-
- Aikuistuminen, ikääntyminen ja vanheneminen
- Taverna / sansa | Eilen 23:10
-
- Arvaa mikä kirja!
- Leikkinurkka / Hiistu | Eilen 23:04
-
- Randomi jutusteluketju
- Satama / sansa | Eilen 22:49
-
- Tulevaisuuden työt - mitä on tarjolla?
- Taverna / kyty | Eilen 17:21
-
- Kodin kasvit ja kukkaset
- Satama / kyty | Eilen 15:34
Vielä muutama kuvani
Tämä kuva on tehty käsin ja siirretty sitten tietokoneelle. Sekin on monta monta vuotta vanha eikä enää paperina tallessa. Kuvan pitäisi esittää Mona Lisaa sivusta päin. Kuvalla oli toisen taiteilijan kuva hieman mallina, mutta kyllä siitä minunlaiseni tuli.
Tämän hauskan lintukuvan piirsin ensin käsin ja sitten siirsin tietsikalle ja vaihdoin filtterillä mustekynän värin siihen. Vanha kuva myöskin.
Tämän hauskan lintukuvan piirsin ensin käsin ja sitten siirsin tietsikalle ja vaihdoin filtterillä mustekynän värin siihen. Vanha kuva myöskin.
Tykännyt: Kultasuu
Vielä muutama kuvani
Monalisan silmä on kasvoihin nähden ehkä hieman liian korkealla. Lintukuva on tosiaankin hauska ja persoonallisen näköinen - voisikohan siitä saada vertailun vuoksi näytille käsittelemättömän version?
Lintukuva ei enää ole tallella minulla paperina missään, mutta piirsin sen ihan vain mustekynällä paperille ja sitten filtterillä vaihdoin mustekynän sinisen värin keltaiseksi ja paperin valkoisen taustan mustaksi filtterillä.
Minä olen teknisenä taitelijana vielä aika keskiverto vaikka minulla onkin tosi paljon ideoita ja luovuutta taiteen tekemiseen. Minulla on vielä paljon opittavaa etenkin ihmiskasvojen symmetriasta ja sopusoinnusta eri piirteissä. Toinen asia missä on vielä opittavaa on valojen ja varjojen oikea kuvaus.
Olen joskus itsekseni miettinyt, että aika suuri osa taiteestani on vähän kaksiuloitteista, jos tämä nyt on oikea sana sille, johtuen juuri valojen ja varjojen puutoksista ja vääristä kohdista.
Toinen asia mitä olen miettinyt ovat nämä ihmiskuvani. Tuntuu, että joka ikisestä kasvokuvasta jonka olen koskaan tehnyt, on tullut aina hyvin samanlainen kuin muista. Voi sanoa, että jokainen ihmiskuvani on läheistä sukua kaikille muille ihmiskuvilleni. Olen viime vuosien aikana yrittänyt tosissani tehdä erilaisempia ihmisiä, aina silloin kun minulla on ollut aikaa taiteelle eli ei kovin paljon kuitenkaan ikävä kyllä.
Ja nyt ihan viime aikoina minulle on herännyt suuri kiinnostus piirtää mangaa. Jotenkin minulle on helppoa piirtää erilaisempia ihmismangakuvia kuin oikeita ihmisiä. Mangakuvani eivät näytä kaikki niin samanlaisilta.
Aurelia
Minä olen teknisenä taitelijana vielä aika keskiverto vaikka minulla onkin tosi paljon ideoita ja luovuutta taiteen tekemiseen. Minulla on vielä paljon opittavaa etenkin ihmiskasvojen symmetriasta ja sopusoinnusta eri piirteissä. Toinen asia missä on vielä opittavaa on valojen ja varjojen oikea kuvaus.
Olen joskus itsekseni miettinyt, että aika suuri osa taiteestani on vähän kaksiuloitteista, jos tämä nyt on oikea sana sille, johtuen juuri valojen ja varjojen puutoksista ja vääristä kohdista.
