Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet

• Darkki hahmo Kirjoittaja
  • Darkki
    Arkkivelho
    Tasolla 79
    63.19

10.10.2013 10:46 #1 :: Darkki
Uudistimme kokonaan käyttäjien keskustelualueen tittelit, jotka aiemmin perustuivat käyttäjien viestimääriin foorumilla. Uudistuksen myötä käyttäjät toimet koko sivustolla tuovat aktiivisuuspisteitä. Käyttäjän arvostellessa mm. kirjaa tai vastatessa viestiin hän saa lisää aktiivisuuspisteitä. Aktiivisuuspisteitä kertyy lukuisista erilaisista toiminnoista sivustolla.

Aktiivisuuspisteet kerryttävät käyttäjälle tasoja, jotka näkyvät viestiketjuissa käyttäjän avatarin alla. Tasot taas määrittävät millainen titteli käyttäjällä näkyy avatarin alapuolella. Käyttäjällä on mahdollista valita omista asetuksista tittelinsä teemaksi joko scifin, fantasian tai kauhun, joiden teemojen mukaan käyttäjän titteli määräytyy. Jokaisessa teemassa on siis omat tittelit, jotka vaihtuvat tasojen mukaan.

Avatarin alla näkyy myös edistyminen seuraavalle tasolle. Viedessä hiiren käyttäjän tittelin tai edistymiskuvakkeen päälle, avautuu käyttäjälle lisätietoa käyttäjän aktiivisuudesta.

PS. aktiivisuuspisteiden tilastot päivittyvät kullekin käyttäjälle, kun käyttäjä tekee kirjatietokannassa kirjahyllyyn päivityksiä tai joku (myös sinä itse) käy kyseisen käyttäjän kirjahyllyssä. Kannattaa siis tutustua kirjahyllyjen toimintoihin myös tämän keskustelualueen lisäksi :)
Muokannut 10.10.2013 10:53 Darkki

10.10.2013 11:20 #2 :: Athilora
Tämähän on todella laajamittainen ja monipuolinen uudistus, joka on moninkertaisesti upeampi kuin saatoin edes uskaltaa odottaa. Kiitoksia!

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki
    Tasolla 52
    41.13

10.10.2013 12:11 #3 :: Pisania
Johtuukohan se tästä uudistuksesta (joka muuten on erinomainen!) että enää ei näe käyttäjien sukupuolta? Kävin vaihtamassa teemani fantasiasta scifiksi ja nyt kirjahyllyssäni lukee, että olen mies. Teeman valinta taisi olla profiilissa samassa kohtaa kuin sukupuolen oli ennen.

• Darkki hahmo Kirjoittaja
  • Darkki
    Arkkivelho
    Tasolla 79
    63.19

10.10.2013 12:29 #4 :: Darkki
Joo sukupuolen asetusta ei profiilissa enää ole. Nuo muiden sivujen näkymät korjautuvat lähiaikoina.
Tykännyt: Vanamo

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
    Lentäjä
    Tasolla 33
    93.72

10.10.2013 12:30 #5 :: Vanamo
Minulle kävi näköjään samoin kuin Pisanialle. Minustakin on tullut mies ja vaihdoin itselleni scifi-teeman. :tongue:

Mutta kiva uudistus ja mukavaa kun saa valita vielä teemankin itse!

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

10.10.2013 12:54 #6 :: Emelie
Komppaan aikaisempia kommentteja, tämä on aivan mahtava uudistus, enkä todellakaan odottanut mitään näin laajamittaista! Tässähän kokeen oikein löytämisen riemua, kun vaihtelee teemaa sen mukana omaa titteliä, muiden käyttäjien arvonimikkeiden ihmettelystä puhumattakaan.
Muokannut 10.10.2013 12:55 Emelie

• Bensku hahmo
  • Bensku
    Ritari
    Tasolla 32
    98.23

10.10.2013 16:26 #7 :: Bensku
Kiva uudistus :) Oon huomannu, että joillain samantasoisilla on eri tittelit, ja mietinkin, milloin tuota valinnanvaraa alkaa tulla (siis millä tasolla)?

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Velho
    Tasolla 49
    86.78

10.10.2013 16:33 #8 :: Rinja
Bensku, valinnanvaraa on millä tasolla vaan: voit hyppiä aivan mielesi mukaan fantasia-, scifi- ja kauhuteeman välillä :) Sen kummemmin ei valinnanvaraa tule missään vaiheessa.

