Elämän värit

@ Alyson Noël
Elämän värit (Kuolemattomat #6) - Alyson Noël 6.88   53

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirpa Meripaasi. Sidottu.

YLILUONNOLLISEN IHANA KUOLEMATTOMAT-SARJA!

Voiko yksi päätös tuhota ikuiseksi tarkoitetun rakkauden? Voitettuaan vaarallisimman vihollisensa Ever ja Damen keskittyvät etsimään vastalääkkeen Damonin kehon vallanneelle myrkylle. Kiihkeä halua saada olla yhdessä johdattaa heidät Valonmaan synkkään sydämeen, jossa rakastavaiset saavat vihdoin tietää, miksi kohtalo repii heitä jatkuvasti erilleen. Mutta kun viimeinenkin salaisuus on paljastettu, Everin on tehtävä päätös, joka asettaa kaiken vaakalaudalle - jopa ikuisuuden.

Amerikkalaisen Alyson Noëlin menestyssarjaa on julkaistu jo 35 maassa, ja sen elokuvaoikeudet on myyty Summit Entertainment -filmiyhtiölle, joka on myös Twilightin tuottaja.

Kirja julkaistu marraskuu 8, 2013 (Otava)
Alkuperäinen nimi Everlasting
Tietoja muokattu marraskuu 14, 2013

Kuolemattomat

Voiko vuosisatoja kestänyt rakkaus voittaa tielleen tulevat uudet esteet? Kalifornialaiseen high school -maailmaan sijoittuva kuusiosainen menestyssarja on nautinnollinen sekoitus nykyaikaa ja maagisia iäisyysteemoja.

Punaiset tulppaanit (Kuolemattomat #1) 7.08   314
Sininen kuu (Kuolemattomat #2) 6.88   223
Varjojen maa (Kuolemattomat #3) 6.40   156
Musta liekki (Kuolemattomat #4) 6.84   121
Kirkas tähti (Kuolemattomat #5) 6.72   83
Elämän värit (Kuolemattomat #6) 6.88   53

huhtikuu 28, 2014

Onpahan nyt saatu tämäkin sekametelisoppa päätökseen. Ja... enpä tiedä mitä sanoisin. Toisin kuin parissa aiemmassa kirjassa, tässä päästiin ainaisen jahkailun sijaan taas kiinni toimintaan. Liiallisuuksiin venytetty kirjasarja saa nyt päätöksensä, jossa Ever joutuu kovien haasteiden eteen. Tässäkin kirjassa oli ehkä hiukan sellaista pitkästymisen tuntua, mutta kaikenkaikkiaan paljon kivempi lukukokemus kuin edelliset kirjat vaikkakin tuntui jotenkin typerältä, että Ever ja Damen jahkailivat vasta-aineen kanssa monen kirjan verran ja yllättäen vasta nyt he alkavat saada vastauksia kysymyksiin, joita he ovat esittäneet monen kirjan ajan. Loppua kohden tuli ehkä vähän liikaakin sellaisia "he kaikki elivät elämänsä onnellisena loppuun asti" - viboja aina pahiksista lähtien, mutta osasi loppu yllättääkin erään päätöksen osalta, jonka pääpari tekee koska olin odottanut ihan toisenlaista päätöstä tälle sarjalle. Ei tämä kuuden kirjan sarja ollut kyllä mikään maata mullistava lukukokemus, mutta onpahan nyt koettu tämäkin!

helmikuu 11, 2014

En oikein tiedä mitä tästä pitäs aatella, sillä tosta lopusta jäi vaan vähä sellanen kuva et koko sarja oli siitä että millon Ever ja Damen menee sänkyyn...:DD Oisin halunnut tietää mitä tapahtu myöhemmin, mutta oli toiki lopetus iha kelpuutettu. Ja oli kirjaa toki ihan mukava lukea muutenkin, sillä onhan tämä sarja kokonaisuudessaan ihan hyvä. Yleisvaikutelmä kirjasta jäi siis ihan hyväksi niinkuin koko sarjsta muutenki.

Riley Charlotte
helmikuu 3, 2014

Tätä kirjaa en suurella innolla odottanut, vaan ennemminkin halusin vain tietää kuinka Everin ja Damenin rakkaudelle käy. Täytyy sanoa että ainoastaan sarjan ensimmäinen kirja oli lupaava ja mielenkiintoinen. Useimmat keskivälin kirjat oli sumussa kulkemista. Onneksi tämä viimeinen sai kuitenkin aikaan pienen valon pilkahduksen. Joten ihan luettava tämä oli.

Akvaariokala
joulukuu 4, 2013

Kirja oli sitä samaa mitä muutkin osat. Pidin kaikista kirjoista mutta mielestäni jonkilainen yhtäläisyys puuttuu... vähän kuin kirjailija aina hetken mielijohteesta alkaisi kirjoittaa jotakin uutta juonen käännettä.

joulukuu 1, 2013

Todella hyvä kirja. Itse olen silti pitänyt enemmän sarjan aiemmista osista. Loppua kohden kirja paranee aika paljon alkuun verrattuna.

Kirjakaapin tyttö
lokakuu 13, 2014