Kirjaudu Rekisteröidy

Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut

Luo tunnus

(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Vahvista salasana *
Email *
Vahvista email *

Uusimmat kirja-arviot

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 306

Hävityksen jumala Emelie kirjoitti kirja-arvion (20.01.2017)
Hävityksen jumala -

Tarinassa oli laiska alku ja kokonaisuutenakin tämä oli hyvin pitkälti hahmovetoinen kirja. En niistä juurikaan välitä, joten minulle koko teos oli liian laahaavan oloinen. Kirjan päähenkilönä oli Ted, Elämä elämältä kirjan keskushahmon Ursulan pikkuveli. Kirja onkin rinnakkaisteos tälle jälkimmäiselle. Kun Elämä elämältä kirjassa pyörittiin mitä jos -teeman ympärillä, tässä keskityttiin enemmän pohdiskelemaan asioita. Tarina ei ollut ... (lue lisää)

Punaiset tulppaanit (Kuolemattomat, #1) Kastehelmi kirjoitti kirja-arvion (19.01.2017)
Punaiset tulppaanit -
Kirja alkoi mielestäni ihan hyvin ja oli myös melko mukaansatempaava. Juoni oli mielenkiintoinen ja kirja oli hyvin kirjoitettu. Pidin kirjan tyylistä ja tästä sarjan ensimmäisestä kirjasta. Aion myös ehdottomasti lukea sarjan loputkin kirjat. Jotenkin tuntui vain, että juoni oli hieman pirstaleinen. Juoni kyllä toimi hyvin ja eteni loogisesti, mutta jotenkin se vain tuntui hieman mitäänsanomattomalta. Myöskään loppu ei ollut ihan mieleeni, mutta tämä on vasta sarjan ... (lue lisää)
Surunhauras, lasinterävä Kastehelmi kirjoitti kirja-arvion (19.01.2017)
Surunhauras, lasinterävä -
En oikein pitänyt kirjasta. Heti alusta lähtien tuntui siltä, etteivät kirjan henkilöt oikein kiinnostaneet ja juoni vaikutti melko mitäänsanomattomalta. Lukiessani olisin halunnut hypätä monen kohdan yli, sillä kirja ei pitänyt otteessaan eikä ollut mielestäni kovin kiinnostava. Suosittelen tätä kirjaa heille, jotka kaipaavat ajanvietettä, mutta itse en ainakaan saanut tästä mitään mielenkiintoista ja uudistavaa lukukokemusta.
Kuoleman enkeli (Eve Dallas, #6) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (18.01.2017)
Kuoleman enkeli -
Ensimmäinen ajatukseni Kuoleman enkelistä oli seuraavanlainen. Taas uskontoaiheinen kirja? Eikö kyseinen laji käsitelty jo edellisessä osassan? No, vaikka tämä oli pettymys, se väistyi pian. Arvaatteko syyn? No tietystikin kyse on Roarkesta! Nora Roberts toi Kuoleman enkelissä Roarkesta uusia ja salaperäisiä puolia esiin. Tätä kirjaa aloin pitämään Roarken omana, sillä tarina pohjautui hänen menneisyyteensä ja nykyhetkeensä. Eve oli tottakai räikeä itsensä, mutta ... (lue lisää)
Tarkoitettu (Tarkoitettu-trilogia, #1) Janski_hah kirjoitti kirja-arvion (15.01.2017)
Tarkoitettu -
Hyvä kirja. Voisi olla osa tulevaisuutta, toivottavasti ei... Aion kyllä lukea jatko-osan :)
Kahlittu (Yön talo, #7) Luinwen kirjoitti kirja-arvion (14.01.2017)
Kahlittu - ,

Iso sivujuoni ennalta-arvattavalla lopulla. Siinä Kahlittu pähkinän kuoressa.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/01/kirja-arvostelu-p-c-cast-kristin-cast.html

Suden tie HourglassEyes kirjoitti kirja-arvion (13.01.2017)
Suden tie -

Pienen alkukankeuden jälkeen Elkan pako/etsintämatka erämaan halki tempaa mukaansa kiehtovuudellaan. Vaikka eletään maailmassa, jossa nykyaikainen sivistys on enää muisto, ei tähän asian laitaan juurikaan puututa. Sen sijaan tarinan kiehtovuus tulee juuri armottomasta erämaasta, Elkan kyvyistä selvitä ja uudelleen alkaneen Alaskan kultaryntäyksen tunnelmasta. Suosittelen!

