• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 14 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 89 päivää sitten
× Ylläpidon tiedotteet

Uudistus: Käyttäjien tittelit, tasot ja aktiivisuuspisteet

10.10.2013 10:46 - 10.10.2013 10:53 #1 : Darkki
Uudistimme kokonaan käyttäjien keskustelualueen tittelit, jotka aiemmin perustuivat käyttäjien viestimääriin foorumilla. Uudistuksen myötä käyttäjät toimet koko sivustolla tuovat aktiivisuuspisteitä. Käyttäjän arvostellessa mm. kirjaa tai vastatessa viestiin hän saa lisää aktiivisuuspisteitä. Aktiivisuuspisteitä kertyy lukuisista erilaisista toiminnoista sivustolla.

Aktiivisuuspisteet kerryttävät käyttäjälle tasoja, jotka näkyvät viestiketjuissa käyttäjän avatarin alla. Tasot taas määrittävät millainen titteli käyttäjällä näkyy avatarin alapuolella. Käyttäjällä on mahdollista valita omista asetuksista tittelinsä teemaksi joko scifin, fantasian tai kauhun, joiden teemojen mukaan käyttäjän titteli määräytyy. Jokaisessa teemassa on siis omat tittelit, jotka vaihtuvat tasojen mukaan.

Avatarin alla näkyy myös edistyminen seuraavalle tasolle. Viedessä hiiren käyttäjän tittelin tai edistymiskuvakkeen päälle, avautuu käyttäjälle lisätietoa käyttäjän aktiivisuudesta.

PS. aktiivisuuspisteiden tilastot päivittyvät kullekin käyttäjälle, kun käyttäjä tekee kirjatietokannassa kirjahyllyyn päivityksiä tai joku (myös sinä itse) käy kyseisen käyttäjän kirjahyllyssä. Kannattaa siis tutustua kirjahyllyjen toimintoihin myös tämän keskustelualueen lisäksi :)

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 10.10.2013 10:53 Darkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Resurr, Li, Kirjaneito, Xhexania, Helmeilevä susi, PercyJacksonfani

10.10.2013 11:20 #2 : Knox Gargol
Tämähän on todella laajamittainen ja monipuolinen uudistus, joka on moninkertaisesti upeampi kuin saatoin edes uskaltaa odottaa. Kiitoksia!

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

10.10.2013 12:11 #3 : Pisania
Johtuukohan se tästä uudistuksesta (joka muuten on erinomainen!) että enää ei näe käyttäjien sukupuolta? Kävin vaihtamassa teemani fantasiasta scifiksi ja nyt kirjahyllyssäni lukee, että olen mies. Teeman valinta taisi olla profiilissa samassa kohtaa kuin sukupuolen oli ennen.

Don't mess with the neon love chicken.

10.10.2013 12:29 #4 : Darkki
Joo sukupuolen asetusta ei profiilissa enää ole. Nuo muiden sivujen näkymät korjautuvat lähiaikoina.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Vanamo

10.10.2013 12:30 #5 : Vanamo
Minulle kävi näköjään samoin kuin Pisanialle. Minustakin on tullut mies ja vaihdoin itselleni scifi-teeman. :tongue:

Mutta kiva uudistus ja mukavaa kun saa valita vielä teemankin itse!

10.10.2013 12:54 - 10.10.2013 12:55 #6 : Emelie
Komppaan aikaisempia kommentteja, tämä on aivan mahtava uudistus, enkä todellakaan odottanut mitään näin laajamittaista! Tässähän kokeen oikein löytämisen riemua, kun vaihtelee teemaa sen mukana omaa titteliä, muiden käyttäjien arvonimikkeiden ihmettelystä puhumattakaan.

Viimeksi muokattu: 10.10.2013 12:55 Emelie.

10.10.2013 16:26 #7 : Bensku
Kiva uudistus :) Oon huomannu, että joillain samantasoisilla on eri tittelit, ja mietinkin, milloin tuota valinnanvaraa alkaa tulla (siis millä tasolla)?

10.10.2013 16:33 - 10.10.2013 16:34 #8 : Rinja
Bensku, valinnanvaraa on millä tasolla vaan: voit hyppiä aivan mielesi mukaan fantasia-, scifi- ja kauhuteeman välillä :) Sen kummemmin ei valinnanvaraa tule missään vaiheessa.

Btw, modeillakin on nyt hienot rankingiin perustuvat tittelit ja olen niin fiiliksissä :cheesy:

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 10.10.2013 16:34 Rinja.

• Kuunliekki
  • Kuunliekki hahmo
  • Poissa
  • Puolet minusta liekkeihin tuijottaa,ne värini toistavat tanssissaan.Puolet rakastaa mustaa veden pintaaja mitä se syvyyteen piilottaa.
10.10.2013 16:39 #9 : Kuunliekki
Komppailen muita, uudistus on kiva. Vähän aikaa sain miettiä, onko rasittavaa vai kivaa kun pitää/saa jokaisen uuden tittelin kohdalla käydä läpi millä teemalla se on kivoin, mutta päädyin siihen tulokseen että se on kivaa. :D Sukupuolen näkymisen katoaminen tosin on sääli, mutta tämä on kyllä kivempi kuin sukupuoli.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

10.10.2013 16:52 #10 : Huoleton
Miten teema vaikuttaa mihinkään? En nimittäin huomannut muuta kuin tuon pikku kuvakkeen vaihtuneen. (Tulikohan tämä kysymys väärään ketjuun?)

10.10.2013 16:56 #11 : Rinja
Huoleton, tittelisi pitäisi siis vaihtua teemanvaihdon myötä. Jos se ei vaihdu niin sitten on jossain jokin pulma.

10.10.2013 16:59 #12 : Kirjaneito
Komppaan edellisiä, mahtava uudistus! Ikävöinkin jo titteleitä ja nyt ne ovat palanneet kahta parempina. Erityisesti se, että myös kirjaston toiminta vaikuttaa aktiivisuuteen, on kiva lisä. :smile:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

10.10.2013 18:31 #13 : celeblith
Tämähän on hieno uudistus. On niin kiva jännityksellä seurata minkäläisiä eri titteleitä täällä onkaan. Hyvin keksitty :)

11.10.2013 00:21 - 11.10.2013 00:26 #14 : Pjst
Tämä on todella loistavaa.

Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä :cool:
Viimeksi muokattu: 11.10.2013 00:26 Pjst.

11.10.2013 01:25 #15 : Formaldehyde

Pjst kirjoitti: Ja kahussa pysyn, ainkin ennen vampyyriä :cool:

Tässähän on se positiivinen ongelma, että saavutettuaan Bela Lugosi-osaston ei välttämättä raaski luopua saavutuksestaan ja jatkaa (epäkuollutta) elämäänsä uusia titteleitä metsästäen vaan kenties sitä haluaisi vain vetäytyä hautaholvinsa rauhaan asemansa turvatakseen. :wink:

13.10.2013 02:11 #16 : Rinja
Tämä tasojärjestelmä muuten saa minut pohtimaan, että voisin ihan oikeasti yrittää löytää taas aikaa kirjojen lukemiselle: niitä arvostelemalla kun kohoaisi rankingissa. Hitsi vie, en olisi uskonut tämän toimivan kannustimena siihenkin :cheesy:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

04.01.2014 11:06 #17 : Li
Mä en oo taas vähään aikaan käynyt täällä, ja nyt olin ihan pihalla noista titteleistä. Ois vaan kiva, jos jossain ois listattu eri tasot ja niiden teeman mukaiset tittelit. :tongue:

No-one is ever perfect but that doesn't mean that you shouldn't aim for it.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rauna

04.01.2014 11:57 #18 : Dyn
Eiköhän se oo osa hupia, että titteleitä tulee vastaan sitä mukaan kun on tullakeen.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Rauna

04.01.2014 13:53 #19 : Li
En mä tiedä. ehkä mun ei pitäs vaan miettii sitä, kun sit mua harmittaa jos menetän joskun tosi kivan. :smile:

No-one is ever perfect but that doesn't mean that you shouldn't aim for it.

04.01.2014 14:11 #20 : Fere
Tuli tuossa mieleen että kuinka paljon ihmiset näitä tasoja seuraa? Kun onhan joidenkin kohdalla tuo taso hiukan harhaanjohtava, puhun nyt tietenkin esim. itsestäni. Olen kuitenkin ollut hiukan pitempään täällä pyörimässä aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti kuin tuo minun taso antaa ymmärtää.

Mutta siis mukavahan tämmönen taso homma on ei siinä :lol:

Jussi, Fievre
Uusin jäsen: Raija Karonen