Neko Atsume

Ageha
Ageha loi aiheen: Neko Atsume
15.11.2015 23:46 #1

Eli siis tosiaan the best kissamobiilipeli, joka saavutti suosiota Oulumiitissä. :cheesy: Pelin saa siis Play Storesta ja on ilmainen. Ideana on, että pelaajalla on oma piha, jonne hän houkuttelee ruoan ja lelujen ym tavaroiden avulla kissoja käymään. Kissat tuovat käynneillään silakoita, joilla voi ostaa lisää tavaroita, joiden ansiosta lisää kissoja tulee käymään! Kas tässä netistä löydetty kuva: thebillfold.com/wp-content/uploads/sites.../06/Neko-Atsume1.png

Ihana peli, ja itse tykkään siitä, miten se ei vie paljoa aikaa - kissoja kun ei saa vierailemaan nopeammin mitenkään. Pelin tsekkaamiseen ei välttämättä mene minuuttiakaan, jonka jälkeen sen taas sulkee ja katsoo parin tunnin päästä. Arvostan. :cheesy:

Ps. Sain tänä aamuna vihdoin tarpeeksi kultasilakoita pihalaajennusta varten. :heart:

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Puolikuu, Nafisan, Raimu, kyty, max, Xerion

16.11.2015 00:52 #2

Joo, mut koukutettiin kans tähän. Ihan koukussa. Tosin olen vielä niin alussa, että isoista tavaroista ja erikoiskissoista voi vain haaveilla...

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Neko Atsume
16.11.2015 16:16 #3

Tää on paras. Kiitos Agehalle. Erikoiskissoja ei ole käynyt, mutta jättimäisen tunnelilelujutun sain ostettua. Erikoiskissoja ei ole vielä käynyt.

Power level. Varmaan monia häirinnyt asia. Selitän sen esimerkillä.

Otetaan kaksi kissaa.Snowball (pwr. lvl. 80) ja Smokey (pwr.lvl. 140). Kummankin yksi lempileluista on Wing-thing teaser.
Snowball on leikkimässä kyseisellä lelulla. Smokey tulee paikalle leikkiäkseen samalla lelulla. Smokeyn power level on suurempi, joten hän häätää snowballin pois ja varastaa lelun itselleen, jättäen Snowballin tyytymään kohtaloonsa.

Jos Smokey on leikkimässä kyseisellä lelulla ja Snowball tulee paikalle leikkiäkseen sillä. Snowballin power level on pienempi, joten hän ei onnistu häätämään Smokeytä ja joutuu täten taas tyytymään kohtaloonsa.

Toisin sanoen poissaollessasi kissat tappelevat henkensä edestä lelujen takia ja paikalle tullessasi ne esittävät söpöjä ja viattomia ja sitten otat niistä söpöjä kuvia.

Miltäs nyt tuntuu. Hä.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Viimeksi muokattu: 16.11.2015 16:16 : Xerion.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Neko Atsume
16.11.2015 19:58 #4

Aa, Neko Atsume! Todella ihan paras. Omani tosin pelasin ennen kuin se käännettiin englanniksi, joten kisujen uudet nimet eivät sano mitään. Tosin eipä sanonut myöskään yksikään infoteksti, kun en japania pahemmin osaa. Omaa peliäni vaivasi Manzoku-kirous (se läskikissa, joka syö ruuat). Jossain vaiheessa erikoisruokia ei voinut laittaa alatasolle lainkaan. Tosin Mazoku antaa aina myös paljon silakoita jos sen antaa olla rauhassa...?

16.11.2015 20:19 #5

Läskikissa on kyllä hieno, käy mullakin säännöllisesti syömässä pöpöröt tyhjäksi. :D Tosin usein se jättää niin paljon silakoita, että niillä ostaa jo uudet ruoat, joten ehkä tuo on vaivan väärti?

