Risingin pikkujoulut Helsingissä 14.12. Martina/K*rvissa

Dyn loi aiheen: Risingin pikkujoulut Helsingissä 14.12. Martina/K*rvissa
13.10.2013 16:57 #1

Puhuttiin tuossa Angrodin luona lyhyesti Risingin pikkujouluista. Perinteisesti tällaiset on pidetty ainakin Helsingissä, mutta toki muiden paikkakuntien miittaajat voivat halutessaan järjestää omat.

Viime vuonna teimme paluun Säveleen, mutta se osoittautui vähän nihkeäksi eikä varaamamme yläkerta onnistunut, vaan meidän oli yllättäen laitettu alakertaan. Ihmettelen siellä palvelun tason laskua aina pikkujoulukaudeksi tai kun siellä yrittä järjestää mitään tapahtumaa - lounasaikaan ja kun yksin käyn syömässä, palvelu on ystävällistä ja nopeaa. Mutta ei voi mitään.

Vahingosta viisastuneena ehdotettiin, että tänä vuonna 'tyytyisimme' ihan vain mafiapaikka Milenkaan. Milenkan omien pikkujoulujen päivämäärä ei ole vielä selvillä, ja se sotkee suunnitelmia toki sen verran, että ko. päivä paikka on aivan täyteen ammuttu. Mutta jos jokin muu sopiva lauantai järjestyy, voisimme minusta ihan hyvin tehdä vaikka pöytävarauksen normaaliin nurkkaamme, niin ainakin saadaan istua siinä. :wink:

Joulukuun mafian päivämäärä olisi 14.12., mutta pikkujoulut voidaan minusta hyvin pitää jo vaikka ennen tätä. Tiedän, ettei läheskään kaikilla ole vielä joulukuun suunnitelmat selvät, ja nuo Milenkan omat pikkujoulutkin on vielä ilmoittamatta. Mutta kertokaa alustavasti, miltä suunnitelma kuulostaa, ja jos on parempia paikkaideoita, heitelkää niitä. :)

Viimeksi muokattu: 21.11.2013 21:43 : Sini. Syy: aika ja paikka otsikkoon

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
14.10.2013 07:51 #2

14.12 kuulostaisi minusta hyvältä. Ainakin tällä hetkellä kalenterissa on siinä tyhjä paikka ja "tärkeimmät" pikkujoulut ovat jo kalenterissa. Pitäisikö päivästä laittaa äänestys pystyyn?

Paikkana Milenka on mielestäni hyvä, jos tahdotaan mennä muualle niin Siltasessahan on iso sivuhuone, jonka kykenee varaamaan. Kuitenkin olisi kiva, jos olisi joku oma tila.

Emelie vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
14.10.2013 08:06 #3

Sama kuin Huolettomalla, 14.12. olisi hyvä päivä. Ja komppaan myös äänestysvaihtoehtoa.

Viimevuotinen Sävelen pitkäpöytä oli vähän kurja.... Joten Milenkaa kannataisin Sävelen sijaan. Tai sitten joku muu paikka.

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
16.10.2013 09:26 #4

14.12. ei käy minulle, koskapa olen silloin kaitsemassa pikkuisia nuoria leirillä Valkealan laulumailla. En tosin ole hetkeen miitannutkaan, joten jos en pikkujouluihin pääse, siitä ehkä selviän. Vaikka olisihan se toki silti kivaa, mikäli joku muukin päivä kävisi, esimerkiksi vaikkapa jo edeltävä viikonloppu.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

02.11.2013 01:56 #5

Päädyttiin tänään muutaman käänteen kautta K*rviin (Kurvissa, hehe), joka on hintavahko mutta ei merkittävästi esim. Milenkaa kalliimpi paikka. Istuimme Martinan puolella, vaikka itse rafla oli jo kiinni, ja tuli mieleen, että tämä voisi toimia myös pikkujoulupaikana metodilla ensin ruokaa, sitten juomaa. Pitänee vain varailla pöytä ennakkoon, jos päädytään tuonne. Toisaalta tämänpäiväinen osoitti myös, että Milenkakin voi olla hyvä varmistaa ennakkoon, jos on yhtään isommalla porukalla liikkeessä.

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
08.11.2013 15:11 #6

alustavasti 14.12 sopii itselle ihan hyvin. jos uskaltaisi katkaista erakkousperinteen ja jopa saapua paikalle.. paikaksi sopisi varmaan parhaiten jokin minne saa tuon peltihevosen piilotettua, milenkan lähellä parkkipaikkaa tuntuu olevan aika harvakseltaan.

08.11.2013 15:17 #7

Koko Helsingissä on parkkiruutuja harvakseltaan (suhteessa autokantaan). Milenka edustaa sitä helpompaa päätä, koska sen läheiset ruudut ovat lauantaisin ja arki-iltaisin sentään ilmaisia. Jos Milenkan välittömästä läheisyydestä ei löydy, Töölönlahden suunnasta kaupunginteatterille päin tai Sörkan rantatien varresta Kalasatamaan päin voi etsiä lisää.

Vanamo
Vanamo vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
10.11.2013 22:47 #8

Juteltiin eilen mafiassa pikkujouluista. Joulukuun mafiapäivä sai runsaasti kannatusta pikkujoulupäiväksi.

Milenkan pikkujoulut on jo reippaasti tuota aiemmin, päivä oli ehkä 5.12.? (Kysyttiin siis henkilökunnalta.)

Paikkana sekä Milenka että K*rvi tuntuivat meistä hyviltä, en muista, että kumpikaan olisi saanut toista suurempaa kannatusta. Joku pohti, että K*rvin lähistölle voisi olla helpompi saada auto. "Lähistölle" tarkoittaen Suvilahden tienoota.

Viimeksi muokattu: 10.11.2013 22:49 : Vanamo.

Jaragil
Jaragil vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
15.11.2013 23:08 #9

Henkilökohtaisesti väittäisin, että Milenkassa olisi parempi tarjonta juotavaa, eikä musiikkikaan olisi niin kovalla/häiritsevää. Ellei sitten käy taas huono tuuri livemusiikin suhteen, mutta kenties senkin voisi tarkistaa etukäteen?

"Here We Stand"
- Words of House Mormont

Hanjeu
Hanjeu vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
16.11.2013 09:07 #10

Itse toivoisin että mentäisiin jonnekin josta voisi tilata aterioita.

Kirjastotäti - voima ja legenda

Emelie vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
16.11.2013 10:43 #11

Milenkan sivuilla näyttäisi olevan 14.12. tapahtumana "Mauri Isoaho Digbandin MID-klubi", showtime 21.00. Eli ei välttämättä paras paikka viettää pikkujouluja siellä.

16.11.2013 14:15 #12

Jahas, tuo melkein siis jo haisee siltä, ettei ehkä kannata. :P

Martina/K*rvi tosiaan tarjoilee ihan ruoka-aterioita niin pitkään kuin se pysyy Martinana. Sinne voisi soittaa ja kysyä varausta, johon sisältyisi lupaus jäädä Martinan sulkeuduttua samaan pöytään istuskelemaan. Pistän Iivarin asialle jahka palaa kotiin. Mites monta meitä olisi tulossa? Yhteen pitkään pöytään toki saa lisätuoleja, voisi kysyä jos sen saman sivun saisi varattua kokonaan missä viimeksikin oltiin.

Elthadora
Epäkuollut
Elthadora vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
19.11.2013 12:31 #13

Toki sittenkin jokaisen pitäisi tarkentaa, jos tulee vain piipahtamaan tai vasta myöhään illalla paikalle. Olisi ehkä silti helpompi kuin vain laskeskella viestejä.

19.11.2013 13:17 #14

Iivari meni tänään varaamaan sen saman pöydän kuin missä viimeksi oltiin, varmaan raportoi tuonnempana onnistuiko. Mutta joo, kyllä se helpottaa jos jengi vielä hihkaisee itsestään jotain suunnitelmia. :)

Aika on siis lauantai 14.12. klo 19 ja paikka Martina/K*rvi Kurvissa.
www.martina.fi/ravintolat/martina-helsinki-hameentie
www.facebook.com/KRVIbaari

Ohjelmassa ensin ruokaa ja Martinan sulkeuduttua juomaa. :)

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
20.11.2013 03:32 #15

Kävin varaamassa meille pöydän - paikalla ei ollut vakihenkilökuntaa, mutta varauskirjassa ei ollut merkittynä mitään estävää. Varmistus tulee päivän parin kuluessa.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä
20.11.2013 07:35 #16

Elthadora kirjoitti: Voisiko tähän tehdä gallupin (osallistuu, ei ja ehkä), niin osattaisiin kertoa oikein, miten ollaan paikalla?

Kannatan!

Kiva paikka :) Siellä on hassut juomalasit :)

24.11.2013 02:16 #17

Iivarin mukaan Martina on vielä varmistanut varauksen meille. Saamme sen viime kerran pöytämme, siihen mahtuu 12-14 ihmistä istumaan - jos tulee enemmän, niin sitten laajennetaan viereisiin pöytiin.

Tulkaa mahdollisuuksien mukaan paikalle heti klo 19, niin päästään tilaamaan ruokia suunnilleen samoihin aikoihin. :)

edit// Piti toki tehdä myös FB-tapahtuma .

Viimeksi muokattu: 24.11.2013 02:52 : Dyn.

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä 14.12. Martina/K*rvissa
05.12.2013 14:49 #18

Nostellaans ketjua ylöspäin. Odotan tätä iltaa innolla.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Rid
Kaartilainen
Rid vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä 14.12. Martina/K*rvissa
09.12.2013 11:05 #19

Pöh. Mä olen yllättäen taas töissä.

(Näin Buzzfeedillä just postauksen, joka summasi aika hyvin aikuisuuden. Joko oot koko ajan töissä tai sit nukut kotona...)

“That which is dreamed can never be lost, can never be undreamed.”
― Neil Gaiman

Emelie vastasi aiheeseen: Risingin pikkujoulut Helsingissä 14.12. Martina/K*rvissa
10.12.2013 08:38 #20

Tulen näillä näkymin paikalle.

Ja jos Riturikin on tulossa, niin muistaisitko tuoda sen Vanamon kirjan mulle lainaan? :P

Viimeksi muokattu: 10.12.2013 08:38 : Emelie.

Valvojat: Muukalainen
Eija, Wanda