-
- Äänikirjat
- Lukusali / Pisania | Tänään 19:31
-
- George R.R. Martin - Tulen ja jään laulu: Kirjauutisia
- Lukusali / Jussi | Eilen 19:13
-
- Arvaa mikä kirja!
- Leikkinurkka / aituriar | Eilen 11:19
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / Pisania | 04.12.2023 17:16
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 04.12.2023 15:19
Steam
Itsekin sorruin Steamin kesäalennusmyyntiin. Matkaan lähti seuraavat pelit:
Semmoset 73,50 € tuli kulutettua näihin. Kallein taisi olla tuo Beyond Earth ja muut maksoi joko alle 10 tai alle 5 euroa. Missään vaiheessa ei mikään peli tuntunut heräteostokselta: jokaisen näistä olen halunnutkin ja niitä tulee jossain vaiheessa pelattuakin, kunhan nyt ensin Skyrimin saan tahkottua läpi. 300 tunnin raja häämöttää jo.
- Alice Madness Returns
- Ys Origin
- Sid Meier's Civilization: Beyond Earth
- Baldur's Gate 2 Enhanced Edition
- Beyond Earth - Exoplanets Map Pack
- Bioshock Infinite (WW)
- The Bureau: XCOM Declassified
- Icewind Dale: Enchanced Edition
- Shadowrun Returns
- The Vanishing of Ethan Carter
- The Vanishing of Ethan Carter - Prepurchase Reward Content
- X-Com Complete Pack
Semmoset 73,50 € tuli kulutettua näihin. Kallein taisi olla tuo Beyond Earth ja muut maksoi joko alle 10 tai alle 5 euroa. Missään vaiheessa ei mikään peli tuntunut heräteostokselta: jokaisen näistä olen halunnutkin ja niitä tulee jossain vaiheessa pelattuakin, kunhan nyt ensin Skyrimin saan tahkottua läpi. 300 tunnin raja häämöttää jo.
Steam
Microsoftilla on luonnollisesti oma kauppapaikkansa (Xbox Live Marketplace) josta ostetaan pelejä vain firman omille laitteille. Näin on tietysti asia myös Sonylla ja Nintendolla. PC ja konsoli ovat muutenkin kaksi aivan erilaista alustaa, joten tuntuisi hassulta, jos saman pelin voisi ostaa yhdestä palvelusta useammalle eri teknologiaa käyttävälle laitteelle. Sitä paitsi Steam on konsolibisneksen pahin kilpailija, joten konsolifirmojen mielestä Steam-alennusmyynnit ovat vain huono asia.
Muoks: tämä siis tuohon Diaran viestiin liittyen.
Muoks: tämä siis tuohon Diaran viestiin liittyen.
Muokannut 22.06.2015 20:08 Mustelmann
Heh, minäkin asensin itselleni vihdoinkin Steamin ja olen välillä kanssa sitä mieltä, että virhe. Nyt on taas niin paljon helpompi istua koneen ääreen pelaamaan kaiken muun tekemisen sijaan. :p Harmittelen hiukan sitä, vaikka pelivalikoima on laaja, se jättää silti aika paljon pelejä ulkopuolelle. Minä olen kiinnostunut pelamaan murhamysteeriteemaisia pelejä ja aika montaa ei vaan löydy Steamista. Mutta ne mitkä sitten löytyy, ovat järkevän hintaisia, että ne viitsii ostaa (koska ongelma on heikko uudelleenpelattavuusinnostus).
Steam tuli asennettua pitkin hampain joskus vuosia takaperin, kun sen ajan CoD sitä tuntui vaativan. Ajattelin, että jos ykkönen ja kakkonen toimivan vuonna kivi ja keppi hienosti, niin miksi pyörää pitää keksiä uudelleen.
Aika nopeasti mieli kuitenkin muuttui. Pelejä saa muutaman kuukauden julkaisun jälkeen pika tarjouksista huomattavasti kivijalka liikkeitä halvemmalla, ja kesällä ja jouluna on kunnon joukko alet. Kokemattomien kannattaa ainakin silloin olla tarkkana, jottei tule ahneuksissaan laitettua rahoja kaikkeen, mitä voisi olla kiva pelata sitten joskus jos on aikaa... Äkkiä on kymmeniä pelejä joihin ei ole koskenutkaan.