Kultakaloja säästän tällä hetkellä laajennusosaan, tosin muutaman ehdin jo käyttää mm. perhoshuiskuleluun, jolla saikin paljon kissoja paikalle. Tosin viime aikoina mun kissani näyttävät käyneen vain nukkumassa. Osa vaan nukkuu lelujen vieressäkin... aika kissamaista.

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Neko Atsume
16.11.2015 21:01 #6

Läskikissa kannattaa vaan jättää rauhaan. Se syö paljon, mutta jättää myös paljon kaloja.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

max
max vastasi aiheeseen: Neko Atsume
16.11.2015 21:08 #7

Latasin pari päivää sitten jotain päivitystä ja satuin vilkaisemaan google playta, ihmettelinkin mikä japanilainen juttu on kärjessä. Nyt kokeilin, vaikka risingshadown edellinen hitti eli keksitehdaspeli olikin ihan tyhmä. Valkonen kissa tuli pihalle ja otin kuvan. Tässä on plussaa tabletilla toimiminen, yleinen aasialaisuus, piirrostyyli ja aihe. Miinusta alkuun ainakin että raapimispuuta laittaessa tuli uuden ympyrän kuva mutta se oikeasti meni kahden aiemman kaman päälle, sekä se että mobiilipeleille tyypilliseen tapaan on jotain kultakaloja. Saako kultakaloija ilmaiseksi?

Viimeksi muokattu: 16.11.2015 21:10 : max.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Neko Atsume
16.11.2015 21:57 #8

max kirjoitti: Miinusta alkuun ainakin että raapimispuuta laittaessa tuli uuden ympyrän kuva mutta se oikeasti meni kahden aiemman kaman päälle, sekä se että mobiilipeleille tyypilliseen tapaan on jotain kultakaloja. Saako kultakaloija ilmaiseksi?

Saa, niitä tulee vain vähemmän kuin tavallisia, niin vähän että monella on kiusaus käyttää oikeaa rahaa. Tavallisilla kaloilla voi myös ostaa kultakaloja ja toisin päin.

Kamoja voi laittaa myös suoraan vanhojen kamojen päälle, eli jos pelissä ei ole bugia niin kannattaa katsoa tarkkaan mihin ne sijoittaa. Osa vie kaksi ympyrää. Itsellä ei ollut bugeja mutta pelasin iOS-versiota.

17.11.2015 02:00 #9

Tavaroita voi laittaa vanhojen päälle, mutta jos laittaa vahingossa väärin, asian voi korjata laittamalla molemmat uudelleen, koska kerran ostettu tavara ei katoa valikosta mihinkään ja on aina uudelleensijoitettavissa. Itsekin mokasin tän kanssa... Lisäksi huomasin, että jos vahingossa laittaa tavaraa kissan päälle, kissa lähtee menemään, joten kannattaa ainakin varoa tuota. :roll:

Kissat jättävät kultakaloja yllättävän satunnaisesti, välillä tulee isojakin määriä. Kannattaa myös huomata, että news-valikossa on tarjolla salasana, jota klikkaamalla ja jonka syöttämällä avautuvaan valikkoon saa ilmaisia kaloja kerran päivässä.

Viimeksi muokattu: 17.11.2015 02:00 : Dyn.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 03:41 #10

Hah, tämän pelin myötä minulla on viimein syy (oli se sitten hyvä tai huono) käyttää tablettiani johonkin :D

Minusta on aika hauskaa se, miten paljon hupia tässä pelissä voi saada aikaan muovipussista tai kultakalamaljasta. Monenlaisia kissoja on käynyt, mutta ei varmaan mitään erikoisia (lukeeko niissä, jos ne ovat erikoisia?). Mitään läskikissaa ei ainakaan ole tainnut käydä - pitäisiköhän sitä varten ostaa jotain sellaista ruokaa, mitä saa vain kultakaloilla?

