joulu 21
sunnuntai

Risingshadow on Suomen suurin scifi- ja fantasiakirjallisuuteen keskittynyt sivusto.
Tarjoamme mm. kattavan ja ajantasaisen spefikirjatietokannan, arvosteluja
uutuuskirjoista ja aktiivisen keskustelualueen!

Kirjaudu

Lukulistalle

Julkaistu 2003
Muokannut Thialfi 13.01.2009
Lisännyt FreakyMike 02.11.2003

Kustantanut Tammi. Teoksen alkuperäinen nimi on The Escape.

Alkuteos ilmestynyt 1998. Suomentanut Tarja Rouhiainen. Kannen kuva: David B. Mattingly.

Voisiko mikään olla kamalampaa kuin saada selville, että oma äiti on Visser Yksi, pahuuden ilmentymä, yeerkien johtaja, maan valloittaja? Marcolle se on totista totta. Yeerkien johtaja on tehnyt hänen äidistään ohjastajan. Ja nyt Marco aavistaa, että kohtaaminen on väistämättä edessä.

Marco, toiset animorfit ja Ax saavat selville, että Visser Yksi johtaa salaista, maanalaista projektia. He tietävät, että heidän tehtävänsä on sekaantua projektiin. Mutta onko nyt edessä taistelu, johon Marco ei voi osallistua?

Avaruusvakooja (Scott Saunders -sarja, #1) Tuliliskojen laulu (Harper Hall, #1) Avaruuden muukalaisia (Galax, #1) Kävelevät koneet (Kävelevät koneet, #1) Ufo tapaus eli arvoitus nimeltä Antero (Ufo tapaus, #1) Molemmin jaloin 5. aalto (5. aalto, #1)
 Kirja-arvioita (yhteensä 1 kpl)
- tintti89
04.12.2007

Jotenkin tylsäjuoninen kirja. Oikeastaan mitään uutta ei tapahtunut, enkä yleisestikään pidä Marcon kertomista kirjoista. Rupeaa pikkuhiljaa ärsyttämään animorfien selviäminen ihan kaikesta, kirjojen rakennekin pysyy aina samana. Olin kyllä ihan tyytyväinen kirjan vallitsevaan vesi-elementtiin.

Kirjan henkilöt pysyivät samoina kuin edellisissäkin osissa. Olin positiivisesti yllättynyt Tobiaksen lisääntyneestä sarkasmista tässä kirjassa. Olisin odottanut Marcolta enemmän tunteiden purkautumista hänen tajutessaan äitinsä olevan avaruusaluksessa. Olin pettynyt Marcon lähes olemattomaan huumoriin tässä kirjassa.

Kirjan loppu oli samantapainen kuin muissakin sarjan kirjoissa. Iso tappelu, josta kaikki animorfit selviävät ilman suurempia vammoja. Tosin tässä osassa jätettiin Marcon äidin kohtalo hieman avoimeksi, mistä saa innostusta sarjan seuraavien osien lukemiseen.

Tykkää