Steam

• Aemilia hahmo Kirjoittaja
  • Aemilia
    Lentäjä
    Tasolla 30
    1.66

19.09.2014 20:52 #1 :: Aemilia
Steam
Oon rekisteröitynyt tällaiseen näppärään pelialustaan, jonka avulla voin pitää kaikki cd-pelini ja netistä ostamani pelit yhdessä paikassa. Voin käyttää niitä kaikilla koneilla, joihin asennan Steam-sovelluksen, silloin milloin Steamia huvittaa toimia niillä, koska se toimii verkon yli.

Samalla voin nähdä, mitä kaverini pelaavat, ostaa heille lahjoja, vaihdella heidän kanssaan keräilykortteja ja chatata. Pelialusta tarjoaa silloin tällöin aivan tyrmääviä tarjouksia eritoten vähän vanhemmista tai tuntemattomammista peleistä, joita sitten voin kasata satapäin ja pelata niistä vaikka kahdeskymmenesosaa. Pidän myös jonkinlaista toivelistaa yllä, jotta joku voi ostaa minulle pelejä, ja saan ilmoituksen jos listalla oleva peli on tarjouksessa.

Nyt on kertynyt 13 peliä (ei kun 15 tässä edellisviikon jälkeen oho), joista kaikkia onnekkaasti silloin tällöin pelaankin.

Emt. Ehkä tästä syntyy keskustelua.
Muokannut 19.09.2014 20:54 Aemilia

19.09.2014 23:58 #2 :: poistettu
Steam
Aivan mahtava aihe, ellei paras. Ite oon Stiimin tosi ystävä. Täs meigän profiili steamcommunity.com/profiles/76561197984766604/
Pelkästään Stiimissä 331 peliä, mut se on vain Stiimissä. Parhaimmat on Stiimin ulkopuolelta. Lisääs mut ni pelaillaan. Mulla on vaa yks suomalainen pelikaveri, ja sekin iha ujo. Jos lisäät, ni kerro mulle kuka oot. Mulle tulee tosi paljon turhia frendikutsuja nääs. Kunnon spämmiä. Kirjoita vaikka mun profiiliin et oot sinä.
Muokannut 20.09.2014 00:01 poistettu

20.09.2014 09:13 #3 :: Athilora
Steam
Steam on lajinsa toimivin yksilö. Esimerkiksi EA:n Origin on aivan kammottava alusta vastaavalle toiminnalle. Steam on kieltämättä ohjelma, jonka avaan lähes päivittäin pelatakseni jotain tietyistä kymmenkunnasta pelistä. En niinkään hamstraa paljon pelejä vaan pelaan paljon samoja vanhoja suosikkejani.

• max hahmo
  • max
    Kapteeni
    Tasolla 46
    89.38

20.09.2014 12:08 #4 :: max
Steam
Lähinnä pelaan Battle.netin pelejä jos jollekin on aikaa, mutta Steam on kyllä aika katala keksintö. Tunnus löytyy ja yli 100 peliä joita olen alennuksista hamstrannut ja varmaan tulen jatkossakin hamstraamaan, lähinnä kaikkia nuoruuden klassikoita (Monkey Island ym.) tai uudempia indiepelejä. Kuinka usein olen viimeisen 10 vuoden aikana pelannut mitään? Joo-o, kaksi kertaa vuodessa ehkä. :blush:

20.09.2014 14:31 #5 :: poistettu
Steam

max kirjoitti: Lähinnä pelaan Battle.netin pelejä jos jollekin on aikaa, mutta Steam on kyllä aika katala keksintö. Tunnus löytyy ja yli 100 peliä joita olen alennuksista hamstrannut ja varmaan tulen jatkossakin hamstraamaan, lähinnä kaikkia nuoruuden klassikoita (Monkey Island ym.) tai uudempia indiepelejä. Kuinka usein olen viimeisen 10 vuoden aikana pelannut mitään? Joo-o, kaksi kertaa vuodessa ehkä. :blush:

