Pokemon Go

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    76.43

06.08.2016 01:24 #21 :: Strato
Randomi jutusteluketju

Emelie kirjoitti: Melkein pari viikkoa olen nyt jo ehtinyt tätä pelaamaan ja edelleen se kiinnostaa. Hiukan on alkanut tympimään se, että pelin "säännöt" ovat piilossa. Miten leveleiden kasvu tuo? Tavaraa joo, mutta onko siitä jotain muuten konkreettista hyötyä? Minusta olisi ollut silleen ihan kiva, että pokemonien kiinni saaminen olisi helpottunut leveleiden kasvun myötä eikä vaikeutunut...

Tavaran lisäksi levelit tuovat vahvempia pokemoneja kiinniotettavaksi. Esimerkiksi tänään juttelin yhden ihmisen kanssa, joka oli aloittelemassa. Samalla siinä pelailtiin ja molemmille tuli drowzee pyydystettäväksi. Olin melkein 10 levua häntä edempänä, joten sain sellaisen cp500 drwozeen pyydystettäväksi. Hän sai puolestaan cp70 version. Toki siinä on tuuriakin mukana, mutta vaikuttaa siltä, että keskimäärin levujen mukana tulee vahvempia pokemoneja, joita sitten luonnollisesti on vaikeampi myös pyydystää. Siinä mielessä se helpottuu, että nykyään se cp70 pokemonin pyydystäminen on helpompaa kuin esim. 10 levusena :wink:

Jos joku on ihmetellyt miten viimeaikoina pokemonit karkaavat vielä tavallistakin enemmän pokepalloista ja encountereista, kyseessä on Nianticin mukaan bugi jonka pyrkivät korjaamaan mahdollisimman pian. Ilmeisesti he ovat ottaneet opikseen ja alkaneet tiedottamaan enemmän suunnitelmistaan. Se pokemonien jäljitys on kuuleman mukaan heillä myös työn alla, joten tulee jossain vaiheessa takaisin taas.
Tykännyt: Emelie

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

06.08.2016 10:07 #22 :: Emelie
Randomi jutusteluketju
^ No niin, jotain tuollaista mekin uumoltiin leveleiden kasvun tekevän, mutta tosiaan metsästän pokemoneja mieheni kanssa, ja me ollaan melkein samoilla tasoilla koko ajan, niin muutosta pokemoneissa ei huomaa. :)

Mutta tuo jäljitys juttu olisi kyllä kiva saada kuntoon. Tällä hetkellä sillä Nearby-toiminnolla ei vaan tee yhtään mitään.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

06.08.2016 22:11 #23 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
Mun puhelimella on ajoittain vaikeuksia paikantaa mua kartalla, mikä on snadisti ärsyttävää, kun en saa mitenkään osuttua johonkin pokestoppiin... Välillä hukun kokonaan tai olen aivan muualla kuin pitäisi. Jos jaksaisi, pitäisi varmaan selvitellä onko tuo mun luurin vai pelin ongelma.

Sen sijaan tänään tuli taas kyllä käveltyä meiningillä "ehkä ihan muutaman pokemonin vielä". Järvenpäähän siirtyminen vaikeuttaa pelaamista heti, pokestoppeja ei ole ihan joka nurkan takana (toisin kuin Helsingissä).

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    76.43

07.08.2016 00:53 #24 :: Strato
Randomi jutusteluketju

Dyn kirjoitti: Mun puhelimella on ajoittain vaikeuksia paikantaa mua kartalla, mikä on snadisti ärsyttävää, kun en saa mitenkään osuttua johonkin pokestoppiin... Välillä hukun kokonaan tai olen aivan muualla kuin pitäisi. Jos jaksaisi, pitäisi varmaan selvitellä onko tuo mun luurin vai pelin ongelma.

Sen sijaan tänään tuli taas kyllä käveltyä meiningillä "ehkä ihan muutaman pokemonin vielä". Järvenpäähän siirtyminen vaikeuttaa pelaamista heti, pokestoppeja ei ole ihan joka nurkan takana (toisin kuin Helsingissä).

Mulla (ja kaverilla myös) on puhelimessa mahdollisuus vaihtaa gps:n tarkkuutta. Käytössä on android, mulla 6 ja kaverilla 5, eli ainakin sitä kannattaa miettiä. Itsellä on korkein mahdollinen tarkkuus käytössä ja useimmiten paikantaa oman sijainnin ihan hyvin.

