Loppusoitto (Langennut enkeli #4) - Becca Fitzpatrick 8.56   271

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Noran ja Patchin vuoristoratamainen rakkaustarina saavuttaa huippunsa sarjan odotetussa päätösosassa, joka heittää parin kaoottisiin tunnelmiin keskelle kytevää vallankumousta. Sen polttopisteessä ovat langenneet enkelit ja vapaudestaan kiihkeästi taistelevat nefilit: ääritilanne, jonka rakastavaiset viimeiseen asti tahtoivat välttää.

Asetelmat ovat kaukana ihanteellisista: vanhat viholliset nostavat päätään, uusia syntyy ja ystävyyden ja petturuuden raja on hämärä ja häilyvä. Kohtalo ei ole Noran ja Patchin puolella - mutta pakottaako se heidät taistelemaan toisiaan vastaan?

Becca Fitzpatrickin (s. 1979) esikoisteos Langennut enkeli nousi heti ilmestyttyään New York Timesin bestsellerlistalle. Myös sarjan kaksi seuraavaa osaa, Riitasointu ja Hiljaisuus, koukuttivat lukijat kielletyn rakkauden houkutuksella ja trillerimäisillä elementeillä.

Kirja julkaistu helmikuu 20, 2013 (WSOY)
Alkuperäinen nimi Finale
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Langennut enkeli

Langennut enkeli (Langennut enkeli #1) 8.20   542
Riitasointu (Langennut enkeli #2) 7.96   387
Hiljaisuus (Langennut enkeli #3) 8.42   339
Loppusoitto (Langennut enkeli #4) 8.56   271

heinäkuu 31, 2019

Jännittävä lopetus mainiolle tarinalle! Tämä sarja täytyy ehdottomasti lukea uudestaan, kunhan aikaa on kulunut vähäsen.

Anneliana
tammikuu 23, 2017

Sarjan viimeinen osa oli niin ihana, että sen luettuani minulla oli hirveän tyhjä olo. Ihan kuin minulta olisi riistetty jotain mittaamattoman kallista - ja sellaisiahan Nora ja Patch hahmoina ovatkin olleet. Kirja oli todella koskettava joissain kohdissa ja suupielet kääntyivät pakostikin alaspäin. Juoni eteni tasaista tahtia ja monia uusia hahmoja astui kuvaan. Dante kuvotti minua jollain oudolla tapaa heti ensikättelyssä. Marcien, Scottin ja ehkä jopa vähän Veen loppu olivat todella surullisia. Onneksi kuitenkin Nora ja Patch saivat toisensa. Ikuisesti.

Mystinen tyttö
elokuu 30, 2015

Fitzpatrick ei petä koskaan! Viimeinen osa on ehdottomasti sarjan parhaita osia! Se vetäisen sinut mukaan aivan eri tunnelmiin kuin muissa kirjoissa. Becca on mahtava kirjailija hän osaa vangita lukijansa tavalla mikä on melkein ennen kuulumatonta. Hän säilyttää mielenkiinnon lukukokemuksen ajan, alusta loppuun. Tässä osassa saimme tutustua uusiin henkilöihin ja myös huomata uusia puolia vanhoista. Muitakin salaisuuksia paljastui, jotkut olivat hämmentäviä, toiset koukuttavia. En voi uskoa, että tämä oli sarjan viimeinen osa lukisin niin mieluusti lisää Norasta ja Patchista. Toivon, että joskus tulevaisuudessa saan vielä lukea Fitzpartrickia. Suosittelen ehdottomasti!

elokuu 11, 2015

Loistava kirja! Ihan yhtä hyvä kuin aiemmatkin osat. Koukuttava kirja jälleen kerran. Tämä sarja saisi kyllä vielä jatkua tavalla tai toisella. Suosittelen!

Janski_
syyskuu 10, 2013

Aivan ihana kirjasarja. Rakastan tätä!<3 Ainut harmi tässä kirjasarjassa on se, että se loppui. Olisin voinut vaikka lukea näitä vaikka kuinka paljon vielä. <333 Jäin ihan koukkuun lukemiseen. En voinut olla lopettamatta lukemista, vaikka aikaakaan ei olisi ollut luke niin pakko oli<3

toukokuu 5, 2013

Kaikkin puolin ihana kirja. Jännitys pysyy alusta loppuun eikä kyllästy koskaan. Koukuttava rakkaustarina, jossa on niin hauskoja kohtia, et melkein itkettää, uuu mun lempparia! Suosittelen suuresti, LUE KIRJA!

layla
toukokuu 1, 2013

Tämä osa ylitti odotukseni! Pidin sarjan muitakin osia hyvinä, jotkut kohdat olivat loistavia ja yllätyksellisiä ja jotkut taas hieman tylsempiä. Mutta tätä kirjaa en olisi millään malttanut laskea käsistäni! Juonenkäänteet olivat mahtavia ja yllätyksellisiä, romantiikkaa ei puuttunut ja kirjan parissa todellakin viihtyi. Tuli luettua kirja jo samanpäivän aikana loppuun, kun en malttanut pysyä erossa. Ehdottomasti suosittelen koko sarjaa!

