Turkumiitti tiistaina 9.8.

Dyn loi aiheen: Turkumiitti tiistaina 9.8.
10.07.2016 21:25 #1

Nyt kävi näin, että Helsingin Rising-mafian delekaatio aikoo saapua Turkuun tiistaina 9.8. Koska minä en ole tätä päättänyt enkä muutenkaan tiedä asiasta muuta kuin mitä tänään ilmoitettiin, niin tarkempia detaljeja saa keskustella tässä ketjussa. Varmaan puolen päivän aikaan voisi ihmisiä nähdä, turkulaiset paljastakoot parhaat miittipaikat. Delekaatio tahtonee myös tutustua ainakin Turun linnaan. :grin:

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Turkumiitti tiistaina 9.8.
16.07.2016 01:04 #2

Voisi tulla ainakin vähäksi aikaa jos tapaaminen on tosiaan puolen päivän aikaan. Neljältä mun pitää olla noutamassa lasta hoitajalta - sikäli kun hän saa jatkaa siellä. *jupinaa ja mutinaa hallituksesta typerine lakeineen* Turun linnaan asti en siis lähde, mutta keskustassa on esim kivoja ruokapaikkoja ja kahviloita. Varmaan baarejakin, mutta en niihin ole tutustunut ja jos mafia sinne halajaa, saattaa käydä niin että en kauaa viihdy. Tai jos haluttaa ulkoilla niin Kupittaa ja Puolalanpuisto on ainakin kivoja.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

16.07.2016 01:29 #3

Ei me kyllä vielä puoliltapäivin baariin mennä, eiköhän jokin ruokapaikka olisi hyvä. :smile: Ohjelma varmaan voisi olla ensin ruokaa, sitten mahdollisesti linnaan ja/tai muuhun kohteeseen, ja illalla johonkin kivaan ja rauhalliseen baariin, jossa voi keskustella eikä ole musiikki liian kovalla.

17.07.2016 21:37 #4

Päivällä olen töissä, mutta iltapäivän pitkällä/illalla saatan tulla tervehtimään ekskursiotanne!

03.08.2016 22:13 #5

Ainakin meidän autokuntamme pyrkii olemaan Turussa pian puolen päivän aikaan. Helsingistä on tulossa nyt varmuudella neljä, ehkä vielä useampikin ihminen.

Onko kellään paikallisella iltaan suositella baarivaihtoehtoja? Muuten voi olla, että tulee valittua arvalla Koulun ja Cosmic Comic Cafen väliltä, jälkimmäisessä tosin taitaa olla huonolla tuurilla mahdollisuus elävään musiikkiin.

03.08.2016 22:16 #6

Kyselin Turun scifimafian ryhmässä illanviettopaikkoja, ja Tero vinkkasi näin:

Koulu on tietysti aina turvallinen vaihtoehto, siellä on ainakin tilaa, ja iso terassi jos on kaunis ilma. Eikä yleensä pahemmin musiikkia.

Teerenpeli tekee mainioita holittomia drinkkejä. Musiikki on hiljaisella.

Cosmic on aina… no, Cosmic. Omanlaisensa; monet tykkäävät mutta kaikki eivät. Ei sovellu kovin hyvin huonojalkaisille (wc alakerrassa), mutta jos linnasta selviää, tuollakin kyllä pärjää. Siiderivalikoima kaupungin parhaita.

Radissonissa on mukava kesäterassi, mutta hintataso on korkea (hotellin baari)

Jokirannassa on useampiakin kivoja paikkoja, esim. Tintå, mutta kauniilla ilmalla ovat aika piukassa (ja tyyliltään enempi ehkä viinibaareja).

Kauniilla ilmalla vähätorilla on useita oikein mukavia terasseja, esim. Tårget, joissa on kiva istuskella.

Kristiinankadulla on Bar 4, jossa muistaakseni oli aika mukavasti drinkkejä, ja musta ainakin se on varsin viihtyisä.

Aurakadulla oleva The Cow on kanssa ihan kiva lounge-tyyppinen baari. Musiikki saattaa tosin olla täällä hiukan isommalla.

Minä ja Iivari olemme jäämässä Turkuun myös yöksi, joten iltaseuraakin on tarjolla.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Turkumiitti tiistaina 9.8.
03.08.2016 22:42 #7

Dyn kirjoitti: Päivällä voitaisiin lounastaa jossain, haluaako Kuunliekki vaikka ehdottaa suuntia? Voidaan myös tavata jossain päin keskustaa sanotaanko vaikka yhden aikaan ja lähteä siitä etsimään lounasta.

Riippuu vähän minkälaista lounastusta kaivataan. Hansassa, kultatalon yläkerrassa löytyy ruokapaikkaa vähän joka lähtöön. Löytyy Subia, Greenziä, Raxia jne. Se on varsin mukava paikka jos halut on hajanaisia, kun siellä voi vaikka kaikki hakea eripaikasta ruuan ja syödä silti samassa pöydässä kun pöydät ei ole minkään tietyn ravintolan (paitsi Raxin ja Golden grillin pöydät ja grillistäkin saa ruuan ulkopuolellekin). Golden grill on vähän enemmän ravintolamainen.