On tullut katseltua noita Helsingin ja muiden isompien kaupunkien (Riika, New York, Rooma etc.) tarjontaa ja siellä asuvilla on kyllä niin paljon helpompaa :grin: Oulussakin keskustassa on jotakin, mutta kun ei ole aikaa lähteä sinne asti muuten vain pyörimään niin jää pokemonit saamatta. Luin muuten tänään jutun Ilta-Sanomista missä oli, että joku helsinkiläinen oli kerännyt jo kaikki Suomesta saatavat pokemonit itselleen. Mikäs siinä, kaverilla ilmeisesti oli lomaa kun kehui kävelleensä keskimäärin 8h päivässä :smile:

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

07.08.2016 10:09 #25 :: Emelie
Randomi jutusteluketju

Strato kirjoitti:

Dyn kirjoitti: Mun puhelimella on ajoittain vaikeuksia paikantaa mua kartalla, mikä on snadisti ärsyttävää, kun en saa mitenkään osuttua johonkin pokestoppiin... Välillä hukun kokonaan tai olen aivan muualla kuin pitäisi. Jos jaksaisi, pitäisi varmaan selvitellä onko tuo mun luurin vai pelin ongelma.

Mulla (ja kaverilla myös) on puhelimessa mahdollisuus vaihtaa gps:n tarkkuutta. Käytössä on android, mulla 6 ja kaverilla 5, eli ainakin sitä kannattaa miettiä. Itsellä on korkein mahdollinen tarkkuus käytössä ja useimmiten paikantaa oman sijainnin ihan hyvin.

Mulla on käytössä suurin mahdollinen tarkkuus ja silti luvattoman usein mun hahmo seikkailee aivan muualla kuin missä itse olen. Jostain syystä eilen pelillä oli vaikea päivä, se ei suostunut aukeamaan (jäi aloitusruutuun jumiin) ja sitten jos aukesi, gps ei toiminut. Tunnin kävelymatkasta meni puolet siihen, että sain pelin rullaamaan. En oikein ymmärrä, että onko se ongelma pelissä, mun kännykässä vai molemmissa...

Mutta eilen näin ensimmäistä kertaa Nearby-listassa varjokuvana Pikachun. :D

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

07.08.2016 15:11 #26 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
GPS:llä on kans viivettä, peli toimii paremmin kun saa haettua sijainnin mobiiliverkon kautta - eli juu, tarkoin lokaatioasennut käytössä, siitä ei nyt ole kyse. Tiedän nää jutut. :wink: Lähinnä eilen harmittu kun en päässyt käsiksi pikkupoikien just asentamaan lureen.

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    10.20

07.08.2016 20:10 #27 :: Dyn
Randomi jutusteluketju
Jos joku vielä sanoo, ettei Pokemon Go ole sosiaalinen peli, niin höpö höpö: törmättiin juuri Iivarin kanssa Käpylässä lurella Sanjaan, joka toimi Risingin modena vuosia takaperin ja on nykyään ilmeisen vastuullinen perheenäiti, kun tuo jälkikasvunsa pokemoneilemaan. :grin:
Tykännyt: Ageha

• Strato hahmo
  • Strato
    Senesalkki
    Tasolla 41
    76.43

08.08.2016 14:26 #28 :: Strato
Randomi jutusteluketju
Näköjään tuo gps pelissä aiheuttaa ongelmia, tänään huomasin kävellessäni, että pelihahmo käveli jonkin aikaa täysin vastakkaiseen suuntaan kuin minä, kunnes se viimein huomasi erehdyksensä ja kääntyi takaisin :grin:

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

08.08.2016 14:56 #29 :: Emelie
Randomi jutusteluketju
Otan vähän sanojani takaisin, ei se Nearby-lista nyt ihan niin susi ole kuin mitä kuvittelin. Löysin tänään sen avulla pikachun...

Listaus toimii, jos se pystyy päivittämään itsensä. Tällä kertaa se pystyi, ja pääsin kokeilemaan metsästystä sen avulla ekaa kertaa.
Tykännyt: Kuurankukka

27.08.2016 11:48 #30 :: Rasimus
Randomi jutusteluketju
On kuulemma suosio lähtenyt romahtamaan samalla vauhdilla kuin se syntyikin. En ole pelannut, niin en uskalla spekuloida syytä.