Kuoleman riitit (Eve Dallas, #5) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (13.01.2017)
Kuoleman riitit -

Aloittaessani kirjan Kuoleman riitit lukemista tiesin, että luvassa olisi jälleen hyvä teos Nora Robertsilta. Olin oikeassa. Even ja Roarken suhde tuntuu vain voimistuvan jokaisen kirjan aikana, mutta nyt jäin kaipaamaan jotakin enemmän. Eve jäi varjoihin ja Roarkelta odotin enemmän. Kuoleman riitit erosi sarjan aijemmista teoksista raakuudellaan ja muistettavuudellaan. Mietin pitkään pitäisikö tätä kirjaa ajatella fantasia- vai rikosromaanina. Romantiikkaan teos kyllä kuului, ... (lue lisää)

Valinta (Valinta-sarja, #1) PercyJacksonfani kirjoitti kirja-arvion (11.01.2017)
Valinta -

Kirja on aivan loistava! America on hieno päähenkilö ja myös erilainen, koska ei halua prinsessaksi. Hänen erilaisuutensa käy ilmi myös linnassa etenkin hänen käytöksessään. En malta odottaa, että Ainoa ilmestyy!!!

(+1 tykkäystä)
Lucian Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (10.01.2017)
Lucian -
Siitä on jo aikaa kun tämän kirjan luin, mutta muistan yhä elävästi Rebeccan ja Lucianin tarinan! Juoni oli hyvä, tapahtumia oli riittäväst ja Lucian oli ihana, vaikka välillä minua kauhistutti kuinka paljon Rebeccasta hän todella tiesi! Oli mielenkiintoista lukea parin etenemistä ja menneisyyden aukeamista.Lopun olisin halunnut lukea eri tavalla, se ei minua miellyttänyt. Aina voi kuitenkin kuvitella itse lopun erilaiseksi ja koska alku oli yksi parhaista suosittelen myös muille!
Yön äänet Traeg kirjoitti kirja-arvion (10.01.2017)
Yön äänet -

Hienoja pieniä tarinoita täynnä tämä Kingin ensimmäinen novellikokoelma. Parhaiksi tarinoiksi itselleni valikoitui Mörkö, Lopettajat Oy sekä Peluri. Heikompiakin toki löytyi noin monesta (Maininki, Mansikkakevät), mutta kokonaisuudessa todella antoisa.

Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (09.01.2017)
Mustan tikarin veljeskunta: Sisäpiirin tietoa -
En voi olla rakastumatta jokaiseen lukemaani J.R.Wardin kirjaan. Hänen kirjoittamistaan kirjoista vain puskee läpi ilo kirjoittamisesta ja se, että Ward tekee juuri sitä mitä rakastaa. Mustan tikarin veljeskunta: sisäpiiritietoa on ihana paketti kaikkea ja paljastaa lisää veljeskunnan iki-ihanista vampyyreista! J.R.Ward antoi myös paljon vinkkejä kirjailijoiksi haluaville ja minulle tästä teoksesta oli todella paljon iloa ja puhdasta, nautinnollista lukukokemusta! Erityisesti Rhage toi itsensä esille ja loisti persoonallaan!
Pintasotilaat Mayia kirjoitti kirja-arvion (09.01.2017)
Pintasotilaat -

Mielenkiinnolla tartuin tuntemattoman kirjailijan esikoisteokseen. Alun kankeuden jälkeen tapahtumat lähtivät etenemään ja tarina tempaisi mukaansa. Kiinnostava juoni onkin yksi kirjan parhaita puolia, varmaan tulen lukemaan myös jatko-osan jos sellainen tulee, ilmeisesti on tulossa. Persoonalliset henkilöhahmot toivat väriä tarinaan, oli helppo kuvitella millaisia tyyppejä he ovat ja millaisessa maailmassa he elävät.

Paikoitellen kirja oli luettavuudeltaan hankakalaa, ... (lue lisää)

Puolikas sotaa (Särkynyt meri, #3) Q_Black kirjoitti kirja-arvion (06.01.2017)
Puolikas sotaa -
Sainpas vihdoinkin luettua tämän kaiken väsymyksen ja touhun keskellä! Sain luettavaksi kaksi ensimmäistä osaa ja myös tämän päätösosan, jota odottelinkin innolla. Minusta tuntui, että trilogia kiihdytti tahtiaan ja parani sivu sivulta aina toisen kirjan loppuun saakka. Tämä viimeinen osa ei ehkä käynnistynyt yhtä lennokkaasti kuin aiemmat osat eikä koukuttanut alkuun yhtä hyvin. Tapahtumat käynnistyivät ehkä aavistuksen hitaammin kuin aiemmissa osissa ja varsinainen ... (lue lisää)
Jäljitetty (Susiraja, #3) Angel of Darkness kirjoitti kirja-arvion (06.01.2017)
Jäljitetty -
Ihan hyvä,mutta ei niinhyä kuin aikaisemmat sarjan teokset. Tykkään Hukkavaarasta ja sen asukkaista,joten pettymys oli se, kun tapahtumapaikka olikin Kreikka. Romantiikka jäi myös puuttumaan tästä kirjasta.
Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (05.01.2017)
Peto -
J.R.Ward kirjoitti jälleen sarjaansa upean kirjan. Rhage ja Mary ovat toinen lempipareistani tähän asti, joten oli ihanaa lukea kirja pitkästä aikaa heidän näkökulmasta. Rhage oli hurmaava itsensä ja nautin hänen seurastaan kovasti. Jokaisessa hyvässä kirjassa pitää olla ainakin yksi hyvän näköinen vampyyri vai mitä? ;)Juonessa oli hyvin tapahtumia ja veljeskunnasta ei voi olla pitämättä! Miinusta kirjaan toi epävakaa alku ja Bittyn ennalta arvattava tulevaisuus. Rakastuin ... (lue lisää)
Gregor ja rottien koodi (Alismaan tarinat, #5) Lrz kirjoitti kirja-arvion (03.01.2017)
Gregor ja rottien koodi -

Pidin tästä kirjasta todella paljon. Koko sarja on minun paras lukukokemukseni koskaan.

