Neko Atsume

18.11.2015 01:09 #21

En ole ostanut rahalla mitään, vaikka kultakaloja saisikin sillä tavalla nopeammin. Tuntuu huijaamiselta... Alussa annetuilla kaloilla sai ostettua pikkujuttuja, lisäksi sijoitin alun kultakalat yhteen isompaan leluun. Sen jälkeen alkoi tulla kissoja, ja nehän tuovat aina mukanaan lisää kalaa. Pitää vain yrittää ostaa säästeliäästi, mutta kuitenkin niin, että on erilaisia juttuja koko ajan pihalla. Sitten lauantain, jolloin aloitin, olen saanut jo vaikka kuinka monta kissaa vieraisille, ja suurimmasta osasta valokuvatkin. ^^

18.11.2015 02:17 #22

Joo ei tämän mobiilipelin malli todellakaan ole eurooppalainen "osta timantteja koska rampauttava niukkuuden ekonomia." Käytännössä kaiken saavuttaa aika helposti käymällä muutaman tunnin välein tekemässä asioita. Tietysti peli vaikuttaa hieman hölmöltä jos haluaa siihen jonkinlaista konfliktia, kyseessä on enemmänkin virtuaalipuutarha kuin joku Farmville. Suurin ongelma tulee kun läski kissa söi ruoat tai unohti itse pistää kuppiin täytettä. :D

Kultaisia silakoita tuntuu itselläni tulevan muuten selkeästi enemmän tiettyjä esineitä käyttäen, esimerkiksi lehtipuskaan ollaan aika tyytyväisiä noin koko ajan, ja tavallinen punainen pallokin on aika kovasti kattusten mieleen. Olettaisin, että joku pelaaja internetsissä on Excel-magialla selvittänyt esineiden suhteisia eroja – en mene sinne asti, sillä ihan hauskaa näinkin toistaiseksi.

Ja siis toistan ettei tämä tosiaan ole peli-peli voitto-tappio -tyylisessä hengessä, sillä mitään voittoa ei ole, ellei sellaista itse itselleen aseta. Kun saa ostettua laajennuksen, seuraava askel on ostaa remodel ja sen jälkeen ehkä… löytää kaikki kissat ja ostaa loput remodelit.

(Joo, oikeaa rahaa voi käyttää jos haluaa niitä kultasilakoita nopeasti, mutta pelin ekonomiaa ei ole selvästikään terotettu sitä varten, enkä tunne ketään kellä edes olisi houkuttanut maksaa mistään. Propsit tästä Hitpointille.)

Miu. Ihan mielelläni filthy casuaaleilen tämän parissa.

into the blank ass yonder

Viimeksi muokattu: 18.11.2015 02:26 : Raimu.

18.11.2015 02:33 #23

Mun henkilökohtainen tavoite tällä hetkellä on saada ostettua se laajennus, jotta saan enemmän tavaraa kehiin. Sen jälkeen haluan toki saada valokuvat kaikista kissoista, ja pitkällä tähtäimellä tehdä niistä niin tyytyväisiä, että ne tuovat muistoesineensä paikalle. Sen jälkeen pelissä tuskin on enää hirveästi saavutettavaa. Tosin ymmärsin, että osa kissoista näyttäytyy saati sitten tuo muistoa vasta tiettyjen esineiden kanssa tai jollain muulla mystisellä tavalla, joten eiköhän tämä peli jonkin aikaa kestä.

Toistaiseksi olen optimoinut vain pitämällä näytillä tiettyjä esineitä, joiden parissa tietyt kissat ovat viihtyneet paljon. Voisi kyllä olla kiinnostavaa pitää kirjaa noista ja selvittää, mitä nämä suhteet ovat ja mistä saa minkäkin verran kaloja, mutta varmaan mukana on ihan random-elementtejäkin. Sitä myös mietin, onko väliä, kuinka usein appia avaa (paitsi valokuvien kohdalla)...

