02.02.2014 16:00 #1 :: max
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Pelaako kukaan muu Hearthstonea?
Peli on siis Digital CCG eli se jatkaa Magic: the Gatheringin ym. perinnettä, paitsi tietenkin netissä ja rahan meno on joko olematonta tai vähintäänkin Magicia hillitympää.

Peli on nyt "open betassa" eli kuka vaan kenellä on Battle.net-tunnus voi vain ladata pelin ja alkaa pelaamaan. Peli on, ja tulee olemaan ilmainen pelata, kaikki kortit pystyy keräämään pelaamalla ahkerasti, mutta jos haluaa nopeuttaa hommaa voi ostaa booster packeja (ccg-pelaajille tuttu juttu, eli pakka randomkortteja).

Lisäksi ei-haluttuja kortteja voi disenchata ym. mutta ei nyt ehkä siihen mennä, taattuun Blizzard-tyyliin kaiken kyllä oppii kun alkaa pelaamaan (pelissä on hyvät single player tutorialit) ja pelin aloituskynnys on mielestäni aika pieni (olen ns. "sunnuntaipelaaja" itsekin, niin CCG- kuin videopelaamisen suhteen).

Mahtava peli kaikin puolin ja juuri sitä mitä olen kaivannut lauta/korttipelejä ja Blizzardia fanittavana.. Lisäksi ainakin toistaiseksi pelin yhteisö on huomattavasti asiallisempi kuin muissa kilpailullisissa peleissä.

Mielipiteitä? Ja myöhemmin ehkä peliseuraa ainakin kunhan peli virallisesti aukeaa?

Tietoa wikipediassa /// Pelaamaan
Muokannut 02.02.2014 18:34 max

• VMN hahmo
  • VMN

08.02.2014 17:57 #2 :: VMN
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Itse aloitin eilen ja ainakin yhteensä parin tunnin pelaamisella tuntuu toimivan varsin mallikkaasti. Aluksi vierastin pelityyliä todella paljon, vaikutti jopa liian yksinkertaiselta ja pelit liian lyhyiltä, mutta siihen tottui varsin nopeasti.

Kyllä nyt tulevaisuudessa ainakin vähän aion tätä tahkota, katsotaan tuleeko jossain yhtäkkiä seinä vastaan, ettei enää maistu. Kuvien taide on (kuten Blizzardilla aina) hyvin kaunista. Silti en olisi pistänyt pahaksi hieman siistimpiä animaatioita esimerkiksi taisteluiden suhteen, mutta ehkäpä itse taistelut ovat tärkeämpiä (;

08.02.2014 20:06 #3 :: max
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Varmaan jatkossa voisi tulla kullalla/rahalla ostettavia hienompia animaatioita kun kerran uusia ulkoasuja herollekin on tulossa..? Pian iPad-julkaisun jälkeen tulee yksin pelattava adventure mode, ja sitten alkaakin tulla varsinaisia lisäosia eli sekä lisää adventure modea että uusia kortteja, joten eiköhän mielenkiinto yllä pysy..
Ainakin jos ccg-peleistä ylipäänsä tykkää.. :smile: Hearthpwn on muuten paras sivu uutisille ja metapelin seuraamiseen.
Muokannut 08.02.2014 20:07 max

• VMN hahmo
  • VMN

27.02.2014 16:44 #4 :: VMN
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Jep, kyllä tämä näyttää vielä parin viikon päästä maistuvan (toisinaan vähän liiankin hyvin). En itse ole vielä mikään mestari, esimerkiksi deckin rakentamisessa olisi paljon opittavaa, ja paljon kortteja jotka tulisi ennen tätä saada. Aika kasuaalisti siis pelailen, mutta kyllä ne voitot aina maistuu. Toisinaan tulee todella tiukkoja tilanteita jolloin peli toimii parhaimmillaan. Sitten kun saat juuri SEN kortin minkä tarvitsit, whuu!

Toivottavasti jatkavat pelin kehittämistä, kyllä minä ainakin tällä hetkellä mukana pysyn.

