Nunian piirtelyitä

Rendering Error in layout User/Profile: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '0' for key 'user_preference_user_id'. Please enable debug mode for more information.
15.05.2014 10:50 #1 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
En tiedä, harrastavatko muutkin tätä, mutta kun kirjoittelen tarinoita, välillä joku hahmo tuottaa vaikeuksia. Välillä useampikin hahmo. Silloin piirtäminen auttaa keksimään, missä ongelma on.

Nyt oli vastassa kimppu väkeä, josta en saanut kunnolla otetta. Joten piirsin ne! Laitan ne tänne teidänkin riemuksi (tai riesaksi). Kyseessä ei siis ole mikään taidonnäyte vaan kasa nopeita piirroksia.

Ensimmäisen kuvan hahmot ovat aika pliisuja. Tosin näiden rooli oli kutakuinkin selvä. Kaikilla on samanlaiset vaatteet, joten en niihin jaksanut panostaa. Lähinnä kasvot ja asennot olivat tärkeitä.

En yleensä piirrä hirveästi poikia, en tiedä miksen, mutta olen tyytyväinen, etteivät nämä kaikki näytä samalta!

Nämä saivat housuihinsa taskutkin.

En ole vuosiin kunnolla piirtänyt, joten ihan kiva välillä verrytellä sormilihaksia silläkin saralla :cheesy:
Muokannut 04.02.2018 13:31 Nunia

Rendering Error in layout User/Profile: SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1062 Duplicate entry '0' for key 'user_preference_user_id'. Please enable debug mode for more information.
15.05.2014 11:13 #2 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Laitetaas samaan syssyyn piirros, johon on oikeasti kulutettu vähän enemmän aikaa:

Tästä edellinen versio vuodelta kivi ja kirves ( vanhat kalat ) oli edellisellä foorumilla joskus. Tykkäsin siitä itsekin paljon ja teki mieli piirtää uusi samasta aiheesta. Sitten voidaan miettiä, ken on kalojen kuningatar, kuka haukia hallitsee? :wink:

EDIT: Piti sanomani vielä, että opin siis vasta nyt käyttämään tota kirottua skanneria!
Muokannut 04.02.2018 13:30 Nunia

16.05.2014 17:52 #3 :: celeblith
Nunian piirtelyitä
Tykkään todella piirustusjäljestäsi, hyvin selkeä ja siisti. ja pakko sanoa että nopeiksi piirustuksiksi aivan upeita. Ja juuri nuo kasvot, jotka itse totesitkin olevan ne tärkeimmät ovat minusta hyvinkin tarkkoja :) Hahmojen olemukset tulevat esiin. Alkaa kiinnostaa minkälainen on tarina johon nämä hahmot liittyvät.

Itsekin olen jonkin verran harrastanut tätä omien hahmojen piirtämistä, nyt jäänyt todella vähälle, koska olen niin itsekriittinen, että en kelpuuta tuherruksiani. Päässä hahmot ovat niin selkeitä, mutten saa toteutettua niitä paperille, etenkin juuri nuo kasvot ja ilmeet tuottavat eniten ongelmia minulle. Mutta piirtäminen todella välillä auttaisi tuomaan hahmot itsellekin lähemmiksi.

16.05.2014 20:59 #4 :: Celestine
Nunian piirtelyitä
Mullakin on tapana piirrellä tarinoiden hahmoja, se saattaa auttaa- tai sitten ei. Yleensä hahmo on niin selkeänä päässä, ettei osaa piirtää niin kuin haluasi.

Mutta nämä sun tekemät ovat todella hienoja! Tykkään hahmojen ilmeistä, ovat eläväsen näköisiä :smile:

19.05.2014 09:13 #5 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Kiitos kommenteista!

Ei nämä munkaan hahmot ole täsmälleen sen näköisiä kuin miksi ne olen kuvitellut. Osalla näistä on ollut hyvin pieni rooli tai vain nimi kertaalleen mainittu, jolloin piirtämisessä voi antaa paljon anteeksi. Hiljakseen ne muotoutuu, kun piirtää useamman kerran saman tyypin.

Ja tässä rauhallinen lenkki puistossa:

Jotenkin en nyt saa näitä omia hahmoja luonnollisiksi vaan ne jää vähän tönköiksi. Mutta ei nämä nyt mihinkään Louvreen ole menossa näytille, joten olkoon :cheesy: Lähinnä omaksi kivaksi.

EDIT: typo, tai ainakin yksi niistä.

