Aikuisten värityskirjat

• Dyn hahmo Kirjoittaja
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

03.10.2015 23:59 #1 :: Dyn
Aikuisten värityskirjat
Aikuisten värityskirjat ovat olleet trendi jo jonkin aikaa, ja näitä myydään nykyään vähän joka paikassa. En ollut aiemmin edes kokeillut, mutta tänään tuli tehtyä yksi irtolehti, kun siihen oli mahdollisuus. Tsadaa:

Juu, vähän yksitotista oli, kaipa näitä olisi tarkoitus värittää useammalla värillä... :tongue: Mutta jos olette itse tehneet tällaisia, jakakaas tähän ketjuun parhaat värityksenne.

• Xerion hahmo
  • Xerion
    Ritari
    Tasolla 31
    37.46

04.10.2015 08:52 #2 :: Xerion
Aikuisten värityskirjat
Nuo aikuisten värityskirjat on ihania. Koevikolla oli todella rentouttavaa saada jotain muuta ajateltavaa. Kirja ei edes ollt kallis, mutta 15€ värikynäpaketti sai yhteishinnan nousemaan melkein kolmeenkymppiin. Mutta niistä jotku on selvästi parempia ja jotku huonompia, olkaa tarkkana kun ostatte.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

04.10.2015 11:34 #3 :: Ansa
Aikuisten värityskirjat
Ostin jonkun värityskirjan jokin aika sitten, mutta minun ei sentään tarvinnut värikyniä ostaa. Omistan jo Derwentin 36 kynän paketin, jota en ole hirveästi hyödyntänyt. Nyt sitten tulee niilläkin väriteltyä vähän enemmän.

04.10.2015 13:26 #4 :: Mustelmann
Aikuisten värityskirjat
Kun kuulin näistä värityskirjoista ensimmäisen kerran, ajattelin että joku on keksinyt typerimmän ja huonoimman bisnesidean miesmuistiin. Sitten huomasin olevani väärässä, sillä noitahan myydään aika hyvin ja Amazonissakin ne keikkuvat usein myydyimpien kirjojen listalla.

Olisi muuten kiva, jos aikuisten värityskirjoissa saisi värittää oikeasti aikuisia aiheita. Työmatka räntäsateessa, laskujen maksaminen, omakotitalon remontointi ja muut sellaiset voisi värittää sen mukaan, miten mukavina tai ikävinä asioina niitä pitää.

Mutta voihan tuollaisten geometristen kuvioidenkin väritys olla aika terapeuttista. Ja ehkä valmiiden kuvien väritys inspiroi lopulta piirtämään enemmänkin. Tai minun kohdallani aloittamaan uudestaan vanhan harrastuksen. Pitää ehkä kokeilla joskus.

• max hahmo
  • max
    Kapteeni
    Tasolla 46
    90.89

04.10.2015 14:11 #5 :: max
Aikuisten värityskirjat
Loppukuussa ilmestyy Game of Thrones-värityskirja . Doctor Whostakin on tulossa. Harry Potterista tulee ensi kuussa. Ihan hyviä joululahjaideoita, mutta itse en kyllä jaksa kokeilla. Väritys oli muistaakseni melko tylsää jo lapsena, joten tuskin se aikuisena rentouttaa sen enempää.. Neutraali suhde tähän ilmiöön oikeastaan, ihan sama..
Muokannut 04.10.2015 14:17 max

• Iikh hahmo
  • Iikh
    Peto
    Tasolla 19
    26.19

15.01.2016 01:24 #6 :: Iikh
Aikuisten värityskirjat
Itse harkitsin pitkään, ostanko itsellenikin värityskirjan. Epäilin sen olevan epämotivoivaa; miksi nähdä niin paljon vaivaa toisten töiden värittämiseen, kun kuvat voisi piirtää itsekin? Lopulta kuitenkin taivuin ja ostin Johanna Basfordin Salaisen puutarhan. Se on lyhentänyt pitkiä juna- bussi- ja lentomatkoja huomattavasti. Voin suositella!

