Satama

17.05.2015 11:34 #2 :: Louhikäärme
Tykkännyt: LunaJei

17.05.2015 12:29 #3 :: Kultasuu
Turhia töherryksiäni

LunaJei kirjoitti: Tiedän, etten ole mikään taitelija, mutta haaveleilen silti jonkinlaisesta yhteisestä tulevaisuudesta kynieni kanssa. Olisin ihan hirveän kiitollinen jos joku kommentoisi jotain.

lunajei.deviantart.com/gallery/

Ei, ei, ei noin, älä sano, että et ole taiteilija! Kun katsoin kuviasi, niin ainakin minä näin niissä erittäin paljon hyvää potenttiaalia ja jos vaan jaksat harjoitella, niin uskon hyvinkin kohdallasi, että kynilläsi ja sinulla on hyvä tulevaisuus edessä, tsemppiä ja luomisen iloa sinulle! :smile:
Muokannut 17.05.2015 12:31 Kultasuu
Tykkännyt: LunaJei

17.05.2015 14:35 #4 :: LunaJei
Turhia töherryksiäni

Louhikäärme kirjoitti: Kuva puussa kissan kanssa istuvasta tytöstä on oikein hieno. Siinä on aavemainen mutta samalla jotenkin kujeileva tunnelma. Vesiväritys näyttää yllättävän hyvältä. Metsätyttö kuva on myös aika hyvä vaikka sen toinen silmä on liian pieni (vai onko se tarkoituksella?)

Kiitos. :) Siinä Metsätytössä silmän on tarkoitus olla jotenkin vioittunut (sen päältä kulkee arpi) mutta ehkä se toisiaan on liian pieni. Kiitti kun huomautit, niin muistan varoa liioittelua vastaisuudessa!

17.05.2015 14:38 #5 :: LunaJei

Kultasuu kirjoitti:

Kiitos kannustuksesta :) Eheh, olen kai vain vähän lannistunut, kun vertaan muiden mestariteoksia omiin töihini. Mutta teen parhaani kehittyäkseni!

17.05.2015 14:42 #6 :: Morgan Blood
Turhia töherryksiäni
Hopsankeikkaa!Jos kiinnostaa viedä piirtämistään ammattimaisempaan suuntaan, kannattaa pysähtyä ja miettiä, mitä haluaa piirtämisellään osoittaa :)

Esimerkiksi, kiinnostaako kertoa tarinoita (sarjakuvat, tai jos olet ihan hullu, animaatiot :D), onko kantaaottavaa sanottavaa (kuvataide), tykkäätkö piirtää sisältöä printteihin tai tarinoihin (kuvittaja), vai kiinnostaako vaikkapa peliteknologia.

Nyt lainaat aika paljon japanilaisesta animaatio- ja sarjakuvapiirtämisestä, joten jos pidät siitä, piirrä tarinoita, mutta muista harjoitella myös taustoja ;)

Oma tyyli kehittyy paljolla piirtämisellä joten oman tyylin keksimisestä ei kannata liikaa murehtia. Se syntyy kyllä :) Toki on tärkeää piirtää myös muuta kuin manga-hahmoja mallista. Realistista mallinpiirtämistä ja siveltimenkäyttöäkin kannattaa harjoitella. Ne kehittävät yleistä piirrustustaitoa!

17.05.2015 15:04 #7 :: Kultasuu

LunaJei kirjoitti:

Kultasuu kirjoitti:

Eipä sun niistä kannata lannistua ollenkaan, koska niin kuin jo sanoin, niin sama potenttiaali on kyllä sinunkin sisällä ja ainakin minä huomaan sen ihan hyvin ja helposti sinun piirroksista. Ja, kun olet matkalla kohti aina vaan parempaa ja parempaa piirrustustaitoa, niin muista samalla ottaa rennosti ja nauttia matkasta, sillä sellainen asenne auttaa saammaan inspiratiota ja kun sitä on, niin pystyt hämmästyttämään itsesi omilla piirrustustaidoillasi. Niin minulle ainakin on käynyt jo pidemmän aikaa piirtäessäni! :smile:
Muokannut 17.05.2015 15:13 Kultasuu

21.05.2015 12:35 #8 :: Einoin
Turhia töherryksiäni

Kopioi mestarien teoksia, ota lemppari taiteilijoidesi teoksia ja kopioi niitä. Olipa se sitten Rumiko Takahashi tai joku klassisista mestareista. Tutki piirroksia ja mieti miksi mikäkin kohta on piirretty siten kuin se on. Kopionti on erittäin tärkeä ja perinteinen piirtämisen oppimismuoto.

Toinen suositukseni on tutkia anatomiaa. Ihminen ei ole vain ihoa. Ihon alta löytyy lihaksia, jänteitä, luita ja muita osia jotka vaikuttavat siihen miltä ihminen näyttää. Tutki kehon liike ratoja ja sitä minkä takia liike radat on mitä on. Esimerkiksi miksi käsi ei taivu kyynärpäästä kuin yhteensuuntaan. Hyvä apu anatomian oppimiseen on tutkia omaa vartaloa. Lisäksi taiteilijoille suunnatut anatomian oppikirjat on hyvä lähde. Oma suositukseni anatomian kirjaksi on György Feherin kirjoittama ja Andras Szunyoghyn kuvittama ”Ihmisen anatomiaa taiteilijalle”.

