Noniin, voisin kirjoittaa kannanoton myös :)
Lounaalle en tosiaan pääse sillä edustan siihen aikaan Kupittaalla, mutta jos keskustassa Hansailu käy liiankin tutuksi ja hankalaksi, lokaalimpiakin lounaita on tarjolla.
Monen hintaisia ja herkullisia lounaita tarjoaa Blanko, missä tykkäät itse vietellä lounastapaamiset (jälkkärikin kuului ainakin viimeksi hintaan):
www.blanko.net/
Lähellä Hansaa on myös Pikku-Torre, jossa on tarjolla enemmän kotiruokatyyppistä evästystä ja pubitunnelmaa (tosin urheilutapahtumien aikaan voi etuosan baaritilasta kuulua satunnaista hurraata
www.blanko.net/
)
Kupittaalla sulkeutuu vuoden vaihteessa jo yli kolmikymppiseksi ehtinyt Kultainen Hirvi, joka tarjoaa myös maittavaa lounasta, tosin on vähän kaukana keskustasta. Suosittelen kyllä vahvasti jos ei enää ennen vuodenvaihdetta aio Turussa vierailla sillä paikalle tulee - TATTADATAA! geneerinen S-kauppa :P Siellä on monet after officet tullut nautittua.
Baarilista oli ihan hyvä torin kupee-listaus, tosin reunamille on tullut muutama uusi kiva paikka (ja Teerenpelin hiljainen musiikki koskee lähinnä arkipäiviä. Viikonloppuna joutuu puhumaan jo kovaa). Samassa korttelissa, kirjastoa vastapäätä on Ö, mikä on H2Ön järjestäjien baari. Se on hyvä varhaisillasta, myöhemmin se on täynnä. Kohtuuhintaisten juomien ohella tarjolla on myös tapaslautasia ja säilykkeitä, mitä ainakin itse arvostan kovasti kun ahdan mielelläni jotain suuhuni jos juon olutta. Muuten kroppani ahdistelee minua aamulla darralla vaikka en montaa joisikaan. Vieressä on sopivasti Turun sarjakuvakauppa ja kulman takana Sammakon kirjakauppa. Kirjastorakennusta saa ihailla ikkunasta.
Torialueen uutuutena on myös Saaristobaari, joka tarjoaa myös oluen lisäksi evästä (ja ovensuussa lokkien kiljuntaa). Sisustukseltaan se tosin on vähän geneerinen, mutta mukavan vilpoinen jos päivä on kuuma.
Sitten on tietenkin täysin musiikiton Vanha Apteekki, jonne tosin joutuu torilta kävelemään n. 400 metriä, joista osa Turun kuuluisia mäkiä. Eli ei korkkariretkeilijöille :D Sama kuvaus koskee Bremeriä, mikä on kellaribaari Brinkkalan korttelissa, vastapäätä Tuomiokirkkoa. Kivistä tunnelmaa ja olutta joka makuun :)