• Dyn hahmo Kirjoittaja
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

15.01.2016 02:42 #7 :: Dyn
Aikuisten värityskirjat
En harkinnasta huolimatta päätynyt lopulta ostamaan värityskirjaa, vaan kokeilu jäi muutamaan irtolehteen. Selailin kyllä useampaakin, mutta jotenkin joko aiheet tai väritettävien alueiden pinta-alat - tai jokin ihan muu seikka - eivät sitten kuitenkaan napanneet. Että ehkä mä pitäydyn perinteisemmissä taiteiluissa sitten jatkossakin...

Eniten ehkä häiritsi, miten monessa on niin paksut mustat viivat kuvissa. Luulisi, että ohuempienkin sisään osuu. Minusta nämä viivat tekevät kuvista rumat. Haluaisin myös ehkä vähän vähemmän samanlaisina toistuvia kuvia, eli vaikka mandalat ja kukat ovatkin hienoja, vähän vaihtelua voisi olla kuvan sisällä.

• noreen hahmo
  • noreen
    Vampyyri
    Tasolla 33
    14.92

16.01.2016 14:46 #8 :: noreen
Aikuisten värityskirjat
Olen katsellut näitä värityskirjoija toisten kuvissa ja hipelöinyt niitä kaupoissa. Mandalat ovat kieltämättä hienoja, mutta eivät herätä minussa niin suurta ihastusta kuin luontoaiheiset kuvat. Jossain näin hienon lintuteemaisen aikuisten värityskirjan. Ne olivat sellaisia kuvia, joita en itse välttämättä osaisi piirtää, joten olisin ehkä voinut ostaa kirjan laittaakseni kyseiset kuvat seinälle. Jätin kuitenkin värityskirjan kaupan pölyiseen hyllyyn notkumaan, koska mielestäni sen hinta suhteessa sivumäärään oli ylitsepääsemätön este.

En edes pidä värittämisestä. En ole koskaan pitänyt. Se on melko mielenkiintoista, sillä piirtäminen ja taiteilu ylipäätään ovat olleet pienestä pitäen minulle mieleen. Maalaan ja väritän puuväreilläkin ihan mielelläni, mutta en valmiita kuvia. Se tuntuu siltä kuin joku muu olisi määritellyt jo valmiiksi, millainen kuvan pitää olla enkä saa kiinni sen tunnelmasta. Värityskuvien värittäminen ei tunnu mielestäni rentouttavalta vaan tylsältä. Voisihan sitä muutakin sillä ajalla tehdä.

Ymmärrän kyllä, miksi nämä ovat saaneet suosiota. Varmasti monille värittäminen on todella terapeuttista. Voin kuvitella sen olevan samanlaista kuin oma maalaamiseni päästessäni vauhtiin. Aika kuluu ympärillä, mutta itse tuntuu pysähtyneen hiljaiseen tyyneyteen. Lisäksi näissä aikuisten värityskirjoissa tosiaan on vähän varttuneemmille kansalaisille sopivia kuvia Disney-hahmojen sijasta. Vaikka kyllä minä niitäkin värittäisin, jos värityskuvat kiinnostaisivat. Lastenkin puolelta tosin taitaa löytää varsin hienoja värityskirjoja jopa halvemmalla. :D

• Dyn hahmo Kirjoittaja
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

21.01.2016 13:55 #9 :: Dyn
Aikuisten värityskirjat
Aivotutkija kannustaa Hesarissa ihmisiä värittämään värityskirjoja: linkki.

Kun mieli kuormittuu liikaa, terve ihminen alkaa käyttäytyä kuin hänellä olisi tarkkaavaisuushäiriö. Mekaaninen puuhastelu kuten värityskuvien värittäminen rentouttaa mielen.

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho
    Tasolla 48
    8.53

21.01.2016 14:21 #10 :: Iivari
Aikuisten värityskirjat
Ja jos haluaa värittää tuhmemmin, joukkorahoituskampanjaan voi osallistua, jotta moinenkin saataisiin ihmisten ilmoille.

