17.02.2015 20:52 #1 :: Angrod
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Pidimme ennen ensimmäistä Avengers-elokuvaa leffamaratonin, jossa katsoimme jatkumon kaikki aikaisemmat elokuvat.

Nyt olemme jutelleet, että olisi aika katsoa Avengers ja sen jälkeen ilmestyneet 4 elokuvaa ennen kuin Avengers: Age of Ultron ehtii teattereihin (22.4).

...

Päätimme yhden peli-illan jälkeen repäistä ja varata Otanimestä Kinopolin , joka on 20-paikkainen vapaasti varattavissa oleva elokuvateatteri.

Haarukoimme jo päiväksi 6.4, eli pääsiäismaanantain. Tein varauksen klo 10:00 – 23:00, millä hinnaksi muodostuu 80 euroa, jota jyvitämme osallistujille pyöreästi 5 euroa per nuppi.

Kinopolista löytyy jääkaappi ja mikroaaltouuni, joten ruokailun vuoksi teatterilta ei tarvitse poistua, jos jokainen vain varautuu itse etukäteen (pääsiäisestä johtuen myös paikalliset kaupat voivat olla kiinni). Tuosta jäänee muutama ero yli 5 euron maksuilla, ostan niillä kertakäyttöastioita 20:lle.

...

Marvel–leffat ovat pitkiä, mutta laskeskelin viiden elokuvan katsomisen samana päivänä onnistuvan seuraavalla aikataululla.

Jos katsomme:

The Avengersin (jos mahdollista) viimeistään alkaen 10:15 (tätä ehkä kaikki eivät katso tarvitsevansa)
n. 45 min. ruokataukoa
Iron Man 3:n klo 13:30-15:45
Thor: The Dark Worldin klo 16:00-18:00
Captain America: The Winter Soldierin klo 18:15-20:30
Guardians of the Galaxyn viimeistään klo 20:45-22:45, niin päivä lienee onnistunut.

Tuohon jää vain 15. lopetukseen, mutta ehkä sitä voi hieman kiriä kun jokaisen leffan väliin mahtuu noilla lukemilla vähintään 15 minuuttia.

Ilmoittautuneet (18/20 paikkaa):

14. Doc Nicholson
15-16. RR (foorumin ulkopuolinen) + joku muu
17. Xariel
18. Hanjeu

Edit: Vain 2 paikkaa siis jäljellä, vai puuttuuko listalta joku?

...

Ajatuksia, myöhäisiä ilmoittautumisia tai peruutuksia?

...

Jaragil voinee perustaa Avengers: Age of Ultron leffamiittiketjun, kun se muuttuu ajankohtaiseksi.
Muokannut 02.04.2015 17:36 Angrod

17.02.2015 21:33 #2 :: Vehka
Marvel-maraton 2 (leffapäivä)
Minäkin varaisin paikan itselleni ja avecille. :)

18.02.2015 00:44 #3 :: Maailmanherra
Marvel-maraton 2 (leffapäivä)
Kostajat olen nähnyt mutta noita muita en joten voisi tulla ne katsomaan.

18.02.2015 03:23 #4 :: Dyn
Me tullaan myös!

edit// Meillä on suunnitelmissa myös Star Wars -maraton ennen joulun uutta leffaa, eli todennäköisesti kesällä / syksyllä. Jos paikka toimii hyvin ja kiinnostuneita riittää, sitä voisi harkita tähänkin tarkoitukseen. Alunperin olin ajatellut maratoonata ihan meillä kotona. :smile:
Muokannut 18.02.2015 03:25 Dyn
Tykännyt: Vehka

• Emelie hahmo

18.02.2015 08:22 #5 :: Emelie
Minä + avec halutaan mukaan kanssa! :cheesy:

Dyn: minulle on kerrottu useasti, että mä tulen näkemään uusimman Star Wars leffan, halusin tai en, joten tuollainen Star Wars -maraton kiinnostaa ainakin minua!
Muokannut 18.02.2015 08:26 Emelie
Tykännyt: Vehka

18.02.2015 14:15 #6 :: Angrod
Marvel-maraton 2 (leffapäivä)
Päivitin aloitusviestiä ja lisäsin ilmoittautuneet.

