Langenneiden enkelten kaupunki

@ Cassandra Clare
Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit #4) - Cassandra Clare 8.10   385

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Terhi Leskinen.

1. laitos 2012. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Sidottu.
2. laitos 2014. Seven. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Nidottu.
3. laitos 2024. Kannen suunnittelu: Perttu Lämsä. Nidottu.

Rakkaus. Veri. Petos, Kosto.
Langenneiden enkelten kaupungissa panokset kovenevat.

Sota on ohi, ja Clary Fray on palannut New Yorkiin, Hän harjoittelee ahkerasti tullakseen Varjometsästäjäksi, ja Jacesta on vihdoin tullut virallisesti hänen poikaystavänsä.

Mutta sitten joku alkaa murhata Valentinen joukkoihin kuuluvia Varjometsästäjiä, ja uhkana on uusi sota. Kun Jace alkaa yhtäkkiä vältellä Clarya, tämän on pakko porautua salaisuuden ytimeen, vaikka tulee samalla tehneeksi totta pelottavimmasta painajaisestaan. Clary itse sysää liikkeelle tapahtumaketjun, jonka vuoksi hän voi menettaa kaiken mitä rakastaa. Myös Jacen.

Hauska, tummasävyinen ja tulikuuma Varjojen kaupungit -menestyssarja

Kirja julkaistu syyskuu 19, 2012 (Otava)
Alkuperäinen nimi City of Fallen Angels

Taivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit #6) 8.66   203
Varjojen kaupungit I–III 8.64   86
Varjojen kaupungit IV–VI 7.54   22

huhtikuu 16, 2020

Hyvä kirja. Ei mikään huippu lukukokemus, mutta ihan sillä asenteella tuli luettua kohtalaisen nopeasti, että pääsee seuraavan osan kimppuun.

heinäkuu 24, 2019

Innostavan Jacen lisäksi kirja ei tarjonnut mukavia asioita. Se oli yhtä sekava ja huonosti kirjoitettu kuin aiemmatkin osat.

lolde
huhtikuu 6, 2017

Kirja tuntui paikka paikoin vähän junnaavan paikoillaan, mutta starttasi kuitenkin aina uudelleen. Kirjan ehdoton kohokohta oli loppupuoli, kun alkoi tapahtua oikein rytinällä ja koko juoni alkoi avautua paremmin. Kirja loppuikin niin jännään kohtaan että seuraava osa on vaan pakko taas kahmaista. Langenneiden enkelten kaupunki on kuitenkin ehdottomasti Varjojen kaupungit -sarjan heikoin lenkki tähän astisista lukemistani osista, toivottavasti seuraava osa ei jää tämän tasolle, vaan nousee jälleen yläpuolelle.

Kastehelmi
huhtikuu 23, 2016

Pidin kirjasta tosi paljon, sillä se oli todella hyvin kirjoitettu, kuten edellisetkin osat. Erityisesti Jacen ja Claryn väliset kohtaukset oli niin hyvin kirjoitettu, että pystyin helposti kuvittelemaan kohtaukset päässäni. Ja lopussa oleva kirje oli kiva lisä, jota olin kaivannut, vaikkei se varsinaiseen kirjan juoneen liittynytkään. Todella hyvä kirja (ja sarja), jota suosittelen kaikille, jotka pitävät romantiikasta ja seikkailuista.

Milzu
toukokuu 23, 2015

Ihanaa, että sarjaa ei lopetettu lasikaupunkiin.

