-
- Lukuhaaste: Popsugar 2023
- Lukupiiri / Eija | Eilen 23:09
-
- Lukuhaaste: Goodreads 2023
- Lukupiiri / Eija | Eilen 23:06
-
- Lukuhaaste: Helmet 2023
- Lukupiiri / Pisania | 22.09.2023 19:36
-
- Painaja ja muita runoja
- Leirinuotio / LordStenhammar | 19.09.2023 11:29
Ystävänpäivän ketjukirje
Ystävänpäivää vietetään 14. helmikuuta eli tulevana sunnuntaina. Ystävänpäivän kunniaksi täällä Risingilla kiertää nyt viikonlopun ajan yksityisviestiketjukirje. Ketjukirjeeseen osallistumalla voit saada joukon ystävänpäivätervehdyksiä ja olla levittämässä ystävyyden ilosanomaa myös muille risinglaisille. 
Tarkkaile siis yksityisviestejäsi. (Pääset lukemaan ja lähettämään omia yksityisviestejäsi mm. "Omat tietoni" -valikosta. Tarkoitus on käyttää uusia Risingchatin yhteydessä olevia yksityisviestejä. Älä käytä "Yksityisviestit (vanha)" -ohjelmaa.)
Kirje koostuu kahdesta peräkkäisestä yksityisviestistä, ohjeviestistä sekä nimilistaviestistä:
SAADESSASI KIRJEEN, TOIMI NÄIN:
Jos haluat osallistua kirjeketjuun:
JOS SAAT KIRJEEN ENNEN YSTÄVÄNPÄIVÄÄ (14.2.) TAI YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ:
Vaihe 1: Lähetä kirje eteenpäin 3 henkilölle
- Kopioi saamasi viestit, eli sekä ohjeviesti että nimilistaviesti, muutoin samassa muodossa, paitsi:
- Lisää oma nimesi nimilistan viimeiseksi. Mikäli nimilistaviestiin ei mahdu enempää nimiä, jatka listaa vielä seuraavalla peräkkäisellä viestillä.
- Lähetä ohjeviesti+nimilistaviesti (omalla nimelläsi täydennettynä) yksityisviestillä kolmelle (3) henkilölle.
- Henkilöt eivät saa olla samoja, joiden nimi on jo kyseisen viestin nimilistassa. (Poikkeus: Kirjeen saa lähettää ylläpitäjille, vaikka heidän nimensä olisi jo listassa.)
- Lähetä viesti mahdollisimman pian, jotta kirje ennättää kiertää mahdollisimman monella.
Mikäli jonkun henkilön nimi ei ole kyseisen kirjeen nimilistassa, saat lähettää hänelle kirjeen, vaikka olisit jo aiemmin lähettänyt hänelle jonkin toisen vastaavan kirjeen. (Koska ketju ”haarautuu” voi kirje päätyä samoille henkilöille montaa eri kautta.)
Jos vastaanottaja ilmoittaa, ettei halua osallistua, voit lähettää kirjeen jollekin toiselle henkilölle.
Vaihe 2: Toivota hyvää ystävänpäivää
- Toivota hyvää ystävänpäivää kaikille niille henkilöille, joiden nimi on saamassasi nimilistassa/nimilistoissa. Eli lähetä heille yksityisviesti, jossa sanot vähintään: ”Hyvää ystävänpäivää!”
- Voit lähettää viestit heti kirjeen saatuasi tai viimeistään sunnuntain 14. helmikuuta aikana.
Halutessaan saa tietenkin keksiä pidempiäkin ystävänpäivätoivotuksia tai lähettää vaikka kuvan tai videolinkin. Pelkkä hyvän ystävänpäivän toivottaminen kuitenkin riittää. (On luonnollisesti myös kohteliasta vastata saamiinsa toivotuksiin. )
JOS SAAT KIRJEEN YSTÄVÄNPÄIVÄN JÄLKEEN:
Älä lähetä kirjettä enää muille. Ystävänpäivä meni jo.
Voit toki halutessasi lähettää myöhästyneen ystävänpäiväviestin nimilistassa mainituille henkilöille sekä muutoin vain lähettää ystävällisiä yksityisviestejä kelle ikinä haluat.
Jos et halua osallistua:

Tarkkaile siis yksityisviestejäsi. (Pääset lukemaan ja lähettämään omia yksityisviestejäsi mm. "Omat tietoni" -valikosta. Tarkoitus on käyttää uusia Risingchatin yhteydessä olevia yksityisviestejä. Älä käytä "Yksityisviestit (vanha)" -ohjelmaa.)
Kirje koostuu kahdesta peräkkäisestä yksityisviestistä, ohjeviestistä sekä nimilistaviestistä:
Tämä on ystävänpäivän ketjukirje. Osallistujille luvassa ystävänpäivätoivotuksia. Ystävällisesti lue ohjeet: www.risingshadow.fi/forum/ilmoitukset/26...vanpaivan-ketjukirje
Nimilista: [tässä lista henkilöistä, joilla kirje on jo kiertänyt]
SAADESSASI KIRJEEN, TOIMI NÄIN:
Jos haluat osallistua kirjeketjuun:
Varoitus: Spoiler.
JOS SAAT KIRJEEN ENNEN YSTÄVÄNPÄIVÄÄ (14.2.) TAI YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ:
Vaihe 1: Lähetä kirje eteenpäin 3 henkilölle
- Kopioi saamasi viestit, eli sekä ohjeviesti että nimilistaviesti, muutoin samassa muodossa, paitsi:
- Lisää oma nimesi nimilistan viimeiseksi. Mikäli nimilistaviestiin ei mahdu enempää nimiä, jatka listaa vielä seuraavalla peräkkäisellä viestillä.
- Lähetä ohjeviesti+nimilistaviesti (omalla nimelläsi täydennettynä) yksityisviestillä kolmelle (3) henkilölle.
- Henkilöt eivät saa olla samoja, joiden nimi on jo kyseisen viestin nimilistassa. (Poikkeus: Kirjeen saa lähettää ylläpitäjille, vaikka heidän nimensä olisi jo listassa.)
- Lähetä viesti mahdollisimman pian, jotta kirje ennättää kiertää mahdollisimman monella.
Mikäli jonkun henkilön nimi ei ole kyseisen kirjeen nimilistassa, saat lähettää hänelle kirjeen, vaikka olisit jo aiemmin lähettänyt hänelle jonkin toisen vastaavan kirjeen. (Koska ketju ”haarautuu” voi kirje päätyä samoille henkilöille montaa eri kautta.)
Jos vastaanottaja ilmoittaa, ettei halua osallistua, voit lähettää kirjeen jollekin toiselle henkilölle.
Vaihe 2: Toivota hyvää ystävänpäivää
- Toivota hyvää ystävänpäivää kaikille niille henkilöille, joiden nimi on saamassasi nimilistassa/nimilistoissa. Eli lähetä heille yksityisviesti, jossa sanot vähintään: ”Hyvää ystävänpäivää!”
- Voit lähettää viestit heti kirjeen saatuasi tai viimeistään sunnuntain 14. helmikuuta aikana.
Halutessaan saa tietenkin keksiä pidempiäkin ystävänpäivätoivotuksia tai lähettää vaikka kuvan tai videolinkin. Pelkkä hyvän ystävänpäivän toivottaminen kuitenkin riittää. (On luonnollisesti myös kohteliasta vastata saamiinsa toivotuksiin. )
JOS SAAT KIRJEEN YSTÄVÄNPÄIVÄN JÄLKEEN:
Älä lähetä kirjettä enää muille. Ystävänpäivä meni jo.
Voit toki halutessasi lähettää myöhästyneen ystävänpäiväviestin nimilistassa mainituille henkilöille sekä muutoin vain lähettää ystävällisiä yksityisviestejä kelle ikinä haluat.
Jos et halua osallistua:
Varoitus: Spoiler.
Sinun ei tarvitse tehdä mitään.
On toki mukavaa, jos ilmoitat viestin lähettäjälle, ettet osallistu. Tällöin hän voi halutessaan lähettää viestin jollekin toiselle.
On toki mukavaa, jos ilmoitat viestin lähettäjälle, ettet osallistu. Tällöin hän voi halutessaan lähettää viestin jollekin toiselle.
Muokannut 12.02.2016 19:54 Hiistu
Tykännyt: Ansa, Ruosteinen susi
Mikäli haluat osallistua, muttet vielä ole saanut kirjettä, ilmoita osallistumishalukkuudestasi tässä ketjussa! Ehkä joku huomaa viestisi ja lähettää kirjeen seuraavaksi sinulle. 
Vinkkejä, jollet keksi, kelle kirjeen lähettäisi:
- Onko joku ilmoittanut tässä ketjussa haluavansa osallistua?
- Näkyisikö sivuston alapalkin läsnäololistalla henkilöitä, jotka olisivat nyt juuri paikalla?
- Keitä täällä yleensä liikkuu?
- Ketä risinglaista erityisesti haluaisit muistaa ja huomioida?
Kirjeen voi lähettää ylläpitäjille, vaikka se olisi jo käynyt heillä/meillä. Eli jollet keksi muuta nimeä, lähetä esim. minulle.
Kysykää, jos ohjeissa on jokin epäselvä kohta.

Vinkkejä, jollet keksi, kelle kirjeen lähettäisi:
- Onko joku ilmoittanut tässä ketjussa haluavansa osallistua?
- Näkyisikö sivuston alapalkin läsnäololistalla henkilöitä, jotka olisivat nyt juuri paikalla?
- Keitä täällä yleensä liikkuu?
- Ketä risinglaista erityisesti haluaisit muistaa ja huomioida?
Kirjeen voi lähettää ylläpitäjille, vaikka se olisi jo käynyt heillä/meillä. Eli jollet keksi muuta nimeä, lähetä esim. minulle.
Kysykää, jos ohjeissa on jokin epäselvä kohta.
Muokannut 12.02.2016 20:22 Hiistu
Tykännyt: Ansa
Ystävänpäivän ketjukirje
Minä olen innokas osallistumaan!
Kiitos, sain jo ainakin kolme, oli erittäin hauskaa, mutta nyt,
Kiitti mulle riitti. En jaksaisi enenpää, kun olen jo niin vanha ja raihnainen. ...? ...hetkonen... ...olen 12v. ... No jaah, kuitenkin.
Eli en erityisesti toivo enenpää. Ja toivottavasti kaikki saivat selvää sekavista selostuksistani ja seli seli seli seli seli...…
Kiitos, sain jo ainakin kolme, oli erittäin hauskaa, mutta nyt,
Kiitti mulle riitti. En jaksaisi enenpää, kun olen jo niin vanha ja raihnainen. ...? ...hetkonen... ...olen 12v. ... No jaah, kuitenkin.
Eli en erityisesti toivo enenpää. Ja toivottavasti kaikki saivat selvää sekavista selostuksistani ja seli seli seli seli seli...…
Muokannut 13.02.2016 21:56 Ruosteinen susi Syy: Sekavat seli seli seli seli seli...…-selitykset rules.
Joitain tarkennuksia:
Jos saatte kirjeitä useamman kuin yhden kerran, niin kyllä, tarkoitus on laittaa jokainen saamanne kirje eteenpäin. Eli kukin kirje kolmelle henkilölle, joiden nimet eivät vielä ole sen kyseisen kirjeen nimilistassa. Koska ketjukirje haarautuu jatkuvasti yhä useammalle henkilölle, voi kirjeitä saapua usealta eri taholta. (Ja jos ette halua enää yhtään enempää kirjeitä, siitäkin voi ilmoittaa tässä ketjussa.
)
Yksityisviestejä pystyy lähettämään esim. käyttäjien kirjahyllyissä avatarin alla näkyvää vaaleansinistä puhekuplakuvaketta klikkaamalla, siitä aukeaa viestisivu.
Jos saatte kirjeitä useamman kuin yhden kerran, niin kyllä, tarkoitus on laittaa jokainen saamanne kirje eteenpäin. Eli kukin kirje kolmelle henkilölle, joiden nimet eivät vielä ole sen kyseisen kirjeen nimilistassa. Koska ketjukirje haarautuu jatkuvasti yhä useammalle henkilölle, voi kirjeitä saapua usealta eri taholta. (Ja jos ette halua enää yhtään enempää kirjeitä, siitäkin voi ilmoittaa tässä ketjussa.

Yksityisviestejä pystyy lähettämään esim. käyttäjien kirjahyllyissä avatarin alla näkyvää vaaleansinistä puhekuplakuvaketta klikkaamalla, siitä aukeaa viestisivu.
Muokannut 13.02.2016 14:18 Hiistu
Kiitoksia kaikille, jotka lähettivät minulle kirjeitä! Sain sen kuitenkin jo niin monelta henkilöltä, etten enää yksinkertaisesti ehdi enkä oikein jaksa lähettää niitä kaikkia eteenpäin. Laitan nyt kaikille listalla olleille ystävänpäivätervehdykseni. :)
Tykännyt: Ruosteinen susi
Selvästi liian haastavaa, huomasin etten ollutkaan muistanut laittaa viestiä kaikille listassa olleille ja sekosin jossain välissä että missä mennään, vaikkei viestilistan pitäisi olla mitenkään hankala. Asiaa tietysti sotki se etten huomannut että olisi ollut muuta tapaa lähettää viestiä kuin mennä suoraan henkilön profiiliin. Mutta ehkä jokainen sai ainakin yhden viestin. 
Kaikille vielä yhteisesti hyvää ystävänpäivää!

Kaikille vielä yhteisesti hyvää ystävänpäivää!

Jos ystävänpäivätervehdys jäi jostain syystä välistä niin pahoittelen nöyrimmin. Hienon word-kirjanpitoni perusteella olen kuitenkin muistanut kaikkia. :)
Näin yleisesti haluan vielä jakaa tämän hieman kyseenlaisen, mutta hieman teemaan liittyvän videolinkin:
Näin yleisesti haluan vielä jakaa tämän hieman kyseenlaisen, mutta hieman teemaan liittyvän videolinkin:
Eniten kirje on varmaan päätynyt henkilöille, jotka ovat näkyneet olevan sopivaan aikaan täällä paikalla. Otollisia uhreja...
Ja he, jotka eivät tänä viikonloppuna ole kirjautuneet, mutta ovat saaneet kirjeen, voivat sitten myöhemmin käydä tästä ketjusta tutkailemassa, mikä ihmeen juttu.
Ja kirjettä voi siis kierrättää yhä edelleen tämän päivän ajan.
Minä tykkään sydänsateesta. Paljon sydämiä!
Täytyi käydä omista asetuksistani säätämässä erikoistehosteet päälle, jotta näen ne myös kännykässä.

Ja kirjettä voi siis kierrättää yhä edelleen tämän päivän ajan.
Minä tykkään sydänsateesta. Paljon sydämiä!

Ystävänpäivän ketjukirje