Pelivalikoima on myös laaja. Arvostelut näkyvät heti kaupan yhteydessä, samoin muiden pelaajien mielipiteet ja kommentit. Lisäksi on paljon oppaita ja modaus työkaluja. Suosittelen.
Aika nopeasti mieli kuitenkin muuttui. Pelejä saa muutaman kuukauden julkaisun jälkeen pika tarjouksista huomattavasti kivijalka liikkeitä halvemmalla, ja kesällä ja jouluna on kunnon joukko alet. Kokemattomien kannattaa ainakin silloin olla tarkkana, jottei tule ahneuksissaan laitettua rahoja kaikkeen, mitä voisi olla kiva pelata sitten joskus jos on aikaa... Äkkiä on kymmeniä pelejä joihin ei ole koskenutkaan.
Pelivalikoima on myös laaja. Arvostelut näkyvät heti kaupan yhteydessä, samoin muiden pelaajien mielipiteet ja kommentit. Lisäksi on paljon oppaita ja modaus työkaluja. Suosittelen.
Steam
Tuli tuosta co-op-ketjusta mieleen, että onko Risingilla Steam-ryhmää (ei ilmeisesti)?
Niin joo, ja minultakin tosiaan siis löytyy Steam-tili. Ihan liikaa pelejä siihen nähden, että olen ollut Steamissä vasta reilun vuoden verran, mutta noh, pelaamisesta oli taukoa useampi vuosi (tehoton läppäri), niin sitten tuli joulu- ja kesäalesta tehtyä aika paljon sellaisia hankintoja, joista olin haaveillut siinä vuosien varrella, mutta jotka eivät toimineet omalla koneella ennen uutta masiinaa. Ja Valve complete pack kasvatti kokonaismäärää myös aika paljon, kun kesällä ostin sen sen vuoksi, että se maksoi saman verran kuin pari kolme siitä haluamaani peliä olisi maksanut erillisinä ostoksina.
Ylipäätään en osta juuri koskaan pelejä oman Steam-toivelistan ulkopuolelta.
Niin joo, ja minultakin tosiaan siis löytyy Steam-tili. Ihan liikaa pelejä siihen nähden, että olen ollut Steamissä vasta reilun vuoden verran, mutta noh, pelaamisesta oli taukoa useampi vuosi (tehoton läppäri), niin sitten tuli joulu- ja kesäalesta tehtyä aika paljon sellaisia hankintoja, joista olin haaveillut siinä vuosien varrella, mutta jotka eivät toimineet omalla koneella ennen uutta masiinaa. Ja Valve complete pack kasvatti kokonaismäärää myös aika paljon, kun kesällä ostin sen sen vuoksi, että se maksoi saman verran kuin pari kolme siitä haluamaani peliä olisi maksanut erillisinä ostoksina.
Ylipäätään en osta juuri koskaan pelejä oman Steam-toivelistan ulkopuolelta.
Muokannut 16.12.2015 13:59 pihlajapuu
Steam
Hmph. CoD: Black Ops 3 olis tänä viikonloppuna ilmaiseksi pelattavissa Steamissa, mutta tietenkään sille ei vain ole yksinkertaisesti oikein aikaa. Huomenna aamulla vuoden viimeinen tentti (e-tentissä, siksi myöhäinen ajankohta), yksi joululahjakäsityö on vielä kesken ja pakatakin pitäisi. Niin ja pestä pyykkiä, koska muuten ei ole mitään, mitä pakata...
Steam
...näköjään floodaan tämän täyteen yksinäni, mutta tarkennan siis aiempaa heittoani tuosta Steam-ryhmästä, että sillä pohdin, että eikös noita co-op- ja moninpelejä pystyis sellaisen kautta koordinoimaan?
Itseänikin siis viehättää moninpelit. Pelailen suht säännöllisesti esim. Sins of a Solar Empire: Rebellionia. Myös Borderlands 2 vaatisi melkeinpä vähintään toisen pelaajan, ja se onkin sen vuoksi jäänyt kesken, kun kaverit ovat vetäneet sen aikoinaan jo niin pitkälle, että heillä BL2:n pelaaminen on tällä hetkellä prioriteeteissa aika matalalla. Jonkin verran tulee FPS:iä pelailtua muutenkin, mutta oon vaan umpisurkea niissä. Varsinkin tällä hetkellä, kun hiiri ei aina rekisteröi vasenta klikkausta ensimmäisellä yrittämällä.. :D Yritä siinä sit osua liikkuviin kohteisiin.
