01.07.2014 15:42 #1 :: Iivari
Risingin uutiskirje
Aina ajoittain ylläpidon kesken on noussut ajatus siitä, pitäisikö Risingshadow'lla olla oma uutiskirjeensä. Toisaalta olisi hyvä saada alati (toivomme) parantuvasta sivustostamme lyhyt ja ytimekäs "mitä kuuluu Risingille" -viesti, toisaalta taas halusimme, että uutiskirje olisi oikeasti höydyllinen eikä sitä siksi koettaisi spämmiksi.

Darkki pani tuulemaan, ja ihka ensimmäinen Risingin uutiskirje lähti tänä aamuna kaikkien käyttäjiemme sähköpostiosoitteisiin. Samoin tuonne sivupalkkiin ilmestyi osio, jossa uutiskirjeen voi käydä lukemassa suoraan sivustolta. Emme toki halua spämmätä, joten uutiskirjeen voi helposti perua (ja ottaa uudelleen tilaukseen). Tämä ensimmäinen uutiskirje sisälsi aktiivisesti sivustoamme käyttävälle aika vähän uutta tietoa, mutta tulevaisuudessa pyrimme mm. tiedottamaan uusista ominaisuuksista ja muista olennaisista asioista tätäkin kautta.

Saitteko jo oman uutiskirjeenne? Mitä mieltä olitte sen sisällöstä, ulkoasusta tai siitä itsestään? Sana on vapaa.
Muokannut 01.07.2014 15:44 Iivari

01.07.2014 16:36 #2 :: Athilora
Risingin uutiskirje
Kirjoitin jo pari viestiä Facebookin puolella tästä ominaisuudesta, mutta pistetäänpäs kaikki ajatukset ruudulle nyt ihan kunnolla.

Ensin ne vähät risut, mitä minulla on uutiskirjeestä antaa. Yleisellä tasolla silmiini osui uutiskirjeen värit. Vaikka, reunoilla olikin Risingin tuttu ja rakastamani väriteema, mutta mitä on tämä valkoinen tuossa keskellä? Jos minulta kysytään, tulisi uutiskirjeenkin olla foorumin perinteisessä väriteemassa, koska se ei vain tunnu oikealta, että missään Risingshadow'hun vahvasti liittyvässä on valkea pohja tekstin taustalla. Mistään muusta sitten ei löydykään nokkaan koputtamista. Yhtään.

Osio kirjajulkaisuista on mielestäni jo itsessään riittävä syy tilata uutiskirje. Itse en seuraa uusia julkaisuja foorumeilla juuri lainkaan, joskin olen ajoittain kirjallisuuden suurkuluttaja, joten on hyvä saada uutiset suosikkikirjailijoiden uusista, käännetyistä teoksista, edes kuukausittain. Vaikka tämän kuun julkaisuista mikään ei välttämättä itseeni kolahtanutkaan, pidän tätä osiota uutiskirjeen kannalta ehdottomana ja äärimmäisen positiivisena.

Tapahtumat ja vuosittaiset miitit ovat mielestäni hyvä mainostaa uutiskirjeessä, vaikka varmasti valtaosa potentiaalisista tulijoista onkin kartalla foorumien pohjalta. Olisiko tätä pohjaa soveliasta käyttää myös pienemmän skaalan miiteistä tiedottamiseen? Vaikka itse foorumilla harvemmin luen arvosteluja tai artikkeleita, niiden promoottaaminen (suomen kieli ei löydä sanaa päästäni juuri nyt) on hyvä ja looginen osa uutiskirjettä.

Ajankohtaisten aiheiden poimiminen keskustelualueelta on minun mielestäni mainio päätös uutiskirjeelle ja erittäintärkeä osa uutiskirjettä, itselleni mahdollisesti tärkein epäaktiivien käyttäjien kannalta. Otetaan esimerkiksi vnahat aktiivikirjoittajat, jotka eivät juurikaan enää käy sivustolla. He voivat uutiskirjeestä bongata: "Hei, kesäprojekti olis näköjään menossa. Voisihan sitä pitkästä aikaa osallistuakin!" Omakohtaisesti voin sanoa, että omat epäaktiivit pätkäni olisivat todennäköisesti jääneet uutiskirjeiden kautta lyhyemmiksi, koska itse en vain aina välillä ole löytänyt mielestäni tarpeeksi hyvää syytä jatkaa aktiivisuuttani foorumeilla. Ja, lähes poikkeuksetta, kun olen uudelleenaktivoitunut sivustolla, se on johtunut Tarinatehtaan milloin mistäkin projektista, joten pidän tässä uutiskirjeessä tärkeimpänä kesäprojektin promoottaamista.