Pistän myös ilmoittautumisen ainakin toistaiseksi jäihin, ettei tule ylibuukattua.

Ketjuun voi siis toki vielä ilmoitella kiinnostuksesta, mutta nopeus ei enää ratkaise. Selvitän myös ovatko nuo eturivin reunapaikat edes hyviä.
Muokannut 18.02.2015 16:35 Angrod

30.03.2015 23:37 #7 :: Angrod
Viikon päästä.

Päivitin taas aloitusviestiä, nyt siitä löytyy lopullinen aikataulu, ellei joku reklamoi siitä painavin perusteluin. Päätimme maksuksi tasan 5 euroa, ostan tuonne mahdollisella ylijäämällä (tai omaan piikkiini) kertakäyttöastiat kahdellekymmenelle.

Jokaisella on varmaan jonkun toisen numero? Multa voi tiedustella omaani, jos uskoo sitä tarvitsevansa. Osoite löytyy aloitusviestin linkistä.

Edit: Maksupuoli voidaan katsoa kuntoon paikan päällä, joko tasarahalla tai tilinumerolla.
Muokannut 31.03.2015 10:34 Angrod

01.04.2015 03:29 #8 :: Dyn
Marvel-maraton 2 (leffapäivä)
Maanantaina pitäisi kyllä taas olla pikkukauppojen auki. Jokainen varmaan huolehtinee omat isommat syömisensä, mutta pitäisikö naposteltavista järjestää jonkinlaiset nyyttärit? :)

02.04.2015 08:03 #9 :: Doc Nicholson
Marvel-maraton 2 (leffapäivä)
Maanantain varaan tuskin kannattaa ostoksia laskea, pikkukaupat saavat muistaakseni olla auki nelisen tuntia iltapäivällä...

Minusta nyyttäröinti luo tuollaiseen leffan katseluun vähän rauhatonta tunnelmaa (edestakaisin juoksua ja varaston täydentelyä), en kannattaisi. :)

Onkohan siellä muuten kahvinkeitintä? Vai pitääkö varautua valmiiksi keitetyillä piristeillä?

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho

02.04.2015 13:06 #10 :: Iivari
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Emppu ja avec joutuu perumaan ison G:n takia, joten ainakin kaksi paikkaa ois nyt vapaana. Angrod, mikä on tilanne noin muuten. (Maksavat toki osuutensa, jos ei saada korvaajia.)

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Baronetti

02.04.2015 13:47 #11 :: Xariel
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Paikkoja vapaana edelleen? Näyttää hyvältä kalenteirssa. Tulen mielelläni mukaan!

Avengers on vastikään uudelleenkatsottu, mutta Iron Maniin tulen ja Thoriin ainakin myös. Sen jälkeen fiiliksen mukaan.

02.04.2015 13:48 #12 :: Angrod
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
80/16 on 5 euroa, maksu pysyy samana, oletinkin tulevan peruutuksia...eli tässä vaiheessa en vaatisi heiltä vielä maksua.

Minulta tosin meni yli 5 euroa kertakäyttöastioihin, joista toki pidän ylimääräiset, mutta lasken tuon nyt nyyttärituomisiksini.

Kuten Doc sanoi, nyyttäröinti on parasta varmaan hoitaa tauoilla, niin rauhattomuutta ei synny.

Tähän liittyen tuo puolenpäivän jälkeen oleva 45 minuutin tauko ei myöskään riitä ulkopuolella käymiseen, vaikka saisimme siihen 10-15 min. lisää toimintaa tehostamalla. Itse varaan tuohon jotain mikrossa lämmitettävää.

Joku voisi ehkä tuoda mukanaan pikakahvia, maitoa ja vedenkeittimen, niin kahvi olisi mahdollista, vapaaehtoisia?

Uusia ilmoittautuneita ei ole kuulunut, enkä voi sanoa, että kaikki vanhatkaan olisivat vahvistaneet tulemistaan. Toivottavasti kaikki ovat tulossa.

