Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014

10.05.2014 16:05 #1 : Sini
Kesän upein ja uljain tapahtuma järjestetään tänä vuonna Jyväskylässä . Tututtuun tapaan Risingilla on miitti lauantaina kello 12. Miittitilaan ei kannata tulla vain nopeasti kääntymään, sillä kello 13 seuraamme liittyy :heart: SCOTT LYNCH :heart:

(eikä tämä ole aprillia!)

Joten, kuka tulee seurakseni kieli pitkällä kynät valmiina nimmareita varten?
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Fantasyfan

19.05.2014 18:28 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Ketäs on tulossa Jyväskylään heinäkuussa? En osaa vielä varmaksi sanoa omaa aikatauluani conin aikaan tai ehtimistäni miittiin, mutta vähintään samassa kaupungissa olen, joten olisi kiva törmätä ihmisiin. :)

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
19.05.2014 19:37 #3 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Finnconiin olen tulossa. Miittiin tuloa en uskalla vielä luvata, riippuu mitä muuta samaan aikaan tapahtuu. :)

19.05.2014 20:15 #4 : NiTessine
Vastaus käyttäjältä NiTessine aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Tulen ainakin coniin, miitistä en uskalla mitään vielä luvata.

• Freyja hahmo
  • Freyja
19.05.2014 22:23 - 19.05.2014 22:25 #5 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Tulen Finnconiin ja olen paikalla perjantaista sunnuntaihin. Miittiinkiin voisin tulla viime vuotiseen tapaan, ellei muuta järisyttävän kiinnostavaa ohjelmaa ole yhtä aikaa käynnissä, sellaista joka ylittäisi esim. Scott Lynchin tapaamisen.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita
Viimeksi muokattu: 19.05.2014 22:25 Freyja.

20.05.2014 12:35 - 20.05.2014 12:36 #6 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Minulla ei pitäisi olla tuona lauantaina mitään suurempaa ohjelmaa, joten olen ajatellut tulla käymään conissa. Ikään kuin kesälomareissu. :smile: Tulen sitten kahdeksitoista miittiin.

Sini tai joku varmaan myöhemmin vielä tarkentaa, missä miittitila sijaitsee con-alueella?

Aikataulujakin katsoin jo sen verran, että tulen Jyväskylään lauantaiaamuna Tampereelta. Tampereelta juna lähtee klo. 9:05 ja on perillä Jyväskylässä klo. 10:36. Kyseinen juna näköjään tulee Turusta (sieltä lähtö 7:00) ja samaan junaan on Tampereella vaihto myös Helsingistä 7:06 lähteneestä junasta, joten kenties samassa junassa on muitakin coniin tulijoita.

Scott Lynchiltä suomennettu Locke Lamoran valheet on Risingin tietokantatilastossa eräs pidetyimmistä fantasiakirjoista, joten arvelisin kirjailijan tapaamisen kiinnostavan ihmisiä. (Ja jollei ole vielä tutustunut kirjailijan tuotantoon, kannattaa Lynch mennä näkemään ihan vain varmuuden vuoksi, jos vaikka joskus myöhemmin tykästyykin hänen kirjoihinsa! Muutoin sitten harmittaa. :wink: )
Viimeksi muokattu: 20.05.2014 12:36 Hiistu.

20.05.2014 13:18 - 20.05.2014 13:28 #7 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
muoks. Yhdistin uutisketjun tänne, jotta tulee keskustelut samaan paikkaan.

Finncon, vuoden suurin kotimainen scifi- ja fantasiatapahtuma, järjestetään Jyväskylässä 11.–13.7.2014.

Erityisesti tahdomme vinkata lauantaina 12.7. tapahtuvista mukavista asioista:

• Klo. 12 Risingshadow:n miitti. Vapaamuotoista tutustumista ja jutustelua. Miittiin ovat tervetulleita niin käyttäjät kuin kaikki muutkin sivuston toiminnasta kiinnostuneet.
  • Klo. 13 tapaaminen Scott Lynchin kanssa. Fantasiakirjailija Scott Lynch saapuu samaiselle miittipaikalle. Tulkaa tervehtimään tai vaikkapa pyytämään nimikirjoitusta!

Lisätietoja miitistä ja tapaamisesta päivitetään foorumiketjussa: Linkki.

Finnconin lukuisat muut tapahtumatiedot conin sivuilla: Linkki.

Viimeksi muokattu: 20.05.2014 13:28 Hiistu.

• max hahmo
  • max
20.05.2014 19:54 #8 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Kysyn jo nyt että jos juna on Jyväskylässä vasta 12:39 + vähän VR-lisää niin ehtiikö nähdä Lynchin vai kantsiiko suosiolla tulla aiemmin?

21.05.2014 18:59 #9 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Googlen mukaan rautatieasemalta kävelee oikeaan katuosoitteeseen noin vartissa, joten periaatteessa pitäisi ehtiä, mikäli juna sattuu kulkemaan edes suunnilleen ajallaan.

En valitettavasti tiedä, kuinka pitkän ajan Lynch on varannut paikalla pysymiseen. (Esim. puoli tuntia? Riippuu varmaan siitäkin, onko paikalla kuinka paljon ihmisiä, yksikseen tuskin jää päivystämään. :smile: ) Päivitetään tänne, jos aikataulusta tulee tarkempaa tietoa.

