Kirjaudu Rekisteröidy

Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut

Luo tunnus

(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *

Nälkäpeli 1–3

Nälkäpeli 1–3 /library_link/images/books/6749.jpg

Nälkäpeli 1–3

(Nälkäpeli-trilogia)

Julkaistu: lokakuu 4, 2012 (WSOY)

Tyylit: scifi > dystopia, kokoelma, nuoret
Avainsanat: elokuva

Suomentanut Helene Bützow. Sidottu. Sisältää teokset:

• Nälkäpeli (The Hunger Games, 2008)
  • Vihan liekit (Catching Fire, 2009)
  • Matkijanärhi (Mockingjay, 2010)

TÄLTÄKÖ NÄYTTÄÄ TULEVAISUUDEN MAAILMA?

Luonnonkatastrofin kohdanneen Pohjois-Amerikan raunioista syntyy Panemin valtakunta. Sen kapinoivat kansalaiset häviävät taistelun Capitolin hallitusta vastaan. Rangaistukseksi kehitetään vuotuinen tapahtuma, nälkäpeli, jonka voittaa viimeinen hengissä selviytyjä.

16-vuotiaan Katniss Everdeenin kyvyt joutuvat koetukselle, kun hän ilmoittautuu vapaaehtoiseksi peliin yrittäessään pelastaa pikkusiskonsa. Myöhemmin Katnissilla ja hänen peliparillaan Peetalla on edessään yhä kovempia haasteita, kun tyttöä epäillään yllytyksestä kapinaan. Mikä on urhean Katnissin kohtalo, kun julmaa hallitusta uhmaava vallankumousliike nostaa päätään?

Suzanne Collinsin Nälkäpeli-trilogia on ollut kansainvälinen supermenestys, jonka osia on myyty pelkästään USA:ssa yli 50 miljoonaa kappaletta ja joka on julkaistu 50 kielellä. Pelottavia tulevaisuudenkuvia väläyttelevä jännitysromaanisarja on paitsi hyytävä vertauskuva aikamme kilpailuyhteiskunnasta myös herkkä tarina nuoren rakkauden voimasta.

”Nälkäpeli on täynnä jännitystä, joka ei päästä hetkeksikään otteestaan.” – Kirjailija Stephen King

”Vihan liekit ei ainoastaan vastannut odotuksiani, se ylitti ne.” Kirjailija Stephenie Meyer

”Matkijanärhi on hieno huipennus Nälkäpelille.” – Heidi Ylitalo, Suosikki

Muokannut Jussi (09.03.2016)
Tietoa kirjailijasta :: Suzanne Collins
Suzanne Collins

Suzanne Collins (s. 1962) on yhdysvaltalainen kirjailija. Hän on opiskellut draamaa ja viestintää. Nykyisin hän asuu Connecticutissa perheensä ja takapihaltaan kotouttamiensa kissojen kanssa. Collins aloitti uransa 1991 kirjoittamalla lastenohjelmia televisiolle.

Tripodien aikaNokkosvallankumousLabyrintti (Maze Runner, #1)Valinta (Valinta-sarja, #1)Delirium: Rakkaus on harhaa (Delirium-trilogia, #1)
Kirjoittanut VMN (11.11.2012)

(+3 tykkäystä)

[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Kirjoittanut Gissa (04.09.2014)

(+2 tykkäystä)

Hankin juuri tämän kyseisen opuksen kirjahyllyyni ja pidin erityisesti siitä etä sain kerralla luettua kaikki 3 kirjaa. Kirja on helppolukuinen ja samalla niin mielenkiintoinen että pystyin kuvittelemaan itseni pomppimassa metsässä ponnari heiluen tilanteesta toiseen. Suosittelen lämpimästi kaikille yläasteikäisistä lähtien.
Kirjoittanut Charmilla (12.01.2014)

(+2 tykkäystä)

Aivan mahtava trilogia! Jos et ole vieläkään lukenut, lue nyt! Musitan vieläkin, kuinka pari vuotta sitten hain kirjan kirjastosta ja mietin bussipysäkillä, onko tämä nyt niin hyvä kuin kuvittelen sen olevan. Kun aloin lukemaan kirjaa eteenpäin, en voinut päästää sitä käsistäni. Innolla luin myös muut osat alusta loppuun.
Kirjoittanut Chrysanthe (01.03.2013)

(+2 tykkäystä)

Eilen sain Matkijanärhen luettua ja se nostatti eniten tunteita pintaan. Nimenomaan raakuutensa takia. Edellisen arvostelijan arvostelusta sain sen fiiliksen, ettei oikeen tykännyt kirjasta, mutta se on mielipideasia ja niistä ei voi kiistellä. Itse pidin kirjoista. Tulen lukemaan joskus uudelleenkin. Leffat katson ehdottomasti.
Kirjoittanut Kirjakaapin tyttö (11.05.2014)

(+1 tykkäystä)

Wow...wow. En todellakaan tiennyt mitä odottaa, kun tämän kirjan viime vuonna luin. Sitä oli kehuttu ja vanhempieni suusta taas kuului paheksuntaa, minkä jätin tyytyväisenä huomiotta. Onneksi jätin. Siis tämähnä on oikea myyntimenestys. Tätä parempaa ei olekkaan. Peittoaa Twilightin mennen tullen. Ehkä jopa Potterit, mutta tyyli ja juoni ovat kuitenkin erinlaisia, joten parempi ehkä olla vertailematta. Suosittelen kaikille, jotka pitävät dystopia kirjoista.
Kirjoittanut MustaParonitar (28.02.2014)

(+1 tykkäystä)

Todellinen helmi kirjojen joukossa. Niinkuin normaalistikin elokuva ei tehnyt kunniaa kirjailijan nerokkaille ajatuksille ja henkilöille. Kaikkien täytyisi tämä kirja lukea, mieluiten mahdollisimman pian.
Kirjoittanut Sointulause (06.11.2013)

(+1 tykkäystä)

Paras kirjasarja mitä olen ikinä lukenut! Juoni oli todella mukaansa tempaava ja tarina toteutettu loistavasti. Jokainen osa seurasi saumattomasti seuraavaa.
Kirjoittanut Cath3rin3 (03.01.2015)

Todella koukuttava luettava. Ensimmäinen ja toinen kirja olivat parhaimmat, mutta viimeisessä kirjassa jäi jokin vaivaamaan. Taoahtumat on kerrottu niin hyvin että voisi itse kuvitella olevansa paikalla ja siinä tapahtuukin niin paljon. Suosittelen sellaisille jotka ovat katsoneet elokuvat ja yläkoululaisista eteenpäin.
Kirjoittanut (16.01.2014)

[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]