viihdyttävää. Huom, suurimmaksi osaksi. Kuitenkin oikein hyvä kirja, ja pystyy hotkaisemaan aika nopeastikin, eli tylsä ei ole. Antaisin arvosanaksi 3,5 jos pystyisi, mutta minun on taivuttava kolmeen tähteen.

Keskiyön kyyhkynen
heinäkuu 25, 2017