Teatteri

• noreen hahmo Kirjoittaja
  • noreen

16.01.2016 15:26 #1 :: noreen
Kuvia kirjahyllyistä
Pidän toisten kirjahyllyjen katselusta. On hauskaa tarkastella, kuinka toinen on lajitellut kirjansa, millaisia opuksia hyllystä löytyy ja onko niiden seassa kenties jotain koristeita. Kylään mennessäni tykkään penkoa toisen kirjahyllyjä, luvan kanssa tietenkin. Kirjoista syntyy yleensä myös hyvää keskustelua.

Tiedän, että risingillä on paljon innokkaita lukijoita sekä keräilijöitä, joten uskon, että teillä on mitä mielenkiintoisimpia kirjahyllyjä. Siksi perustinkin tämän ketjun, johon on tarkoituksena jakaa kirjahyllykuvia. :D Omastani en vielä ota kuvaa, koska sen järjestely on hiukkasen kesken. Korvaan tämän puutteen Flickristä lainaamallani kuvalla.

My library by Alan Cleaver , on Flickr
Muokannut 16.01.2016 19:44 noreen

16.01.2016 19:11 #2 :: Dyn
Kuvia kirjahyllyistä
Tämä kuva on joskus Risingilla ollutkin, mutta laitan uudestaan, hauska ketju.

Kuva on otettu melko pian muuton jälkeen, minkä takia osa kirjoista on sekaisin ja aakkostamatta. Tosin sen jälkeen hylly on kyllä päässyt sekoittumaan uudestaan, pitäisi jaksaa järjestää... Kuvassa näkyy kaunokirjallisuuden osuus, tietokirjallisuutta on toisessa hyllyssä ja varastossa. Mun työkirjallisuus on enimmäkseen työhuoneellani yliopistolla. Lisäksi kesken tai lukulistalla olevat kirjat ovat makuuhuoneessa omassa hyllyssään ainakin noin periaatteessa (osa kyllä lojuu milloin missäkin, koska niitä luetaan).

16.01.2016 21:53 #3 :: FreakyMike
Kuvia kirjahyllyistä
"Kuinka järjestät kirjahyllysi?" threadin loppupuolella on kuvia ainakin muutamalta käyttäjältä. www.risingshadow.fi/forum/lukusali/1688-...rjestat-kirjahyllysi mutta kaipa niitä voisi postata myös tännekin. Tässä ainakin omat viime kesänä kuvatut hyllyni uudestaan.

Suurin osa kokoelmasta sijaitsee talon ylimääräisessä makuuhuoneessa, joka on myös eräänlainen kotitoimistoni.

Liitetiedosto:

Panoraama josta saa vähän paremmin selvää hyllyjen/tavaroiden sijoittelusta kokoelmahuoneessa.

Liitetiedosto:

Talon muita sekalaisia hyllyjä eteisaulassa, vierashuoneessa ja autotallissa. Ainoastaan vierashuoneen nurkkaan ahdetussa kirjahyllyssä on jotain muitakin kuin itse hankkimiani teoksia.

• StaCa hahmo
  • StaCa

16.01.2016 22:52 #4 :: StaCa
Kuvia kirjahyllyistä
Tässä on suurin osa kirjoistamme. Kuvasta on taktisesti rajattu ulos kirjahyllyn päällys, jolla on aina ihan karmea määmä sekalaista rojua. En tiedä, mitä sille pitäisi tehdä...
Kirjahyllyn edessä hengaa yleensä myös lastenrattaat. Tuo lattialla oleva pino on kierrätyskirjoja, joista en oikein tiedä mihin ne kierrättäisin. Ovat odottaneet vasta viime kesästä.

Kirjoja sijaitsee satunnaisissa paikoissa muuallakin kämpässä. Lapsella on omat hyllynsä. Takanlaidalla on pari pientä riviä, lähinnä spefiä:

Ja portaikon yläpuolella on viihdekirjahylly ;)

17.01.2016 14:12 #5 :: Siivetön lohikäärme
Kuvia kirjahyllyistä
Tässä on uusi kirjahyllyni, jonka sain eilen. Tässä on vähän yli puolet kirjoistani.

17.01.2016 16:50 #6 :: Hiistu
Kuvia kirjahyllyistä
^ Muistin jälleen, että ihmisten hyllyjen katselussa on eräs vika. Nimittäin: "Ai niin, minun hyllystäni puuttuu yhä edelleen Viisaan miehen pelko, ja ja ja..." Mutta muutoin hyllykuvia on oikein kiva nähdä. :wink:

noreen kirjoitti: Omastani en vielä ota kuvaa, koska sen järjestely on hiukkasen kesken. Korvaan tämän puutteen Flickristä lainaamallani kuvalla.

Kaunis random hylly. Kynttilät vähän hirvittävät... mutta ehkä ne ovat ledejä. Ehkä.

Minusta olisi mukava asetella kirjahyllyyn kirjojen lisäksi kaikenlaista kivaa koriste-esineistöä. Mutta ei mahdu. :neutral:Hylly on aivan täynnä, kirjoja on perätysten kahdessa rivissä. Hyllyyn esille olen yrittänyt laittaa lähinnä suosikkikirjojani, paljon kirjoja on myös kaapeissa säilössä. Pieni osa kirjoista majailee myös toisessa läänissä. Ja kuvakin on taktisesti vinossa, mutta tuommoista:

Koska Risingin kirjahyllyyn pystyy nykyään lisäämään esittelytekstin ja samaan kenttään myös kuvia, on minulla Rising-hyllyssäni kuva yhdestä hyllystä , jossa monet lempikirjoistani. (Lisäksi piti vähän päästä leikkimään eristenauhalla.)
Muokannut 17.01.2016 16:57 Hiistu

17.01.2016 21:12 #7 :: Dyn
Kuvia kirjahyllyistä
Netti on täynnä kiinnostavia designiltään kiinnostavia kirjahyllyjä, jotka toimivat samalla vaikkapa tuolina:

...tai portaikkoina:

Näin säästetään seinätilaa? Ainakin ideat ovat hauskoja ja sisustusmielessä jänniä. Millaisen kirjahyllyn sinä olisit valmis ottamaan kotiisi?
Muokannut 17.01.2016 21:13 Dyn

18.01.2016 20:55 #8 :: Epeli_88
Kuvia kirjahyllyistä

Muokannut 25.01.2016 14:55 Rinja Syy: Uudelleensijoitin tämän linkin, sillä lukupiiriin se ei ainakaan kuulu.

27.01.2016 21:08 #10 :: Puolikuu
Kuvia kirjahyllyistä

Dyn kirjoitti: Millaisen kirjahyllyn sinä olisit valmis ottamaan kotiisi?

Mitään hirveän radikaalia tilansäästöhyllyä tuskin ottaisin. Tuo tuoli tai portaat eivät näytä erityisen käteviltä. :cheesy:Minua miellyttäisi klassikko, eli kirjahyllyseinä, josta avautuisi ovi. Tähän tyyliin:

Liitetiedosto:

Tuskin tulee ihan hetkeen toteutumaan. Myös joku kirjahyllyyn integroitu lukunurkkaus voisi olla kiva.

Vanha kirjahyllyni oli iki-ihanaa lundiaa, joka palvelee nyt varastossa. Voin sanoa, että häkkivarastokin näyttää kodikkaalta, kun siellä on kirjahylly. Tämä kuva on otettu joskus lukioiaikoina ja silloin hyllyssä oli myös kaikkea tilpehööriä tilanahtauden vuoksi. Kaapinoven takana on näkymättömissä sarjakuvia sekä kirjoja. Yhdessä vaiheessa kokonaisuus oli jo melko räjähtänyt (kuten koko huonekin) mutta siitä ei valitettavasti! ole kuvaa.

Liitetiedosto:

Tämä nykyinen hylly on ainoa, joka mahtuu kotiin järkevästi. Tämä tarkoittaa sitä, että kirjojen määrä on pidettävä kurissa.

Muokannut 27.01.2016 21:10 Puolikuu

27.01.2016 21:18 #11 :: Dyn
Kuvia kirjahyllyistä

Puolikuu kirjoitti: Minua miellyttäisi klassikko, eli kirjahyllyseinä, josta avautuisi ovi.

Mahtavaa, kunnon salaovi! Tietysti mielellään vielä niin, että ovenripa olisi kirjan muotoinen, ja siitä vetämällä saisi oven auki... :wink:

• kyty

31.01.2016 13:15 #12 :: kyty
Kuvia kirjahyllyistä
Itse olen myös unelmoinut perinteisestä kirjastohuoneesta, jossa olisi mukana lukutila. Kirjahyllyseinät ovat ihan mahtavia, tosin voisin harkita myös jonkinlaista säästöhyllyä, vähän riippuen siitä millainen se olisi ja kuinka kätevä. Jotenkin se voisi liittyä portaisiin, olen vähän haaveillut kodista jossa olisi portaat. Ehkä tuo jo tänne postatussa kuvassa oleva ratkaisu on kuitenkin hieman epäkätevä, ja varmaan vaikea pitää puhtaana.