Itseänikin siis viehättää moninpelit. Pelailen suht säännöllisesti esim. Sins of a Solar Empire: Rebellionia. Myös Borderlands 2 vaatisi melkeinpä vähintään toisen pelaajan, ja se onkin sen vuoksi jäänyt kesken, kun kaverit ovat vetäneet sen aikoinaan jo niin pitkälle, että heillä BL2:n pelaaminen on tällä hetkellä prioriteeteissa aika matalalla. Jonkin verran tulee FPS:iä pelailtua muutenkin, mutta oon vaan umpisurkea niissä. Varsinkin tällä hetkellä, kun hiiri ei aina rekisteröi vasenta klikkausta ensimmäisellä yrittämällä.. :D Yritä siinä sit osua liikkuviin kohteisiin.
Toimin tosiaan röyhkeän omavaltaisesti ja loin risingin suomipuolelle oman Steam-yhteisön yhteistö pelaamista ja keskustelua varten.
Tässä linkki sinne.
Sivuston modet ja ylläpitäjät pääsevät tietysti tännekin valvomaan, jos vain haluavat. :)
Itse en ihan joka päivä ehdi mitään pelaamaan, mutta erityisesti lomilla tykkään viettää aikaani RPG ja MMORPG- genrejen parissa parissa. Erityisesti pidän Elder Scrollseista ja Bioshockeista. Payday taitaa olla moninpeleistä suosikkini, mutta pelaan mielelläni myös kaikkea muuta porukalla.
Itse en ihan joka päivä ehdi mitään pelaamaan, mutta erityisesti lomilla tykkään viettää aikaani RPG ja MMORPG- genrejen parissa parissa. Erityisesti pidän Elder Scrollseista ja Bioshockeista. Payday taitaa olla moninpeleistä suosikkini, mutta pelaan mielelläni myös kaikkea muuta porukalla.
Muokannut 29.12.2015 17:41 noreen
Tykännyt: pihlajapuu
Steam
Whii, kiitos! ^_____^ En itse kehdannut luoda ryhmää aiemmin samoista syistä, kun pohdin, että onko se sopivaa.
Steam
Videopelaajan joulu alkaa tunnetusti vasta Steamin talvialeista. Tänä vuonna sijoitin höyrykoneeseen tavallista useamman lantin, koska minulla on pitkästä aikaa käytössä kunnollinen peli-peecee. Valikoimasta päätyi kirjastooni seuraavaa:
Satellite Reign / 4,99€
Far Cry 3 / 4,99€
The Vanishing of Ethan Carter / 2,84€
Hard West / 7,99€
Dead Island / 9,99€
Outlast / 4,99€
Crysis Maximum Edition / 4,99€
Risen 2: Dark Waters / 2,49€
Shadow Warrior / 3,49€
Satellite Reign / 4,99€
Far Cry 3 / 4,99€
The Vanishing of Ethan Carter / 2,84€
Hard West / 7,99€
Dead Island / 9,99€
Outlast / 4,99€
Crysis Maximum Edition / 4,99€
Risen 2: Dark Waters / 2,49€
Shadow Warrior / 3,49€
Muokannut 24.06.2017 22:35 Mustelmann Syy: Kirjoitusvirhe
Steam
Videopelaajan kesä alkaa tunnetusti vasta Steamin kesäaleista. Alennusprosentteihin olen varsin tyytyväinen.
Doom / 14,99€
Call of Juarez / 4,99€
Hard Reset / 1,39€
Bastion / 2,99€
Might & Magic X: Legacy / 8,49€
Dishonored / 2,49€
Hotline Miami 2: Wrong Number / 3,79€
Doom / 14,99€
Call of Juarez / 4,99€
Hard Reset / 1,39€
Bastion / 2,99€
Dishonored / 2,49€
Samat nimikkeet siellä toki ovat aina alennuksessa. Esim. nytkin Civilization -sarjaa voi hankkia kohtuulliseen hintaan. Annoin vitoselle peukun alas muutaman megapuutteen vuoksi, mutta kyllä sitä kannattaa hakea (koko pakettina) jos ei jo ole. Nykyajan koneilla vuorotkin ovat inhimillisen pituisi.
