Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)

Darkki
Darkki loi aiheen: Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
13.07.2015 23:37 #1

Palveluntarjoaja teki päivityksiä tänään maanantai iltana palvelimille ja samassa yhteydessä Risingshadow.fi osoite vahingossa lakkasi toimimasta. Ongelma kesti arviolta 3-4 tuntia, mutta nyt sivut toimivat jälleen normaalisti. Sivut toimivat katkon aikana taustalla aivan normaalisti, mutta ongelma aiheutti ettei osoite viitannut meidän sivuihin enää oikein, jolloin saitte virheilmoituksen "Verkkotunnuksella ei ole aktiivista web-hotelli palvelua." tms.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 13.07.2015 23:46 : Darkki.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
16.07.2015 18:53 #2

Se on hyvä, että asia selvisi. Olisin kuitenkin kaivannut jonkinlaista ilmoitusta myös foorumin ulkopuolella, kuten sivuston Facebook-sivustolla tai Twitterissä. Muutenkin näitä kanavia voisi käyttää hyödyksi silloin kun sivustolla on jotain häikkää.

Itselläni rupesi sivusto toimimaan vasta kun tajusin (tänään) käynnistää C-cleanerin. Muuten mietin, että vieläkinkö sitä vikaa ilmenee, kun ei mistään kuulu mitään ja sama "Verkkotunnuksella ei ole aktiivista web-hotelli palvelua." -viesti näkyi edelleenkin. :neutral:

Darkki
Darkki vastasi aiheeseen: Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
16.07.2015 21:08 #3

^ tuo ongemasi johtui selaimen välimuistista, joka latasi vanhaa tietoa, kun yritit tulla sivuille. Ei siis johtunut meidän sivustosta enää tuo ongelma. Tuohon auttaa kun selaimen pyytää hakemaan uudet tiedon palvelimelta shift+f5 tai shift+päivitä nappia painamalla.

Tosiaan asiaa olisi voinut kertoa myös facebookin/twitterin kautta. Olin kuitenkin vähän huonossa paikassa (en koneiden ääressä), jotta olisin pystynyt eri paikoissa helposti asiasta ilmoittaa. Enkä katsonut ongelmaa myöskään niin laajaksi, että asiasta olisi tarvinnut muissa medioissa sen enempää tiedottaa.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Sivuilla käyttökatko illan aikana (13.7.2015)
16.07.2015 22:11 #4

Omasta mielestäni olisi kannattanut. On ollut hieman turhauttavaa odottaa kolme päivää, että pääsee sivustolle, kun ei ilmoiteta missään muualla kuin täällä, että vika on korjattu/selvitetty. Itse en tullut edes kuin vasta tänään ajatelleeksi, että voisin tuota C-cleaneria tai sitten tuota shift+f5iä käyttää. Siinä mielessä pienimuotoinen tiedotus tyyliin "Vika on selvitetty. Jos ongelmaa vielä näyttäisi olevan, koittakaa shift+f5." olisi ollut paikallaan.

Viimeksi muokattu: 16.07.2015 22:45 : Ansa.

LordStenhammar
Uusin jäsen: Juho Saari