Suokki 4.7.2015

Missä: Suomenlinnassa, Helsingin edustalla
Milloin: lauantaina 4.7.2015, lähtö Rautatientorilta klo 12

***

Hiukan pidemmin:

Risingin suurin, kaunein ja muutenkin edustavin kesämiitti Suomenlinnaan tapahtuu tänä vuonna lauantaina 4.7., perinteisellä paikallaan eli pari viikkoa juhannuksen jälkeen. Yhtä lailla perinteisesti retkellä on tavattavissa muutamankin seuran scifistejä ja mahdollisesti myös Tolkien-seuran väkeä. Varsin spefihenkinen päivä siis luvassa.

Yhteislähtö Suomenlinnaan tapahtuu klo 12 Aleksis Kiven patsaalta Rautatientorilta. Hengailemme maisemissa ehkä vartin verran, jonka jälkeen suuntaamme Kauppatorille ja edelleen Suomenlinnaan HSL:n lautalla. Jos tulet paikalle myöhemmin, meidät löytää läheltä ravintola Walhallaa aivan Kustaanmiekan tuntumasta. Miittipaikka on suurinpiirtein tässä . Varmuuden varoiksi voit myös pyytää ketjussa jonkun paikalle saapuvan puhelinnumeron.

Varaudu mukaan eväillä, sillä olemme saaressa koko päivän ja tunnettuun tapaan Suomenlinnassa on vain yksi Siwa ja sekin varsin kaukana miittipaikastamme. Eikä sen ravintolan pitsa oikeasti ole kovin hyvää hinta-laatusuhteeltaan. Miittipaikkamme lähellä on yleisövessa ja vesipiste, joten oma juomapullo mukaan. Kuten muutkin Risingin miitit, myös Suokki on perhetapahtuma, ja paikalla on niin alaikäisiä nuoria kuin lapsiperheitäkin. Joidenkin vanhempien miittaajilla on ollut tapana tuoda paikalle pieniä piknikjuomia, mutta pyydämme noudattamaan tervettä kaupunkilaisjärkeä tässä asiassa. Alaikäisten emme tietenkään salli nauttia mitään limpparia väkevämpää.

Kuten vanhat miittaajat muistavat, että Helsingin kesäsää on arvaamaton, joskin yleensä vähäluminen: seuraa siis säätiedotusta, ja varaudu tarpeen mukaan hellehatulla, aurinkorasvalla ja/tai sadesuojilla. Meren läheisyyden takia Suokissa palaa helposti, joten tosissaan varsinkin sen auringon kanssa. Myös pihapelejä saa tuoda ajanvietteeksi. Suokissa on kaupungin ylläpitämä uimaranta suihkuineen ja pukukoppeineen, jos joku haluaa pulahtaa meriveteen.

HSL:n lautta maksaa normaalin Helsingin sisäisen lipun verran, ja matkan voi maksaa myös matkakortilla ja tekstarilipulla. Ulkopaikkakuntalaiselle (joka et matkusta muuten Helsingissä päivän aikana) tekstarilippu on edullisin. Lautta myös sisältyy kaikkiin Helsingin alueen kuukausi- ja vuorokausilippuihin. Suomenlinnaan pääsee myös yksityisillä, vähän hintavammilla risteilyaluksilla, joista osan matkareitti osuu hiukan lähemmäs miittipaikkaa -- näitäkin vaihtoehtoja voi harkita, erityisesti jos liikkumisessa on hankaluuksia tai mukana on paljon pieniä miittaajia. Esimerkiksi JT-line ajaa sangen lähelle miittipaikkaa ei-niin-pahaan hintaan. Suomenlinnassa HSL:n lauttasatamalta on puolisentoista kilometriä kävelyä miittipaikalle (mukulakiviä ja hiekkatietä).

Poistunemme saaresta kuuden kieppeillä illalla tai kun nälkä, pimeys ja/tai kylmyys käyvät ylivoimaisiksi. Jatkopaikkaa voi kysellä puhelimella miittaajilta, jos pääset liikkeelle vasta illaksi.

Suokkiin on tullut perinteisesti paljon väkeä eri puolilta Suomea, joten jos valitset yhden miitin vuodessa, kannattaa valita tämä. Mahdollista majoitusta, matkavinkkejä ja kimppakyytejä voi kysellä tässä ketjussa.

Lisätietoa Suomenlinnasta löytyy saaren virallisista nettisivuilta: www.suomenlinna.fi/ Helsinkiläisten piknikpaikkanaan pitämä Suomenlinna on Unescon maailmanperintökohde ja edustaa listalla 1700-luvun eurooppalaista linnoitusarkkitehtuuria. Miitin lisäksi saaressa voi katsastaa tykkejä, tunneleita ja museoita.

Tulemisestaan voi ilmoittaa tässä ketjussa kuten myös FB-tapahtumassa .

