Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet

Darkki
Darkki loi aiheen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 10:46 #1

Uudistimme kokonaan käyttäjien keskustelualueen tittelit, jotka aiemmin perustuivat käyttäjien viestimääriin foorumilla. Uudistuksen myötä käyttäjät toimet koko sivustolla tuovat aktiivisuuspisteitä. Käyttäjän arvostellessa mm. kirjaa tai vastatessa viestiin hän saa lisää aktiivisuuspisteitä. Aktiivisuuspisteitä kertyy lukuisista erilaisista toiminnoista sivustolla.

Aktiivisuuspisteet kerryttävät käyttäjälle tasoja, jotka näkyvät viestiketjuissa käyttäjän avatarin alla. Tasot taas määrittävät millainen titteli käyttäjällä näkyy avatarin alapuolella. Käyttäjällä on mahdollista valita omista asetuksista tittelinsä teemaksi joko scifin, fantasian tai kauhun, joiden teemojen mukaan käyttäjän titteli määräytyy. Jokaisessa teemassa on siis omat tittelit, jotka vaihtuvat tasojen mukaan.

Avatarin alla näkyy myös edistyminen seuraavalle tasolle. Viedessä hiiren käyttäjän tittelin tai edistymiskuvakkeen päälle, avautuu käyttäjälle lisätietoa käyttäjän aktiivisuudesta.

PS. aktiivisuuspisteiden tilastot päivittyvät kullekin käyttäjälle, kun käyttäjä tekee kirjatietokannassa kirjahyllyyn päivityksiä tai joku (myös sinä itse) käy kyseisen käyttäjän kirjahyllyssä. Kannattaa siis tutustua kirjahyllyjen toimintoihin myös tämän keskustelualueen lisäksi :)

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Viimeksi muokattu: 10.10.2013 10:53 : Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Resurr, Li, Kirjaneito, Xhexania, Helmeilevä susi, PercyJacksonfani

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 11:20 #2

Tämähän on todella laajamittainen ja monipuolinen uudistus, joka on moninkertaisesti upeampi kuin saatoin edes uskaltaa odottaa. Kiitoksia!

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 12:11 #3

Johtuukohan se tästä uudistuksesta (joka muuten on erinomainen!) että enää ei näe käyttäjien sukupuolta? Kävin vaihtamassa teemani fantasiasta scifiksi ja nyt kirjahyllyssäni lukee, että olen mies. Teeman valinta taisi olla profiilissa samassa kohtaa kuin sukupuolen oli ennen.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Darkki
Darkki vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 12:29 #4

Joo sukupuolen asetusta ei profiilissa enää ole. Nuo muiden sivujen näkymät korjautuvat lähiaikoina.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Vanamo

Vanamo
Vanamo vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 12:30 #5

Minulle kävi näköjään samoin kuin Pisanialle. Minustakin on tullut mies ja vaihdoin itselleni scifi-teeman. :tongue:

Mutta kiva uudistus ja mukavaa kun saa valita vielä teemankin itse!

Emelie vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 12:54 #6

Komppaan aikaisempia kommentteja, tämä on aivan mahtava uudistus, enkä todellakaan odottanut mitään näin laajamittaista! Tässähän kokeen oikein löytämisen riemua, kun vaihtelee teemaa sen mukana omaa titteliä, muiden käyttäjien arvonimikkeiden ihmettelystä puhumattakaan.

Viimeksi muokattu: 10.10.2013 12:55 : Emelie.

Bensku
Bensku vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 16:26 #7

Kiva uudistus :) Oon huomannu, että joillain samantasoisilla on eri tittelit, ja mietinkin, milloin tuota valinnanvaraa alkaa tulla (siis millä tasolla)?

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 16:33 #8

Bensku, valinnanvaraa on millä tasolla vaan: voit hyppiä aivan mielesi mukaan fantasia-, scifi- ja kauhuteeman välillä :) Sen kummemmin ei valinnanvaraa tule missään vaiheessa.

Btw, modeillakin on nyt hienot rankingiin perustuvat tittelit ja olen niin fiiliksissä :cheesy:

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 10.10.2013 16:34 : Rinja.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 16:39 #9

Komppailen muita, uudistus on kiva. Vähän aikaa sain miettiä, onko rasittavaa vai kivaa kun pitää/saa jokaisen uuden tittelin kohdalla käydä läpi millä teemalla se on kivoin, mutta päädyin siihen tulokseen että se on kivaa. :D Sukupuolen näkymisen katoaminen tosin on sääli, mutta tämä on kyllä kivempi kuin sukupuoli.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 16:52 #10

Miten teema vaikuttaa mihinkään? En nimittäin huomannut muuta kuin tuon pikku kuvakkeen vaihtuneen. (Tulikohan tämä kysymys väärään ketjuun?)

10.10.2013 16:56 #11

Huoleton, tittelisi pitäisi siis vaihtua teemanvaihdon myötä. Jos se ei vaihdu niin sitten on jossain jokin pulma.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 16:59 #12

Komppaan edellisiä, mahtava uudistus! Ikävöinkin jo titteleitä ja nyt ne ovat palanneet kahta parempina. Erityisesti se, että myös kirjaston toiminta vaikuttaa aktiivisuuteen, on kiva lisä. :smile:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

celeblith
celeblith vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
10.10.2013 18:31 #13

Tämähän on hieno uudistus. On niin kiva jännityksellä seurata minkäläisiä eri titteleitä täällä onkaan. Hyvin keksitty :)

Pjst
Pjst vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
11.10.2013 00:21 #14

Tämä on todella loistavaa.

Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä :cool:

Viimeksi muokattu: 11.10.2013 00:26 : Pjst.

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
11.10.2013 01:25 #15

Pjst kirjoitti: Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä :cool:

Tässähän on se positiivinen ongelma, että saavutettuaan Bela Lugosi-osaston ei välttämättä raaski luopua saavutuksestaan ja jatkaa (epäkuollutta) elämäänsä uusia titteleitä metsästäen vaan kenties sitä haluaisi vain vetäytyä hautaholvinsa rauhaan asemansa turvatakseen. :wink:

13.10.2013 02:11 #16

Tämä tasojärjestelmä muuten saa minut pohtimaan, että voisin ihan oikeasti yrittää löytää taas aikaa kirjojen lukemiselle: niitä arvostelemalla kun kohoaisi rankingissa. Hitsi vie, en olisi uskonut tämän toimivan kannustimena siihenkin :cheesy:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Li hahmo
Li
Li vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
04.01.2014 11:06 #17

Mä en oo taas vähään aikaan käynyt täällä, ja nyt olin ihan pihalla noista titteleistä. Ois vaan kiva, jos jossain ois listattu eri tasot ja niiden teeman mukaiset tittelit. :tongue:

No-one is ever perfect but that doesn't mean that you shouldn't aim for it.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rauna

Dyn vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
04.01.2014 11:57 #18

Eiköhän se oo osa hupia, että titteleitä tulee vastaan sitä mukaan kun on tullakeen.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Rauna

• Li hahmo
Li
04.01.2014 13:53 #19

En mä tiedä. ehkä mun ei pitäs vaan miettii sitä, kun sit mua harmittaa jos menetän joskun tosi kivan. :smile:

No-one is ever perfect but that doesn't mean that you shouldn't aim for it.

Fere
Kaartilainen
Fere vastasi aiheeseen: Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet
04.01.2014 14:11 #20

Tuli tuossa mieleen että kuinka paljon ihmiset näitä tasoja seuraa? Kun onhan joidenkin kohdalla tuo taso hiukan harhaanjohtava, puhun nyt tietenkin esim. itsestäni. Olen kuitenkin ollut hiukan pitempään täällä pyörimässä aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti kuin tuo minun taso antaa ymmärtää.

Mutta siis mukavahan tämmönen taso homma on ei siinä :lol:

Pisania
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson