-
- Lukuhaaste: Helmet 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.09.2024 17:35
-
- Mobiilipelit ja mobiilipelaaminen
- Konepaja / Kuurankukka | 02.09.2024 22:28
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:47
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:43
Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
Uudistimme kokonaan käyttäjien keskustelualueen tittelit, jotka aiemmin perustuivat käyttäjien viestimääriin foorumilla. Uudistuksen myötä käyttäjät toimet koko sivustolla tuovat aktiivisuuspisteitä. Käyttäjän arvostellessa mm. kirjaa tai vastatessa viestiin hän saa lisää aktiivisuuspisteitä. Aktiivisuuspisteitä kertyy lukuisista erilaisista toiminnoista sivustolla.
Aktiivisuuspisteet kerryttävät käyttäjälle tasoja, jotka näkyvät viestiketjuissa käyttäjän avatarin alla. Tasot taas määrittävät millainen titteli käyttäjällä näkyy avatarin alapuolella. Käyttäjällä on mahdollista valita omista asetuksista tittelinsä teemaksi joko scifin, fantasian tai kauhun, joiden teemojen mukaan käyttäjän titteli määräytyy. Jokaisessa teemassa on siis omat tittelit, jotka vaihtuvat tasojen mukaan.
Avatarin alla näkyy myös edistyminen seuraavalle tasolle. Viedessä hiiren käyttäjän tittelin tai edistymiskuvakkeen päälle, avautuu käyttäjälle lisätietoa käyttäjän aktiivisuudesta.
PS. aktiivisuuspisteiden tilastot päivittyvät kullekin käyttäjälle, kun käyttäjä tekee kirjatietokannassa kirjahyllyyn päivityksiä tai joku (myös sinä itse) käy kyseisen käyttäjän kirjahyllyssä. Kannattaa siis tutustua kirjahyllyjen toimintoihin myös tämän keskustelualueen lisäksi :)
Aktiivisuuspisteet kerryttävät käyttäjälle tasoja, jotka näkyvät viestiketjuissa käyttäjän avatarin alla. Tasot taas määrittävät millainen titteli käyttäjällä näkyy avatarin alapuolella. Käyttäjällä on mahdollista valita omista asetuksista tittelinsä teemaksi joko scifin, fantasian tai kauhun, joiden teemojen mukaan käyttäjän titteli määräytyy. Jokaisessa teemassa on siis omat tittelit, jotka vaihtuvat tasojen mukaan.
Avatarin alla näkyy myös edistyminen seuraavalle tasolle. Viedessä hiiren käyttäjän tittelin tai edistymiskuvakkeen päälle, avautuu käyttäjälle lisätietoa käyttäjän aktiivisuudesta.
PS. aktiivisuuspisteiden tilastot päivittyvät kullekin käyttäjälle, kun käyttäjä tekee kirjatietokannassa kirjahyllyyn päivityksiä tai joku (myös sinä itse) käy kyseisen käyttäjän kirjahyllyssä. Kannattaa siis tutustua kirjahyllyjen toimintoihin myös tämän keskustelualueen lisäksi :)
Muokannut 10.10.2013 10:53 Darkki
Johtuukohan se tästä uudistuksesta (joka muuten on erinomainen!) että enää ei näe käyttäjien sukupuolta? Kävin vaihtamassa teemani fantasiasta scifiksi ja nyt kirjahyllyssäni lukee, että olen mies. Teeman valinta taisi olla profiilissa samassa kohtaa kuin sukupuolen oli ennen.
Komppaan aikaisempia kommentteja, tämä on aivan mahtava uudistus, enkä todellakaan odottanut mitään näin laajamittaista! Tässähän kokeen oikein löytämisen riemua, kun vaihtelee teemaa sen mukana omaa titteliä, muiden käyttäjien arvonimikkeiden ihmettelystä puhumattakaan.
Muokannut 10.10.2013 12:55 Emelie
Bensku, valinnanvaraa on millä tasolla vaan: voit hyppiä aivan mielesi mukaan fantasia-, scifi- ja kauhuteeman välillä :) Sen kummemmin ei valinnanvaraa tule missään vaiheessa.
Btw, modeillakin on nyt hienot rankingiin perustuvat tittelit ja olen niin fiiliksissä
Btw, modeillakin on nyt hienot rankingiin perustuvat tittelit ja olen niin fiiliksissä
Muokannut 10.10.2013 16:34 Rinja
Komppailen muita, uudistus on kiva. Vähän aikaa sain miettiä, onko rasittavaa vai kivaa kun pitää/saa jokaisen uuden tittelin kohdalla käydä läpi millä teemalla se on kivoin, mutta päädyin siihen tulokseen että se on kivaa. :D Sukupuolen näkymisen katoaminen tosin on sääli, mutta tämä on kyllä kivempi kuin sukupuoli.
Komppaan edellisiä, mahtava uudistus! Ikävöinkin jo titteleitä ja nyt ne ovat palanneet kahta parempina. Erityisesti se, että myös kirjaston toiminta vaikuttaa aktiivisuuteen, on kiva lisä.
Pjst kirjoitti: Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä
Tässähän on se positiivinen ongelma, että saavutettuaan Bela Lugosi-osaston ei välttämättä raaski luopua saavutuksestaan ja jatkaa (epäkuollutta) elämäänsä uusia titteleitä metsästäen vaan kenties sitä haluaisi vain vetäytyä hautaholvinsa rauhaan asemansa turvatakseen.
Tämä tasojärjestelmä muuten saa minut pohtimaan, että voisin ihan oikeasti yrittää löytää taas aikaa kirjojen lukemiselle: niitä arvostelemalla kun kohoaisi rankingissa. Hitsi vie, en olisi uskonut tämän toimivan kannustimena siihenkin
Tykännyt: Ageha
Tuli tuossa mieleen että kuinka paljon ihmiset näitä tasoja seuraa? Kun onhan joidenkin kohdalla tuo taso hiukan harhaanjohtava, puhun nyt tietenkin esim. itsestäni. Olen kuitenkin ollut hiukan pitempään täällä pyörimässä aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti kuin tuo minun taso antaa ymmärtää.
Mutta siis mukavahan tämmönen taso homma on ei siinä
Mutta siis mukavahan tämmönen taso homma on ei siinä