01.07.2014 19:17 #3 :: HourglassEyes
Risingin uutiskirje
Olihan se vähän väritön, mutta erittäin selkeä ulkoasultaan. Infoa oli juuri tarpeeksi tarjolla uutiskirjeeksi.
Itseäni uutiskirjeet eivät haittaa, jos niitä tippuu sähköpostiin about kerta viikkoon tai harvemmin.

• max hahmo
  • max
    Kapteeni

01.07.2014 19:53 #4 :: max
Risingin uutiskirje
Hyvä idea, etenkin kun välillä tulee jaksoja jolloin ei tule täällä käytyä ja silloin on hyödyllistä saada tärkeimmät jutut sähköpostiin. Samaa mieltä Knoxin kanssa että uutiskirjeen värimaailma voisi olla vähän 'risinglaisempi'.

01.07.2014 20:32 #5 :: Iivari
Risingin uutiskirje
Noin alustavasti uutiskirjettä ollaan kaavailtu noin kuukausittain lähetettäväksi, joten postin määrään ei pitäisi ainakaan tukehtua.

01.07.2014 20:48 #6 :: Celestine
Kiitos, näppärä on :smile:

• Hiistu hahmo
  • Hiistu

01.07.2014 21:03 #7 :: Hiistu
Risingin uutiskirje
Tässä ketjussa voi myös kertoa, jos on jotain toiveita, millaista sisältöä tulevissa uutiskirjeissä voisi olla. Kirjeissä tullee olemaan samat vakituiset osiot kuin tässä ensimmäisessäkin, mutta niiden lisäksi saattaa olla jotain pientä vaihtuvaa sisältöä, josta siis saisi esittää ideoita. :wink:

01.07.2014 22:03 #8 :: pihlajapuu
Risingin uutiskirje
Mie tykkäsin siitä uusien kirjojen osioista kuin hullu puurosta! Mahtava juttu on se. Tulen nimittäin sivustolle lähes poikkeuksetta aina suoraan foorumille, joten en usein näe etusivua kuin ehkä hyvässä lykyssä kerran kuukaudessa, joten usein tulee missattua nuo uutuudet...

01.07.2014 23:47 #9 :: StaCa
Risingin uutiskirje
En ole näköjäänkään saanut.

02.07.2014 00:08 #10 :: tiarAnon
Risingin uutiskirje
Tosi hyvä homma! Oikein hyvin näyttäis olevan tärkeet asiat poimittu foorumeilta, ja kun ton silmäilee nopeesti läpi, on jo kartalla. Erittäin hyvä nimenomaan vetämään pois epäaktiivisuudesta, omatkin poissaolojaksot ois saattanu jäädä paljon, paljon lyhyemmiks, jos tämmönen ois ollu jo aiemmin.

• Emelie hahmo

02.07.2014 07:41 #11 :: Emelie
Risingin uutiskirje
Olen ihan samoilla linjoilla pihlajapuun kanssa. Tulen aina suoraan keskustelualueelle, joten etusivua tulee vilkaistua ehkä vain kerran puolessa vuodessa. Uutuudet jäävät todellakin huomaamatta. Toivottavasti eivät enää!

02.07.2014 07:47 #12 :: Darkki
Risingin uutiskirje

StaCa kirjoitti: En ole näköjäänkään saanut.
Millä perusteilla sitä on lähetetty?

Ensimmäinen uutiskirje lähetettiin kaikille rekisteröityneille käyttäjille. Viesti lähti siihen sähköpostiosoitteeseen, jolla olette rekisteröityneet sivustolle.

Omat uutiskirjeen asetukset voi tarkistaa:
www.risingshadow.fi/uutiskirje/uutiskirje-asetukset

Viesti on saattanut jäädä myös sähköpostin roskaposteihin jos sitä ei näyttäisi tulleen.

