• Darkki hahmo Kirjoittaja
  • Darkki

13.07.2015 23:37 #1 :: Darkki
Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
Palveluntarjoaja teki päivityksiä tänään maanantai iltana palvelimille ja samassa yhteydessä Risingshadow.fi osoite vahingossa lakkasi toimimasta. Ongelma kesti arviolta 3-4 tuntia, mutta nyt sivut toimivat jälleen normaalisti. Sivut toimivat katkon aikana taustalla aivan normaalisti, mutta ongelma aiheutti ettei osoite viitannut meidän sivuihin enää oikein, jolloin saitte virheilmoituksen "Verkkotunnuksella ei ole aktiivista web-hotelli palvelua." tms.
Muokannut 13.07.2015 23:46 Darkki

• Ansa hahmo
  • Ansa

16.07.2015 18:53 #2 :: Ansa
Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
Se on hyvä, että asia selvisi. Olisin kuitenkin kaivannut jonkinlaista ilmoitusta myös foorumin ulkopuolella, kuten sivuston Facebook-sivustolla tai Twitterissä. Muutenkin näitä kanavia voisi käyttää hyödyksi silloin kun sivustolla on jotain häikkää.

Itselläni rupesi sivusto toimimaan vasta kun tajusin (tänään) käynnistää C-cleanerin. Muuten mietin, että vieläkinkö sitä vikaa ilmenee, kun ei mistään kuulu mitään ja sama "Verkkotunnuksella ei ole aktiivista web-hotelli palvelua." -viesti näkyi edelleenkin. :neutral:

• Darkki hahmo Kirjoittaja
  • Darkki

16.07.2015 21:08 #3 :: Darkki
Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
^ tuo ongemasi johtui selaimen välimuistista, joka latasi vanhaa tietoa, kun yritit tulla sivuille. Ei siis johtunut meidän sivustosta enää tuo ongelma. Tuohon auttaa kun selaimen pyytää hakemaan uudet tiedon palvelimelta shift+f5 tai shift+päivitä nappia painamalla.

Tosiaan asiaa olisi voinut kertoa myös facebookin/twitterin kautta. Olin kuitenkin vähän huonossa paikassa (en koneiden ääressä), jotta olisin pystynyt eri paikoissa helposti asiasta ilmoittaa. Enkä katsonut ongelmaa myöskään niin laajaksi, että asiasta olisi tarvinnut muissa medioissa sen enempää tiedottaa.

• Ansa hahmo
  • Ansa

16.07.2015 22:11 #4 :: Ansa
Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
Omasta mielestäni olisi kannattanut. On ollut hieman turhauttavaa odottaa kolme päivää, että pääsee sivustolle, kun ei ilmoiteta missään muualla kuin täällä, että vika on korjattu/selvitetty. Itse en tullut edes kuin vasta tänään ajatelleeksi, että voisin tuota C-cleaneria tai sitten tuota shift+f5iä käyttää. Siinä mielessä pienimuotoinen tiedotus tyyliin "Vika on selvitetty. Jos ongelmaa vielä näyttäisi olevan, koittakaa shift+f5." olisi ollut paikallaan.
Muokannut 16.07.2015 22:45 Ansa