Liken ja Tähtivaeltajan kirjoituskilpailu (deadline 6.6.2016)

• Dyn hahmo Kirjoittaja
18.08.2015 23:17 #1 : Dyn
Tässäpä hyvältä vaikuttava kilpailu!

Like Kustannus järjestää yhdessä scifilehti Tähtivaeltajan kanssa spekulatiivisen fiktion kirjoituskilpailun. Kilpailulla haetaan aikuisille suunnattua julkaisukelpoista romaanikäsikirjoitusta, joka edustaa esimerkiksi tieteiskirjallisuutta, vaihtoehtoista historiaa tai maagista realismia.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kirjailija Tiina Raevaara, Like Kustannuksen kustannustoimittaja Jaakko Launimaa sekä Tähtivaeltajan edustaja Jukka Halme.

OHJEET

Kirjoituskilpailuun voi lähettää romaanikäsikirjoituksen kuka tahansa, myös aiemmin julkaissut kirjoittaja.

Osallistumisaika on 19.8.2015–6.6.2016. Voittaja julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla lokakuussa 2016.

Voittaja saa palkinnoksi 2 000 euroa ja option käsikirjoituksen julkaisuun.

Lähetä käsikirjoituksesi sähköpostin liitetiedostona osoitteeseen kirjoituskilpailu@like.fi. Käsikirjoituksen tulee olla kokonainen ja sen tulee olla romaanin mittainen. Lähetä käsikirjoitus omalla nimelläsi.

like.fi/2015/08/liken-ja-tahtivaeltaja-j...-kirjoituskilpailun/

• StaCa hahmo
  • StaCa
19.08.2015 22:39 #2 : StaCa

Ohjeet nimittäin ovat tuolta osin epämääräiset ja yleensähän kilpailutekstit toimitetaan tuomaristolle nimettöminä. Olisi inhottavaa olla hylätty, koska toimii väärin epämääräisyyden takia.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• StaCa hahmo
  • StaCa
25.08.2015 22:26 #3 : StaCa

StaCa kirjoitti: Tästä oli toisaalla puhetta, että pitänee varmistaa, tarkoittaako "Lähetä käsikirjoitus omalla nimelläsi", sitä, että nimi saa/pitää käydä ilmi myös itse kässäristä, vai pitääkö sen olla ainoastaan s-postissa (ja kässäri nimetön).

Noora Varjamo vastasi uteluuni, että nimen pitää käydä ilmi myös käsikirjoituksesta.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• Dyn hahmo Kirjoittaja
26.08.2015 10:47 #4 : Dyn
^ Tuo on hyvä tarkennus, kiitos utelusta!

• Aderyn hahmo
  • Aderyn
    Kaartilainen
01.01.2016 00:49 #5 : Aderyn
Minä ajattelin osallistua. Olen kirjoittanut kaksi tuskallista vuotta erästä käsikirjoitusta, josta tulee (toivottavasti) melko hyvä sitten kun olen saanut sen valmiiksi.

Kilpailun tiedoissahan lukee, että myös jo julkaisseet - eli ammattikirjoittajat - saavat osallistua. Siinä on aloittelijalla aika huonot mahdollisuudet :'D En ole pessimisti, en.

Valvojat: IivariDyn
Jussi, Karah Enola, Jukuke