Teatteri

• punnort hahmo Kirjoittaja
  • punnort

19.03.2014 17:31 #1 :: punnort
Toimisikohan seuraavanlainen bilekonsepti?

1. Joku siedettävän kokoisen asunnon ja kunnollisen tulostimen omaava ihminen sitoutuu järjestämään bileet. (Itse en voi, koska kämppäni on liian pieni, enkä omista tulostinta.)

2. Ostan halvan kampasitomalaitteen ja kampasitomatarvikkeita (kustantavat jotain 80-100 euroa.) Kampasitomalaitteella a4-pumaskasta saa siedettävän näköisen vihkosen.

3. Bileisiin tulijat maksavat pääsymaksun, jolla katetaan kohdan (2) kulut.

4. Bileisiin saa halutessaan tuoda kirjoittamiaan tarinoita max 100 sivua, taitettuna nätiksi pdf:ksi.

5. Jokainen tekstejä kohdassa 4 tuonut tulostaa omat tekeleensä ja tekee niistä vihkon kampasitomalaitteella. Tulostaja maksaa tulostimen omistajalle tulostuskustannuksia vastaavan summan.

6. Bilettäjät selailevat toistensa tuotoksia.

7. Jokainen bilettäjä voi tulostaa muiden tekeleitä itselleen ja tehdä vihkoja kampasitomalaitteella. Tulostaja maksaa tulostimen omistajalle tulostuskustannuksia vastaavan summan. Bileiden idea olisi, että tätä tulostusmahdollisuutta myös käytettäisiin.

8. Samalla napostellaan nyyttikestiperiaatteella hankittuja pikkunaposteltavia.

9. Illan lopuksi kampasitomalaite ja käyttämättömät kampasitomatarvikkeet jätetään kiitoksena illan isännälle.

Ilmoittakaa tähän ketjuun, jos olisitte halukkaita osallistumaan tällaisiin bileisiin tai toimimaan illan isäntänä. Itse toivoisin myös bileiden olevan k-18, ettei kirjoitusten tuojien tarvitsisi sensuroida itseään.

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

19.03.2014 20:29 #2 :: Sapfo
Pöytälaatikontyhjennysbileet, Pääkaupunkiseutu, ideoimisasteella
Pääkaupunkiseutu.. höh, täällä olisi ollut 1500 neliötä tilaa, mutta neliöt eivät ole Pääkaupunkiseudulla, vaan Lahdessa..
Loistava idea kuitenkin!!!

• Iivari hahmo
  • Iivari

19.03.2014 20:35 #3 :: Iivari
Pöytälaatikontyhjennysbileet, Pääkaupunkiseutu, ideoimisasteella

Sinänsä kiinnostava idea, mulla vaan ensimmäinen fiilis oli sellainen, että onko täällä tällä hetkellä yhä riittävästi tekstiä tuottavia kirjoittajia, että tuollainen isommanlaatuinen sidontakammoittelu olisi järkevää. Sitä kun ei viiden sivun novelleille oikein kannata tehdä. Mutta idean kehittely on ehdottoman positiivista.

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut

19.03.2014 20:41 #4 :: Sapfo
Pöytälaatikontyhjennysbileet, Pääkaupunkiseutu, ideoimisasteella
Neliöt sijaitsevat automatkan päässä.. Eikös olisi kiva vuokrata joku "Riisulaismainen" paikka? Tai joku hylätty metrotunneli??
Lintsillä, illalla, vaikka vekkulassa.. Aleksanterin teatterin ullakko?

• punnort hahmo Kirjoittaja
  • punnort

19.03.2014 21:38 #5 :: punnort
Pöytälaatikontyhjennysbileet, Pääkaupunkiseutu, ideoimisasteella

Iivari kirjoitti: Lahti ei sinänsä ole mikään mahdoton etäisyys pk-seudulta, jos a) paikka Lahdessa on rautatieasemalta kävelymatkan päässä tai b) on pari autollista ihmistä mukana.

Jos kolmelta ihmiseltä tulisi kaksi viiden sivun novellia kultakin, ne voisi jo kampasitoa yhteislaitokseksi. Itse pystuisin helposti tuomaan 30-50 sivua tekstiä.

Sidontakammoittelun pääasiallinen idea oli siinä, että ihmiset suhtautuvat kampasidottuun vihkoon eri tavalla kuin a4-pumaskaan. Kampasidottuun versioon ihmisest suhtautuisivat kunnioittavasti myös bileistä lähdettyään, kun taas irrallinen viiden sivun novelli jäisi helposti taskunpohjalle ja siirtyisi sieltä kahden viikon päästä roskiin.

Eikä tuon sidontakammoittelun hinnalla edes kovin montaa ihmistä junalla Lahteen roudattaisi.

Kaikenlainen idean jatkokehittely ja lisäehdottelu on toki suotavaa.

Valvojat: Muukalainen