Jumalattaren valittu

@ P. C. Cast
Jumalattaren valittu (Partholon #1) - P. C. Cast 7.70   52

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Eeva Koskimies. Nidottu.

Huonolta vitsiltä tuntunut uni onkin täyttä totta. Jumalatar on valinnut hänet toiseen maailmaan.

Englanninopettaja Shannon Parker ihastuu huutokaupassa maljakkoon, jossa on kuva kelttiläisestä hevostenjumalan ylipapittaresta Eponasta. Itse asiassa hän ei vain ihastu maljakkoon, vaan tuntee sisältä kumpuavaa pakkoa saada se, sillä kuvassa on hän itse.

Ukkosmyrskyn jälkeen mikään ei ole enää niin kuin ennen. Shannon ei ole tavallinen opettaja koulun käytävällä vaan temppelissä palvottu ylipapitar, joka on kuulemma juuri lupautunut kihlatulleen.

Tuore aviomies karauttaa paikalle omana itsenään, yhdessä hahmossaan. ClanFintan, kentaurien päällikkö, hyväksyy tuoreen vaimonsa epävarmuuden ja heidän luottamuksestaan kasvaa voima, joka voittaa julmimmankin vihollisen. Ja tuoreen vaimon onneksi sulhanen ei joka yö olekaan kentauri, vaan mitä hurmaavin rakastaja.

"P. C. Cast on luonut fantasiamaailman, johon voi heittäytyä täydellisesti." – Writers Unlimited

Kirja julkaistu marraskuu 17, 2010 (Harlequin)
Alkuperäinen nimi Divine by Mistake
Tietoja muokattu tammikuu 27, 2016

Partholon

"Partholon"-sarja:

• Elphamen valinta (2004)
  • Brighidin matka (2005)

Englanniksi nimillä "Divine" tai "Partholon Series" tunnettu, myöhemmin ilmestynyt trilogia:

• Jumalattaren valittu (2006)
  • Valittujen taisto (2006)
  • Valontuoja (2007)

Pääsarja Nocturne

Jumalattaren valittu (Partholon #1) 7.70   52
Valittujen taisto (Partholon #2) 6.98   40
Valontuoja (Partholon #3) 5.78   27
Elphamen valinta 6.92   26
Brighidin matka 6.04   22

elokuu 23, 2019

Jumalattaren valittu on erinomainen kirja. Teksti on sujuvaa ja toiminnantäyteistä, eikä tylsiä hetkiä ole lainkaan. Shannon on hyvä päähahmo, vaikkei kauhean helposti samaistuttava olekaan. ClanFintan on upea hahmo ja hänen ja Shannonin välinen romanssi oli todella mukava. Ainoa asia, mikä hieman häiritsi, ja jonka takia en voi antaa täysiä viittä tähteä, on se kuinka nopeasti Shannon rakastui ClanFintaniin. Se tapahtui ihan muutamassa sivussa ja sen jälkeen puhuttiin elämää suuremmasta rakkaudesta. Sinänsä näin suomalaisena se tuntuu aika oudolta.

Keskiyön kyyhkynen
elokuu 3, 2019

Olin jo pitkään etsinyt tätä kirjaa, kunnes sain sen viimein käsiini. Minun oli samantien avattava Jumalattaren valittu ja upotettava katseeni siihen. Sen jälkeen aika kului kuin sumussa! P.C. Cast tietää todellakin kuinka saada lukija koukkuun teokseensa. Olen lukenut Yön talo kirjasarjan ja pidin siitä kovasti. Kuitenkaan en odottanut tämän kirjan yltävän samalle tasolle, mutta olen iloinen voidessani sanoa olleeni väärässä. Pidin todella kovasti kirjan juonesta ja sen kulusta. Tylsiä tai paikallaan jumittavia kohtia ei ollut ja Shannon oli kerrassaan ihana hahmo. ClanFintan toi kirjaan juuri sen kaipaamaa säväystä ja muut hahmot täydensivät tarinaa juuri oikeilla ainesosilla. Jumalattaren valittu oli miellyttävää ja yllättävää luettavaa. Nyt täytyy enää haalia seuraavat osat käsieni ulottuville...

Serafia
heinäkuu 12, 2012

Itse pidin tästä kirjasta. Olen lukenut myös Valittujen taisto, mutta Valontuojaa en ole saanut käsiini. Mutta toisen osan perusteella voin kertoa, että ensimmäinen osa oli toista osaa parempi.

Nemira
helmikuu 6, 2012

Tämä oli kyllä omasta mielestäni aivan loistava sarja. Luen kyllä toistekkin

Chrysanthe
marraskuu 29, 2011

Takakannen perusteella päätin lukea. Itse tykkäsin paljon tästä kirjasta, jatko-osat eivät olleet niin hyvät kuin tämä ensimmäinen. Jos yhtään kiinnostaa lukea, niin suosittelen, omalla ihanalla rakkaustarinallaan.

Vampire83
Vampire83