Battlenetissä itellä tulee pelailtua Hearthstone, Diablo 3, siinäpä ne. Wowi mulla on myös siellä, kun ilmaisiksi sai, mutta en ole oikein ikinä ymmärtänyt ideaa. Yrittänyt olen pelata, mutta kun se grindaus on vain niin tylsää. Ja siitä tylsyydestä pitäisi maksaa joka kuukausi?
Klassikoista kun puhuit, niin Wastelandista on tehty uusi versio, Wasteland 2. Juuri ilmestyi Stiimisssä.

store.steampowered.com/app/240760/
en.wikipedia.org/wiki/Wasteland_2

22.09.2014 12:01 #6 :: Mustelmann
Steam
Steam-tili löytyy minultakin, pelejä ei kylläkään ole kertynyt kovin paljoa, kun olen enemmän konsolimiehiä. Gabe-sedän alennusmyynneistä tulee kuitenkin napattua aina muutama peli talteen ja muutaman euron hintaan uskaltaa kokeilla myös jotain vähemmän tunnettuja indietuotoksia. Hyvä keksintöhän tuo Steam on ja sen voimalla Valve tulee porskuttamaan vielä pitkään, vaikka ei kehittäisi yhtäkään uutta peliä enää koskaan. Pelien ostaminen ja asentaminen on helppoa, eikä Steamin tarvitse olla edes päällä, jotta sieltä hankittuja pelejä voi pelata. Jos koneessani olisi enemmän tehoja, lankeaisin Steamin houkutuksiin varmasti useamminkin.

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

22.09.2014 13:30 #7 :: Ansa
Steam
Steam löytyy täältäkin. Pelejä on kertynyt lähemmäs parisataa, mutta ihan kaikkia en ole ehtinyt pelata. Vielä. Alennusmyynnit ovat ikäviä, kun tulee ostettua pelejä, jotka vain jäävät lojumaan.

Mitä mieltä olette SteamOS-käyttöjärjestelmästä? Itse en ole siitä paljoa lukenut, mutta vaikuttaa aika jännältä. Pelikoneeksi, siis. Itse olen tyytyväinen omaani (toistaiseksi) ja siitä löytyy kovalevy, jonka olen omistanut pelkästään peleille (Steam + Blizzardin pelit + muut tietokonepelit).

• max hahmo
  • max
    Kapteeni
    Tasolla 46
    89.38

22.09.2014 14:42 #8 :: max
Steam
Steam Machine kiinnosti kunnes vilkaisin alustavia hintoja. Vähän kovempien harrastajien juttu.. :roll:

22.09.2014 14:45 #9 :: poistettu
Steam

Ansa kirjoitti: Steam löytyy täältäkin. Pelejä on kertynyt lähemmäs parisataa, mutta ihan kaikkia en ole ehtinyt pelata. Vielä. Alennusmyynnit ovat ikäviä, kun tulee ostettua pelejä, jotka vain jäävät lojumaan.

Mitä mieltä olette SteamOS-käyttöjärjestelmästä? Itse en ole siitä paljoa lukenut, mutta vaikuttaa aika jännältä. Pelikoneeksi, siis. Itse olen tyytyväinen omaani (toistaiseksi) ja siitä löytyy kovalevy, jonka olen omistanut pelkästään peleille (Steam + Blizzardin pelit + muut tietokonepelit).

Toi on jo kyllä syvältä, kun jää pelejä joita ei tule pelattua, mutta onneksi olen suhtkoht hyvin saanut pelailtua kaikkia. Ihan tarkoituksella katsellut, että kaikki pelit saavat edes vähän peliaikaa. Mäkin niin laiska, että mulla on osa peleistä mitä mulla on Stiimissä, jo dvd:llä /cd:llä. On tuo helppoa tuo Stiimipelien asennus. :lol:

SteamOS, siihen en ole hirveemmin tutustunutkaan. Toivottavasti pärjää. Kova on vaa jo ennestäänkin kilpailu käyttöjärjestelmillä. Tietysti pelaamiseen suunnattu OS kuulostaa hyvältä, mutta eikö tälläisiä ole jo konsoleissa?

