Tyttö peilissä

@ Cecelia Ahern
Tyttö peilissä - Cecelia Ahern 6.30   33

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Maagisia ja mieleenpainuvia satuja aikuisille

Lilan isoäidin talossa peilit on peitetty mustilla kankailla, mutta asia ei ole koskaan mietityttänyt Lilaa sen kummemmin. Hääpäivänsä aamuna hän vetää kankaan syrjään peilin edestä ja kumartuu katsomaan itseään hieman liian läheltä – yllättävin seurauksin.

Sydämensä särkenyt mies on keksinyt koneen, jolla voi luoda uusia muistoja, mutta ei osaa päästää vanhoista irti. Hänen koneensa auttaa monia elämään muistonsa uudelleen, ja palkattuaan uuden apulaisen mies päättää antaa itselleenkin toisen mahdollisuuden.

Tyttö peilissä sisältää kaksi taianomaista ja yllättävää tarinaa rakkaudesta, menetetyistä mahdollisuuksista, vääristä päätöksistä ja niiden kauaskantoisista seurauksista. Novellit leikkivät mielikuvituksella, poikkeavat tavallisesta ja kääntävät kaiken nurin kurin.

”Ahern on aikaa sitten todistanut olevansa erinomainen aikuisten satujen kirjoittaja. Hänen maaginen realisminsa muistuttaa niistä mahdollisuuksista, jotka unohtuvat usein arjessa. – Independent (Irlanti)

Kirja julkaistu tammikuu 13, 2012 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi 'Girl in the Mirror'
Lahja 6.50   8
Suoraan sydämestä 7.58   7

Jennika
elokuu 6, 2017

Cecelia Ahernin kirjat ovat aina olleet mieleeni. Tähänkin tartuin suurin odotuksin. Kirjassa oli kaksi lyhyttä aikuisille suunnattua kertomusta. Ensimmäinen tarina oli oikein hienosti rakennettu, mutta loppui ikävästi lyhyeen. Aiheesta olisin voinut lukea enemmänkin. Toinen tarina oli hieman sekava eikä sykähdyttänyt minua samalla tavalla kuin ensimmäinen.

Kuutarrr
marraskuu 12, 2016

Vaikka tämän lukikin lyhyessä ajassa, mietin tapahtumia vielä pitkään. Eniten pidin ensimmäisestä tarinasta, vaikka toinenkin oli mieleeni.
Vaikeaa on keksiä valittamista, mutta etenkin ensimmäinen tarina ikään kuin loppui kesken. Viimeiset sivut olivat vähän hutiloitua ja kiireessä tehtyjä, mutta muuten pidin kovasti.

Regulus
heinäkuu 19, 2014

Minusta se oli mahtava kirja. Lyhyt ja ytimekäs ja pisti miettimään asioita.

tammikuu 28, 2012

Tuli hetkeksi taianomainen fiilis kun otti tämän kirjan käsiinsä. Aivan kuin olisi voinut mennä istumaan keskelle kukkivaa puutarhaa ja lukea tätä satukirjalta näyttävää pikkuruista kirjaa. Kirjojen tarinat eivät kuitenkaan ole mitään yli-iloisia romanttisia tarinoita, jotka päättyvät onnellisesti. Kirjassa on siis kaksi eri tarinaa, joista olisi minun mielestäni saanut pienellä vaivalla hiukan pidempiä. Minusta tarinat loppuivat melkein kesken ja etenkin tämä ensimmäinen tarina "tyttö peilissä" oli vallan mielenkiintoinen ja aiheutti pari pientä väristystäkin selkäpiissa kun ajattelin tilannetta omalle kohdalle. Tarinat ovat siis aikuisille kirjoitettuja lyhyitä tarinoita, joissa piilee myös muutama pieni opetuskin. Vaikka toisen tarinan kerronta oli vähän sekavaa, onnistui tämä pieni ja kummallinen kirja viihdyttämään tovin.

Aderyn
Aderyn