Tosin vuokralaisena ei kovin kummoisia ratkaisuja pysty tekemään, ja sen tiedän melko varmasti että ettei minulla tule koskaan olemaan kirjastohuonetta, ainakaan sellaista millaisen ottaisin jos saisin valita. Mutta aina voi fiilistellä katsomalla kuvia, joita netistä löytyykin paljon . No, suurin osa noista taloista/huoneistoista näyttää kyllä sellaisilta että ihan turha edes haaveilla, mutta silti... :grin:

04.08.2017 16:53 #13 :: punnort
Kuvia kirjahyllyistä
Muutin 26 neliön asunnostani tilavampaan, joten nyt on tilaa jopa kirjahyllyille, missä kirjat eivät ole kahdessa kerroksessa.

Tässä vielä peli-, pelikirja- ja dvd-hylly

Muokannut 04.08.2017 16:54 punnort

10.03.2020 23:26 #14 :: Mustelmann
Kuvia kirjahyllyistä
Useimpien kuvat ovat näköjään kadonneet jonnekin, mutta tässä kuitenkin oma kontribuutioni. Hyllyssä näkyy oikeastaan kaikki omistamani kaunokirjallisuus, joten mikään kirjakeräilijä en varsinaisesti ole. Sarjakuvia löytyy sitten runsaammin, mutta niistä ei oikein saa kuvaa, koska ne sijaitsevat hajanaisesti ympäri kämppää.

23.03.2020 14:57 #15 :: LordStenhammar
Kuvia kirjahyllyistä
Tuossahan tuo on, törkyinen hylly pysyväisessä sekasorron tilassa. CD- ja DVD-levyjähän tuossa on myös, mutta keskellä niteitä. CD-tornit eivät jatku ikuisuuksiin asti, mutta oikealle sivulle ja toiseen huoneeseen kylläkin. Olen mielestäni päässyt aika hyvin turhista kirjoista eroon, mutta silti tulevaisuutta varten toisen kirjahyllyn (mihin helvettiin?) luukkuun tarvitsisin. Aika hiljattain tuli hankittua vinyylikiekoille oma hyllynsä, ja nyt on tilanpuute kaksiossa vakava.

EDIT: Aina tulee kuvista jotenkin epäselviä. En ole orientoitunut kännykkäkameran käyttöön.

Muokannut 23.03.2020 15:00 LordStenhammar

17.02.2021 09:29 #16 :: Calvin Gordon
Kuvia kirjahyllyistä
Tämä on hieno lanka. Tiedän, että yhä useammat ihmiset vetävät kohti nykyaikaista tietokoneiden ja televisioiden kokoonpanoa, mutta suuri klassinen kirjahylly on aivan mahtavaa nähdä. Toivon, että useammat ihmiset voivat olla tietoisia tällaisen asian voimasta, koska kotiin on vain upeita lisäyksiä. Kirjat ovat mahtavia, ja se tarjoaa meille pääsyn aivan uuteen mahdollisuuksien maailmaan, jonka voimme nähdä joka ikinen päivä. Toivon, että useammat ihmiset voivat olla kunnossa täällä näkemiemme elämän muiden näkökohtien kanssa, koska pelissä on vain joitain hienoja osia, jotka meidän on nähtävä. Toivottavasti on joitain muita näkökohtia, jotka voimme nähdä, koska kirjahyllyt ja kirjat itse ovat suuria ja ansaitsevat nykyajan ihmisten huomion.

22.02.2021 06:40 #17 :: leonichan
Kuvia kirjahyllyistä
Katotaas toimiiko tämä, kun on välillä hankala ollut saada jaettua onedrivesta mitään. Mutta siis tällanen sekasotku löytyy tästä taloudesta. Ylähylly kaipaisi vähän siivousta heh. Miulla oli joskus kirjahyllyssä ihan systeemi ja aakkosissa kaikki, mut tilanpuute iski ja nykyään koko on tärkein järjestyskriteeri. Samankokoiset samaan hyllyyn. Tää Ikean Billy ei myöskään kestä painoa kovin hyvin ja useampikin hylly on vähän notkollaan, mut niin kauan ku ei romahda, niin kaikki on hyvin~

27.02.2021 09:03 #18 :: Calvin Gordon
Kuvia kirjahyllyistä
Olen samaa mieltä siitä, että on ehdottomasti tyydyttävää nähdä kaikki kirjat esillä, varsinkin jos olet jo lukenut niitä ... ja jos sinulla on rajoitettuja painoksia. Toivon myös, että teen huoneen, joka on täynnä kirjoja. Toivon vain, ettei pölyä ole liikaa. Pölyn poistaminen kaikesta voi olla myös vaikeaa, varsinkin jos pöly on paksumpi kuin odotettiin. Aion myös sijoittaa sen lasikaappeihin kirjahyllyjen sijasta vain varmistaakseni, ettei pölyä tai muita tekijöitä voi olla syy siihen, miksi kaikki näyttää vanhalta ja pölyiseltä.

Valvojat: FreakyMike