21.01.2016 20:20 #11 :: FreakyMike
Aikuisten värityskirjat
Olen selannut jonkin verran erilaisia värityskirjoja kaupoissa, mutta en ole löytänyt vielä semmoisia mistä tykkäisin niin paljon, että olisin valmis myös maksamaan jotain. Lähimpänä on ollut ehkä joku 50-luvun tatuointikuvioista tehty kirja, koska pidän retrotyylistä, mutta jos vaikka ostaisinkin semmoisen, niin en käyttäisi ainakaan värittämiseen, vaan korkeintaan inspiraationlähteenä omille piirroksilleni tai johonkin kuvankäsittelyprojektiin jne.

Yleensäkin pelkkä valmiiden kuvien värittäminen kuullostaa jo ajatuksenakin melko pitkästyttävältä ajanvietteeltä, joten saman ajan käyttäisi mieluummin vaikka kokonaan omiin taideprojekteihin, koska niille ei ole löytynyt enää kunnolla aikaa sen jälkeen kun lopetin opiskelut noin 8-9 vuotta sitten.
Semmoinen olisi jo paljon hauskempi värityskirja, missä on esimerkiksi jonkinlaisia scifileffoista tuttuja hahmoja tai historiallisiin vaatteisiin pukeutuneita ihmisiä tyhjien sivujen keskellä ja niille voisi itse kehitellä aiheeseen sopivat taustat.

Erikoisimpia värityskirjoja mihin olen tähän mennessä törmännyt on Parikkalan patsaspuistosta tehty kirja. www.patsaspuisto.net/tuote/itse-varitetty-elama/

• Dyn hahmo Kirjoittaja
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

21.01.2016 20:27 #12 :: Dyn
Aikuisten värityskirjat

FreakyMike kirjoitti: Semmoinen olisi jo paljon hauskempi värityskirja, missä on esimerkiksi jonkinlaisia scifileffoista tuttuja hahmoja tai historiallisiin vaatteisiin pukeutuneita ihmisiä tyhjien sivujen keskellä ja niille voisi itse kehitellä aiheeseen sopivat taustat.

Erityisesti ostan tuon historialliset puvut -teeman, sellaisia voisi olla mukava värittää. Vähän aiheen vierestä mutta tuli tästä mieleen: teen välillä netistä löytyviä "paperinukkeja", ja tämä Tudors-teemainen on minusta erityisen viehättävä. Ehkä hiukan samanlaista puuhaa kuin värittäminenkin, vaikka tapahtuu koneella...

21.01.2016 21:11 #13 :: FreakyMike
Aikuisten värityskirjat
Siitä löytyi näköjään yllättävän paljon myös miesten kamppeita. Harmi kun samanlaista "paperinukke-generaattoria" ei ole tehty myös viikinkien ja anglosaksien vallasväestä. :grin:

• Dyn hahmo Kirjoittaja
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

21.01.2016 21:19 #14 :: Dyn
Aikuisten värityskirjat
^ Viikinkejä löytyy, mutta en ole löytänyt yhtään kovin hyvää. Samalta tekijältä kuin tuo Tudors on myös Game of Thrones ja Sormusten herra. Pieni osa kamoista on tosin peleissä identtisiä.

• Skie hahmo
  • Skie
    Senesalkki
    Tasolla 44
    35.43

28.01.2016 12:31 #15 :: Skie
Aikuisten värityskirjat
Oxfordin yliopiston Bodleian Library julkaisi oman värityskirjansa, jonka voi vapaasti tulostaa tästä .

Toiveena on, että väritettyjä töitä jaettaisiin Twitterissä 1.-5.2. hashtagilla #ColorOurCollections.

06.02.2016 15:18 #16 :: celeblith
Aikuisten värityskirjat
Tuli joululahjaksi saatua parikin tuollaista värityskirjaa. Ihan mukaviahan ne ovat.