19.05.2014 17:40 #6 :: celeblith
Nunian piirtelyitä
Toisaalta kun miettii, niin on ehkä oikeastaan hyvä että hahmojen kuvat jäävät hieman ´tönköiksi´ eivätkä juuri sellaiseksi kuin ne päässään näkee. Vaan se perus olemus vain esille. Näin jää muillekin enemmän tilaa nähdä hahmot omin silmin :cheesy:

30.05.2014 17:19 #7 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Pari uutta.

06.06.2014 10:37 #8 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
En tiedä, kiinnostaako nämä hirveästi ketään, mutta laitan vielä yhden tänne. Olen piirtänyt niin paljon viime aikoina, että sormet alkavat tottua ja alkaa tulla parempia kuvia. Tai ainakin itse olen tähän viimeisimpään tyytyväinen :cheesy:

Olen sitä mieltä, että tarina on täsmälleen yhtä hyvä kuin sen pahikset. Ja oma tarinani on siis näin hyvä (vaikka teknisesti ottaen nämä eivät ole oikeita pahiksia vaan lähinnä antagonistin apureita).

Lisää kuvia löytyy täältä: . Jos jotakuta kiinnostaa katsella, en viitsi kaikkia laittaa tänne, kun osa on vain nopeita töherryksiä.
Muokannut 04.02.2018 13:30 Nunia Syy: järjettömästi kirjotusvirheitä!

06.06.2014 23:27 #9 :: FreakyMike
Nunian piirtelyitä
Hahmojen vaatetus on myös muuttunut paljon kiinnostavampaan suuntaan noissa viimeisissä kuvissa. :smile:

09.06.2014 21:19 #10 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Vaatetuksessa on se ikävä puoli, ettei tuollaisia puolisotilaallisia vaatteita ole kovin kiva piirtää. Ne on jotenkin tylsiä, vaikka tykkään itsekin ideasta rikkoa vähän rajoja aikakausien välillä. Oma mielenkiinto on siirtynyt keskiajasta pois, mutta keskiaikavaatteita on kiva piirtää.

Parin (vai viiden?) vuoden tauko piirtämisessä kuitenkin näkyy. Löysin pari vanhaa kuvaa siltä ajalta, kun viimeksi piirsin niin, että paperi sauhusi.

Kuvien aiheet ovat tylsiä, mutta tykkään piirtää pukuja. Ryppyisiä, yksityiskohtaisia pukuja. Tosin nyt alkaa olla hinku piirtää vähän muutakin... Mietin jo puolitosissani, jos kokeilisi sarjakuvaa. En ole ennen niistä välittänyt, eikä ympäristön tai maiseman kuvaus oikein onnistu (minkä varmaan huomaa niiden puutteesta), mutta jos vähän harjoittelisi... :wink:
Muokannut 04.02.2018 13:29 Nunia

10.06.2014 22:14 #11 :: celeblith
Nunian piirtelyitä
Ooo, täytyypä todeta, että noissa viimeisimmissä (eli vanhemmissa kuvissa :cheesy: ) on todella nuo pukujen rypyt ja laskokset aivan mahtavat. Hyvin aidon oloista, tulee todella kolmiulotteisesti esiin paperista. Itse etenkin tuohon istuvan naisen mekon laskoksiin, niin helmaan kuin hihaankin ihastuin, siinä on niin hyvin varjojen eriasteita. ja toisen kuvan naisen hiusten kiilto on jotain mitö kadehdin, kun en itse osaa sitä piirustuksissani millään toteuttaa.

Eiköhän se piirtäminen ala pikkuhiljaa taas harjaantua takaisin ja tarkentua. Piirtäminen tosiaan on vähän sellainen taito, että sitä pitää pitää yllä. pitkän ajan jälkeen on kyllä niin kömpelöä jälkeä välillä :lol: 8olen todennut myös, että pitäisi taas enemmän piirtää)

Upeita ovat joka tapauksessa niin uudet kuin vanhatkin kuvat.

15.06.2014 00:21 #12 :: Rasimus
Nunian piirtelyitä
Juu. Nuo pari viimeistä ovat todella hyviä. Itseasiassa, kiinnitin huomiota sellaiseen asiaan, että noissa asennot ja vartalot ovat luonnollisimman näköisiä, tehden kuvista kokonaisuudessaan hyviä. Sen sijaan alkuperäisessä postissa ja 19.5. postitetussa kuvassa vartalot ovat turhan suoria ja tönkköjä, ja käsivarret paperinukkemaisia, aivan kuin varhaisemmasta vaiheesta piirtämisharrastuksen oppimista. 6.6. kuva on vähän siinä rajoilla.