Dirt Rally purisi Climb Dance -hermooni, pitäisi vain olla rahaa ja aikaa (siis uusi tietokone ja toista sataa euroa ohjainhommia, saisipa potkut ja enemmän ansiosidonnaista kuin palkkaa). Itseasiassa, nyt kun mietin, on aika yhdentekevää, että peli itsessään on alennuksessa. Joka tapauksessa, oli Stratos soratielä poikittain, jala jallan jala jala vei.
No hain Convoyn, pakko antaa mahdollisuus nimikkeelle, jossa kuulemma yhdistyvät Faster Than Light ja Mad Max. FTL on sekin taas kaksi Euroopan markkaa, hakekaa pois kuka on koskaan halunnut olla avaruuslaivan kapteeni, sekun käytännössä pyörii missä tahansa 2000-luvun tietokoneessa.
Brutal Legend, en kyllä tiedä yhtään innostaako tällainen pelityyppi, mutta se voi jopa pyöriä koneellani ja onhan siinä Lemmy ja muut. Ehkä läiskin sen läpi easylla (olen sentään läpäissyt sen Civ5BNW:n Emperorilla, joten saan actionpuolella nössöillä luvalla)
Ja Transistor ja Shadowrun Returns ihan vaan koska joku väitti niiden olevan hyviä.
Muistakaa!
Dirt Rally purisi Climb Dance -hermooni, pitäisi vain olla rahaa ja aikaa (siis uusi tietokone ja toista sataa euroa ohjainhommia, saisipa potkut ja enemmän ansiosidonnaista kuin palkkaa). Itseasiassa, nyt kun mietin, on aika yhdentekevää, että peli itsessään on alennuksessa. Joka tapauksessa, oli Stratos soratielä poikittain, jala jallan jala jala vei.
No hain Convoyn, pakko antaa mahdollisuus nimikkeelle, jossa kuulemma yhdistyvät Faster Than Light ja Mad Max. FTL on sekin taas kaksi Euroopan markkaa, hakekaa pois kuka on koskaan halunnut olla avaruuslaivan kapteeni, sekun käytännössä pyörii missä tahansa 2000-luvun tietokoneessa.
Brutal Legend, en kyllä tiedä yhtään innostaako tällainen pelityyppi, mutta se voi jopa pyöriä koneellani ja onhan siinä Lemmy ja muut. Ehkä läiskin sen läpi easylla (olen sentään läpäissyt sen Civ5BNW:n Emperorilla, joten saan actionpuolella nössöillä luvalla)
Ja Transistor ja Shadowrun Returns ihan vaan koska joku väitti niiden olevan hyviä.
Muistakaa!
Steam
Tästä huolimatta olen ostanut joka vuosi eri pelejä.Echramath kirjoitti: Samat nimikkeet siellä toki ovat aina alennuksessa.
Väitin näin Transistorista toisessa ketjussa, minkä pitäisikin olla riittävä peruste ostopäätökseen.Echramath kirjoitti: Ja Transistor ja Shadowrun Returns ihan vaan koska joku väitti niiden olevan hyviä.
Astorethein kirjoitti: Videopelaajan kesä alkaa tunnetusti vasta Steamin kesäaleista. Alennusprosentteihin olen varsin tyytyväinen.
Doom / 14,99€
Call of Juarez / 4,99€
Hard Reset / 1,39€
Bastion / 2,99€
Dishonored / 2,49€
Säästä rahaa, älä osta Steamista.... Allkeyshop
Steam
Juu ei kiitos. Nuo "avainsivustot" kyllä tiedetään.yarskiss kirjoitti: Säästä rahaa, älä osta Steamista.... Allkeyshop
No, jos haluaa saada voittoa, pitää ottaa riskiä... 
Avainkauppasivustot ovat varmaan kyllä itsessään luotettavia (sehän on vain ns. käytettyjen pelien uudelleenmyymistä, mikä ei ole laitonta tai hämäräperäistä maissa joissa nämä kauppapaikat toimivat), mutta niiden avaimet eivät välttämättä aina ole.
Esim. muutama vuotta sitten Ubisoftin pelien avaimet oli ostettu varastetuilla luottokorttitiedoilla ja pistetty avainkauppapaikoille myyntiin . Kun Ubisoft huomasi tilanteen, niin sillä ei ollut enää väliä pitikö avaimen ostaja ostostaan ihan asiallisena vai ei, kaikki avaimet pistettiin jäihin ja pelit lopettivat toiminnan. Ostajat jäivät sitten itkemään, että ns. eivät tienneet Keltaisesta Pörssistä hankkimansa polkupyörän olevan varastettu ja että se kuuluisi heille koska olivat hyvässä uskossa siitä maksaneet.