Toinen asia mitä olen miettinyt ovat nämä ihmiskuvani. Tuntuu, että joka ikisestä kasvokuvasta jonka olen koskaan tehnyt, on tullut aina hyvin samanlainen kuin muista. Voi sanoa, että jokainen ihmiskuvani on läheistä sukua kaikille muille ihmiskuvilleni. Olen viime vuosien aikana yrittänyt tosissani tehdä erilaisempia ihmisiä, aina silloin kun minulla on ollut aikaa taiteelle eli ei kovin paljon kuitenkaan ikävä kyllä.
Ja nyt ihan viime aikoina minulle on herännyt suuri kiinnostus piirtää mangaa. Jotenkin minulle on helppoa piirtää erilaisempia ihmismangakuvia kuin oikeita ihmisiä. Mangakuvani eivät näytä kaikki niin samanlaisilta.
Aurelia
Mun mielestä tuo Mona Lisa on vähän haparoiden tehty, ja en tahdo pahoittaa tällä mieltäsi, mutta sellainen vaikutelma mulle kuvasta tulee. Lahjakas kyllä muuten olet, kunhan vaan harjoittelet lisää. Ja, jos se yhtään lohduttaa, niin minä olen soittanut kitaraa 23-vuotta nyt ja saman ajan säveltänyt omaa musiikkia ja silti monet pitävät minun musiikkia ja soittoa huonona ja alarvoisena. Harjoitusta vaan peliin, niin hyvä tulee.
Muokannut 04.10.2014 18:47 Kultasuu
Tykännyt: Aurelia
Kyllä sinulla on näkemystä. Tykkään kuvien värimaailmasta ja tunnelmasta. Kasvojen piirtäminen on vaikeeta, näköisyys ja ilmeet on vielä vaikeampia. Katsele kasvojen ihon alla olevien luiden ja lihasten kuvia. Piirrä valokuviin päältä (mutta älä julkaise äläkä ainakaan väitä omaksesi päältä piirrettyjä kuvia). Opettele asioiden, kuten nenän ja leuan välisiä etäisyyksiä ja kulmia. Piirrä vähän joka päivä. Julkaise lisää kuvia.
Jos osaat enkkua voin postata pari opetusvideota, tai voit etsiä itsekin :)
Jos osaat enkkua voin postata pari opetusvideota, tai voit etsiä itsekin :)
Joo, olen itsekin samaa mieltä siitä haparoinnista. Muistini kertoo, että kun piirsin sitä siis joskus monta monta vuotta sitten, niin minulla oli kirjassa mallikuva ja otin siitä siis mallia kuvaan, muistan kuvan piirtämistunnelmasta että se oli ihan leikillään piirtämistä eli ei yhtään keskittymistä ja harkintaa vaan hyvin nopeaa ja huvikseen piirtämistä ja kokeilunhalua. :)
Uskon kyllä itsekin omaavani sen peruslahjakkuuden, johon vaikuttaa etenkin se, että minulla on tosi paljon ideoita ja rohkeutta ja halua kokeilla kaikkea mahdollista taidetta mitä mieleen vaan tulee ja että voisin kehittyä todella lahjakkaaksi jos vain saisin harjoitella enemmän taidetta.
Elämäni vain tällä hetkellä ja ehkä vielä vuoden loppuun asti on niin täynnä kaikkea muuta "tärkeämpää" mitä minun pitää tehdä ja saada aikaan ja mikä vie todella paljon aikaani, niin ettei minulla ole ollut tänä vuonna juurikaan aikaa harjoitella taidetta ja se vähän surettaa minua, mutta asialle ei vielä voi mitään.
