02.10.2015 12:21 #1 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Olemme rakentamassa sivuston uudistusta, joka julkaistaan käyttöön mahdollisesti jo tämän vuoden aikana. Näkyvin uudistus käyttäjille on sivuston uusi ulkoasu, joka mahdollistaa sivujen käytön hyvin myös mobiililaitteilla. Olemme myös panostaneet paljon mm. kirjatietokannan uudistuksiin ja vanhojen toimintojen parannuksiin.

Tuleva uudistus ei aiheuta käyttäjille mitään toimenpiteitä. Kaikki vanhat viestit ym. sisällöt ovat edelleen käytettävissä uudistuksen jälkeenkin.

Tulevaa uudistusta varten olemme nyt poistaneet keskustelualueelta Tapatalk tuen.
Muokannut 02.10.2015 12:22 Darkki
Tykännyt: Bensku, Strato

02.10.2015 17:13 #2 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Nyt on muuten sinulla mahdollisuus päästä vaikuttamaan uudistuvaan sivustoon. Voit ehdottaa uusia toimintoja ja parannusehdotuksia vanhoihin tässä viestiketjussa, tai vaihtoehtoisesti suoraan privaviestiä minulle tai meidän lomakkeen kautta. Käsittelemme kaikki teidän ehdotukset läpi ja koitamme ottaa niitä huomioon sivuston uudistuksessa.

• Adaera hahmo
  • Adaera

08.10.2015 18:13 #3 :: Adaera
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Taas uudistus. Eikö tämä nyt ole hyvä? Toivon ainakin ettei mitään suurempaa poisteta ja että väritys pysyisi samankaltaisena.

Semmoinen muuten olis kiva, että vuosia käyttämättömät käyttätunnukset voisi poistaa. Ja, että ihmiset voisi poistaa oman tunnuksensa jos ei enää käytä foorumia. Saisi realistisemman kuvan käyttäjien määrästä.
Muokannut 08.10.2015 18:16 Adaera

• Ansa hahmo
  • Ansa

08.10.2015 18:45 #4 :: Ansa
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi

Adaera kirjoitti: Ja, että ihmiset voisi poistaa oman tunnuksensa jos ei enää käytä foorumia.

Tuohon voisi lisätä sen, että vaikka tunnus poistettaisiinkin, viestit jäisivät kuitenkin foorumille, jotta ketjujen johdonmukaisuus säilyisi. Tunnus vain näkyisi harmaana tai jotain.
Tykännyt: Adaera, Ageha

09.10.2015 12:40 #5 :: Piru Naiseksi
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Toivon, että uudistettua sivustoa voi lukea myös vanhanaikaisin tietokonein ... Siis ei kovin komeita tehosteita, jotka edellyttävät modernia laitekapasiteettia ja joita ilman sivusto ei lainkaan toimi.

09.10.2015 13:42 #6 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
^ Olemme panostaneet varsinkin siihen, että sivut toimisivat mahdollisimman laajasti eri laitteilla. Tekniikkana käytämme mahdollisimman yleisiä ja standardeja ratkaisuja, jotta sivut toimivat hyvin niin vanhoilla kuin uusillakin työasemilla, sekä erilaisilla mobiililaitteilla.

Alustavien testien perusteella sivut latautuvat ja toimivat nopeammin kuin nämä nykyiset sivut. Olemme myös tehneet paljon pieniä uudistuksia, jotta sivujen käytettävyys olisi entistä parempaa ja nopeampaa.

Sivuilla vierailee vuosittain todella paljon käyttäjiä ja tiedoston hyvin että on mahdotonta tehdä uudistusta, jotta se se miellyttäisi aivan kaikkia käyttäjiä. Meillä kaikilla on omat mieltymykset ja tavat toimia. Olemme uudistusta rakentaessa yrittäneet ottaa huomioon, että mahdollisimman moni käyttäjä kuitenkin kokisi sivut mukavaksi käyttää. Lopullisen tuomion toki kuulemma vasta, kun sivut julkaistaan teidän käyttöön :)

Se on kuitenkin varmaa, että julkaisun jälkeenkin tulemme jatkamaan sivujen kehittämistä. Mielipiteillänne on siis väliä ja varmasti pyrimme korjaamaan ja kehittämään sivuja teidän palautteidenne perusteella julkaisun jälkeenkin.

Lopuksi haluan vielä hieman painottaa, että näiden sivujen ylläpito ja kehitys tehdään aivan vapaaehtoisvoimin 0€ budjetilla. Emme ole iso kaupallinen taho, jolla olisi rahaa ja resursseja kehittää sivuja, mutta koitamme tehdä parhaamme jotta viihtyisitte täällä :)
Muokannut 09.10.2015 13:49 Darkki
Tykännyt: Ageha

• Ansa hahmo
  • Ansa

10.10.2015 21:34 #7 :: Ansa
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Toivottavasti uudistus vaikuttaa positiivisesti myös uusimpien viestien listaan. Nyt omani on jo viiden sivun mittainen, vaikka merkitsen viestit luetuiksi. Muutama viikko sitten se nollaantui ja tuntui toimivan niin kuin piti, mutta viestit rupesivat kasaantumaan taas.

10.10.2015 21:41 #8 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Foorumin softasta (Kunena) ollaan julkaisemassa aivan uusi versio marraskuun aikana, jota odotamme nyt tämän uudistuksen osalta. Foorumi uudistuu tuon osalta melko paljon ja toivon samalla, että siinä parannettaan tuon uusimpien viestien tekniikkaa.

Testipuolella meillä on rakennettu sivut nyt muuten käytännössä valmiiksi, mutta odotamme tuota uutta Kunenan julkaisua, jotta saamme sivut valmiiksi. Tämän jälkeen julkaisemme uudistuksen tänne suomipuolelle.
Muokannut 10.10.2015 21:48 Darkki
Tykännyt: Ansa, Ageha

16.10.2015 16:30 #9 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Uudistetun sivuston julkaisu lähenee. Viimeisimpinä uudistuksina olen saanut rakennettua mm.:

- Kirjoille voi antaa nyt arvosanoja millä tahansa sivuilla jossa näkyy kirjan tietoja ilman että käyttäjä joutuu avaamaan aidosti kirjan sivuja. Samalla kirjan voi määrittää samaa kautta esimerkiksi lukulistalle, suosikiksi tai omistetuksi.
- Voit hallita omaa kirjahyllyäsi mm. määrittämällä mitä tietoja kirjahyllyssä näytetään, sekä ketkä voivat nähdä sinun kirjahyllysi (julkinen, käyttäjille, yksityinen).
- Voit kertoa itsestäsi kirjahyllyn "Tietoja minusta" kohdassa. Tekstiä voi tuottaa 65000 merkkiä, joten nekin käyttäjät jotka haluavat runoilla itsestään hieman enemmän tietoja voivat nyt näin tehdä ;)
- Kirjahyllyissä näkyy nyt "pilvi", joka kertoo millaisista kirjatyyleistä käyttäjä on kiinnostunut. Näet helposti yhdellä silmäyksellä millaisia kirjoja kyseinen käyttäjä pääasiassa lukee.
- Voit seurata joidenkin tiettyjen käyttäjien kirjahyllyjä.
- Näet uusimmat keskustelualueen viestit ja kirjahyllytapahtumat millä tahansa sivuilla. Voit selata mitä tahansa sivuja ja olet samalla ajantasalla mitä sivustolla on viimeiseksi tapahtunut.
- Voit käyttää sivuja mobiililaitteilla tai suurikokoisella näytöllä. Uudet sivut skaalautuvat näytön koon mukaan ja tukevat mobiilikäyttöä.

Paljon muutakin pientä ja suurta uudistusta on luvassa kunhan saamme uudistuksen julkaistua. Aikataulullisesti yritän saada uudet sivut teidän käyttöön näillä näkymin marraskuun aikana.
Muokannut 16.10.2015 17:14 Darkki

• Xerion hahmo
  • Xerion

19.10.2015 22:22 #10 :: Xerion
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Tuo mobiilikäyttö on mukava uudistus. Koneella kun harvemmin enää tulee käytyä.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

20.10.2015 21:43 #11 :: Ageha
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Duodaduoda yksäreistä, tällä hetkellä se tallennusmetodi on vähän vaikea niin jos saisi jotain muutosta että ne tallentuisivat automaattisesti tms ennemmin kuin tämä nykyinen? ^^

21.10.2015 09:44 #12 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Yksäreihin on tulossa muutoksia myöhemmin sitten uudistuksen jälkeen, mutta toistaiseksi yksärit toimivat kuten ennenkin. En ehdi tehdä tätä yksäreiden uudistusta vielä tuohon julkaisuun kuntoon.
Muokannut 21.10.2015 09:45 Darkki

25.10.2015 15:12 #14 :: Fiktiivi
Onko https-tukea tulossa?

25.10.2015 16:35 #15 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi

Fiktiivi kirjoitti: Onko https-tukea tulossa?

Emme ainakaan toistaiseksi ole ottamassa https-tukea käyttöön.

31.10.2015 16:01 #16 :: Darkki
Tulossa uudistettu Risingshadow.fi
Uudistuksen yhteydessä julkaisemme täysin uudenlaisen pikaviestimahdollisuuden. Olen rakentanut uuden pikaviestimen kokonaan itse ja se toimii suoraan muun sivuston kanssa yhteen. Pikaviestin avulla voitte chattailla sivuston eri kanavilla ja lähettää yksityisviestejä muille käyttäjille. Kuten muukin uudistettu sivusto, niin pikaviesti toimii myös mobiililaitteilla.

Vanhat nyt käytössä olevat yksityisviestit ovat käytössä uudistuksen jälkeenkin. Tulemme kuitenkin myöhemmin poistamaan vanhat yksityisviestit käytöstä, kun tämä uudistettu pikaviesti on vähitellen korvannut vanhat yksityisviestit. Ilmoitamme vanhojen yksityisviestien poistosta sitten hyvissä ajoin etukäteen.
Muokannut 31.10.2015 17:25 Darkki
Tykännyt: The Big Bad Wolf, Strato

18.11.2015 23:37 #17 :: Fiktiivi

Darkki kirjoitti:

Fiktiivi kirjoitti: Onko https-tukea tulossa?

Emme ainakaan toistaiseksi ole ottamassa https-tukea käyttöön.

Toivottavasti kuitenkin jossain vaiheessa.

Let's encrypt