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 08:39 #11

Hmm minulla ei ole käynyt kissoja, vaikka oon laittanut kaikkia houkuttimia. :sad:

Edit. Nyt tänään viimein on tullut vierailijoita. Eilen illalla eikä ihan aamulla ollut vielä ketään, joten aloin jo olla epätoivoinen! Ihana peli. :heart:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Viimeksi muokattu: 17.11.2015 13:01 : Puolikuu. Syy: tilannepäivitys

Raimu
Teknikko
Raimu vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 13:15 #12

Erikoiskissat kyllä huomaa, osa kun on hyvinkin antropomorfisia. :) Ne tulevat aika tarkoista esineistä, paitsi pulska valkoinen kissa (joka tuo mieleen sen pulskan valkoisen kissan siitä yhdestä Ghibli-filmistä) joka tulee ulkopuutarhaan melko helposti sillä että laittaa mitä tahansa kalliimpaa sapuskaa sinne.

into the blank ass yonder

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 14:06 #13

Mä en oo vielä nähnyt tätä pulskaa kissaa, mutta viestien perusteella oletan sen olevan tällainen .

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 15:06 #14

Nonnih, nyt oli tainnut tämä läskikissa käydä, joskin tietty silloin kun olin pidempään poissa. Täytyy pitää nyt illalla vahtia (sillä mitäpä parempaakaan tekemistä minulla olisi tämäniltaisessa yhdistyksen kokouksessa).

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Raimu
Teknikko
Raimu vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 16:00 #15

into the blank ass yonder

Emelie vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 18:58 #16

Eih, nyt mäkin olen ihan koukussa tähän! Aivan mahtava peli, varsinkin kun oma inputti tähän voi olla melko minimaalinenkin ja silti "etenee". Välillä tulee halu käydä tökkimässä omia ihan oikeita kissoja, josko niistäkin liikenisi silakoita. Vielä ei ole onannnut.

17.11.2015 19:03 #17

Olen huomannut, että aina kannattaa olla jotain maksullista ruokaa tarjolla, silloin kissoja tulee enemmän ja useampi kerrallaan kuin vain ilmaisen ruoan kanssa. Samoin, jos peruskentän jokainen tavarapaikka sisältää jotain, kissoja tulee helpommin. :tongue:

Minusta on kiva kytätä, josko saisin jokaisesta vierailleesta kissasta valokuvan. Yhden muiston olen jo kissalta onnistunut saamaan, onnistunut siis ilmeisesti jossain. Tavaroiden vaihtelu suhteellisen aktiivisesti näyttää kans tuovan uusia kissoja paikalle.

max
max vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 20:30 #18

Ei tää kyllä oikeestaan sittenkään lähe, ei edes sen keksitehdaspelin vertaa. Miten te oikeen koukututte? Eilen tuli kaksi kissaa mutta tänään kävin kattelemassa tyhjää pihaa ja toteamassa, ettei oo rahaa mihinkään. Eiköhän se ollu siinä. Hay Day ja Tamagotchitkin oli parempia, vaikkei yhtä söpöjä grafiikoita ollutkaan.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 21:32 #19

En ole tätä pelannut, mutta lyön vetoa, että kyseessä on mikromaksupeli, jossa saa ostettua itselleen helpotuksia, jotta säästää aikaa ja vaivaa. Muutenhan peliä ei voisi ladata ilmaiseksi. Onko kukaan koukuttunut niin paljon, että olisi valmis maksamaan oikeaa rahaa?

I'm just a normal everyday pervert.

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Neko Atsume
17.11.2015 22:17 #20

No en nyt tiedä, itse olen pärjännyt aivan hyvin ilman mitään ostoja. Harvemmin tippuvia kultasilakoita on mahdollista ostaa, mutta peli on minusta ihan sujuvaa ilmankin. Osto tuntuu ajatuksena lähinnä pelin pilaamiselta, eihän siihen jää mitään haastetta enää sen jälkeen kun on nytkin jo aika helppo. :tongue:

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

HUHHII
Uusin jäsen: ArunaK