Viimeksi muokattu: 04.04.2015 03:54 Dyn.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

10.05.2015 11:56 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Suokki 4.7.2015
FB-tapahtumassa on 27 osallistujaa ja 26 ehkää, joten eiköhän tästä tule ihan kunnon kokoinen miitti tästäkin. Sitten vaan toivotaan hyvää säätä. :cheesy:

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
10.05.2015 11:59 #3 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Suokki 4.7.2015
Mulla taitaa olla tuon viikon sunnuntaina konfirmaatio, mutta jos on auto käytössä, voisin yrittää tulla mangokakkuineni paikalle. :smile:

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

10.05.2015 12:02 #4 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Suokki 4.7.2015
Iltajatkot ovat todennäköisesti Milenkassa/Oslossa, jos ei ihmeitä satu, sinne voi ainakin tulla paikalle. Päästävät sisään varmaan mangokakunkin, kun eivät itse sellaisia tarjoile... :wink:

• Tapsa hahmo
  • Tapsa
25.05.2015 09:48 #5 : Tapsa
Vastaus käyttäjältä Tapsa aiheessa Suokki 4.7.2015
Mä en tänä vuonna tulekaan Suokkiin, kaverin polttarit on suunniteltu tuoksi päiväksi ja siihen epäilemättä kuluu aikaa aamusta iltaan.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
25.05.2015 12:36 #6 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Suokki 4.7.2015
Olen tulossa erittäin suurella todennäköisyydellä.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

25.05.2015 12:56 #7 : Maailmanherra
Vastaus käyttäjältä Maailmanherra aiheessa Suokki 4.7.2015
Jos ei tule jotain mielenkiintoisempaa.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

25.05.2015 15:11 #8 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Suokki 4.7.2015
Luulisin pääseväni. ^^

• Kirazak hahmo
  • Kirazak
25.05.2015 16:04 #9 : Kirazak
Vastaus käyttäjältä Kirazak aiheessa Suokki 4.7.2015
Jos ei tule muuta menoa, niin tulen paikalle.

Muistakaa pudonneet tähdet.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

• Adaera hahmo
  • Adaera
25.05.2015 20:07 #10 : Adaera
Vastaus käyttäjältä Adaera aiheessa Suokki 4.7.2015
Kai sitä facebookin lisäksi voisi tännekin ilmoittautua. Eli tulossa ollaan. Olisi kiva nähdä ihan uusia kasvoja enemmänkin!

• Sini hahmo
  • Sini
25.05.2015 20:40 #11 : Sini
Vastaus käyttäjältä Sini aiheessa Suokki 4.7.2015
Mun ehkä tarkoittaa säävarausta, joten jos näyttää tulevan rakeita, en varmaankaan saavu paikalle, mutta jos aurinko näyttää hellivän, niin kyllä.

25.05.2015 23:02 #12 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Suokki 4.7.2015
Jos vain saan varmistettua punkkauspaikan, olen paikalla.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

26.05.2015 09:23 #13 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Suokki 4.7.2015
Saatamme tulla, mutta se riippuu hieman töistä. Meidän on muutenkin tarkoitus tehdä Helsingin reissu ja tuo viikonloppu osuu sopivasti Turun keskiaikamarkkinoiden ja appivanhempien vierailun väliin. Olemme paikalla tai neliöidymme kotona.

Ars Longa Vita Brevis

12.06.2015 15:49 #14 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Suokki 4.7.2015
Jos joku haluaa pelata Magic the Gatheringia, niin ottakaa ihmeessä kortit mukaan. :cheesy: Olisi kiva pelata joittenki muiden kuin vaan kavereitten kanssa. Ilmoittakaa jos otatte kortteja. Kunhan yksi ilmoittaa niin minäkin otan.

15.06.2015 01:38 #15 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Suokki 4.7.2015
Tilasin juuri uuden erän Risingshadow-käyntikortteja. Tällä kertaa niissä on teksti englanniksi ja molempien sivustojen osoitteet, eli nyt ne sopivat jaettavaksi myös ulkomaalaisille kavereillenne. Kortit ehtivät todennäköisesti juuri Suokkiin, joten jos joku kokee innostusta lähteä levittämään Risingin hyvää sanomaa kotimaahan tai maailmalle, kortteja saa multa. :cheesy:

Jos tiedät haluavasi enemmän kuin pari kappaletta, kerrothan siitä minulle privalla tai tässä ketjussa, niin osaan varautua sopivalla määrällä läpysköjä. Erän koko on 250 kappaletta, joten kyllä niitä taas saa jakaa. Kortteja voi antaa suoraan ihmisille tai vaikka jemmata kirjaston kirjojen väliin, miten kenestäkin tuntuu luontevimmalta.

22.06.2015 10:46 #16 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Suokki 4.7.2015
Muistutellaas, että jo parin viikon päästä on Suokki! Jos joltakulta puuttuu yöpaikka, sellaista kannattaa kysellä hyvissä ajoin: miittiin on tulossa kuitenkin useampi helsinkiläinen, joten vapaita sohvia lienee tarjolla.

10 päivän ennuste lupaa vielä samalle viikolle aurinkoista, toivottavasti meno ei viikonlopuksi siitä märkene.

23.06.2015 12:25 #17 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Suokki 4.7.2015
Oho, miehän olen jopa vapaalla silloin. Tosin miitti on keskellä kolmen päivän vapaiden putkea, ja oli ajatuksena mennä vanhempien luona käymään, mutta hmmmm.... Pitääköhän vähän muokata suunnitelmaa. :D
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

27.06.2015 13:06 #18 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Suokki 4.7.2015
Viikko suokkiin ja sääennuste sanoo, että ei sadetta ja lämpötila n. 20-25oc. Toivottavasti ennuste pysyy samanlaisena.
Säätiedot neljältä eri sivulta. IL sää, yr.no, foreca ja ilmatieteenlaitos.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
27.06.2015 21:03 #19 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Suokki 4.7.2015
^ Hyvältä vaikuttaa. Kävin tänään suokissa ja sain hyvän muistutuksen muistutuksen siitä, että kannattaa tosiaan varautua hanhenjätöksiä sietävään piknik-alustaan.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Xerion

27.06.2015 23:37 #20 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Suokki 4.7.2015
^ Kiitos tiedosta. Tuota mahdollisuutta en ollutkaan ajatellut.

Valvojat: Muukalainen
emski, Karah Enola, Jussi, Jukuke