• Iivari hahmo
  • Iivari
    Arkkivelho
    Tasolla 48
    8.53

27.08.2016 12:25 #31 :: Iivari
Randomi jutusteluketju
Huomasin, ja jossain määrin uskonkin. Sen sijaan nuo "syyt" jotka on nostettu esiin selittämään pelaajakatoa ovat kyllä toinen toistaan epäuskottavampia. Ei kukaan jätä hyvän pelin pelaamista siksi, että siitä ei uutisoida tai että on uutisoitu lieveilmiöistä.

27.08.2016 13:41 #32 :: Echramath
Randomi jutusteluketju
Kummakos tuo, jossain "orgaanisessa kasvussa" mille tahansa tulee lisää harrastajia koko ajan ja niistä sitten osa kyllästyy uutuudenviehätyksen jälkeen, mutta jos on hyvä tuuri, uusia tulee edelleen, joten kasvu on tasaista. Pokemonin suhteen iski villitys ja lähes koko populaatio (jolla voisi olla kiinnostusta) päätyi kokeilemaan peliä yhtä aikaa. Vaikea kuvitella, että jossain Suomessa olisi enää mitään kasvunvaraa.

• Freyja hahmo
  • Freyja
    Tähtipilotti
    Tasolla 40
    35.52

06.09.2016 22:13 #33 :: Freyja
Randomi jutusteluketju
Minä olen pelannut nyt puolitoista kuukautta enemmän ja vähemmän aktiivisesti, ja viimeisen viikon aikana uusien pokémonien löytäminen teettää jo oikeasti töitä. Alkaa jo vähän into/energia hiipumaan. Samoja (harvinaisia) poksuja pitää kerätä melkoinen määrä, ennen kuin pääsee kehittämään niistä seuraavaa versiota, ellei sitten käy hyvä tuuri ja 10 km munasta kuoriudu jokin puuttuva. Olen 24. tasolla (pian 25) ja 16 Suomesta suosiolla löytyvää puuttuu. Edessä on useampi matka toisiin maisemiin, joten enköhän yritä kuitenkin löytää loppujakin. Ei kai sitä voi kesken tässä vaiheessa luovuttaa.

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.41

07.09.2016 08:44 #34 :: Emelie
Randomi jutusteluketju
Minulla on ihan sama, noin 1.5 kuukautta pelaamista takana ja into tosiaan alkaa himpun verran laskea. Minulta puuttuu kuitenkin vielä ainakin 40 pokemonia, joten työsarkaa riittää jos vaan jaksaa.

Se Nearby-lista muuttui jossain vaiheessa Sightings-listaksi ja toimiikin paremmin. Edelleenkään sen kanssa ei oikein voi metsästää, mutta ainakin se antaa oikeamman kuvan lähellä olevista pokemoneista. Pokemon-repussa on yleensä suurimmaksi osaksi puluja ja rottia, joita toki pystyy helposti evolvaamaan ja saamaan sitä kautta xp:aa, mutta ei se tasojen nousu oikein kiinnosta, kun siitä ei tunnu saavan ainakaan minunlaiseni ainoastaan keräämisestä kiinnostunut pelaaja oikein mitään hyötyä.

Mutta kunnon kannalta hyödyllinen peli, edelleen jaksaa lähteä vähän pidemmillekin lenkeille, jotta saa munia hatchattua (tosin pettymys on suuri, kun munasta tuleekin sitten pulu pikachun sijaan, tai drowsee jonkun muun jännittävämmän sijaan). Harmittaa vaan edelleen heikko gps, kilmetrejä menee hukkaan, kun peli/laite ei osaa ottaa niitä tarkasti.

• Freyja hahmo
  • Freyja
    Tähtipilotti
    Tasolla 40
    35.52

27.06.2018 21:36 #35 :: Freyja
Randomi jutusteluketju
Nostanpa aihetta esille, kun viime kirjoitusten jälkeen on peliin tullut lukuisia muutoksia. Viimeksi nyt kaverien lisäämiset ja pokemonien vaihtomahdollisuudet. Olen nyt itse kohta tuplasti level 40, eli olen jatkanut aktiiviista pelaamista kohta 2 vuotta. Dexistä puuttuu nyt julkaistuista pokemoneista vain 3 ja niistä yhden saan varmuudella Dortmundin PoGo-tapahtumasta ensi viikonloppuna. Välillä on pelaamisessa ollut hiljaisempia hetkiä, mutta lähes jatkuvat eventit ja shinypoksujen saalistus on pitänyt kohtalaisesti mielenkiintoa yllä. Vieläkö täältä löytyy PoGo-aktiiveja?

Valvojat: RasimusMustelmann