Teatteri
3 viestiä | Morgan Blood

• Emelie hahmo Kirjoittaja

17.06.2019 09:25 #1 :: Emelie
Suokki 29.6.2019
Suokki on täällä taas! Tänä vuonna tapahtuma on Helsingin Science Fiction Seuran, Helsingin Yliopiston Science Fiction Klubin ja Risingshadow'n yhteinen. Linkki Facebook-tapahtumasivulle.

Lyhyesti ja ytimekkäästi:

Päivä: lauantai 29.6.2019
Missä: Kustaanmiekka, Suomenlinna, Helsinki - kartta
Lähtö: klo 12 Aleksis Kiven patsaalta Rautatientorilta - kartta
Mitä mukaan: eväät, piknikvarusteet, vesipullo, pihapelejä yms

Pidemmästi:

Kesäretki Suomenlinnaan on osa Risingin ja helsinkiläisten scifiseurojen yhteistä perinnettä. Saattaapa saareen eksyä samanaikaisesti muutama Tolkien-seuralainenkin, eli hyvä päivä spotata samanhenkistä väkeä. Jos käyt vuoden aikana yhdessä miitissä, Suokki on hyvä vaihtoehto valittavaksi.

Lähdemme saareen yhdessä klo 12 Rautatientorilta (karttalinkki yllä), mutta jos tulet myöhemmin omatoimisesti, meidät löytää Kustaanmiekan lähettyviltä (kartta niin ikään yllä) ravintola Valhallaa vastapäätä. Voit pyytää myös tässä ketjussa jonkun puhelinnumeron varuiksi. Rautatientorilla odottelemme ainakin vartin verran saapujia ja sen jälkeen suuntaamme porukalla HSL:n lautalle.

Piknikpaikkamme lähellä on vessat, vesipiste ja varjoisia tunneleita sellaisia kaipaaville. Mukaan riittävästi evästä, sillä viivymme saaressa iltaan asti tai kunnes Helsingin kesän luonnonilmiöt meidät sieltä karkoittavat. Saaressa on pieni kauppa, mutta voit olla varma, että ihmisiä siellä on sitäkin enemmän - osta siis evääsi jo mantereelta.

Suomenlinna on keskellä merta, joten siellä palaa helposti. Mukaan kannattaa erityisesti aurinkoisena päivänä napata aurinkorasva, hattu ja juomapullo, jota voi täyttää saaresta. Uimaankin pääsee, joten uikkarit mukaan jos pulahdus Itämereen kuulostaa kivalta idealta (se on oikeasti ihan puhdas, ja uimarannalla on suihkukin). Jos sataa, niin... no, emme ole sokerista.

Saareen pääsee HSL:n lautalla normaalien Helsingin sisäisten hinnalla. Lautta myös sisältyy kausilippuun ja päivälippuihin. HSL:n lautalta on jonkin verran kävelyä miittipaikalle ja tie on lähinnä mukulakiveä, joten jos saavut pienen jälkikasvun kanssa tai liikkumisesi on muuten hankalaa, suosittelemme JT-linen laivaa . Jää tällöin pois Kuninkaanportin laiturilla.

Suokki on koko perheen tapahtuma, ja paikalla on perinteisesti ollut niin nuoria alaikäisiä kuin vieläkin nuorempia perheenjäseniä. Ota tämä huomioon erityisesti miettiessäsi juomapuolta. Kesähelteellä paras janojuoma nyt on muutenkin vesi.

Lisätietoa Suomenlinnasta löytyy saaren nettisivuilta: www.suomenlinna.fi Helsinkiläisten pussikalj... piknikpaikkanaan pitämä Suomenlinna on Unescon maailmanperintökohde ja edustaa listalla 1700-luvun eurooppalaista linnoitusarkkitehtuuria. Miitin lisäksi saaressa voi katsastaa tykkejä, tunneleita ja museoita.
Muokannut 17.06.2019 12:30 Emelie
Tykkännyt: Iivari

19.06.2019 18:46 #2 :: Helmeilevä susi
Suokki 29.6.2019
Eiihh!! Onko Suokki oikeasti tänä vuonna jo 29.6.?
Olin laskenut sen olevan 6.7.
Tällä tavalla laskin sen:

Vuonna 2016 Suokki oli la 9.7. viikolla 27
Vuonna 2017 Suokki oli la 8.7. viikolla 27
Vuonna 2018 Suokki oli la 7.7. viikolla 27
-> Suokki on tänä vuonna la 6.7.? (Edit: viikolla 27)

Jos se onkin viikkoa aikaisemmin, en luultavasti tänäkään vuonna pääse sinne :eek::sad:
Muokannut 19.06.2019 18:48 Helmeilevä susi

19.06.2019 21:38 #3 :: Puolikuu
Suokki 29.6.2019
Mäkin kuvittelin, että Suokki olisi vasta 6.7. ja nyt olen sitten muualla tuona viikonloppuna. Höh. :sad:

• Rinja

19.06.2019 23:24 #4 :: Rinja
Suokki 29.6.2019
Finncon on tänä vuonna Jyväskylässä 5.-7. heinäkuuta, joten Suokki väistää sitä.

25.06.2019 22:23 #5 :: Dyn
Suokki 29.6.2019
Me ei ehditä tänä vuonna paikalle, mutta Jyväskylään ollaan tulossa, joten siellä törmätessä saa tulla moikkaamaan!

26.06.2019 01:02 #6 :: FreakyMike
Suokki 29.6.2019
Minäkin olin ehtinyt sopimaan ihan muuta menoa kyseiselle viikonlopulle, joten jää tämänkertainen suokkimiitti välistä..

Valvojat: Muukalainen