World of Warcraft

Ansa loi aiheen: World of Warcraft
09.11.2013 00:32 #1

Onhan se nyt ihan pakko näin BlizzConin alla laittaa tämä ketju pystyyn. Tämä on sitten pelkästään WoWia varten. Blizzardin muista peleistä voidaan puhua omissa ketjuissaan (sitten kun ne saadaan aikaiseksi), on ne sen verran isoja kuitenkin. Kuten aiemmassakin foorumissa tuli puheeksi, privaservuista ei tulla puhumaan saati mainostamaankaan täällä, koska ne ovat laittomia. Piste.

Itse olen aloittanut WoWittamisen vuoden 2006 helmikuussa ja parin ensimmäisen vuoden aikana tahkosin peliä aivan liikaa, joka päivä, monta tuntia putkeen. Nykyään on tahti hieman hidastunut, mutta tätä tulee silti pelattua aina välillä, kun jaksan lisätä kuukausittaista peliaikaa tililleni. Olen tähän mennessä hommannut jokaisen, paitsi Vanillan, lisäosan keräilijäversiot hyllyyni ja uskon, että tulevan lisäosan, eli tutummin Warlords of Draenor in, keräilijäversion tulen ostamaan myöskin.

Tosiaan, tänään on tullut julki se, että Warlods of Draenor on tuleva lisäosa saagalle. Todella monia asioita siinä on parannettu ja hahmotkin ovat päässeet skalpellin alle. Odotan ihan mielenkiinnolla, mitä tästä tulee. Draenor näyttää erittäin upealta paikalta tutkia paikkoja jne. Enempää en uskalla sanoa, etten paljasta liikaa. Linkin takaa löytää viralliset sivut ja mmo-champion päivittelee juttujaan sitä mukaa, mitä BlizzConissa asioita paljastuu.

Viimeksi muokattu: 29.04.2015 19:43 : Hiistu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

09.11.2013 10:28 #2

Itsekin olen pelannut World of Warcraftia alkuvuodesta 2006. Pelin ostin jo 2005, mutta se ei oikein toiminut silloisella tietokoneellani (peli piti aina käynnistää uudestaan jos lensin jonnekin ym.). Se on ainoa tietokonepeli mitä olen 5 vuoteen pelannut satunnaista Runescape-pelailua lukuunottamatta. Hearthstonea ajattelin kokeilla kyllä, mutta ei siitä enempää kun tämä oli vain WoWille. :tongue: Argent Dawn realmilla pelaan, tietenkin.

Ensimmäiset 3 vuotta olin melkeinpä koukussa ja pelasin joka päivä, mutta Wrath of Lich King-lisäosasta lähtien into on (ehkä aika luontaisesti ja iän ja ylipäänsä peli-innon vähenemisen myötä) laskenut tasaisesti ja viime vuodet olen pelannut lähinnä sellaiset 1-2kk vuodessa, kun on tullut uusi lisäosa tai tosi iso päivitys.

Raideista en ole ikinä hirveästi tykännyt enkä niitä ole 5 vuoteen pelannutkaan. Tykkään kuitenkin edelleen pelistä tosi paljon. En kauheasti seuraa mitään uutisia, koska ei tavallaan kiinnosta tarpeeksi (kun en tosiaan ole mikään pelihirmu), mutta kuulin uudesta lisäosasta ja kyllähän se tulee taas ostettua. Pitkästä aikaa kunnon 10-levelin seikkailu ja vanhaan Outlandiin sijoittuminen on plussaa, koska Burning Crusaden aikaan pelasin kaikkein eniten (nostalgia). Örkit on tosin vähän tylsä vastus kiehtovan Pandarian jälkeen.

---No vähän piti uutisia vilkaista ja nopeasti vilkaistuna tuo Garrison vaikuttaa aika jännältä uutuudelta ja juuri sellaiselta maksimilevelin jutulta mikä sopii minulle.

Viimeksi muokattu: 09.11.2013 10:51 : max.