Saki
huhtikuu 11, 2015

Ihan hyvä mutta ei ehkä yllä aikaisempien kolmen kirjan tasolle. Olen samaa mieltä kuin varmasti moni muukin, että sarja olisi voinut loppua Lasikaupunkiin. Juoni oli ihan jees, vaikka tapahtumia olikin vähemman kuin aikasemmissa osissa. Jace oli tässä kirjassa vielä ärsyttävämpi kuin aikaisemmin. Simonkaan ei ollut ihan niin hyvä mitä olisin odottanut. Hyvä kirja kuitenkin ja luen varmasti seuraavat kun saan ne käsiini.

ilona_milla
tammikuu 26, 2015

Toivon joskus et sarja olis vaan suosiolla lopetettu Lasikaupunkiin... Yli menemisen makua täs kirjas, mut ihan hyvää luettavaa silti ;)

Ida
elokuu 1, 2014

Oli kyllä taas tosi hieno teos Clarelta. Minä suorastaan jo rakastuin tähän sarjaan. Pakko kyllä sanoa että Clary & Jace on ihana pari!!!!! Heti kun Jacea kuvailtiin ekassa niin rakastuin jo häneen. (Joo ehkä vähän outoa) :D Juoni taas oli hyvä ja todellä yllättävä "pahis" Simon oli sarjan alussa todella rasittava mutta samalla suloinen. Kolmannessa hän oli ihan kiva mutta tässä pidin hänestä taas enemmän. Itseasiassa kaikki kirjan hahmot kävivät koko ajan mielenkiintoisammaksi ja se teki taas myös kirjasta mukavempaa luettavaa. Tykkäsin myös Maian ja Jordan jutusta lopussa. Oli myös hassu sattuma että olin juuri paneutunut mytologiaan ja muihin mystisiin blaah blaah juttuihin koska ne ovat minusta tosi kiinnostavia, joten törmäsin Lilithiin ja hänen tarinaansa. Sitten sain tämän kirjan käteeni ja törmäsin häneen taas. Muutenkin tykkäsin kun Lilith kertoi hänen "feimeistä ystävistään" Pohjimmiltaan loistava kirja!!!!!!!! Jace<33333

Ruttola
maaliskuu 22, 2014

jace on paras!! LUKEKAA IHMISET TÄMÄ!!! jACEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!JACEE!!!!!

Rauros
maaliskuu 21, 2014

Mä kertakaikkiaan fanitan tätä sarjaa ja myös Clarea! Tämä kirja oli todella hyvä! Lempihahmoni on vieläkin Jace tai on ollut koko kirjasarjan alusta saakka! Jace on niin lumoava! No joo ei oo mitään muuta sanottavaa! <3<3<3<3<3<3<3<3<3! RAKASTAN TÄTÄ SARJAA YLI KAIKEN!!! Kun olin lukenut ensimmäisen kirjan piti heti lainata toinen osa! Samaa on jatkunut koko kirjasarjan alusta saakka! En millään jaksaisi laskea kirjaa käsistäni! <3

ST
helmikuu 4, 2014

Minä kertakaikkiaan rakastan tätä sarjaa! Rakastan kaikkea tässä kirjassa, sitä miten Idirisin maisemia kuvaillaan, Claryn ja Jacen tunteita toisiaan kohtaan, yllättäviä juonenkäänteitä... Minusta Clary ja Jace kuuluu yhteen, arvasin jo ensimmäisessä kirjassa ettei ne ole sisarruksia, eiväthän sisarrukset voisi tuntea niin toisiaan kohtaan. Mutta Simon on minun mielestäni aivan turha... sitä ei tarvita mihinkään se yrittää aina vaan omia Clarya itselleen.

Janski_
lokakuu 9, 2013

Tämä kirja oli taas kerran aivan ihana. En tiedä mikä tässä sarjassa on niin ihanaa, mutta siis aivan sairaan hyvä kirja taas. Ainut asia joka tässä ehkä ärsyttää on Jacen välttelevä käytös Clarya vastaan, mutta se on ihan siedettävää kun selviää mikä Jacea vaivaa.

