04.04.2015 01:27 #1 :: Dyn

Missä: Suomenlinnassa, Helsingin edustalla
Milloin: lauantaina 4.7.2015, lähtö Rautatientorilta klo 12

***

Hiukan pidemmin:

Risingin suurin, kaunein ja muutenkin edustavin kesämiitti Suomenlinnaan tapahtuu tänä vuonna lauantaina 4.7., perinteisellä paikallaan eli pari viikkoa juhannuksen jälkeen. Yhtä lailla perinteisesti retkellä on tavattavissa muutamankin seuran scifistejä ja mahdollisesti myös Tolkien-seuran väkeä. Varsin spefihenkinen päivä siis luvassa.

Yhteislähtö Suomenlinnaan tapahtuu klo 12 Aleksis Kiven patsaalta Rautatientorilta. Hengailemme maisemissa ehkä vartin verran, jonka jälkeen suuntaamme Kauppatorille ja edelleen Suomenlinnaan HSL:n lautalla. Jos tulet paikalle myöhemmin, meidät löytää läheltä ravintola Walhallaa aivan Kustaanmiekan tuntumasta. Miittipaikka on suurinpiirtein tässä . Varmuuden varoiksi voit myös pyytää ketjussa jonkun paikalle saapuvan puhelinnumeron.

Varaudu mukaan eväillä, sillä olemme saaressa koko päivän ja tunnettuun tapaan Suomenlinnassa on vain yksi Siwa ja sekin varsin kaukana miittipaikastamme. Eikä sen ravintolan pitsa oikeasti ole kovin hyvää hinta-laatusuhteeltaan. Miittipaikkamme lähellä on yleisövessa ja vesipiste, joten oma juomapullo mukaan. Kuten muutkin Risingin miitit, myös Suokki on perhetapahtuma, ja paikalla on niin alaikäisiä nuoria kuin lapsiperheitäkin. Joidenkin vanhempien miittaajilla on ollut tapana tuoda paikalle pieniä piknikjuomia, mutta pyydämme noudattamaan tervettä kaupunkilaisjärkeä tässä asiassa. Alaikäisten emme tietenkään salli nauttia mitään limpparia väkevämpää.

Kuten vanhat miittaajat muistavat, että Helsingin kesäsää on arvaamaton, joskin yleensä vähäluminen: seuraa siis säätiedotusta, ja varaudu tarpeen mukaan hellehatulla, aurinkorasvalla ja/tai sadesuojilla. Meren läheisyyden takia Suokissa palaa helposti, joten tosissaan varsinkin sen auringon kanssa. Myös pihapelejä saa tuoda ajanvietteeksi. Suokissa on kaupungin ylläpitämä uimaranta suihkuineen ja pukukoppeineen, jos joku haluaa pulahtaa meriveteen.

HSL:n lautta maksaa normaalin Helsingin sisäisen lipun verran, ja matkan voi maksaa myös matkakortilla ja tekstarilipulla. Ulkopaikkakuntalaiselle (joka et matkusta muuten Helsingissä päivän aikana) tekstarilippu on edullisin. Lautta myös sisältyy kaikkiin Helsingin alueen kuukausi- ja vuorokausilippuihin. Suomenlinnaan pääsee myös yksityisillä, vähän hintavammilla risteilyaluksilla, joista osan matkareitti osuu hiukan lähemmäs miittipaikkaa -- näitäkin vaihtoehtoja voi harkita, erityisesti jos liikkumisessa on hankaluuksia tai mukana on paljon pieniä miittaajia. Esimerkiksi JT-line ajaa sangen lähelle miittipaikkaa ei-niin-pahaan hintaan. Suomenlinnassa HSL:n lauttasatamalta on puolisentoista kilometriä kävelyä miittipaikalle (mukulakiviä ja hiekkatietä).

Poistunemme saaresta kuuden kieppeillä illalla tai kun nälkä, pimeys ja/tai kylmyys käyvät ylivoimaisiksi. Jatkopaikkaa voi kysellä puhelimella miittaajilta, jos pääset liikkeelle vasta illaksi.

Suokkiin on tullut perinteisesti paljon väkeä eri puolilta Suomea, joten jos valitset yhden miitin vuodessa, kannattaa valita tämä. Mahdollista majoitusta, matkavinkkejä ja kimppakyytejä voi kysellä tässä ketjussa.

Lisätietoa Suomenlinnasta löytyy saaren virallisista nettisivuilta: www.suomenlinna.fi/ Helsinkiläisten piknikpaikkanaan pitämä Suomenlinna on Unescon maailmanperintökohde ja edustaa listalla 1700-luvun eurooppalaista linnoitusarkkitehtuuria. Miitin lisäksi saaressa voi katsastaa tykkejä, tunneleita ja museoita.

Tulemisestaan voi ilmoittaa tässä ketjussa kuten myös FB-tapahtumassa .
Muokannut 04.04.2015 03:54 Dyn
Tykännyt: Ageha

10.05.2015 11:56 #2 :: Dyn
Suokki 4.7.2015
FB-tapahtumassa on 27 osallistujaa ja 26 ehkää, joten eiköhän tästä tule ihan kunnon kokoinen miitti tästäkin. Sitten vaan toivotaan hyvää säätä. :cheesy:

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho

10.05.2015 11:59 #3 :: Vehka
Suokki 4.7.2015
Mulla taitaa olla tuon viikon sunnuntaina konfirmaatio, mutta jos on auto käytössä, voisin yrittää tulla mangokakkuineni paikalle. :smile:

10.05.2015 12:02 #4 :: Dyn
Suokki 4.7.2015
Iltajatkot ovat todennäköisesti Milenkassa/Oslossa, jos ei ihmeitä satu, sinne voi ainakin tulla paikalle. Päästävät sisään varmaan mangokakunkin, kun eivät itse sellaisia tarjoile... :wink:

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

25.05.2015 09:48 #5 :: Tapsa
Suokki 4.7.2015
Mä en tänä vuonna tulekaan Suokkiin, kaverin polttarit on suunniteltu tuoksi päiväksi ja siihen epäilemättä kuluu aikaa aamusta iltaan.