VMN
VMN vastasi aiheeseen: World of Warcraft
09.11.2013 10:58 #3

Itse kanssa hurahdin alkuun heti WoWiin, mutta olin niin junnu etten tajunut mistään oikeastaan mitään vielä siinä kohti. Pari vuotta ja sitten alkoi kokemusta tulla, mutta vasta Lich Kingissä pääsin max leveleille. Siitä sitten alkoi raidaus urani jonka myötä tuli varmaan kaikista palkitsivimmat pelihetket, mitä olen koskaan kokenut. Saman porukan kanssa kun hakataan yhtä päävihollista joka ei vaan kaadu, ja sitten. Sitten kaikki loksahtaa. Oi sitä adrenaliinin ja innon määrää.

Catan tullessa palattiin takaisin (kaikki kun oli jo Lich Kingissä voitettu) ja taidettiin jopa olla ensimmäisiä jotka pääsivät Dragonmawille asti omalla pienellä serverillämme? Sitten kävi niin että yksi oleellinen lähti ja kohta kaikki lähtivät.

WoWin kautta on saanut niin hienoja pelikokemuksia juuri muiden kanssa, että huh. Muuten kyllä pelaaminen, oikeastaan kaikkien pelien pelaaminen ajanpuuteen takia, on loppunut jo pari vuotta sitten. Silti olen jäänyt seuraamaan tiiviisti pelialaa, se kun on aina yhtä mielenkiintoinen.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

09.11.2013 11:05 #4

Itsellänikin tuo raidaaminen on ollut oikein hauskaa puuhaa, mutta huonon siitä tekee sen, että minulla on aivan liikaa hahmoja yhteensä kolmella eri serverillä. Taisi olla eilen, kun sain Argent Dawnilla neljännen hahmon tasolle 90, neljä odottaa 85 ja yksi 84, että jatkaisin niilläkin, loput hahmot ovat 66, 43 ja 25+. Moongladella taas löytyy melkein samanlainen liuta, mutta siellä on vain muutama 85, suurin osa 80 ja loput alemmilla tasoilla. Defias Brotherhoodillekin tuli aloitettua Horde-painotteisempi hahmovalikoima, joista yksi on jämähtänyt 66 paikkeille ja loput sen alle. Hitaasti, mutta varmasti edetään...

Muistan Vanillan aikaan, kun tuli druidillani pelattua enemmän, että silloin se raidaaminen oli aikamoista säätämistä. Minulla taitaa olla jossain kuvakaappauskin siitä, kun Molten Coreen mentiin. Nyt sitä juoksee yksittäisellä korkean tason hahmolla nopeaan tahtiin.

Ja tosiaan, koska hahmoja on niin paljon, niin se välillä tuntuu hieman turhauttavalta, kun pitää miettiä millä seuraavaksi pelaisi. Välillä on niitä päiviä, jolloin ei jaksa ollenkaan pelata ja joskus taas on sellaisia hetkiä, että tulee pelattua monta päivää putkeen.

Timorna
Kisälli
Timorna vastasi aiheeseen: World of Warcraft
27.11.2013 02:43 #5

Kyllä, kyllä.. Miunkin "synkkiin" salaisuuksiin kuuluu tämä peli. :) Itse aloitin pelaamisen vasta LK:n loppupuolella. Alussa miullakin saattoi kulua tuntikausia grindatessa onnellisena, ihan mitä vaan.. Kunhan sai pelata! Catan ilmestyttyä uskaltauduin hakemaan ihan oikeaan raidikiltaan ja sillä tiellä olen vieläkin. Vaikkakin kaksi kertaa on vaihdettu servua ja joka vaihdolla porukka on pienentynyt. Jokunen alkuperäinen roikkuu vielä mukana kuitenkin. Itselle tuo pelaaminen lienee enemmän sosiaalista, olen saanut tosi monta irl kaveria tuolta peliporukoista ja se on loistavaa! Muutaman kanssa on jo pidetty kiltamiittiäkin. ;) Odotan kyllä innolla WoD:ia, saa nähdä miten raidaamisen kanssa sitten sujuu kun pitää sovittaa työt ja pelaaminen (ikävä kyllä molemmat ajoittuu iltaan/yöhön). No, hieno peli kuitenkin! Omia hahmoja on kolmella servulla, jokaisella kourallinen. Mutta ainoastaan yksi jota pelaan ihan aktiivisesti. :)
Yksi mielipide on kyllä muuttunut suuresti pelaamisen myötä. Nykyään mie koen nörtiksi kutsumisen kohteliaisuutena!