Jos halutaan tavata jossain ja lähteä yhdessä etsimään lounasta, esimerkiksi KOP-kolmio on keskustassa aika selkeä tapaamispaikka. Kartassa KOP-kolmio on tuolla Aurakadun ja Eerikinkadun kulmassa siinä korttelissa, missä lukee kauppahalli ihan torin nurkalla.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

04.08.2016 00:58 #8

Kiitos Kuunliekki! Tiedän tuon torin kulman vallan hyvin, samoin Hansan, voisi treffata hyvin Aurakadun ja Eerikinkadun kulmalla noin suunnilleen yhden maissa ja katsoa, mihin siitä päädytään. Laitan jonkun päivittämään sijaintiamme tänne ketjuun: mulla on itselläni siinä vaiheessa auto parkkeerattavana.

06.08.2016 18:39 #9

Noniin, voisin kirjoittaa kannanoton myös :)

Lounaalle en tosiaan pääse sillä edustan siihen aikaan Kupittaalla, mutta jos keskustassa Hansailu käy liiankin tutuksi ja hankalaksi, lokaalimpiakin lounaita on tarjolla.

Monen hintaisia ja herkullisia lounaita tarjoaa Blanko, missä tykkäät itse vietellä lounastapaamiset (jälkkärikin kuului ainakin viimeksi hintaan):
www.blanko.net/

Lähellä Hansaa on myös Pikku-Torre, jossa on tarjolla enemmän kotiruokatyyppistä evästystä ja pubitunnelmaa (tosin urheilutapahtumien aikaan voi etuosan baaritilasta kuulua satunnaista hurraata www.blanko.net/ )

Kupittaalla sulkeutuu vuoden vaihteessa jo yli kolmikymppiseksi ehtinyt Kultainen Hirvi, joka tarjoaa myös maittavaa lounasta, tosin on vähän kaukana keskustasta. Suosittelen kyllä vahvasti jos ei enää ennen vuodenvaihdetta aio Turussa vierailla sillä paikalle tulee - TATTADATAA! geneerinen S-kauppa :P Siellä on monet after officet tullut nautittua.

Baarilista oli ihan hyvä torin kupee-listaus, tosin reunamille on tullut muutama uusi kiva paikka (ja Teerenpelin hiljainen musiikki koskee lähinnä arkipäiviä. Viikonloppuna joutuu puhumaan jo kovaa). Samassa korttelissa, kirjastoa vastapäätä on Ö, mikä on H2Ön järjestäjien baari. Se on hyvä varhaisillasta, myöhemmin se on täynnä. Kohtuuhintaisten juomien ohella tarjolla on myös tapaslautasia ja säilykkeitä, mitä ainakin itse arvostan kovasti kun ahdan mielelläni jotain suuhuni jos juon olutta. Muuten kroppani ahdistelee minua aamulla darralla vaikka en montaa joisikaan. Vieressä on sopivasti Turun sarjakuvakauppa ja kulman takana Sammakon kirjakauppa. Kirjastorakennusta saa ihailla ikkunasta.

Torialueen uutuutena on myös Saaristobaari, joka tarjoaa myös oluen lisäksi evästä (ja ovensuussa lokkien kiljuntaa). Sisustukseltaan se tosin on vähän geneerinen, mutta mukavan vilpoinen jos päivä on kuuma.

Sitten on tietenkin täysin musiikiton Vanha Apteekki, jonne tosin joutuu torilta kävelemään n. 400 metriä, joista osa Turun kuuluisia mäkiä. Eli ei korkkariretkeilijöille :D Sama kuvaus koskee Bremeriä, mikä on kellaribaari Brinkkalan korttelissa, vastapäätä Tuomiokirkkoa. Kivistä tunnelmaa ja olutta joka makuun :)

Ars Longa Vita Brevis

Viimeksi muokattu: 06.08.2016 18:44 : Morgan Blood.

08.08.2016 07:38 #10

Helsingistä tullaan kahdella autokunnalla mutta tosiaan yhden aikaan torinkulmalla nähdään. Toivottavasti joku muukin turkulainen kuin Kuunliekki liittyisi seuraan - vaikka yksikin on jo arkipäivänä varsin hyvä saavutus ^^

09.08.2016 12:38 #11

Lohjalla oli paljon pokemoneja joten me ollaan vähän myöhässä.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu

09.08.2016 13:54 #12

Ollaan Hansatalon yläkerran ravintolakeskittymässä.

09.08.2016 19:53 #13

Onko miittaajat yhä Turussa? Olisin vihdoin vapaalla ja syöneenä ja aktiivisena vielä jonkin aikaa.

09.08.2016 19:58 #14

Koulun terassilla minä, Dyn ja Rinja.

Edit. Siirryttiin sisään kun tuli kylmä vihuri.

Pekka Kejonen

Viimeksi muokattu: 09.08.2016 20:03 : Iivari.

09.08.2016 20:22 #15

Selvyys. Tulen tervehtimään. Bussi päristelee sinne n. 20 vaille.

11.08.2016 13:35 #16

Turusta toipuneena nyt viimeinkin haluan todeta, että hauskaa oli, kiitos kaikille, erityisesti paikalla pistäytyneille turkulaisille. :grin: Iltapäivällä käytiin parissakin museossa ja Turusta löytyi myös paljon uusia pokemoneja, jei.

Valvojat: Muukalainen
Uusin jäsen: Satu Mahkonen