Oma tyyli kehittyy ajan myötä. Toden näköisesti yhdisteleämällä tietoisesti tai tiedostamatta muiden taiteilijoiden ominaispiirteitä ja tyyliä omaan tapaasi piirtää asioita. Jatka piirtämistä ja pidä hauskaa, mutta älä kuitenkaan unohda ajatella piirtäessäsi.

21.05.2015 12:45 #9 :: Kultasuu
Turhia töherryksiäni

Einoin kirjoitti: Suosittelen sinulle ja kaikille muillekin jotka haluavat kehittyä piirtämisessä, erityisesti ihmisten piirtämisessä, aina kahta asiaa.

Kopioi mestarien teoksia, ota lemppari taiteilijoidesi teoksia ja kopioi niitä.

Mun mielestä kopioiminen ja muutenkin kaikienlainen fotorealistinen piirtäminen on huomattavasti helpompaa, kuin improvisoida ja luoda piirroksia omasta päästä/mielestä. Ja, niinpä mun mielestä on ensisijaisesti hyvä saada ne mielessä olevat omat kuvat paperille kuin vain kopioida muiden kuvia. Toki kopioimisella on oma paikkansa, mutta mun mielestä se ei ole ensisijalla.Ensi sijalla on se, että luo omaa taidetta.

21.05.2015 12:58 #10 :: Einoin

Kultasuu kirjoitti:

Kopioi mestarien teoksia, ota lemppari taiteilijoidesi teoksia ja kopioi niitä.

21.05.2015 13:10 #11 :: Kultasuu
Turhia töherryksiäni

Einoin kirjoitti: En tarkoittanut tietenkään, että omia ideoita ei tulisi siirtää paperille. Kyseessä on ennemminkin harjoitus jota voi tehdä silloin kun ei ole omia ideoita tai jokin oma piirros jumittaa, koska ei keksi miten jokin kohta tulisi piirtää. Kopionti on erittäin kehittävä menetelmä tekniseltä kantilta. Mikäli sinulla on jokin erittäin hieno idea, mutta tekninen taito ei riitä sen toteuttmiseen sinua tyydyttävällä tasolla, niin se saattaa harmittaa huomattavasti. Tietenkin olipa taidot mitkä tahansa idea kannattaa pistää paperille ja vaikkapa palata sen pariin kun kokee kehittyneensä tarpeaksi.

Muokannut 21.05.2015 13:12 Kultasuu

21.05.2015 13:19 #12 :: Einoin
Turhia töherryksiäni

Kultasuu kirjoitti: No, nyt ollaan samoilla vesillä, jotain tuon suuntaista ratkaisua itsekin tarkoitin. Molempien, sekä omieni että kopioitujen piirrosten tekeminen on tärkeää ja olen samaa mieltä, että kopioiminen todella kehittää tekniikkaa. Mutta sanoisin kuitenkin vieläkin sen, että musta omien juttujen saaminen omasta päästä paperille on ehkä jopa vieläkin kehittävämpää. Ja, mun ei ole todellaan takoitus loukata sinua mielipiteilläni, mutta niin minä asian koen. :smile:

21.05.2015 13:26 #13 :: Kultasuu
Turhia töherryksiäni

Einoin kirjoitti: En loukkaantunut ollenkaan. Tämähän on täysin mielipidekysymys. Itse kannatan perinteisempää taidekoulutus menetelmää, joka kehittää vakaan teknisen pohjan oman tyylin luomiseen.

21.05.2015 13:38 #14 :: Einoin
Turhia töherryksiäni

Kultasuu kirjoitti: Oletko sinä muuten Einoin itse harrastanut kauankin piirtämistä? Jos olet, niin laita mulle linkkiä niihin, koska katselisin, tutkisin ja kommentoisin niitä mielelläni. Uutta taidetta on aina hienoa löytää.

Piirtämistä olen harrastanut pienestä pitäen. Yläasteella aloin panostamaan piirtämiseen oikeasti ja otin tähtäimeen taidekoulut. Yläasteen jälkeen kävin koulut kuva-artesaaniksi. Kiinnostuksen kohteet maalaamisesta vaihtuivat koru taiteeseen ja nykyään opiskelenkin jalometalli muotoilua. Piirtämistä en ole kuitenkaan unohtanut ja se onkin joka päiväistä ajankulua. Lähi aikoina kiinnostukseni kohde on ollut hyvin vahvasti perinteisessä japanilaisessa taiteessa. Täältä galleriasta löytyy ketju jossa on joitain minun piiroksiani.
Muokannut 21.05.2015 13:39 Einoin

Valvojat: FreakyMike