02.07.2014 07:54 #13 :: Darkki
Risingin uutiskirje

Emelie kirjoitti: Luen nykyään suurimman osan kirjoistani englanniksi, joten olisin myös kiinnostunut vastaavankaltaisesta uutuuskirjojen luettelosta enkkupuolen kirjoista. Onko englanninkielisille sivuille tulossa vastaavaa vai olisiko se liian työläs/päällekkäinen ym.?

On mahdollista, että julkaisemme tulevaisuudessa uutiskirjettä myös enkkupuolella jos sellainen nähdään tarpeellisena.

02.07.2014 09:13 #14 :: Iivari
Risingin uutiskirje
Toivottavasti ymmärsin väärin, ja niin Emelie kuin pihlajapuukin tietävät, että meillä on kirjaston puolella uutuuskirjojen luettelo , joka sisältää juuri ilmestyneitä kirjoja ja tulossa olevien kirjojen luettelo , joka sisältää seuraavaksi ja pian ilmestyviä kirjoja? Vastaavat listat ovat toki myös englanninkielisellä puolella. Jos ymmärsin väärin, hyvä. Jos en, meidän pitäisi ehkä vihdoin saada tehtyä "kuinka käyttää Risingia hyvin" -ohje, jota suunniteltiin jo pari vuotta sitten...
Muokannut 02.07.2014 09:15 Iivari
Tykännyt: Ageha

02.07.2014 10:22 #15 :: pihlajapuu
Risingin uutiskirje
^ Joo, kyllä mie listaukseen joskus olen eksynyt, mutta pointti oli se, että ei niitä tule katsottua, kun tulee aina suoraan foorumille, eikä pyörähdä etusivun kautta. En siis osaa suhtautua asiaan niin, että menisin oikein erikseen katsomaan, mitä on tulossa tai tullut, vaan niin, että eksyn listaan, jos sattumalta on etusivulla osunut silmään jotain kiinnostavaa.

Edit. Eipä silti, joku "tätä kaikkea Rising on"-tyyppinen listaus voisi olla uudelle tulokkaalle ihan paikallaan. :D Itselle ainakin tuli yllätyksiä vastaan vielä pitkään liittymisen jälkeenkin.
Muokannut 02.07.2014 10:24 pihlajapuu

• Emelie hahmo

02.07.2014 14:24 #16 :: Emelie
Risingin uutiskirje
Edelleen, komppaan pihlajapuuta. :smile: Tiedän kyllä tuon listan, mutta ei sinne juurikaan erikseen tule eksyttyä.

02.07.2014 15:52 #17 :: StaCa

Darkki kirjoitti:

StaCa kirjoitti: En ole näköjäänkään saanut.

Omat uutiskirjeen asetukset voi tarkistaa:
www.risingshadow.fi/uutiskirje/uutiskirje-asetukset

Osoite on oikea, eikä ollut roskaposteissa (senhän mä ekana tarkistin).

02.07.2014 16:48 #18 :: Darkki
Risingin uutiskirje

StaCa kirjoitti: Osoite on oikea, eikä ollut roskaposteissa (senhän mä ekana tarkistin).

Nyt en valitettavasti osaa sanoa, että mihinkä posti on sitten kadonnut. Palvelimen mukaan viesti lähetettiin sinun email osoitteeseen eilen klo 08:56 aikaan onnistuneesti.

• Hiistu hahmo
  • Hiistu

02.07.2014 17:28 #19 :: Hiistu
Risingin uutiskirje

Uutiskirjeen myötä Risingin eri ominaisuudet varmaan tulevat entistä tutummiksi. Toivotaan, että myös ns. vanhat käyttäjät saavat uusia käyttövinkkejä. :smile:
Muokannut 02.07.2014 17:29 Hiistu
Tykännyt: StaCa

03.07.2014 23:06 #20 :: StaCa
Risingin uutiskirje

Hiistu kirjoitti: Minulla meni gmail-postissa uutiskirje Mainokset-kansioon (joka siis käsittääkseni eri kuin roskaposti) eli ei näkynyt samalla aloitussivulla "normaalien" postien kanssa. Jos omassa sähköpostitilissä on jokin sellainen käytössä, eikä ole sitä vielä tarkistanut, kannattaa tarkistaa.

Tuo muuten voisi olla, pitää katsoa. On nimittäin s-postitili jota käytän varsin vähän, enkä ole tainnut poistaa sitä mainos-välilehteä kuten "oikeista" tileistäni.