Kiiuski
heinäkuu 20, 2013

ah mikä kirja, ja mikä kirjasarja! Olin vähän epäilevä kirjan suhteen kun luin ensin kommentteja ja arvosteluja kirjasta, mutta onneksi päätin lukea! Jacen ja Clarin kohtaukset ovat sarjan alusta asti saaneet perhosia vatsaani! :)

Amelie
toukokuu 27, 2013

Tämä sarja on ehdottomasti suosikki kirjasarjani!! Hahmoihin samaistuu helposti,juoni EI ole yksitoikkoinen vaan päinvastoin jännittävä. Ainut asia mikä hieman ärsytti oli Lilith en pitänyt hahmosta yhtään. Aion lukea seuraavan osan ehdottomasti odotan sitä liian innolla(:D) Eihän kukaan voi olla rakastamatta Jacea? ;)

Fallen angel
helmikuu 24, 2013

Oikein viihdyttävä kirja, jonka luin hujauksessa, kun käsiini sain. Minua ei oikeastaan yhtään haittaa, että sarja jatkuukin sitten vielä, vaikka olikin trilogiaksi aluksi suunniteltu. Juoni eteni tälläkin kertaa hyvin. Minulle on kuitenkin jotenkin käynyt niin, että luen mieluummin "sivuhahmojen" tapahtumista kuin pääparin, jotenkin Clary ja Jace eivät säväytä enää samalla tavalla kuin ennen. Loppu oli ihan ok, vaikka jäi tosi pahasti kesken ja odotan siksi jatkoa innolla.

Saru
joulukuu 16, 2012

Kirjan juoni meni eteenpäin melko tasaisesti ja lopussa se räjähti. Suloinen kirja. Siskoni osti juuri sarjan viidennen osan englanniksi (City of Lost Souls), joten pian sekin pääsee nenäni eteen. Olisin iloinen, jos loputkin osat suomennettaisiin.

lokakuu 10, 2012

Olen edelleen sitä mieltä, että tämän loistavasti alkaneen ja loistavasti päättyneen sarjan olisi voinut jättää siihen kolmeen kirjaan niin kuin oli alunperin tarkoitus. Rakastan tämän sarjan maailmaa ja hahmoja enkä halua niiden menevän pilalle. Neljäs kirja imaisi minut uudelleen maailmaansa ja jatkoi tuttua Claren tyyliä alusta loppuun. Tarina oli monivivahteinen eikä tapahtumien kulkua voinut ennakoida oikeastaan mitenkään, varsinkaan kun ei tiennyt mitä odottaa. Okei, ehkä tuo Claryn ja Jacen kuvio alkoi vähän muistuttaa sellaista kaavoihin kangistunutta tarinaa siitä, kuinka pari viimein tunnustaa rakkautensa, mutta sitten jokin astuu heidän väliinsä ja sotkee kuvion totaalisesti. Ihan kiva, että tähän oli saatu tekstiä monien eri henkilöiden näkökulmasta, joten tarina ei jäänyt ihan yksipuoleiseksi. Tottakai lopussa oli jännitystä nostattavaa toimintaa ja kirja jää kyllä niin pahaan kohtaan, että ihan ärsyttää. Siis seuraavaa odotellessa.

syyskuu 22, 2012

Koko kirjasarja on aivan loistava. Yhdyn NermiEddlittin sanoihin siitä, että pelkäsin hieman, onko sarjaa pitkitetty liikaa, mutta turhaa pelkäsin. Pidin siitä, että Simon oli suuremmassa roolissa. Oli myös kiva, että vaikka Valentine onkin kuollut, pahoja asioita tapahtuu silti. Ja kirjan loppu oli kyllä aika huikea. Pakottaa jälleen ostamaan seuraavaan osan.

Truuners95
NermiEddlitt
syyskuu 21, 2012
TP
tammikuu 13, 2023

pari sivua sain luettua, en tiennyt yhtään missä mennään kun kaikki tähän mennessä testatut kaupunkikirjat jääneet kesken, "paska kaupunni" kuten oulussa lukee talon seinässä