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

22.09.2014 14:49 #10 :: Ansa
Steam

JPAP kirjoitti: Toi on jo kyllä syvältä, kun jää pelejä joita ei tule pelattua, mutta onneksi olen suhtkoht hyvin saanut pelailtua kaikkia. Ihan tarkoituksella katsellut, että kaikki pelit saavat edes vähän peliaikaa. Mäkin niin laiska, että mulla on osa peleistä mitä mulla on Stiimissä, jo dvd:llä /cd:llä. On tuo helppoa tuo Stiimipelien asennus. :lol:

'
No en tiedä, onko se todellakin syvältä, jos ei ole aikaa pelata kaikkia pelejä. Joitain taas tulee kokeiltua vartin verran ja sitten ne jää. Mutta tosiaan, kun ei ole aina aikaa pelata tai ei jaksa tai mielellään pelaa vanhoja tuttuja, niin ei sille vaan voi mitään.

22.09.2014 15:02 #11 :: poistettu
Steam

Ansa kirjoitti:

JPAP kirjoitti: Toi on jo kyllä syvältä, kun jää pelejä joita ei tule pelattua, mutta onneksi olen suhtkoht hyvin saanut pelailtua kaikkia. Ihan tarkoituksella katsellut, että kaikki pelit saavat edes vähän peliaikaa. Mäkin niin laiska, että mulla on osa peleistä mitä mulla on Stiimissä, jo dvd:llä /cd:llä. On tuo helppoa tuo Stiimipelien asennus. :lol:

'
No en tiedä, onko se todellakin syvältä, jos ei ole aikaa pelata kaikkia pelejä. Joitain taas tulee kokeiltua vartin verran ja sitten ne jää. Mutta tosiaan, kun ei ole aina aikaa pelata tai ei jaksa tai mielellään pelaa vanhoja tuttuja, niin ei sille vaan voi mitään.

Mä en osta pelejä jos ei ole aikaa pelata. Sellainen hamstraus mitä näkee monilla, on kyllä typerää. Turhaa rahanhaauskausta. Niitä näkee kyllä tuolla Stiimissä todella paljon kenellä on se parituhatta peliä, ja pelattu se 10%. Siinä on kyse joko virtuaalisen "sen" kasvattamisesta, tai sitten jostain tälläisestä hamstrauksesta mistä tehdää nykyään tv-ohjelmiakin. Onhan se totta että kun ostaa ostamisen vuoksi, tuo hetken tyydytystä, senhän takia se on niin kivaa, ja senhän takia ostoshimo on ihan oma addiktionsa. Mutta itse ainakin pidän omat shoppailuhimoni sillä lailla kurissa, että en osta jos en pelaa.

Tuosta vartista, mulla on myös pari peliä vahingossa tullut ostettua, mitä en ole voinut kun sen vartin pelata. Senkin hampaat irvessä.
Muokannut 22.09.2014 15:03 poistettu

• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti
    Tasolla 43
    66.09

22.09.2014 19:28 #12 :: Ansa
Steam
Kaikki pelit, jotka olen ostanut, ovat sellaisia, joita olen ajatellut pelata "sitten joskus". Asetin tuossa jokin aika sitten eräänlaiseksi tavoitteeksi, että pelaisinkin niitä pelejä. Se nyt on hieman viivästynyt, kun opiskelut ovat alkaneet ja aikaa menee kaikkeen muuhun. Välillä sitä tietenkin pelaa niitä pelejä, mutta aina ei jaksa innostua.

