• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 7 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 82 päivää sitten

Kuvia kirjahyllyistä

16.01.2016 15:26 - 16.01.2016 19:44 #1 : noreen
Pidän toisten kirjahyllyjen katselusta. On hauskaa tarkastella, kuinka toinen on lajitellut kirjansa, millaisia opuksia hyllystä löytyy ja onko niiden seassa kenties jotain koristeita. Kylään mennessäni tykkään penkoa toisen kirjahyllyjä, luvan kanssa tietenkin. Kirjoista syntyy yleensä myös hyvää keskustelua.

Tiedän, että risingillä on paljon innokkaita lukijoita sekä keräilijöitä, joten uskon, että teillä on mitä mielenkiintoisimpia kirjahyllyjä. Siksi perustinkin tämän ketjun, johon on tarkoituksena jakaa kirjahyllykuvia. :D Omastani en vielä ota kuvaa, koska sen järjestely on hiukkasen kesken. Korvaan tämän puutteen Flickristä lainaamallani kuvalla.

My library by Alan Cleaver , on Flickr
Viimeksi muokattu: 16.01.2016 19:44 noreen.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu, Siivetön lohikäärme

16.01.2016 19:11 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
Tämä kuva on joskus Risingilla ollutkin, mutta laitan uudestaan, hauska ketju.

Kuva on otettu melko pian muuton jälkeen, minkä takia osa kirjoista on sekaisin ja aakkostamatta. Tosin sen jälkeen hylly on kyllä päässyt sekoittumaan uudestaan, pitäisi jaksaa järjestää... Kuvassa näkyy kaunokirjallisuuden osuus, tietokirjallisuutta on toisessa hyllyssä ja varastossa. Mun työkirjallisuus on enimmäkseen työhuoneellani yliopistolla. Lisäksi kesken tai lukulistalla olevat kirjat ovat makuuhuoneessa omassa hyllyssään ainakin noin periaatteessa (osa kyllä lojuu milloin missäkin, koska niitä luetaan).

• FreakyMike
  • FreakyMike hahmo
  • Poissa
  • Puoliammattimainen käsityöyrittäjä & maanviljelijä/metsätilallinen Etelä-Karjalasta.
16.01.2016 21:53 #3 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
"Kuinka järjestät kirjahyllysi?" threadin loppupuolella on kuvia ainakin muutamalta käyttäjältä. www.risingshadow.fi/forum/lukusali/1688-...rjestat-kirjahyllysi mutta kaipa niitä voisi postata myös tännekin. Tässä ainakin omat viime kesänä kuvatut hyllyni uudestaan.

Suurin osa kokoelmasta sijaitsee talon ylimääräisessä makuuhuoneessa, joka on myös eräänlainen kotitoimistoni.

Liitetiedosto:

Panoraama josta saa vähän paremmin selvää hyllyjen/tavaroiden sijoittelusta kokoelmahuoneessa.

Liitetiedosto:

Talon muita sekalaisia hyllyjä eteisaulassa, vierashuoneessa ja autotallissa. Ainoastaan vierashuoneen nurkkaan ahdetussa kirjahyllyssä on jotain muitakin kuin itse hankkimiani teoksia.

16.01.2016 22:52 #4 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
Tässä on suurin osa kirjoistamme. Kuvasta on taktisesti rajattu ulos kirjahyllyn päällys, jolla on aina ihan karmea määmä sekalaista rojua. En tiedä, mitä sille pitäisi tehdä...
Kirjahyllyn edessä hengaa yleensä myös lastenrattaat. Tuo lattialla oleva pino on kierrätyskirjoja, joista en oikein tiedä mihin ne kierrättäisin. Ovat odottaneet vasta viime kesästä.

Kirjoja sijaitsee satunnaisissa paikoissa muuallakin kämpässä. Lapsella on omat hyllynsä. Takanlaidalla on pari pientä riviä, lähinnä spefiä:

Ja portaikon yläpuolella on viihdekirjahylly ;)

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

17.01.2016 14:12 #5 : Siivetön lohikäärme
Vastaus käyttäjältä Siivetön lohikäärme aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
Tässä on uusi kirjahyllyni, jonka sain eilen. Tässä on vähän yli puolet kirjoistani.

17.01.2016 16:50 - 17.01.2016 16:57 #6 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
^ Muistin jälleen, että ihmisten hyllyjen katselussa on eräs vika. Nimittäin: "Ai niin, minun hyllystäni puuttuu yhä edelleen Viisaan miehen pelko, ja ja ja..." Mutta muutoin hyllykuvia on oikein kiva nähdä. :wink:

noreen kirjoitti: Omastani en vielä ota kuvaa, koska sen järjestely on hiukkasen kesken. Korvaan tämän puutteen Flickristä lainaamallani kuvalla.

Kaunis random hylly. Kynttilät vähän hirvittävät... mutta ehkä ne ovat ledejä. Ehkä.