Btw, modeillakin on nyt hienot rankingiin perustuvat tittelit ja olen niin fiiliksissä :cheesy:
Muokannut 10.10.2013 16:34 Rinja

10.10.2013 16:39 #9 :: Kuunliekki
Komppailen muita, uudistus on kiva. Vähän aikaa sain miettiä, onko rasittavaa vai kivaa kun pitää/saa jokaisen uuden tittelin kohdalla käydä läpi millä teemalla se on kivoin, mutta päädyin siihen tulokseen että se on kivaa. :D Sukupuolen näkymisen katoaminen tosin on sääli, mutta tämä on kyllä kivempi kuin sukupuoli.

10.10.2013 16:52 #10 :: Huoleton
Miten teema vaikuttaa mihinkään? En nimittäin huomannut muuta kuin tuon pikku kuvakkeen vaihtuneen. (Tulikohan tämä kysymys väärään ketjuun?)

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Velho
    Tasolla 49
    86.78

10.10.2013 16:56 #11 :: Rinja
Huoleton, tittelisi pitäisi siis vaihtua teemanvaihdon myötä. Jos se ei vaihdu niin sitten on jossain jokin pulma.

10.10.2013 16:59 #12 :: Kirjaneito
Komppaan edellisiä, mahtava uudistus! Ikävöinkin jo titteleitä ja nyt ne ovat palanneet kahta parempina. Erityisesti se, että myös kirjaston toiminta vaikuttaa aktiivisuuteen, on kiva lisä. :smile:

10.10.2013 18:31 #13 :: celeblith
Tämähän on hieno uudistus. On niin kiva jännityksellä seurata minkäläisiä eri titteleitä täällä onkaan. Hyvin keksitty :)

• Pjst hahmo
  • Pjst
    Hirviö
    Tasolla 24
    44.21

11.10.2013 00:21 #14 :: Pjst
Tämä on todella loistavaa.

Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä :cool:
Muokannut 11.10.2013 00:26 Pjst

11.10.2013 01:25 #15 :: Formaldehyde

Pjst kirjoitti: Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä :cool:

Tässähän on se positiivinen ongelma, että saavutettuaan Bela Lugosi-osaston ei välttämättä raaski luopua saavutuksestaan ja jatkaa (epäkuollutta) elämäänsä uusia titteleitä metsästäen vaan kenties sitä haluaisi vain vetäytyä hautaholvinsa rauhaan asemansa turvatakseen. :wink:

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Velho
    Tasolla 49
    86.78

13.10.2013 02:11 #16 :: Rinja
Tämä tasojärjestelmä muuten saa minut pohtimaan, että voisin ihan oikeasti yrittää löytää taas aikaa kirjojen lukemiselle: niitä arvostelemalla kun kohoaisi rankingissa. Hitsi vie, en olisi uskonut tämän toimivan kannustimena siihenkin :cheesy:
Tykännyt: Ageha

• Li hahmo
  • Li
    Ratsumestari
    Tasolla 25
    76.00

04.01.2014 11:06 #17 :: Li
Mä en oo taas vähään aikaan käynyt täällä, ja nyt olin ihan pihalla noista titteleistä. Ois vaan kiva, jos jossain ois listattu eri tasot ja niiden teeman mukaiset tittelit. :tongue:
Tykännyt: Rauna

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

04.01.2014 11:57 #18 :: Dyn
Eiköhän se oo osa hupia, että titteleitä tulee vastaan sitä mukaan kun on tullakeen.
Tykännyt: Piru Naiseksi, Rauna

• Li hahmo
  • Li
    Ratsumestari
    Tasolla 25
    76.00

04.01.2014 13:53 #19 :: Li
En mä tiedä. ehkä mun ei pitäs vaan miettii sitä, kun sit mua harmittaa jos menetän joskun tosi kivan. :smile:

• Fere hahmo
  • Fere
    Kaartilainen
    Tasolla 18
    64.84

04.01.2014 14:11 #20 :: Fere
Tuli tuossa mieleen että kuinka paljon ihmiset näitä tasoja seuraa? Kun onhan joidenkin kohdalla tuo taso hiukan harhaanjohtava, puhun nyt tietenkin esim. itsestäni. Olen kuitenkin ollut hiukan pitempään täällä pyörimässä aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti kuin tuo minun taso antaa ymmärtää.

Mutta siis mukavahan tämmönen taso homma on ei siinä :lol: