30.04.2014 00:07 #1 :: tiarAnon
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Hei, kun täällä kuitenkin on aktiivisia kirjoittajia, joita varmasti kiinnostaa saada tekstejään julkastua, niin ajattelin linkata tän tänne. Kyseessä on siis Osuuskumman antologia, johon etsitään tällä hetkellä tekstejä. Toimittajina Shimo Suntila ja Mixu Lauronen. Mikäli siis kiinnostaa kirjottaa galaktisia mittasuhteita saavia scifitarinoita, tää on just oikea paikka.

Mulla on yks synopsis valmiina, mutta en oo ihan varma saanko sitä toukokuun loppuun mennessä valmiiks, kun on kaikki kouluhommat ja työtkin alkaa. Jää nähtäväks, mutta Novan kanssa ainakin täältä saatu vertaistuki autto jaksamaan loppuun. Ehkä tänkin kanssa? Onko muita kiinnostuneita?
Muokannut 29.04.2015 20:03 Hiistu
Tykännyt: StaCa

30.04.2014 07:36 #2 :: VMN
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Kuulostaa mielenkiintoiselta, mielelläni osallistun myös, jos aikaa riittää.

Ongelmaksi nousee vain se, etten nyt ihan ymmärrä tätä tehtävänantoa. Siis ensin pitää luoda joku synopsis, olettaen sen olevan linjaa kappalen pituinen? Ja tämä yhdelle toimittajalle. Mutta kuitenkin kuukauden sisään pitää laittaa myös oikea novelli. Hyväkstytetäänkö synopsis ensin, vai mikä tässä oikeastaan on juttu? Minkä pituinen novelli on, se perus 20 liuskaa?

Olenko nyt vain hidas, vai tä.

30.04.2014 16:27 #3 :: Valokaapeli
Osuuskumman galaktisen scifin antologia

VMN kirjoitti: Kuulostaa mielenkiintoiselta, mielelläni osallistun myös, jos aikaa riittää.

Olenko nyt vain hidas, vai tä.

Synopsiksen eräpäivä toukokuun lopussa, näin ainakin itse käsitin ton luettuani.

• StaCa hahmo
  • StaCa

01.05.2014 02:31 #4 :: StaCa
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Ei, vaan nimenomaan novellin raakaversion kalmanlinja kuukauden päästä. Jos on hyvä idea, se kannattaa saman tien lähettää Shimolle, jotta hän voi arvioida galaktisuutta ;) ja mahdollisesti ohjata ideoita oikeaan suuntaan.

Joka tapauksessa jos jokin jäi epäselväksi, kannattaa kysyä Shimolta suoraan.

06.05.2014 18:03 #5 :: tiarAnon
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Noin, nyt on synopsis lähetetty, rupes jo hirvittämään, kun tuijotin sitä ja mietin millaseen urakkaan oon itteäni hautaamassa. Tulee tiivis kuukaus, toivottavasti ehin saamaan valmiiks. :D Onko muita leikkiin lähteneitä?
Muokannut 06.05.2014 23:06 tiarAnon

06.05.2014 22:21 #6 :: VMN
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Hyvä bump, tämä ehti jo täysin unohtua. Ei siinä mitään, kiinnostusta kyllä vielä olisi.

Aikaa? Hahaa. Miten niin kuukaudessa ei voisi kirjoittaa kaksi novellia ja aloittaa romaanin kirjoittamisen? Jos saan keksittyä lähipäivinä synopsiksen, ehdottomasti osallistun!

Miten tiarAnon sinulla on mennyt? Oliko yksityiskohtainenkin synopsis, onko vastattu? Oletko itse tekstin aloittanut?

06.05.2014 23:09 #7 :: tiarAnon
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Ei oo missään määrin yksityiskohtainen synopsis, päin vastoin, hyvin leväperänen. Mulla on hahmot ja miljöö oikeestaan selkeenä mielessä ollu jo kauan, ja oon pari raapalettakin niistä kirjotellu, mutta novellin varsinaisen juonen taioin kokoon vasta viime yönä. Ei oo vielä mitään vastausta tullu, Shimohan on nyt reissussa niin ei se oikein näitä hommia jouda hoitelemaan. Itse teksti on vielä ihan ideavaiheessa, mutta kyllä se täytyy tässä pikku hiljaa laittaa aluille.

07.05.2014 22:54 #8 :: VMN
Selvä homma!

Itse yritin epätoivoisesti keksiä jotain, mutta jostain syystä en saa mitenkään yhtään järkevää tarinaa (huomaa: järkevää), jossa olisi koko, tai ainakin osa, galaksista mukana. Kaikessa mennään paljon pienempään mittakaavaan. Ehkä en olekaan tarpeeksi kunnianhimoinen :(

Katsotaan, tuleeko tähän muutosta viikon mittaan!

• Dragan hahmo
  • Dragan

07.05.2014 23:14 #9 :: Dragan
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Minulla on idea, mutta en tiedä saanko muotoiltua sitä tarpeeksi edustavaksi, että ehtisin osallistua. Harmittavaa, kun bongasin tämän niin kovin myöhään.

08.05.2014 00:00 #10 :: pihlajapuu
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Aihe on ihan superkiinnostava, mutta ei vain oo itsellä aikaa nyt. Todennäköisyydet toki sille, että tällainen noviisi pääsisi antologiaan, olisivat häviävän pienet toki, mutta ei uskalla ottaa riskiä, että "lottovoitto" osuisikin kohdalle. :lol:

08.05.2014 08:21 #11 :: punnort
Osuuskumman galaktisen scifin antologia

Dragan kirjoitti: Sinällään galaktinen scifi ja novellimitta on vähän vaikeasti yhteensulatettava yhtälö. Mikä tekee siitä kyllä kiinnostavaakin.

Käymätöntä korpimaata

Jo kauan oltiin tiedetty, että multiversumi koostuu triljoonista ja taas triljoonista universumeista, jotka ovat vain harvassa sijaitsevia kuplia todellisuuden peruskudoksessa. Oli kuitenkin ollut mysteeri, kuinka yhdestä universumista päästään matkustamaan toiseen.

Nyt keino oltiin löydetty. Sen kehittäminen oli vaatinut universumimme biljoonan teknisesti edistyneimmän galaksin tiedemiesten yhteistyötä. Jo pelkkään tutkimusrahoituksen hakemiseen eri säätiöiltä oltiin valjastettu koko populaatio kahdesta tiheästi asutusta galaksista.

Triljoonat ja triljoonat universumit odottivat uudisraivaajia, diplomaatteja, valloittajia. Mahtavat intergalaktiset imperiumit neuvottelivat, kuka saisi lähettää ensimmäisen retkikunnan vieraaseen universumiin. Jokaisessa kompromissiehdotuksessa joku tunsi jäävänsä vähemmälle kuin ansaitsi.

Kun sopua ei löytynyt, peliin vedettiin musta hevonen. Retkikunnan kokoaminen annettiin piskuisen Linnunradan tehtäväksi.
Muokannut 08.05.2014 09:20 punnort

09.05.2014 10:10 #12 :: Peuranpuolikas
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Laitoin oman tarinaideani... kommentiksi uutiseen. Note to self: ajattele ennen kuin toimit. Nyt hävettää. Lähetin sähköpostina copy-paste-menetelmällä oikeaan paikkaan "synopsikseni".

Toivottavasti innostuvat hämmentävästä ideastani.

• Dragan hahmo
  • Dragan

14.05.2014 11:10 #13 :: Dragan
Osuuskumman galaktisen scifin antologia
Minä laitoin jokunen päivä sitten matkaan tekstini ensimmäisen luonnoksen. Saa nähdä kelpaako kokoelmaan asti.

Ovatko muut saaneet vastauksia lähetyksiinsä?

Valvojat: IivariDyn