Jos peruutuksia tulee perimme seuraavalta kahdelta ja (tässä tapauksessa nyt myös) Empulta + avecilta puolet maksusta…ja sen jälkeen täyttä maksua, niin peruutukset eivät vaikuta muiden kuluihin?

Jos 4 uutta yllättäen vielä löytyy, niin katsotaan miten sen 20 euroa voisi tasapuolisesti jakaa.

Ja lopuksi vielä, yritetään aloittaa Avengers ajoissa, niin saada touhu ja aikataulu oikealla jalalla käyntiin. En usko, että aloitus on mahdollista ennen kuin 10:15 (jos silloinkaan), mutta tarkoitus ei ole odotella, jos siltä näyttää. Sisään ei tosin varmaan pääse ennen kuin 10:00 tai 9:55.

Edit: Viestiä kirjoittaessani löytyi näköjään yksi uusikin tulijakin. Tervetuloa, nähdään maanantaina, laita yksäriä, jos tarvitset numeroa (kaikilla tosin varmaan on Iivarin numero =) tai lisätietoja.
Muokannut 02.04.2015 13:52 Angrod

02.04.2015 14:05 #13 :: Hanjeu
Mahtuuko vielä?

02.04.2015 14:08 #14 :: Vehka
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Olen tulossa, avecini ei ole vielä varmistunut mutta eiköhän joku löydy. :) Tulen itse vasta Iron Man 3:seen, eli älkää ihmetelkö, etten ole paikalla sitä ennen.

02.04.2015 14:56 #15 :: Dyn
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Tuon oikeaa kahvia ja kahvinkeittimen + maitoa. Murukahvia ei tueta.
Tykännyt: Emelie

02.04.2015 15:16 #16 :: Vehka
Oikea kahvi! :heart:

Mä voisin tuoda jotain yhteistä mutusteltavaa / herkkua. Tiiän, että tässä ketjussa on ihmisillä ruoka-ainerajoitteita, niin jos viitsitte, laittakaa mulle niitä yksällä, niin osaan varata jotain mahdollisimman monelle sopivaa. :)

02.04.2015 17:21 #17 :: Elthadora
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Otaniemen Alepa on auki pääsiäismaanantaina klo 12 - 16 eli kauppaan kyllä pääsee, jos vain muistaa mennä tuolla välillä.

Mie ajattelin urheasti olla paikalla aamusta iltaan. Ja jos muistakin "vanhoista ilmoittautuneista" oli epäselvää, niin ainakin Jarre ja Tapsa ovat varmuudella myös tulossa.

02.04.2015 17:48 #18 :: Angrod
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Xariel ja Hanjeu lisätty listalle.

03.04.2015 23:52 #19 :: Dyn
Marvel-maraton 2 (leffapäivä) paikkoja vapaana!
Vielä siis ilmeisesti pari mahtuisi mukaan, jos on kiinnostuneita. Uusia naamoja? :)

Mun allergiat löytyy täältä kun niitä kerran kysyttiin, Iivari taasen on allerginen vesieläville, pähkinöille ja kananmunalle.

05.04.2015 20:32 #20 :: Vehka
:angry: :angry: :angry:

Mulla on kaikista maailman asioista UUSIVA VESIROKKO. Anteeksi, mutta mitäköhän peeveliä?

... En ole nähnyt noista muita kuin ekan ja olin odottanut, että pääsisin katsomaan ne ennen Age of Ultronia. Leivoin myös aivan todella hyvää mangojuustokakkua, jonka tein huolellisesti ilman kananmunaa ja muitakaan allergisoivia asioita, sekä pullotin muutaman pullollisen kotitekoista inkiväärilimsaa. :huh: Mutta kaipa ne nyt sitten saavat olla perheeni pääsiäisherkkuina tällä kertaa.

Jos Angrod antaisi mulle tilinumeronsa, niin voin pistää kympin sinne, niin ei ainakaan kaadu kenenkään muun niskaan tämä huono tuuri.

Valvojat: Muukalainen