-
- Lukuhaaste: Helmet 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 03.09.2024 17:35
-
- Mobiilipelit ja mobiilipelaaminen
- Konepaja / Kuurankukka | 02.09.2024 22:28
-
- Lukuhaaste: Popsugar 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:47
-
- Lukuhaaste: Goodreads ATY 2024
- Lukupiiri / HourglassEyes | 02.09.2024 13:43
Pokemon Go
Emelie kirjoitti: Melkein pari viikkoa olen nyt jo ehtinyt tätä pelaamaan ja edelleen se kiinnostaa. Hiukan on alkanut tympimään se, että pelin "säännöt" ovat piilossa. Miten leveleiden kasvu tuo? Tavaraa joo, mutta onko siitä jotain muuten konkreettista hyötyä? Minusta olisi ollut silleen ihan kiva, että pokemonien kiinni saaminen olisi helpottunut leveleiden kasvun myötä eikä vaikeutunut...
Tavaran lisäksi levelit tuovat vahvempia pokemoneja kiinniotettavaksi. Esimerkiksi tänään juttelin yhden ihmisen kanssa, joka oli aloittelemassa. Samalla siinä pelailtiin ja molemmille tuli drowzee pyydystettäväksi. Olin melkein 10 levua häntä edempänä, joten sain sellaisen cp500 drwozeen pyydystettäväksi. Hän sai puolestaan cp70 version. Toki siinä on tuuriakin mukana, mutta vaikuttaa siltä, että keskimäärin levujen mukana tulee vahvempia pokemoneja, joita sitten luonnollisesti on vaikeampi myös pyydystää. Siinä mielessä se helpottuu, että nykyään se cp70 pokemonin pyydystäminen on helpompaa kuin esim. 10 levusena
Jos joku on ihmetellyt miten viimeaikoina pokemonit karkaavat vielä tavallistakin enemmän pokepalloista ja encountereista, kyseessä on Nianticin mukaan bugi jonka pyrkivät korjaamaan mahdollisimman pian. Ilmeisesti he ovat ottaneet opikseen ja alkaneet tiedottamaan enemmän suunnitelmistaan. Se pokemonien jäljitys on kuuleman mukaan heillä myös työn alla, joten tulee jossain vaiheessa takaisin taas.
Mutta tuo jäljitys juttu olisi kyllä kiva saada kuntoon. Tällä hetkellä sillä Nearby-toiminnolla ei vaan tee yhtään mitään.
Sen sijaan tänään tuli taas kyllä käveltyä meiningillä "ehkä ihan muutaman pokemonin vielä". Järvenpäähän siirtyminen vaikeuttaa pelaamista heti, pokestoppeja ei ole ihan joka nurkan takana (toisin kuin Helsingissä).
Dyn kirjoitti: Mun puhelimella on ajoittain vaikeuksia paikantaa mua kartalla, mikä on snadisti ärsyttävää, kun en saa mitenkään osuttua johonkin pokestoppiin... Välillä hukun kokonaan tai olen aivan muualla kuin pitäisi. Jos jaksaisi, pitäisi varmaan selvitellä onko tuo mun luurin vai pelin ongelma.
Sen sijaan tänään tuli taas kyllä käveltyä meiningillä "ehkä ihan muutaman pokemonin vielä". Järvenpäähän siirtyminen vaikeuttaa pelaamista heti, pokestoppeja ei ole ihan joka nurkan takana (toisin kuin Helsingissä).
Mulla (ja kaverilla myös) on puhelimessa mahdollisuus vaihtaa gps:n tarkkuutta. Käytössä on android, mulla 6 ja kaverilla 5, eli ainakin sitä kannattaa miettiä. Itsellä on korkein mahdollinen tarkkuus käytössä ja useimmiten paikantaa oman sijainnin ihan hyvin.
On tullut katseltua noita Helsingin ja muiden isompien kaupunkien (Riika, New York, Rooma etc.) tarjontaa ja siellä asuvilla on kyllä niin paljon helpompaa Oulussakin keskustassa on jotakin, mutta kun ei ole aikaa lähteä sinne asti muuten vain pyörimään niin jää pokemonit saamatta. Luin muuten tänään jutun Ilta-Sanomista missä oli, että joku helsinkiläinen oli kerännyt jo kaikki Suomesta saatavat pokemonit itselleen. Mikäs siinä, kaverilla ilmeisesti oli lomaa kun kehui kävelleensä keskimäärin 8h päivässä
Strato kirjoitti:
Dyn kirjoitti: Mun puhelimella on ajoittain vaikeuksia paikantaa mua kartalla, mikä on snadisti ärsyttävää, kun en saa mitenkään osuttua johonkin pokestoppiin... Välillä hukun kokonaan tai olen aivan muualla kuin pitäisi. Jos jaksaisi, pitäisi varmaan selvitellä onko tuo mun luurin vai pelin ongelma.
Mulla (ja kaverilla myös) on puhelimessa mahdollisuus vaihtaa gps:n tarkkuutta. Käytössä on android, mulla 6 ja kaverilla 5, eli ainakin sitä kannattaa miettiä. Itsellä on korkein mahdollinen tarkkuus käytössä ja useimmiten paikantaa oman sijainnin ihan hyvin.
Mulla on käytössä suurin mahdollinen tarkkuus ja silti luvattoman usein mun hahmo seikkailee aivan muualla kuin missä itse olen. Jostain syystä eilen pelillä oli vaikea päivä, se ei suostunut aukeamaan (jäi aloitusruutuun jumiin) ja sitten jos aukesi, gps ei toiminut. Tunnin kävelymatkasta meni puolet siihen, että sain pelin rullaamaan. En oikein ymmärrä, että onko se ongelma pelissä, mun kännykässä vai molemmissa...
Mutta eilen näin ensimmäistä kertaa Nearby-listassa varjokuvana Pikachun. :D
Listaus toimii, jos se pystyy päivittämään itsensä. Tällä kertaa se pystyi, ja pääsin kokeilemaan metsästystä sen avulla ekaa kertaa.
Se Nearby-lista muuttui jossain vaiheessa Sightings-listaksi ja toimiikin paremmin. Edelleenkään sen kanssa ei oikein voi metsästää, mutta ainakin se antaa oikeamman kuvan lähellä olevista pokemoneista. Pokemon-repussa on yleensä suurimmaksi osaksi puluja ja rottia, joita toki pystyy helposti evolvaamaan ja saamaan sitä kautta xp:aa, mutta ei se tasojen nousu oikein kiinnosta, kun siitä ei tunnu saavan ainakaan minunlaiseni ainoastaan keräämisestä kiinnostunut pelaaja oikein mitään hyötyä.
Mutta kunnon kannalta hyödyllinen peli, edelleen jaksaa lähteä vähän pidemmillekin lenkeille, jotta saa munia hatchattua (tosin pettymys on suuri, kun munasta tuleekin sitten pulu pikachun sijaan, tai drowsee jonkun muun jännittävämmän sijaan). Harmittaa vaan edelleen heikko gps, kilmetrejä menee hukkaan, kun peli/laite ei osaa ottaa niitä tarkasti.