Minusta olisi mukava asetella kirjahyllyyn kirjojen lisäksi kaikenlaista kivaa koriste-esineistöä. Mutta ei mahdu. :neutral: Hylly on aivan täynnä, kirjoja on perätysten kahdessa rivissä. Hyllyyn esille olen yrittänyt laittaa lähinnä suosikkikirjojani, paljon kirjoja on myös kaapeissa säilössä. Pieni osa kirjoista majailee myös toisessa läänissä. Ja kuvakin on taktisesti vinossa, mutta tuommoista:

Koska Risingin kirjahyllyyn pystyy nykyään lisäämään esittelytekstin ja samaan kenttään myös kuvia, on minulla Rising-hyllyssäni kuva yhdestä hyllystä , jossa monet lempikirjoistani. (Lisäksi piti vähän päästä leikkimään eristenauhalla.)
Viimeksi muokattu: 17.01.2016 16:57 Hiistu.

17.01.2016 21:12 - 17.01.2016 21:13 #7 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
Netti on täynnä kiinnostavia designiltään kiinnostavia kirjahyllyjä, jotka toimivat samalla vaikkapa tuolina:

...tai portaikkoina:

Näin säästetään seinätilaa? Ainakin ideat ovat hauskoja ja sisustusmielessä jänniä. Millaisen kirjahyllyn sinä olisit valmis ottamaan kotiisi?

Viimeksi muokattu: 17.01.2016 21:13 Dyn.

18.01.2016 20:55 #8 : Epeli_88
Vastaus käyttäjältä Epeli_88 aiheessa Kuvia kirjahyllyistä

25.01.2016 14:23 - 25.01.2016 14:55 #9 : jossein
Viimeksi muokattu: 25.01.2016 14:55 Rinja. Syy: Uudelleensijoitin tämän linkin, sillä lukupiiriin se ei ainakaan kuulu.

• Puolikuu
  • Puolikuu hahmo
  • Poissa
  • "Ja isännän koira pieni se hyvin vitsejä ymmärtää; kun hauskat on jutut vieraiden niin hörössä korvat ovat sen ja se nauraa hähhähhää."
27.01.2016 21:08 - 27.01.2016 21:10 #10 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Kuvia kirjahyllyistä

Dyn kirjoitti: Millaisen kirjahyllyn sinä olisit valmis ottamaan kotiisi?

Mitään hirveän radikaalia tilansäästöhyllyä tuskin ottaisin. Tuo tuoli tai portaat eivät näytä erityisen käteviltä. :cheesy: Minua miellyttäisi klassikko, eli kirjahyllyseinä, josta avautuisi ovi. Tähän tyyliin:

Liitetiedosto:

Tuskin tulee ihan hetkeen toteutumaan. Myös joku kirjahyllyyn integroitu lukunurkkaus voisi olla kiva.

Vanha kirjahyllyni oli iki-ihanaa lundiaa, joka palvelee nyt varastossa. Voin sanoa, että häkkivarastokin näyttää kodikkaalta, kun siellä on kirjahylly. Tämä kuva on otettu joskus lukioiaikoina ja silloin hyllyssä oli myös kaikkea tilpehööriä tilanahtauden vuoksi. Kaapinoven takana on näkymättömissä sarjakuvia sekä kirjoja. Yhdessä vaiheessa kokonaisuus oli jo melko räjähtänyt (kuten koko huonekin) mutta siitä ei valitettavasti! ole kuvaa.

Liitetiedosto:

Tämä nykyinen hylly on ainoa, joka mahtuu kotiin järkevästi. Tämä tarkoittaa sitä, että kirjojen määrä on pidettävä kurissa.

Liitetiedosto:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Viimeksi muokattu: 27.01.2016 21:10 Puolikuu.

27.01.2016 21:18 #11 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kuvia kirjahyllyistä

Puolikuu kirjoitti: Minua miellyttäisi klassikko, eli kirjahyllyseinä, josta avautuisi ovi.

Mahtavaa, kunnon salaovi! Tietysti mielellään vielä niin, että ovenripa olisi kirjan muotoinen, ja siitä vetämällä saisi oven auki... :wink:

31.01.2016 13:15 #12 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
Itse olen myös unelmoinut perinteisestä kirjastohuoneesta, jossa olisi mukana lukutila. Kirjahyllyseinät ovat ihan mahtavia, tosin voisin harkita myös jonkinlaista säästöhyllyä, vähän riippuen siitä millainen se olisi ja kuinka kätevä. Jotenkin se voisi liittyä portaisiin, olen vähän haaveillut kodista jossa olisi portaat. Ehkä tuo jo tänne postatussa kuvassa oleva ratkaisu on kuitenkin hieman epäkätevä, ja varmaan vaikea pitää puhtaana.

Tosin vuokralaisena ei kovin kummoisia ratkaisuja pysty tekemään, ja sen tiedän melko varmasti että ettei minulla tule koskaan olemaan kirjastohuonetta, ainakaan sellaista millaisen ottaisin jos saisin valita. Mutta aina voi fiilistellä katsomalla kuvia, joita netistä löytyykin paljon . No, suurin osa noista taloista/huoneistoista näyttää kyllä sellaisilta että ihan turha edes haaveilla, mutta silti... :grin:

04.08.2017 16:53 - 04.08.2017 16:54 #13 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Kuvia kirjahyllyistä
Muutin 26 neliön asunnostani tilavampaan, joten nyt on tilaa jopa kirjahyllyille, missä kirjat eivät ole kahdessa kerroksessa.

Tässä vielä peli-, pelikirja- ja dvd-hylly

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 04.08.2017 16:54 punnort.

Valvojat: FreakyMike
LordStenhammar, Astorethein