27.02.2014 17:10 #5 :: max
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Kivasti tulee kyllä kortteja ilmaiseksikin. Olen vain kerran ostanut kortteja, mutta silti on aika hyvät setit joka classilla (omasta rank16 sunnuntaipelaajanäkökulmasta siis..). Arenaa kyllä mieluiten pelaan, rajatusta poolista on paljon kivempi nysvätä decki, vähän kuin Magicissa aikanaan. Eikö kukaan muu ole innostunut??

12.04.2014 15:44 #6 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Eilen tuli tylsyyksissään ladattua tämäkin peli kun kuulin tulevasta yksinpelikampanjasta :smile: sen mitä nyt eilen ja tänään on tullut kokeiltua niin ihan hyvältä peliltä vaikuttas, sopivan kokoisissa erissä tosin. Muuten uhkaa kyllästyminen, tuohan on pienellä variaatiolla melko samaa touhua koko ajan, mitä nyt strategioita pitää tilanteen mukaan muutella.

Mukava pelailla aina muutama peli tenttiin lukemisen ohessa, pysyy mieli virkeänä :lol:

16.05.2014 20:57 #7 :: Athilora
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Itse olen ollut mukana hommassa joulusta asti, koska sain veljeltäni avaimen closed betaan. Peli ei nyt ole mikään MtG hyvällä tahdollakaan, mutta mukava ja simppeli peli se on, ja mieluusti sitä pelaakin sen muutaman matsin päivässä.

Jos on mielenkiintoa, niin pelin pelaajat täällä voisi suunnitella yhdessä kaverilistaan lisäämisringin niin päästäisiin testailemaan toistemme pelitylejä ja -taitoja.

17.05.2014 20:35 #8 :: max
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Olen kyllä Naxxramaksen tuloon asti aika epäaktiivinen ja siten hankalahkosti matseihin tavoitettava, mutta kaikki risinglaiset voi vapaasti lisätä, battletag mallamp#2392
Muokannut 17.05.2014 20:37 max

17.05.2014 23:18 #9 :: Athilora
Itse olen Knoxanthrox#2355

15.09.2014 23:15 #10 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft
No nyt on tullut enempi aktivoiduttua Hearthstonessa, jos joku vielä haluaa lisäillä niin tunnus on: Strato#2342

05.10.2014 17:49 #11 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Tällä hetkellä on menossa Blizzconin Hearthstone finaali, erittäin mielenkiintoisia pelejä jo nyt tullut nähtyä.

Finaali

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri

06.10.2014 13:40 #12 :: Hillo
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Itse olen pelaillut jostain vuoden alusta vähän on-off -tyylillä. Lähinnä mtg(o):n korvikkeena, joka on liian kallista (tai vaihtoehtoisesti tylsää, aikaavievää jauhamista) köyhälle opiskelijalle.

Olen pysytellyt täysin ilmaisella linjalla. Areenaa on tullut jauhettua kohtuullisen hyvällä voittoprosentilla reilun 500 voiton edestä. Suosikkiclassejani sillä puolella ovat paladin ja mage. Constructedin puolella on tullut pelattua aika paljon puolivillaista control warrioria, control ja midrange priestiä ja shamaania sekä deathrattleilla että ilman.

06.10.2014 16:41 #13 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hillo kirjoitti: Kyseessä on kyllä vasta Amerikan karsinnat Blizzconin finaaleihin. Tänään jatkuu.

Joo, mun moka. Kattelin, että hei, tossa lukee finaali ja innoissani ryntäsin heti postaamaan tänne linkin :lol:

Ilmeisesti se ihan oikea finaali järjestetään 7-8.11. Toivotaan, että se streamataan samaan tapaan kuin nämä qualifierit ja alueelliset finaalit, on nimittäin ihan mielenkiintoista seurattavaa.

Tosiaan oon nyt tykästynyt tuohon peliin, lähinnä oon pelannut rankedia aina 20 saakka, jotain kasuaaleja sekä yhtä kaveria vastaan aina kun mahdollista. Aattelin tän kauden tavoitteeksi pelata rankedia ihan oikeasti ja katsoa kuinka pitkälle pääsen omilla pakanrakennustaidoillani.

Areenaakin pitäisi pelata enempi, mutta tällä hetkellä tulee tuhlattua kerätty kulta suoraan expert-pakkoihin, jotta saisi lisää kortteja constructediin.

12.11.2014 21:19 #14 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Päivitellään tännekin jos joku ei ole Blizzardin uutisointia seurannut. Eli eka laajennus Goblins VS Gnomes tulee ulos joulukuussa.

Uusista korteista tällä hetkellä mun ehdoton suosikki on Dr. Boom :smile: muutkin oli kyllä aika siistejä, lisää paljon randomiutta peliin.

12.11.2014 21:50 #15 :: max

14.11.2014 22:17 #16 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft

max kirjoitti: Laajennuksen ja ennen kaikkea android-version myötä tulee varmaan joulukuussa joululomalla pelattua paaaaaaaljon. Olen n. rank 12-15 pelaaja, eli jos sen tasoiset matsit kiinnostaa, niin saa haastaa, battletag on tuossa ylemmässä viestissä. Pelaan pääasiassa control priest,paladin ja warrior deckejä eli piiitkiä matseja. :smile: Jos se ei houkuta tai olet eritasoinen, niin saa silti lisätä jutustelun merkeissä, pelailen myös World of Warcraftia nyt joka tapauksessa, kun siihenkin tuli lisuri.

Lisäilin sut tuonne, kumminkin oot joku Savjz salanimellä :tongue:
Mä oon varmaan 18-16 rank, epävarmuus johtuu siitä, että pääsin melko helposti sinne 18, jonka jälkeen en ole hetkeen vaivautunut pelaamaan rankedia paljoakaan, ekstrapoloin siis hieman :smile:

• Bensku hahmo
  • Bensku
    Ritari

15.11.2014 14:56 #17 :: Bensku
Re:Hearthstone: Heroes of Warcraft
Pelailen Hearthstonea toisinaan, kun ei ole muuta tekemistä. Rankedia pelaan yleensä, joskus myös casualia.

Pelaan yleensä magella tai shamaanilla, mutta olen muitakin kokeillut pelata varsin huonolla menestyksellä. Rank 20 on tällä hetkellä.

Nimimerkillä bensku olen sielläkin :)

05.12.2014 17:47 #18 :: Strato
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Jos joku ei ole vielä huomannut, niin tänään tuli patchi jonka mukana Gnomes Vs. Goblins tuli areenaan. Lisänä (jos en hätäpäissäni lukenut täysin väärin) on ilmeisesti 1 ilmainen areena kerta, jotta pääsee testailemaan noita. Varsinainen julkkarihan oli se 9.12, ei kyllä siihenkään kauaa ole enää.

Jos sitä viimein ehtisi kerätä tarpeeksi kultaa Naxxin vikaan siipeen niin voisi sen jälkeen keskittyä uusien korttien haalimiseen :cheesy:

• Niksu hahmo
  • Niksu

14.12.2014 16:15 #19 :: Niksu
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Mulla jäi tämän kokeileminen kesken jo intron aikana. Jotenkin vaikutti liian yksinkertaiselta omaan makuuni, mutta kenties joskus tulee uudestaan kokeiltua. Hyviä korttipelejä ei koskaan ole liikaa.

• Bensku hahmo
  • Bensku
    Ritari

14.12.2014 18:14 #20 :: Bensku
Re:Hearthstone: Heroes of Warcraft
Joo, ja tuosta areenalla pelaamisesta sai silloin kolme ilmaista card packkia normaalin palkinnon lisäksi. Kannatti kyllä pelata :)

Uudet kortit ovat kyllä kivoja mutta eivät ne mitenkään suoranaisesti parempia (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta) parempia ole. Yllättävän hyvin on balansoitu tuo lisäys.

Valvojat: RasimusMustelmann