16.12.2013 20:40 #6

Itse aloittelin vanillan lopussa varovasti, kaikkien sisarusten pelatessa aktiivisesti. TBCssä aloitin sitten kunnolla ja jatkoin WotLKiin, mutta Catan tullessa pelailin vielä vähän, mutta olin pettynyt siihen, enkä enää viihtynyt, oli osa kavereistakin lopettanut niin~~ Lähinnä levutin mainin, ja tutkin paikat läpi.

Ja en edes pandariaa päätynyt ostamaan...

Olen monesti miettinyt jos aloittaisin uudestaan, mutta enpä ole vielä jaksanut :D Ehkä sitten kesällä...

Ja Talnivarrilla ERllä pelailin lähinnä :) Troll shaman <3

Viimeksi muokattu: 16.12.2013 20:41 : w-a-r-i.

16.12.2013 21:46 #7

En hirveästi seuraa itsekään uutisia, mutta seuraava lisäosa tulee ilmeisesti jo keväällä/kesällä. Kannattaa varmaan siis odottaa, yhdellä kuukausimaksulla ehtinee mainiosti kahlata läpi sekä Pandarian että Draenorin.. Itseäni innostaa sekin että ensi lisäosassa saa samalla yhden hahmon automaattisesti tasolle 90, voisi samalla vihdoin kokeilla Pandaren Monkia ja ehkä jopa vaihtaa siihen..

Viimeksi muokattu: 16.12.2013 21:48 : max.

17.12.2013 11:21 #8

Itse luultavasti nostan warlockin saman tien tasolle 90, kun lisäosa tulee. Toisaalta en ole ihan varma asiasta, mutta sen näkee sitten.

Tämän uuden patchin myötä on alttien pelaaminen helpottunut entisestään, kun saa bind-on-account-tavaroita lähetettyä serveriltä toiselle nykyään. Heivasin sitten heirloomit toiselta serveriltä toiselle, että saan sen serverin mainin tasolle 90 edes jossain vaiheessa. Mieluusti ennen uutta lisäosaa, mutta siihen on kuitenkin aikaa vielä.

17.12.2013 21:49 #9

Niin no, jos ostaiski sit kerralla molemmat ja tutustuis sit samaan aikaan molempiin, nii sais sit rahoistaa enemmän irti jos ei tykkääkään :) Ja toi 90 ois kyll ihan kiva saaha sit, nii pääsis takasin messiin nopeemmin :D ...vaikka kyllä mainin tahon ite levuttaa...

Onks kukaan wowissa ropettanu? =) Ite Talnivarrilla kun olin nii sillon jäi yllättäen vähä vähemmälle :D Mut ERllä sit kyll, aina kun vaan kerkes, ku oli yhtää enempää aikaa.

17.12.2013 22:06 #10

Pelaan Argent Dawnilla eli tulee kyllä roolipelattua. Tai tuli. Nykyisin aika on niin vähissä, ettei siitä oikein WoWille tipu, joten lähinnä vedän questit läpi aina kun tulee uusi lisäosa, ja siinä sivussa jotain ex tempore ropellusta. En tiedä jaksaisinko eläytymättä oikein pelatakaan, "teen tätä jotta voin tehdä +2% lisää vahinkoa"-pelaaminen vain äklöttää.

Viimeksi muokattu: 17.12.2013 22:08 : max.