Akvaariokala
maaliskuu 28, 2013

Ehdottomasti hyvä kirja. Olen iloinen että luin kirjan, vaikka takaiskujakin sattui. Loppusoitossa oli myös jotakin häiritsevää: joskus juoni saattoi toistaa itseään. Vastapainoksi tälle, siinä oli myös paljon omia piirteitä.

Kirjaneito
maaliskuu 23, 2013

Tykkäsin tästä itse asiassa enemmän kuin odotin. Sarja ei ole suuri suosikkini, mutta päätin silti lukea sen loppuun kun kerran aloitinkin. Becca Fitzpatrickin koukuttava kirjoitustapa suorastaan liimasi sormeni kirjaan, ja lukemisen lopettaminen oli lähes mahdotonta. Koko sarjan tulenkin luultavasti muistamaan paljoli juuri sen koukuttavuudesta. Yllättäviä juonenkäänteitä ei oltu säästelty ja ainakin omalla kohdallani suuri osa niistä tuli aika puskista. Loppu oli kyllä ihana ja koko sarjasta jäi lopulta hyvät fiilikset.

Dark Angel
maaliskuu 15, 2013

Odotin innolla tätä kirjaa, sillä olen pitänyt ihan alusta saakka kyseisestä sarjasta -ja tietenkin Patchista ?. Oli kyllä hieman pettymys tämä kirja, mutta saattoi johtua juuri noista odotuksistani. Oli kuitenkin kokemus seurata tätä sarjaa, sekä toivoisin tämän jatkuvan vielä :3

Jade
maaliskuu 8, 2013

Huhhuh, aloitin kirjan lukemisen varttia vailla yhdeksän illalla ja lopetin 20 yli kolme yöllä. En kerta kaikkiaan saanut irroitettua kirjaa käsistäni! Mutkikas ja kimurantti juoni, ihanaa huumoria ja hehkuvaa romantiikkaa ja sai niin nauramaan ääneen kuin kyyneleetkin silmiin. Mitä muuta voisi kirjalta toivoa? Suosittelen ehdottomasti tuon kirjasarjan lukemista kaikille. Harmittaa vain, että se loppui jo...

Ana95
maaliskuu 4, 2013

Mahtava kirjasarja!!! Tämä on ollut jo kauan yksi lemmppari kirjasarjoistani ja sen viimeinen osa oli kyllä odottamisen arvoinen. Tässä kirjassa on mielestäni juuri oikea coktail toimintaa, romantiikkaa ja fantasiaa. Pidän myös kirjan hahmooissa jotka ovat kiinnostavia ja mukaansatempaavia, kirjan hahot ovat siitä kivoja että vaikka heille tapahtuu kaikenlaista he eivät silti muutu luonteeltaan kovin paljoa.

mmillie
maaliskuu 3, 2013

Paras osa ikinä!! Harmittaa, kun se loppu.. )= kivasti actionii ja sulosii NoraPatch momentseja (: En malta oottaa sitä leffaa! JESS

helmikuu 23, 2013

Hihkuin melkein innosta kun odotettu päätösosa kolahti postiluukusta jokunen päivä sitten. Sanomattakin selvää, että tää piti lukea melkein kertarykäyksenä läpi. Toistan varmaan itseäni, mutta rakastan näiden kirjojen maailmaa. Nora on ihanan kipakka tapaus ja Patch sellainen sydäntenmurskaaja ettei mitään rataa. Tässä kirjassa riitti kyllä tapahtumaan taas kiitettävästi ja välillä melkein tuntui ettei pysy vauhdissa mukana. Mietin jo kirjan alkumetreillä, että miten hitossa Nora pystyy selviytymään taakastaan koska hänen valansa vannomisen lisäksi mukana oli myös monta muuttujaa, jotka saattaisivat vaikuttaa lopputulokseen, mutta tässäkin asiassa kirjailijalle annettakoon raikuvat aplodit. Harmi, että tässä ei ollut niin paljon Nora/Patch - kuhertelua kuin olisin halunnut, mutta ainahan voin lukaista kaikki neljä kirjaa uudelleen. Kirjailija oli osannut kyllä luoda pari ylläriäkin tähän kirjaan enkä tiennyt miten reagoida osaan niistä. Jotkut jutut kirjan lopulla jäivät mielestäni vähän auki ja niistä olisin mieluusti halunnut tietää lisääkin. Loppu vähän yllätti, sai silmät hiukan herkistymään ja hymyn huulille. Voih, miksi se loppui jo?!

Moonlight
heinäkuu 25, 2014