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Neko Atsume
18.11.2015 17:19 #24

Minäkin aloitin lauantaina. Nyt on erikoiskissoista käynyt läskikissa, semmonen baseball kissa ja faaraokissa. Muistoesineistä olen saanut alumiini pinssejä ja kirjanmerkin. Netistä en ole katsonut muuta kuin power levelien selitykset. Tämä ei tosiaankaan kaipaa rahan käyttöä. Kissoista ylipäätään käynyt 33/48. Lopetan varmaan kun kaikista on kuva. Tai kun kaikkien lempilelut on selvitetty.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Emelie vastasi aiheeseen: Neko Atsume
18.11.2015 17:52 #25

Tämä on kyllä juuri sen lajin peli, että ei oikein tunne tarvetta pelin etenemisen takia laittaa rahaa tähän, mutta sitten taas voisi ihan hyvin heittää muutaman kolikon vain tukeakseen toimintaa edes jollain asteella. En mä oikein tiedä, että onko tässä mitään sinänsä saavutettavaa, jota varten pitäisi maksaa oikeaa rahaa, tämähän on hauska ajanvietepeli.

Mulla ei ole käynyt vielä yhtäkään erikoiskissaa, pitäneekin panostaa tavaroihin enemmän.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Neko Atsume
18.11.2015 19:29 #26

Minäkään en ole ostanut kultaisia silakoita, paljon palkitsevampaa yrittää päästä tavoiteisiin ilman apukeinoja. En tosin tiedä, miten koskaan saan säästettyä siihen laajennukseen!

Ostin viimeksi sen söpön lammaspatjan. Noista leluista olen huomannut hyvin klassisen lankakerän olevan ehkäpä kaikkein suosituin. Yksi kissa leikkii aina sellaisella pienelä pallolla ja yksi tykkää erityisesti huiskulelusta. Ei sillä, että jaksaisin alkaa noista listaa tekemään (tai ei sitä tiedä).

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

18.11.2015 19:36 #27

Mä olen viime aikoina saanut paljon kalaa raapimapuusta, se oli hyvä sijoitus. :tongue: Kultakaloja tippuu vähitellen vähän kaikista tuotteista, ei auta kuin odottaa. Tuhlailuiltani olen säästänyt jo hiukan yli 90 eli enää saman verran lisää tarvitaan laajennukseen!

Kannattaa myös muistaa se salasanahomma, sieltä tulee ihan mukavasti lisää.

Emelie vastasi aiheeseen: Neko Atsume
19.11.2015 22:07 #28

Huhuu, iso ahmatti on käynyt mun pihalla jo useamman kerran! Muita erikoiskattjeja ei ole vieläkään näkynyt.

Dyn kirjoitti: Mä olen viime aikoina saanut paljon kalaa raapimapuusta, se oli hyvä sijoitus.

Pitääkin kokeilla tuota seuraavaksi, vaikka mä ostin juuri äsken kiipeilytelineen.

Mä kyllä koukutun tosi helposti tällaisiin yksinkertaisiin peleihin... :p

19.11.2015 23:24 #29

Mä sain viimein hankittua lehtikasan, ja se olikin hyvä sijoitus, sillä siinä on käynyt hyvin kissoja. Samoin ostin sen simppelin korin, ja kissat ovat todella söpön näköisiä siinä nukkuessaan, vaikka kalaa ei niin paljon tulisikaan. :wub:

Seuraava taviskaloilla hankittava tavoite on joko art deco -puu tai maljakko, ja toki matkalla tekee pienempiä ostoksia. Onko kukaan muuten huomannut, onko saman esineen eri väriversioilla väliä? Kuten eriväriset pallot ja tyynyt?

20.11.2015 00:24 #30

Ainakin tyynyistä olen huomannut että eräs spessukissa ilmestyi vain syvänpunaiselle tyynylle, ei millekään muista niistä.

20.11.2015 00:36 #31

Syvänpunainen tyyny toisaalta maksaakin muita enemmän, joten sen voi ottaa spessusijoituksena. Mietin lähinnä sitä, että kun osa oista on saman hintaisia ja näköisiä, vain erivärisiä, että mahtaakohan kukaan olla huomannut niissä mitään eroa? :)

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Neko Atsume
20.11.2015 02:21 #32

Keräsin pitkään rahaa voidakseni ostaa ison kiipeilytelineen eli tuon Cat Condo Complexin, ja sen myötä onkin käynyt kivasti uudenlaisia kissoja. Sen jälkeen ostin niitä spessukissoja tuovia esineitä, joihin tässä ketjussa on kamalasti spoilaten viitattu, mutta eipä ole spessukissoja (läskikissan lisäksi) näkynyt.