21.05.2014 20:20 - 21.05.2014 20:21 #10 : Sini
Vastaus käyttäjältä Sini aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
- Miittitilan sijainti tulee varmastikin löytymään jossain vaiheessa Finnconin sivuille tulevasta kartasta. Koska Jyväskylän Finncon järjestetään nyt toisaalla kun yleensä, niin tila on minulle outo.

- Uskoisin meille varatun Lynchin tapaamiseen normaaliesiintymisajan, eli kolme varttia.

- Vartissa kävelisi rautatieasemalta liikunnalle? Huh huh, kyllä siinä aika haipakkaa saa minun mielestäni tulla, jos vartissa aikoo ehtiä. Jos maxille mitenkään sopisi myös aikaisempi juna, suosittelisin sitä, varsinkin kun itse tapahtumapaikalla navigointiinkin kannattaa varata aikaa. Ja sitten voisit tulla miittiin jo kello 12! Enemmän aikaa tavata Risingläisiä, win!
Viimeksi muokattu: 21.05.2014 20:21 Sini. Syy: lisäsin linkin Finnconin sivulle

21.05.2014 20:32 - 22.05.2014 07:43 #11 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014

Sini kirjoitti: - Vartissa kävelisi rautatieasemalta liikunnalle? Huh huh, kyllä siinä aika haipakkaa saa minun mielestäni tulla, jos vartissa aikoo ehtiä.

17 min. Google kävelee lujaa. :tongue:

Parempi kuitenkin reilusti ajoissa kuin vähän myöhässä!

muoks. Eli 25 minuuttia kadulla kävelyä voisi olla oikeampi aika.
Viimeksi muokattu: 22.05.2014 07:43 Hiistu.

21.05.2014 20:42 #12 : Sini
Vastaus käyttäjältä Sini aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Tsekkasin itsekin tuon Googlen ehdottaman reitin. Se ei lähde rautatieasemalla läheltäkään sitä paikkaa, jossa oikeasti jäät junasta, vaan on jumittunut jonnekin historiallisen vanhan rautatieaseman kohdalle, tai jopa vähän ennen sitäkin. Siirtäkää täppä jonnekin vähintään Väinönkadun risteyksen kohdalle älkääkä uskoko Googlen "Rautatieasema, Jyväskylä" sijaintia.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Hiistu

• kyty
22.05.2014 12:35 #13 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Junien aikatauluihin ei kannata liikaa luottaa, itselle on lähivuosina parikin kertaa käynyt niin että juna on ollut eri syistä myöhässä puolesta tunnista tuntiin. Jos ehdottomasti ei halua myöhästyä niin kannattaa varata aikaa, ihan varmuuden vuoksi...

Finnconiin olisi kyllä mukava tulla, mutta saa nähdä... todennäköisesti budjetti ja aikataulut eivät anna periksi.

24.05.2014 23:42 #14 : Xandra
Vastaus käyttäjältä Xandra aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Voisin tulla miitissä käymään jollei mitään esteitä ilmaannu. Edellisestä miitistä on vuosia.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

• Iivari hahmo
  • Iivari
25.05.2014 00:12 #15 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Xandran ilmaantuminen miittiin on minulle jo riittävän hyvä syy olla paikalla :heart:

Enköhän minä muutenkin Finnconissa siellä täällä pyöri, vaikka Sohwi hyvä paikka onkin :tongue:

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

02.06.2014 00:01 #16 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Jaa'a, tajusin justiinsa, että tuona perjantaina on joka tapauksessa tentti Jyväskylässä, joten paikalle ilmaantumiseni todennäköisyys taisi juuri moninkertaistua. Tosin tässä on vielä hyvin aikaa ehtiä jänistämään tälleen suht uutena foorumilaisena...

• Rinja
02.06.2014 00:19 - 02.06.2014 00:21 #17 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014

pihlajapuu kirjoitti: Tosin tässä on vielä hyvin aikaa ehtiä jänistämään tälleen suht uutena foorumilaisena...

Finnconien Rising-miiteissä tuppaa olemaan varsin kirjavaa porukkaa; hyvin vähän keitään "vakimiittaajia". Aina kun olen pistäytynyt sellaisessa, siellä on ollut lähinnä naamoja, joita en ole tuntenut ollenkaan - nickit ovat sentään olleet semituttuja. Joukosta on löytynyt yhtä hyvin sekä uusia että vanhoja foorumilaisia. Turha pelätä siis, että siellä ainakaan mitään toisilleen tuttujen ihmisten klikkiä olisi.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"
Viimeksi muokattu: 02.06.2014 00:21 Rinja.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pihlajapuu

02.06.2014 22:25 #18 : Xandra
Vastaus käyttäjältä Xandra aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Saatan ottaa mukaan pienen rattaissa kulkevan miittaajan. Riippuu siitä osuuko miehellä kaverin polttarit just tolle viikonlopulle. Ihan aiheen ulkopuolelta kysyisin eikö nykyään ole enää Risingin suokkimiittiä?

02.06.2014 22:55 #19 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Suokkimiitin pitäisi olla 5.7., kukaan ei ole vain saanut aikaiseksi perustaa ketjua siitä.

02.06.2014 23:42 #20 : Xandra
Vastaus käyttäjältä Xandra aiheessa Finncon, Jyväskylä 11.-13.7.2014
Kiitos Dyn :smile: En olisi tuona päivänä Suokkiin päässytkään vaikka olisin aiemmin asiaan havahtunut.

Valvojat: Muukalainen
Fievre