Mutta minä en ainakaan osta niitä ostamisen tai edes sen vuoksi, että jäisivät lojumaan koskaan niitä pelaamatta. Onhan tuo tilini arvoltaan vaikka kuinka paljon, mutta todellisuudessa rahaa on mennyt vähän, koska alennusmyynnit. Tietty tarkoitus niiden pelien ostamisessa on se, että tulen niitä pelaamaan etteivät vain jäisi lojumaan, mutta sitä palaa aina niihin samoihin vanhoihin peleihin ja jotkut jäävät huomiotta. Ehkä minun pitäisi pyrkiä täyttämään tuo tavoite, että pelaisinkin niitä pelejä, joita en ole vielä pelannut. Sitten joskus.

22.09.2014 19:40 #13 :: poistettu
Steam

Ansa kirjoitti: Kaikki pelit, jotka olen ostanut, ovat sellaisia, joita olen ajatellut pelata "sitten joskus". Asetin tuossa jokin aika sitten eräänlaiseksi tavoitteeksi, että pelaisinkin niitä pelejä. Sitten joskus.

Onnea tavoitteeseen! :wink:
Mä tein iha juuri tolleen samalla lailla. Siis iha tollee mitä puhut. Mä käytin tuota Xfireä ja Stiimiä, että näin mitä pelejä olen pelaillu ja mitä en, sitten vaan aloin niitä pelailee. Tuo on paha tuo HumbleBundle. Sieltä tulee helposti ostettua pelejä, mitkä tulee siinä muitten mukana, mutta jäävät sitten pienelle huomiolle. Täytyy kyllä sanoa että kyllä mua kyrsii välillä, kun joutuu pelaa pelejä mitkä tullut jossain hyvässä diilissä muitten mukana, ja niitä joutuu vähä pakottaa itteää pelaa. Mutta jestas, on iha hyvät fiilikset ku o niitä pelaillu. Täytyy kyllä sanoa että mun ajatusmaailmakin muuttunut aika paljon, tälleen tehdessä. Olen huomannut tykkääväni peleistä, mitä pidin aikaisemmin mahdottomana tykätä.
Ei mitään painostusta siis! Mutta suosittelen :)
Tykännyt: Ansa

• Aemilia hahmo Kirjoittaja
  • Aemilia
    Lentäjä
    Tasolla 30
    1.66

10.01.2015 22:24 #14 :: Aemilia
Steam
Pakko kai jakaa anime sale:

store.steampowered.com/sale/anime_sale

Animeaiheisia pelejä on siis kasa alennuksessa ja omalta toivelistaltani on tuolla kaksi: Hatoful Boyfriend -pulu-treffisimulaattori ja Long Live The Queen jossa olen kuullut että saa mainioita epäonnistumisen elämyksiä kuningattaren kasvattamisessa.

• Raimu hahmo
  • Raimu
    Teknikko
    Tasolla 18
    86.43
10.01.2015 23:05 #15 :: Raimu
Steam
Aww söpöä, siellä on sensuroituja erogeemuja!
Muokannut 10.01.2015 23:07 Raimu

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
    Tasolla 37
    8.03

10.05.2015 11:33 #16 :: Vehka
Steam
Steamin asentaminen oli kyllä elämäni suurimpia virheitä. Ennen sen hankkimista en ollut pelannut juuri mitään Aapelin minigolfia ja selainpeli GemCraftia monimutkaisempaa, mutta nyt tietokonepelit sitten syövät osan siitä ajasta, jonka ennen omistin kirjoille ja elokuville. Ei siinä sinällään, onhan pelaaminen kivaa, mutta kun Steamiin tulee aina osteltua kaikkia höpsöjä pikkupelejä ja sitten niitä on miljoona ja niitä ei ikinä ehdi pelata (tai uskalla, kun hahmo voi esimerkiksi kuolla.)

Steamin alennukset ovat vaarallisia! Tykkään kyllä toisaalta yhteisöllisestä elementistä ja olenkin Steamin avulla löytänyt mm. viiden brittipojan dotaporukan, joiden kanssa aina pelailen, ja siitä iloitsen. Ja oikeasti on kyllä ihan kivaa, että niitä tietokonepelejäkin voi nykyään pelata. Ja onhan se aika kiva. Ainakin kivempi kuin vastaavat, pöljemmät jutut, niin kuin vaikkapa Origin, joka on aivan kökkö ja jossa ei edes voi ostaa ihmisille lahjoja.

Mutta hei, jos muutkin täällä tykkäävät co-op-peleistä, mielelläni laajennan steamystäväpiiriäni. Tykkään erityisesti pelata muiden kanssa, pelillä ei niin ole väliä (kunhan se ei ole pelkkää räiskintää).

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

10.05.2015 12:04 #17 :: Dyn
Steam
Sain työkaverilta synttärilahjaksi Steam-koodeja peleihin, joiden pitäisi toimia hyvin myös Linuxilla (ehkä innovatiivisin lahja ikinä!). En ole saanut vielä asennettua, kun ei ole ollut liiemmin aikaa ryhtyä pelaamaan mitään, mutta eiköhän nyt kesän korvilla järjesty sekin puoli.

11.06.2015 22:06 #18 :: HourglassEyes
Steam
Jaahas, se ois Steam sales aika taas, saapa nähdä millaisella budjetilla tällä kertaa selvitään, tämän päivän tarjoukset eivät vielä vaikuttaneet kukkaron pohjaan... :cool:

22.06.2015 17:58 #19 :: Mustelmann
Steam
Osa viime joulualen peleistäkin on vielä pelaamatta (koska pelaan PC:llä ylipäätään aika vähän), mutta pistin ostoskoriin kuitenkin muutaman kiinnostavan tai semikiinnostavan tapauksen. En uhrannut ostosten harkintaan paljoakaan aikaa, joskin osa on houkutellut mielen perukoilla pidempäänkin. Erikoisuutena joukkoon pääsi kaikkien aikojen eka early access-pelini (inhoan itseäni vähän tämän takia) eli Darkest Dungeon, joka kiihottaa näistä ennakkoon eniten. Kokonaissumma hippasen vajaa 50e.

Legend of Grimrock 5,09 EUR
Banished 4,74 EUR
Transistor 4,74 EUR
Darkest Dungeon 14,99 EUR
Ori and the Blind Forest 11,99 EUR
This War of Mine 7,59 EUR

• Diara hahmo
  • Diara
    Baronetti
    Tasolla 39
    13.91

22.06.2015 19:42 #20 :: Diara
Steam
Minulle tarttui alesta mukaan seuraavat pelit:

- Europa Universalis IV Collection 23,24€
- Game of Thrones (TellTale Games) 13,99€
- Anno 2070 Complete edition 9,99€

Eli yhteensä rahaa meni noin 48€. Tuo Europa Universalis oli aika kallis, mutta onhan siinä kaikki laajennukset mukana. Peli oli todella kehuttu ja jotkut kehujat olivat pelanneet sitä yli 5000 tuntia, joten ainakin riittää pelattavaa jos peli on hyvä. Tuon Game of Thronesin olen halunnut jo pitkään. Anno-sarjan ensimmäisen osan ostin viime vuoden kesäalesta ja ihastuin peliin täysin. Mahtavaa päästä pelaamaan jatko-osaa.

Hiukan jäi harmittamaan, että Steamin kautta ostettuja pelejä voi pelata vain tietokoneella. Pelaan nimittäin nykyään mielummin Xboxilla ja nytkin alennuksessa oli paljon pelejä, jotka olisin ostanut mielelläni - jos niitä voisi pelata Xboxilla. Lompakko toisaalta kiittää, kun ostokset piti rajata niihin peleihin, joita pelaan mielelläni tietokoneella.

Valvojat: RasimusMustelmann