No, pitääpä siis olla iloinen noista tavallisistakin kissoista. Kaksi mementoa ovat minulle tähän mennessä tuoneet :)

Oletteko muuten nimenneet kissojanne uudelleen? Kuulin tänään kaverilta sellaisen olevan mahdollista (ja että se onnistuu kissan nimeä klikkaamalla), mutta itse en kyllä missään nimessä halua niille uusia nimiä antaa.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

20.11.2015 02:38 #33

Osa erikoiskissoista tulee kai tietyn esineen ja jonkin toisen esineen tai ruoan kombinaatiolla, olisiko joltakulta jäänyt spoilaamatta kuitenkaan ihan kaikki...? :wink: Mullakin on käynyt vain läskikissa erikoisemmista kissoista. Just sain kolmannen mementon, tulitikkuaskin.

En ole nimennyt kissoja uudelleen, vaikka vahingossa huomasin senkin mahdolliseksi. Olkoon mitä ovat.

Ruokaa pitää antaa koko ajan, ja mielellään maksullista, muuten katit kaikkoavat.

Viimeksi muokattu: 20.11.2015 02:39 : Dyn.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Neko Atsume
20.11.2015 13:15 #34

Yritän nyt kovasti miettiä kumpaan sijoitan silakat: kiipeilytelineeseen vai lehtikasaan. Ostamani söpö lammastyyny ei ole ollut suureksi ihmeekseni hitti. Lankakerä, pallo ja huiskulelu vetävät enemmän. Muovipussi oli upea hankinta, kissat näyttävät niin hassuilta se päässä.

Ahmatti on nyt vieraillut pari kertaa. Yhden muistoesineenkin olen jo saanut., jei!

Vielä 130 kultafisua laajennukseen! :grin:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

20.11.2015 18:59 #35

Mulla on enää 54 kultakalaa matkaa laajennukseen. :grin:

Ostin juuri vaaleanpunaisen jalallisen pedin ja sain prinsessakissan käymään! Ihan tavallisen näköinen kissa tuo on, mutta nimi on prinsessa, ja tietysti vaaleanpunainen sitä houkutti. Muutenkin nyt on käynyt ahkerasti kissoja pihalla, kunhan ruokaa riittää. Jostain syystä nuo tuntuvat tykkäävän enemmän makoilupaikoista ja tyynyistä kuin leluista, laiskimukset... Yritin houkuttaa Rituriakin pelaamaan, katsotaan saadaanko sekin koukuttumaan.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Neko Atsume
21.11.2015 03:43 #36

Nyt on käynyt muutama tässä ketjussa mainittu erikoiskissa, ilmeisesti piti vain pitää lelua/tarviketta sinnikkäästi esillä vähän pidemmän aikaa. Toivottavasti ette kauheasti niitä spoilaa, koska olisi jännää saada jokin erikoiskissa ihan yllättäenkin (vaikka toki ryntään silti heti kokeilemaan kaikki ne, jotka spoilaatte...) :tongue:

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 21.11.2015 03:44 : Rinja.

21.11.2015 04:45 #37

Pitäisikö alkaa käyttämään spoileritageja ketjussa...? Niin saavat kaikki pelata rauhassa, jos eivät halua spoilereita kissoista.

22.11.2015 17:18 #38

Sain viimein laajennoksen. :grin: Seuraavaksi pitääkin sitten ostaa noita erinäköisiä taloja...

25.11.2015 18:36 #39

Laajennuksen kanssa tulee reilusti enemmän kisuja (ja silakoita) sitten!

25.11.2015 20:39 #40

Mulla on käynyt nyt faaraokissa, mutta muuten erikoisemmat tapaukset puuttuvat vielä. Sivuilta 1-8 on käynyt kaikki, tosin yhdestä en ole saanut kuvaa, ja sivuilta 9-12 on käynyt kaksi. Muistoja on jo 13, siitä olen aika tyytyväinen. ^^

Jouni, Eija, Freyja
Uusin jäsen: ArunaK