Mutta kunhan kaikki muu saadaan elämässä selväksi ja tehtyä loppuun, olen vakaasti päättänyt, että minä etsin aikaa, ainakin päivän viikossa siihen että saan todella harjoittaa tätä rakasta harrastustani enemmän ja säännöllisemmin ja kehittyä siinä edelleen kuten tahdon. :)
Aurelia
Uskon kyllä itsekin omaavani sen peruslahjakkuuden, johon vaikuttaa etenkin se, että minulla on tosi paljon ideoita ja rohkeutta ja halua kokeilla kaikkea mahdollista taidetta mitä mieleen vaan tulee ja että voisin kehittyä todella lahjakkaaksi jos vain saisin harjoitella enemmän taidetta.
Elämäni vain tällä hetkellä ja ehkä vielä vuoden loppuun asti on niin täynnä kaikkea muuta "tärkeämpää" mitä minun pitää tehdä ja saada aikaan ja mikä vie todella paljon aikaani, niin ettei minulla ole ollut tänä vuonna juurikaan aikaa harjoitella taidetta ja se vähän surettaa minua, mutta asialle ei vielä voi mitään.
Mutta kunhan kaikki muu saadaan elämässä selväksi ja tehtyä loppuun, olen vakaasti päättänyt, että minä etsin aikaa, ainakin päivän viikossa siihen että saan todella harjoittaa tätä rakasta harrastustani enemmän ja säännöllisemmin ja kehittyä siinä edelleen kuten tahdon. :)
Aurelia
Minusta juuri erilainen näkemykseni, värimaailmani -ja silmäni sekä myös kaikkien kuvieni tunnelma ovat todellinen vahvuuteni taiteessa ja se korvaa vähän sitä tekniikan puutetta. Kasvot ovat tosiaan hankala juttu ja olen huomannut monta kertaa kun yritän piirtää oikeista valokuvista tai oikeasta ihmismallista kuvaa ettei siitä ikinä tule edes lähellekään näköinen eli sillä saralla tarvitsen tosi paljon harjoitusta. Toisaalta mietin, josko luopuisi kokonaan oikeista malleista ja keskittyisi piirtämään ja maalaamaan vain näitä omia mielessäni olevia hahmoja.
Kiitos hyvistä neuvoista ja en muuten tosiaan osaa enkkua :D enkä voi käsittää miten ne päästivät minut peruskoulusta läpi näin surkealla enkuntaidolla kuin minulla on, mutta aion vielä korjata tulevaisuudessa sen puutteeni täysin :)
Aurelia
Kiitos hyvistä neuvoista ja en muuten tosiaan osaa enkkua :D enkä voi käsittää miten ne päästivät minut peruskoulusta läpi näin surkealla enkuntaidolla kuin minulla on, mutta aion vielä korjata tulevaisuudessa sen puutteeni täysin :)
Aurelia
Aurelia kirjoitti: Joo, olen itsekin samaa mieltä siitä haparoinnista. Uskon kyllä itsekin omaavani sen peruslahjakkuuden, johon vaikuttaa etenkin se, että minulla on tosi paljon ideoita ja rohkeutta ja halua kokeilla kaikkea mahdollista taidetta mitä mieleen vaan tulee ja että voisin kehittyä todella lahjakkaaksi jos vain saisin harjoitella enemmän taidetta.
Joo, totta, kyllä sinulla on lahjoja piirtämiseen ja on hienoa, että olet päättänyt antaa paljon elämästäsi taiteelle. Se on oikeasti upeeta ja varmasti myös kehittävää. Ja, älä missä nimessä anna periksi unelmiesi kanssa ja jätä toiselle sijalle minunlaisten kyynisten tyyppien kommentit ja usko vain ja ainoastaann sinun omaan tuntumaan asiasta, se sinun oma intuitiosi kyllä sanoo, että oletko lahjakas vaiko et, eivät jotkut ihmiset netissä. Ja, niin kuin yksi hyvä ystäväni aina sanoo: "Jos on halua, niin silloin yleensä on myös lahjoja!"

Valvojat: FreakyMike