Vaikuttaako se, että teet työtä hitaasti tai nopeasti, noin paljon? Vai se, että olet pitänyt pitkän tauon ja ruostunut? (Hirvittää ajatella, mitä saisi aikaiseksi jos itse ottaisi taas kynän käteen). Vai oletko käyttänyt noissa pukupiirroksissa jotain vartalomalleja (mikä on siis suositeltavaa, jos se kelpaa ammattilaisillekin)?

23.06.2014 19:36 #13 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Pukupiirroksissa olen katsonut mallista suurimman osan, muissa olen tehnyt kaiken päästä katsomatta mitään mallia (eli ns. nopea piirros). Yleensä huolellisemmissa kuvissa katson mallia, jos mallia ei löydy, lavastan tilanteen ja asettelen esim. laskokset peilin eteen. Nykyisessä asunnossa ei vain ole peiliä, jonka edessä olisi mahdollista tehdä niin.

Toisaalta noissa on sellainenkin ero, että pukukuvissa on pyritty realistisuuteen, mutta noissa muissa en ole pitänyt sitä niin tarkkana. Lähinnä olen hakenut rennompaa otetta, joka sitten näkyy tönkköytenä :) Kai se on myös ihan mielialasta kiinni, millaista jälkeä tulee.

EDIT: Laitan vielä uusimman kuvan, jossa on katsottu mallia. Tosin en seuraa mitään kuvaa orjallisesti ja lisäilen paljon omia juttuja väliin. Yleensä katson tarkasti vain laskokset, sormet ja asennon.
Muokannut 04.02.2018 13:28 Nunia Syy: kuva

11.07.2014 20:27 #14 :: Caladran
Nunian piirtelyitä
Onpa hienoja piirukstuksia! Kivoja yksityiskohtia. Niitä on ilo katsella. :)

Itsekin piirrän tarinoiden hahmoja myös, mutta piirtäminen on nyt jäänyt vähemmälle.

25.09.2014 20:24 #15 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Alkuperäiseen aiheeseen, eli niitä omia hahmoja:

Skannausjälki hirveää, kun ei ollut omaa laitetta enää käytössä :( Erottaa siitä nyt jotain, mitä olen kokeillut raapustaa. Kaikki kasvot eivät laadullisesti (varsinkaan tässä skannauksessa) ole yhtä hyviä, mutta olen tyytyväinen, että sain ne kaikki tehtyä :)
Muokannut 04.02.2018 13:28 Nunia

02.10.2014 15:08 #16 :: poistettu
Nunian piirtelyitä
Noi on kyllä tosi hienoja. Ite yritin kanssa piirtää mun sarjamurhaajatarinaan sitä sarjamurhaajaa ja muita henkilöitä. Sain kaikki piirrettyä, mutta sarjamurhaaja näytti ihan joltain merirosvolta, silmälaput ja kaikki. Jossain meni jotain vikaa. Epäilen että kynän ja käyttäjän välillä.

Mun toinen yritys piirtää meni vähä samalla lailla. Kävin ostamassa kaikenmaailman öljypastelleja, vesivärejä, mitä lie. Ja kallista paperia niille. Piirsin hienoja kuvia, tosi taiteellisia, ja laitoin esille keittiön kaapinoviin. Tuli sitten vieraita ja ensimmäinen kysymys oli, kun näki piirrustukset, että onkos sulla käyny lapsia kylässä? Mjoo.
Muokannut 02.10.2014 15:10 poistettu

24.07.2016 12:26 #17 :: Nunia
Nunian piirtelyitä
Innostuin selailemaan vanhoja piirustuksia ja koska täällä on niin hiljaista, ajattelin linkata ne tänne :)

Varmaan ne on ollut täällä joskus, mutta laitetaan uudestaan :) Ah, sitä aikaa, kun jaksoi piirtää! Pitäisi taas panostaa.
Muokannut 04.02.2018 13:28 Nunia

03.10.2016 19:10 #18 :: Chain-of-destiny
Nunian piirtelyitä
Vau, todella ihania kuvia! Sulla on hyvin fantasiakirjoihin sopiva tyyli. Nähtävästi pääset paremmin hahmoon sisälle kun piirrät sen. Haluaisin itsekin osata samaa, usein hahmopiirroksistani tulee sarjakuvamaisia.
Sen sijaan rakastan katsoa taidetta kirjojen hahmoista, silloin niistä tulee aidompia (olettaen et piirtäjällä on sama näkemys kuin miulla..xD)
Tykännyt: Nunia

Valvojat: FreakyMike