Määrätty (Yön talo #9) - P. C. Cast, Kristin Cast 7.04   130

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu.

Yön talon valtaavat uudet, uhkaavat voimat

Zoey on vihdoin kotona, minne hän kuuluukin, ja Stark on hänen rinnallaan. Hänen täytyy kuitenkin valmistautua kohtaamaan Neferet – kunhan Neuvosto vain tunnustaisi hänen asemansa ylipapittarena.

Salaperäinen Aurox, syntisen hyvännäköinen teinipoika, on todellisuudessa luotu salaiseksi aseeksi, mutta siitä tietää vain Neferet. Zoey aistiikin pojassa jotain tuttua...

Paljastuuko Neferetin todellinen luonne ennen kuin hän onnistuu hiljentämään vihollisensa? Pystyykö Zoey herättämään Auroxissa uinuvan ihmisen ja pelastamaan hänet?

Kirja julkaistu toukokuu 28, 2014 (Otava)
Alkuperäinen nimi Destined

Paljastettu (Yön talo #11) 6.90   65
Pelastettu (Yön talo #12) 7.08   58

Luinwen
toukokuu 3, 2017

Määrätty on hieman väliosan makuinen, mutta kyllä siinä asioita tapahtuukin; varsinkin kirjan loppupuolella. Mukiin menevä kirja, varsinkin Yön talo-sarjan mittapuulla.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/05/p-c-cast-kristin-cast-maaratty.html

tammikuu 6, 2015

Ehdottomasti hyvä kirja. Alku vaikutti hieman pitkäveteiseltä, mutta kirja parani kyllä paljon loppua kohti. Suurena miinuksena kuitenkin mainittakoon se, että kirjassa oli PALJON kirjoitusvirheitä. Kannattaa lukea, jos on lukenut aiemmatkin osat.

Fantasylover`
heinäkuu 11, 2014

Luin tän just eilen loppuun ja oli kyllä hyvä , ei voi muuta sanoa. Jäin kuitenkin odottamaan jotain yllättävämpiä käänteitä, mitä tästä kirjasta ehkä hieman puuttuu. Vaikka tapahtumat hieman junnaavatkin, ei tämä kirja jätä kyllä kylmäksi, sillä taustalla lymyilee aina kysymys "mitä seuraavaksi tapahtuu?". Tykkään tän sarjan kielestä, mut suomentajalla ja/ tai tarkistuttajalla ei ole ollut kaikki kotona. Ihan järkyttäviä kirjotusvirheitä ja yhdessä vaiheessa luki, että ",Refaim sanoi", vaikka Refaim ei ollut lähelläkään Zoeyn ja Erinin keskustelua. Sinä sitten piti tulkita että kumpi tytöistä sitten kyseisen repliikin sanoi. Tuntuu, että kirjaa ei ole edes vilautettu tarkastajalle, mikä toki voi johtua erinäisistä syistä, mutta silti. Tiedän, etten itekää oo mikään äidinkielen priimus, mutta tän kirjan kieli on kyllä pohjanoteeraus. Voi olla, että tämä häiritsi ainoastaan minun lukemistani, mutta virheet kyllä osuvat muidenkin silmiin varmasti ellei oma kappaleeni ole jotenkin viallinen. Olen huomannut aikaisemmissakin kirjoissa paljon virheitä, mutta tässä niitä vasta olikin. Lukukokemuksena kirja oli kyllä hyvä, lukuunottamatta noita kirjotusvirheitä ja rakastan edelleenkin tätä sarjaa! Palan halusta saada seuraava kirja käsiini ja uppoutua Tulsan Yön talon ja sen ympärillä tapahtuviin tapahtumiin!

Riley Charlotte
heinäkuu 2, 2014

Mukavan pituinen kirja ilman tylsiä kohtia. Oli osattain ihan kiva juttu, että Kaksoset erosivat, Shauneesta ainakin löytyi ihan uusia puolia. Neferetin sais kyllä jo kuopata maan alle, se kun on vaan niin ärsyttävä. Sarja etenee tuttuun tapaan. Kalona Refaim suhde oli mielenkiintoinen, ja tykkäsin tosi paljon kun Kalona päätti lopuksi suojella ja palvella Thanatosia. Saa nähdä miten Neferetille käy seuraavassa kirjassa.

kesäkuu 10, 2014

Jälleen kerran pääsi sukeltamaan Yön talon viekoittelevaan maailmaan. Tämä sarja kyllä jakaa mielipiteitä suuntaan jos toiseen. Ehkä olen hiukan sitä mieltä, että ainakin osassa kirjoja juoni junnaa paikallaan ja varmasti tästä olisi saanut näppärän sarjan pienemmälläkin kirjamäärällä, mutta no... en valita. Vaikka näissä esiintyy joskus lapsellisuuksia niin tämä sarja on edelleen lähellä sydäntä. Pidin tästä osasta koska tässä oli paljon mielenkiintoista tapahtumaa ja hienoja juonenkäänteitä, jotka jatkuivat aina kirjan loppumetreille saakka. Hahmojen keskenäinen naljailu sai välillä minut pyörittelemään silmiäni, mutta kyllä ne naurattivatkin useaan otteeseen. Muun muassa Kalansilmä-ämmä oli aika loistava veto omassa yhteydessään! Sarja kiihdyttää kivasti loppua kohden ja jäin kyllä jälleen janoamaan jatkoa varsinkin lopun mielenkiintoisten tapahtumien ansiosta. Tästä saattaa tulla vielä erikoista. Seuraavaa osaa odotellen siis.

toukokuu 30, 2014

Luin tän joskus enkuks, mutta muisotaakseni tässäkään ei tapahtunut melkein mitään. Vasta ihan lopussa tapahtui jotain jota voisi edes tapahtumaksi kutsua. Mutta toivon nyt vaan kovasti että Zoey pitää ne näppinsä erossa Auroxista ja pysyy vaan siinä Starkissa. ps. VIHAAN niitä Zoeyn jatkuvia kolmio-, neliö-, viisiö- yms. draamoja!

lolde
toukokuu 16, 2015