25.05.2015 12:36 #6 :: Puolikuu
Suokki 4.7.2015
Olen tulossa erittäin suurella todennäköisyydellä.

25.05.2015 12:56 #7 :: Maailmanherra
Suokki 4.7.2015
Jos ei tule jotain mielenkiintoisempaa.

25.05.2015 15:11 #8 :: Elthadora
Luulisin pääseväni. ^^

• Kirazak hahmo
  • Kirazak

25.05.2015 16:04 #9 :: Kirazak
Suokki 4.7.2015
Jos ei tule muuta menoa, niin tulen paikalle.
Tykännyt: Iivari

• Adaera hahmo
  • Adaera

25.05.2015 20:07 #10 :: Adaera
Suokki 4.7.2015
Kai sitä facebookin lisäksi voisi tännekin ilmoittautua. Eli tulossa ollaan. Olisi kiva nähdä ihan uusia kasvoja enemmänkin!

• Sini hahmo
  • Sini

25.05.2015 20:40 #11 :: Sini
Suokki 4.7.2015
Mun ehkä tarkoittaa säävarausta, joten jos näyttää tulevan rakeita, en varmaankaan saavu paikalle, mutta jos aurinko näyttää hellivän, niin kyllä.

25.05.2015 23:02 #12 :: Knox Gargol
Suokki 4.7.2015
Jos vain saan varmistettua punkkauspaikan, olen paikalla.

26.05.2015 09:23 #13 :: Morgan Blood
Suokki 4.7.2015
Saatamme tulla, mutta se riippuu hieman töistä. Meidän on muutenkin tarkoitus tehdä Helsingin reissu ja tuo viikonloppu osuu sopivasti Turun keskiaikamarkkinoiden ja appivanhempien vierailun väliin. Olemme paikalla tai neliöidymme kotona.

12.06.2015 15:49 #14 :: Xerion
Suokki 4.7.2015
Jos joku haluaa pelata Magic the Gatheringia, niin ottakaa ihmeessä kortit mukaan. :cheesy:Olisi kiva pelata joittenki muiden kuin vaan kavereitten kanssa. Ilmoittakaa jos otatte kortteja. Kunhan yksi ilmoittaa niin minäkin otan.

15.06.2015 01:38 #15 :: Dyn
Suokki 4.7.2015
Tilasin juuri uuden erän Risingshadow-käyntikortteja. Tällä kertaa niissä on teksti englanniksi ja molempien sivustojen osoitteet, eli nyt ne sopivat jaettavaksi myös ulkomaalaisille kavereillenne. Kortit ehtivät todennäköisesti juuri Suokkiin, joten jos joku kokee innostusta lähteä levittämään Risingin hyvää sanomaa kotimaahan tai maailmalle, kortteja saa multa. :cheesy:

Jos tiedät haluavasi enemmän kuin pari kappaletta, kerrothan siitä minulle privalla tai tässä ketjussa, niin osaan varautua sopivalla määrällä läpysköjä. Erän koko on 250 kappaletta, joten kyllä niitä taas saa jakaa. Kortteja voi antaa suoraan ihmisille tai vaikka jemmata kirjaston kirjojen väliin, miten kenestäkin tuntuu luontevimmalta.

22.06.2015 10:46 #16 :: Dyn
Suokki 4.7.2015
Muistutellaas, että jo parin viikon päästä on Suokki! Jos joltakulta puuttuu yöpaikka, sellaista kannattaa kysellä hyvissä ajoin: miittiin on tulossa kuitenkin useampi helsinkiläinen, joten vapaita sohvia lienee tarjolla.

10 päivän ennuste lupaa vielä samalle viikolle aurinkoista, toivottavasti meno ei viikonlopuksi siitä märkene.

23.06.2015 12:25 #17 :: pihlajapuu
Suokki 4.7.2015
Oho, miehän olen jopa vapaalla silloin. Tosin miitti on keskellä kolmen päivän vapaiden putkea, ja oli ajatuksena mennä vanhempien luona käymään, mutta hmmmm.... Pitääköhän vähän muokata suunnitelmaa. :D
Tykännyt: Iivari

27.06.2015 13:06 #18 :: Xerion
Suokki 4.7.2015
Viikko suokkiin ja sääennuste sanoo, että ei sadetta ja lämpötila n. 20-25oc. Toivottavasti ennuste pysyy samanlaisena.
Säätiedot neljältä eri sivulta. IL sää, yr.no, foreca ja ilmatieteenlaitos.

27.06.2015 21:03 #19 :: Puolikuu
Suokki 4.7.2015
^ Hyvältä vaikuttaa. Kävin tänään suokissa ja sain hyvän muistutuksen muistutuksen siitä, että kannattaa tosiaan varautua hanhenjätöksiä sietävään piknik-alustaan.
Tykännyt: Xerion

27.06.2015 23:37 #20 :: Xerion
Suokki 4.7.2015
^ Kiitos tiedosta. Tuota mahdollisuutta en ollutkaan ajatellut.

Valvojat: Muukalainen