Tuollainen on toki huonoa mainosta avainkauppiaille, joten varmasti nämä suurimmat toimijat pistävät ainakin vähän paukkuja avainten alkuperän tarkistamiseen. Mutta en luottaisi näiden valvontajärjestelmän toimivuuteen niin kauan kun ei oikeudenpäätöksellä tule sanktioita virheistä. Kannattaa varmistaa kauppiailta, saako rahat takaisin kauppiaan puolesta, jos avaimet eivät toimikaan tai lopettavat toimintansa jonkin kohtuullisen ajan sisällä. (Huom! Kauppapaikka ja kauppias eivät ole välttämättä sama asia, kauppapaikka voi olla portaali useammalle avainkauppiaalle)
Caveat emptor, kuten sanotaan.
(Kiinnostuneille tässä laajempi artikkeli avainkauppapaikoista, niiden toiminnasta, ja avainten alkuperän selvittämisestä)

Avainkauppasivustot ovat varmaan kyllä itsessään luotettavia (sehän on vain ns. käytettyjen pelien uudelleenmyymistä, mikä ei ole laitonta tai hämäräperäistä maissa joissa nämä kauppapaikat toimivat), mutta niiden avaimet eivät välttämättä aina ole.
Esim. muutama vuotta sitten Ubisoftin pelien avaimet oli ostettu varastetuilla luottokorttitiedoilla ja pistetty avainkauppapaikoille myyntiin . Kun Ubisoft huomasi tilanteen, niin sillä ei ollut enää väliä pitikö avaimen ostaja ostostaan ihan asiallisena vai ei, kaikki avaimet pistettiin jäihin ja pelit lopettivat toiminnan. Ostajat jäivät sitten itkemään, että ns. eivät tienneet Keltaisesta Pörssistä hankkimansa polkupyörän olevan varastettu ja että se kuuluisi heille koska olivat hyvässä uskossa siitä maksaneet.
Tuollainen on toki huonoa mainosta avainkauppiaille, joten varmasti nämä suurimmat toimijat pistävät ainakin vähän paukkuja avainten alkuperän tarkistamiseen. Mutta en luottaisi näiden valvontajärjestelmän toimivuuteen niin kauan kun ei oikeudenpäätöksellä tule sanktioita virheistä. Kannattaa varmistaa kauppiailta, saako rahat takaisin kauppiaan puolesta, jos avaimet eivät toimikaan tai lopettavat toimintansa jonkin kohtuullisen ajan sisällä. (Huom! Kauppapaikka ja kauppias eivät ole välttämättä sama asia, kauppapaikka voi olla portaali useammalle avainkauppiaalle)
Caveat emptor, kuten sanotaan.
(Kiinnostuneille tässä laajempi artikkeli avainkauppapaikoista, niiden toiminnasta, ja avainten alkuperän selvittämisestä)
Muokannut 26.06.2017 15:13 Rasimus
Olen ostanut useamman vuoden kaikki PC-keyt tuon portaalin kautta, eikä mitään ongelmia ollut...
G2A, CDKeys.com, InstantGaming yms. ovat isoja firmoja - tähän erikoistuneita, joten varmaan heillä joku varmistus avaimille on.
Konsolit ovat taas eri asia, jos peli täytyy ladata toisella käyttäjällä eli saattavat lakata pelaamasta hetken päästä...
G2A, CDKeys.com, InstantGaming yms. ovat isoja firmoja - tähän erikoistuneita, joten varmaan heillä joku varmistus avaimille on.
Konsolit ovat taas eri asia, jos peli täytyy ladata toisella käyttäjällä eli saattavat lakata pelaamasta hetken päästä...
Tietysti sitä on kautta aikain myyty käytettyjä pelejä, mutta pelien hinnat ovat nykyään monasti niin alhaisia, että sitä miettii että saavatko tekijät tarpeeksi rahaa takaisin, varsinkin jos voitot valuvat jollekin avainkauppiaalle...
Ei liity avainasiaan, mutta Steamista löytyvä suomalaisin voimin väännetty peli Lydia on huomattu Washington Postissa .
Ei liity avainasiaan, mutta Steamista löytyvä suomalaisin voimin väännetty peli Lydia on huomattu Washington Postissa .
Valvojat: Rasimus, Mustelmann