10.06.2017 19:54 #1 :: Iivari
Suokki 8.7.2017
Se on täällä taas pian, nimittäin suurin ja hienoin Risingin tapahtumista, kesäinen retki Suomenlinnaan eli Suokkiin.

Lyhyesti ja ytimekkäästi:

Päivä: lauantai 8.7.2017
Missä: Kustaanmiekka, Suomenlinna, Helsinki - kartta
Lähtö: klo 12 Aleksis Kiven patsaalta Rautatientorilta - kartta
Mitä mukaan: eväät, piknikvarusteet, vesipullo, pihapelejä yms

Pidemmästi:

Kesäretki Suomenlinnaan on osa Risingin ja helsinkiläisten scifiseurojen yhteistä perinnettä. Saattaapa saareen eksyä samanaikaisesti muutama Tolkien-seuralainenkin, eli hyvä päivä spotata samanhenkistä väkeä. Jos käyt vuoden aikana yhdessä miitissä, Suokki on hyvä vaihtoehto valittavaksi.

Lähdemme saareen yhdessä klo 12 Rautatientorilta (karttalinkki yllä), mutta jos tulet myöhemmin omatoimisesti, meidät löytää Kustaanmiekan lähettyviltä (kartta niin ikään yllä) ravintola Valhallaa vastapäätä. Voit pyytää myös tässä ketjussa jonkun puhelinnumeron varuiksi. Rautatientorilla odottelemme ainakin vartin verran saapujia ja sen jälkeen suuntaamme porukalla HSL:n lautalle.

Piknikpaikkamme lähellä on vessat, vesipiste ja varjoisia tunneleita sellaisia kaipaaville. Mukaan riittävästi evästä, sillä viivymme saaressa iltaan asti tai kunnes Helsingin kesän luonnonilmiöt meidät sieltä karkoittavat. Saaressa on pieni kauppa, mutta voit olla varma, että ihmisiä siellä on sitäkin enemmän - osta siis evääsi jo mantereelta.

Suomenlinna on keskellä merta, joten siellä palaa helposti. Mukaan kannattaa erityisesti aurinkoisena päivänä napata aurinkorasva, hattu ja juomapullo, jota voi täyttää saaresta. Uimaankin pääsee, joten uikkarit mukaan jos pulahdus Itämereen kuulostaa kivalta idealta (se on oikeasti ihan puhdas, ja uimarannalla on suihkukin). Jos sataa, niin... no, emme ole sokerista.

Saareen pääsee HSL:n lautalla normaalien Helsingin sisäisten hinnalla. Lautta myös sisältyy kausilippuun ja päivälippuihin. HSL:n lautalta on jonkin verran kävelyä miittipaikalle ja tie on lähinnä mukulakiveä, joten jos saavut pienen jälkikasvun kanssa tai liikkumisesi on muuten hankalaa, suosittelemme JT-linen laivaa. Jää tällöin pois Kuninkaanportin laiturilla.

Suokki on koko perheen tapahtuma, ja paikalla on perinteisesti ollut niin nuoria alaikäisiä kuin vieläkin nuorempia perheenjäseniä. Ota tämä huomioon erityisesti miettiessäsi juomapuolta. Kesähelteellä paras janojuoma nyt on muutenkin vesi.

Lisätietoa Suomenlinnasta löytyy saaren nettisivuilta: www.suomenlinna.fi Helsinkiläisten pussikalj... piknikpaikkanaan pitämä Suomenlinna on Unescon maailmanperintökohde ja edustaa listalla 1700-luvun eurooppalaista linnoitusarkkitehtuuria. Miitin lisäksi saaressa voi katsastaa tykkejä, tunneleita ja museoita.
Muokannut 12.06.2017 00:19 Dyn

12.06.2017 00:34 #2 :: Dyn
Suokki 8.7.2017
FB-tapahtuma löytyy täältä. Kutsukaapa scifistä ja fantasiasta kiinnostuneet kaverinnekin!

• Xerion hahmo
  • Xerion

13.06.2017 09:59 #3 :: Xerion
Suokki 8.7.2017
Mie oon hyvinkin varmasti taas tulossa, pitäähän foorumin epäaktiivisuus jollain paikata :3

• Ansa hahmo
  • Ansa

13.06.2017 13:02 #4 :: Ansa
Suokki 8.7.2017
Mahdollisesti tulossa paikalle, mutta todennäköisesti olen työvuorossa tuolloin. Viiden jälkeen saatan ilmestyä paikalle, jos jaksan, mutta katsoo nyt. :D

13.06.2017 18:57 #5 :: Helmeilevä susi
Ehdottomasti tulossa mukaan! :cool::grin:^__*
Iivari, mikäli tälläkin kertaa otat mukaan enemmän tai vähemmän sulanutta jäätelöä,
kannattaa ehkä harkita myös lusikkaa? :wink::lol:

14.06.2017 18:40 #6 :: Puolikuu
Suokki 8.7.2017
Minäkin olen tulossa, jee!

06.07.2017 11:58 #7 :: Iivari
Suokki 8.7.2017
Toivoakseni vältyn sulaneelta jäätelöltä tällä kertaa.

Suokki onkin jo ylihuomenna <3

07.07.2017 10:08 #8 :: Dyn
Suokki 8.7.2017
Suokki huomenna! Sään puolesta on luvattu puolipilvistä ja poutaa, mutta ei kovin lämmintä, joten takki mukaan pitämään vilpoisa merituuli loitolla.

08.07.2017 11:38 #9 :: Iivari
Suokki 8.7.2017
Tyypilliseen tapaan lähtö Aleksis Kiveltä tapahtunee noin 12.15 tai pian sen jälkeen. Minut saa kiinni numerosta 044 592 2286.

08.07.2017 11:50 #10 :: Iivari
Suokki 8.7.2017
Aleksis Kiven patsaan ympärillä on oluttapahtuma. Nähdään Ateneumin edessä vastapäätä Kiven patsasta!
Muokannut 08.07.2017 11:57 Iivari

09.07.2017 15:38 #11 :: Dyn
Oli kiva piknik! Aurinkokin suosi välillä ja sateilta vältyttiin. :cool:

09.07.2017 22:48 #12 :: Aemilia
Suokki 8.7.2017
Oli hauskaa! Kivaa nähdä ihmisiä pitkästä aikaa ja myös hauvat olivat ihania. Onko valokuvia!

• Ansa hahmo
  • Ansa

09.07.2017 23:13 #13 :: Ansa
Suokki 8.7.2017
Olihan siellä ihan mukavaa, vaikka olinkin hieman ujo enkä pahemmin osallistunut keskusteluihin. Ehkä ensvuonna sitten. :3
Tykkännyt: Aemilia

Valvojat: Muukalainen