Kesän miekka (Magnus Chase, #1) Lrz kirjoitti kirja-arvion (03.01.2017)
Kesän miekka -

Erittäin mukavaa luettavaa. Pidin kirjasta, koska koko ajan oli seikkailua eikä oikeastaan ollenkaan tylsiä kohtia. Kivana lisänä vielä oppii skandinaavisista jumalista.

Mifongin kadottama (Mifonki-sarja, #5) Ruusy kirjoitti kirja-arvion (02.01.2017)
Mifongin kadottama -
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Viimeinen partio (Partio, #4) Emelie kirjoitti kirja-arvion (02.01.2017)
Viimeinen partio -

Viimeinen partio on minusta ainakin tähän menessä paras osa Partio-sarjaa, vaikkakin vain puolella tähdellä. Jokainen osa on selvästi ollut keskivertoa parempia tarinoita, mutta tämä kyseinen teos oli vielä piirun verran parempi. Kolme hyvinrakennettua ja kiehtovaa tarinaa, jotka taas liittyivät toisiinsa saumattomasti. Juonenkäänteet eivät olleet itsestäänselviä, ja siirtyminen osaksi aikaa Edinburghiin toimi loistavasti, oli kiintoisaa nähdä länsieurooppalaista ... (lue lisää)

Näkymättömiin (Goosebumps, #3) Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (02.01.2017)
Näkymättömiin -
Varsin kiehtova aihe, joka tekee juonesta puoleensavetävän. Goosebumps-kirjaksi tämä on parempaa keskikastia. Jännite pysyy sopivasti yllä ja kehittyy loppua kohden, eikä ala rönsyilemään. Ja mikä tärkeää, ei mene överiksi, sekin olisi tälle aiheelle ollut mahdollista.
Mahti (Korpinkehät, #3) Emelie kirjoitti kirja-arvion (01.01.2017)
Mahti -

Mahti oli hyvä päätösosa trilogialle, mutta ei kuitenkaan ollut tarinana yhtä hyvä kuin kaksi edellistä osaa. Aikaisempien osien juonirakenteita toistettiin liiaksi, ja omintakeisuus yksityiskohdissa ontui. Hahmokehitys oli taas ihailtavan hienoa, mutta tässäkin mentiin paikoitellen liiallisuuksiin, erityisesti Hirkan kohdalla. Pidin hahmoon tuodusta harmaammasta sävystä, mutta tällainen jatkuvasti itsensä ylittävä hahmo muuttuu helposti joksikin muuksi kuin mitä se alunperin ... (lue lisää)

Keskiyön kulkijat (Goosebumps, #4) Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (31.12.2016)
Keskiyön kulkijat -
Perusidea on sinänsä ihan mielenkiintoinen. Pelättimiä maissipellolla ja magiaan seonnut häiskä, joka "manaa" ne elämään. Touteutus tuollaisista lähtökohdista olisi vain voinut olla huomattavasti parempi. Varsin heikko Goosebumps, joskaan ei aivan umpisurkea sentään.
Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter, #8) Emelie kirjoitti kirja-arvion (31.12.2016)
Harry Potter ja kirottu lapsi - , ,

En ole ihan niin vakuuttunut tästä kuin moni muu, vaikka ihan hyvä tarina kaikkinestaan. Mutta tämä on tarkoitettu esitettäväksi, joten luettuna siinä ei ole sitä samaa taikaa. Käsikirjoitusmuodon vuoksi annoin aika paljon anteeksi juonigappeja ja hyvin vahvoja oikomisia. Juoni eteni vauhdikkaasti ja se oli siihen nähden hitusen sekamelskainen. Enkä myöskään ollut vakuuttunut vanhojen juonikuvioden uudelleenkäyttämisestä, minä ehkä kaipasin jotain uutta ideaa. Ei tässä ollut tällaisenaan sitä samaa fiilistä kuin alkuperäissarjassa.

(+1 tykkäystä)
Pieni suklaapuoti Velma kirjoitti kirja-arvion (31.12.2016)
Pieni suklaapuoti -
Tämä oli jossain vaiheessa lempikirjojani. En ole uskaltanut lukea vuosiin ja kokeilla uudestaan. Suklaa on aikna hyvä teema ja kirjan tunnelma on taianomainen. Elokuvankin olen nähnyt ja tykkäsin siitäkin.

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 306

Paikalla 3 jäsentä ja 39 vierailijaa: