Keskustelualue uudistui

Darkki loi aiheen: Keskustelualue uudistui
06.02.2017 09:50 #1

Keskustelualueelle tuli melko suuri tekninen uudistus. Jos ulkoasu näyttää oudolta, niin ladatkaa sivut pakotetusti uudelleen shift+f5, jotta selain hakee uudet tyylitiedostot palvelimelta eikä käytä vanhoja tyylejä.

Ulkoasua on pyritty tekemään entistä selkeämmäksi ja se toimii myös mobiililaitteilla entistä paremmin. Parantelen vielä tarpeen tullen ulkoasua lisää teidän palautteidenne perusteella.

Viimeksi muokattu: 06.02.2017 10:20 : Darkki.

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Keskustelualue uudistui
06.02.2017 13:00 #2

Kiva että sivustoa ylläpidetään ja uudistetaan. Nyt koen kuitenkin yhden muutoksen hankalana: kun klikkaan oik sivupalkin Uusimmat viestin -kohdasta jotain viestiketjua, vie se keskustelun alkuun (ainakin jos ketjussa ei ole lukemattomia viestejä). Minusta olisi parempi päätyä viestiketjun loppuun, niin kuin aiemmin kävi. Onko tämä tarkoituksella tehty vai vahingossa tullut? Kun sitten sieltä keskustelun eka sivulta klikkaan kaksoisnuolta, joka vie viimeiselle sivulle, päädyn taaskin sivun ylälaitaan, enkä viestiketjun loppuun. Loppuun ei pääse kuin rullaamalla.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

06.02.2017 13:28 #3

1. vierailijat päätyvät aina viestiketjun alkuun
2. kirjautunut käyttäjät (lukematon viesti) vie sen lukemattoman viestin kohdalle
3. kirjautunut käyttäjä (ei lukemattomia viestejä) vie viestiketjun alkuun

Ilmeisesti tähän on tulossa kuitenkin muutos/korjaus myöhemmin. Selvitän kuitenkin jos saisin itse tehtyä jo tähän korjaavan toimenpiteen, jotta se toimisi vanhalla logiikalla.

Viimeksi muokattu: 06.02.2017 13:31 : Darkki.

06.02.2017 13:42 #4

Darkki kirjoitti: Joo nähtävästi foorumin kehittäjät ovat tähän uuteen versioon tehneet muutoksen, joka toimii seuraavasti:
1. vierailijat päätyvät aina viestiketjun alkuun
3. kirjautunut käyttäjä (ei lukemattomia viestejä) vie viestiketjun alkuun

Korjattu. Nyt pitäisi nuo Uusimmat viestit -linkit viedä viestiketjun uusimpaan tai lukemattomaan viestiin. Pikaisella testauksella tuo näyttäisi toimivan aika samalla tavalla kuin aiemminkin.

Wind
Wind vastasi aiheeseen: Keskustelualue uudistui
17.02.2017 12:37 #5

Valitettavasti ^tuo ei taaskaan toimi. Uusimmat viestit linkeistä päädyn jonnekin viestiketjun keskivaiheille tai esm tokavikalle sivulle, vaikka olisin lukenut kaikki viestit. Anteeksi taas tämä narina, mutta se on pikkuisen hankalaa.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

17.02.2017 12:48 #6

Joo tiedostan tuon ongelman. Se johtuu, että nuo linkit ovat /unread loppuisia. Sivuston tekniikka kyllä yrittää viedä käyttäjän uusimpaan viestiin, mutta oman selaimen välimuisti muistaa, että /unread linkki vei aiemmin tiettyyn kohtaan viestiketjussa ja tuon muistamisen takia selaimesi vie sinut siihen vanhaan kohtaan uudelleen vaikka sivustomme yrittää kertoa, että pitäisi mennä uusimpaan.

Valitettavasti tuota tekniikkaa en tuosta nyt parantamaan. Vaatisi Kunena-foorumin kehittäjiltä muutoksen tekniikkaan kuinka uusimmat viestit tuodaan käyttäjille. Tuo varmasti paranee jossain vaiheessa, kun asiasta on annettu Kunenan kehittäjille jo runsaasti palautetta.