Nykyään tulee harvemmin piirrettyä mitään, ei jostain syystä löydy tarpeeksi aikaa. Siihen nämä värityskirjat ovat hyviä, voi aina kun on hetki aikaa niin hieman väritellä kuvaa sieltä ja toista täältä. Niin pysyy kynät edelleen kädessä, kun viimein ehtii oikeasti piirtääkin.

Yhtäkään kuvaa en ole vielä valmiiksi asti tehnyt. Suurin osa kun koostuu tosiaan samanlaisista geometrisista kuvioista niin tuppaan kyllästymään jossain välissä. Ja yksi noista saamistani kirjoista on sen verran pientä kuvaa ja kuvioita että siinä saa kyllä todella keskittyä jotta pysyy viivojen sisällä. Pidän enemmän niistä isommista ja helpommista kuvista :smile:

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

07.02.2016 15:17 #17 :: Emelie
Aikuisten värityskirjat
Mies osti minulle, joko huvittaakseen itseään tai sitten minua (mene ja tiedä) jonkinlaisen aikuisten värityskirjahenkisen lehden. :p Siinä on mm. väritettäviä kuvia, tehtäviä joissa pitää etsiä eroavaisuuksia ja pisteiden yhdistämiskuvia. Tulee mieleen ne puuhakirjat, joita teki lapsena... Piti kokeilla väritystä, mutta eihän minulla ole enää missään tallessa puuvärikyniä, joten pitää jaksaa odottaa huomiseen ennen kuin pääsee kokeilemaan. :tongue:

Näistä tulikin mieleeni, että onkohan aikuisille tehty sellaisia väristyskuvia/kirjoja, joissa kuvien osaset on merkitty eri symboleilla ja sitten saman symbolin omaavat osaset pitää värittää samalla värillä (näille lienee jokin oikea nimikin). Ne eivät ole ihan niin luovaa puuhaa kuin vapaasti väritettävät kuvat, mutta muksuna ainakin pidin noista valtavasti ja tavallaan tekisi mieli kokeilla, että ovatko ne vieläkin hauskoja.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
    Vampyyri
    Tasolla 32
    23.15

09.02.2016 23:06 #18 :: Tapsa
Aikuisten värityskirjat
Jouluna väritin äidin värityskirjasta kaksi sivua ja niistä tuli tosi hienoja. Aika hauskaa puuhaa, mutta ehkä vähän sellaista että ajan voisi käyttää johonkin muuhunkin.

Värityskirjabuumi iski kai aika kovaa mutta onkohan se jo menossa ohi

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Velho
    Tasolla 49
    86.78

10.02.2016 00:00 #19 :: Rinja
Aikuisten värityskirjat
^Kustantajien ja ehkä värityskirjojen tekijöidenkään mielestä buumi ei taida olla menossa ohi, koska juuri ihmettelin sähköpostiin tipahtanutta CDONin tarjousta ties kuinka monesta uudesta värityskirjasta. Pikemminkin näyttäisi siltä, mitä olen toivonutkin, eli tarjolla olevat vaihtoehdot monipuolistuvat pikkuhiljaa. Valikoimassa näyttäisi olevan esimerkiksi jotain niinkin mielenkiintoista kuin burleskiteemainen värityskirja, sekä pisteidenyhdistämistehtäviä Kamasutra-kuvin :roll:

Vieläkään en ole kyllä törmännyt sellaiseen värityskirjaan, joka tuntuisi sopivan juuri minulle ja saisi minut ostamaan itsensä. Odotan yhä sellaisen kävelevän vastaan, kunhan värityskirjojen innovatiivisuus pääsee vielä seuraavalle tasolle.

• Dyn hahmo Kirjoittaja
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

10.02.2016 00:22 #20 :: Dyn
Aikuisten värityskirjat
"Värityslehtiä" saa meidän Alepankin lehtihyllystä, joten tuskin buumi ihan heti on hiipumassa. :tongue:

Valvojat: FreakyMike