18.12.2013 09:29 #11

Nii :D Mun mielestä siin vaihees, kun pelaamisest tulee pakko - nii ei siinä oo enää mitään järkeä... Miä olin riippuvainen jossai siin TBC aikoihin, mut lopetin silloo jokskuu aikaa, ja alotin sit taas rauhallisemmin. Ei siit nauti enää jos on vaan pakko~~

Hyvää rope porukkaa oli välil vaikee saaha kyl kasaa ku ihmisten koneel oloajat vaihteli nini paljo :D

11.03.2014 20:40 #12

Warlords of Draenorin ennakkotilaus käynnistyi. Suht hintava tapaus: 45€ tavallinen digitaalieditio / 60€ digital collector's edition. Ennakkotilaamalla netistä saa myös välittömästi käyttöön boostin, jolla voi nostaa yhden hahmonsa suoraan tasolle 90.

Päätin taas palata kuukaudeksi WoWiin tämän kunniaksi ja pelata uutta hahmoa, mutta sitten jää kyllä taas jäähylle lisäriin asti.. Pandaria alkaa olla nähty...

Viimeksi muokattu: 11.03.2014 20:41 : max.

04.07.2014 18:47 #13

Blizzard on tehnyt loistavan videon, eli mitä tapahtui Mists of Pandaria-cinematicin jälkeen:

Caladran
Aseenkantaja
Caladran vastasi aiheeseen: World of Warcraft
11.07.2014 20:46 #14

Täytyy tunnustaa, että miekin pelaan tätä peliä vaikka pidän taukoa siitä. WoW on esimmäinen peli, joka vei minut mmo pelien maailmaan. Minulla on noin 5 hahmoa, muutama Horde ja Alliance puolella. Yleensä pelailen siskon kanssa samaan aikaan.
Pandaria oli mielenkiintoinen. Siskon kanssa ensimmäinen rare pandarian elite oli kuin läpsäisy kasvoille, kun ei voitettukaan sitä. Oli siinä ihmettelemistä. Eniten innostuin Valley of Four Windsin maatilkun hoitamisesta. Sittenmin tein uuden alliance hahmon..

Yksi asia. Minä vihaan Garroshia! :evil:

Istu alas ja kirjoita. Joka aamu.

11.11.2014 17:48 #15

Palailin taas WoWiin ja Pandaria on kyllä pahasti nähty, puolen vuoden tauon aikana ei ollut oikeastaan mitään muuta näkemisen arvoista tullut kuin uuteen lisuriin johtava quest, joka kesti n. puoli tuntia. Mutta itse uutta lisäosaa odotan innolla ja siksi pistinkin taas tilauksen pyörimään. Etenkin Garrison (oma linnoitus) kiinnostaa kovasti ja tavoista poiketen olen jopa etukäteen netistä tutkinut siihen liittyviä juttuja. Tiedän aika tarkkaan millaisen rakennan. :cheesy: Uudet luolastot ja muut ei niin enää tässä vaiheessa elämää sytytä, ei niitä ehdi kumminkaan niin paljon koluamaan että kyllästyisi vanhoihinkaan. Mutta tuota garrisonia odotan tosiaan innolla, varmaan yksin sen voimin tulee ainakin pari kuukautta pelailtua perus levelöinnin ja uuden tutkimusmatkailun päälle. Vähän nostalgiaakin on ilmassa, kun Burning Crusade oli vielä sitä pahasti nörttiä aikaa kun pelailin useamman tunnin päivässä, joten paluu samoihin mutta hienompiin maisemiin on jo itsessään kiva elämys. Nähdään ylihuomenna Draenorissa!

Viimeksi muokattu: 11.11.2014 17:51 : max.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

02.12.2014 17:54 #16

Ihan kiva on ollut pelailla mutta kunhan peliaika loppuu, niin kyllä pukkaa taas varmaan puolisen vuoden taukoa. Levelöinti oli selvästi paremmasta päästä lisureita ja oman linnoituksen rakentelu oli kivaa kunnes kaikki talot olivatkin tasolla 2 mistä eteenpäin homma muuttuu kauheaksi grindaukseksi, ylipäänsä kaikki tuntuu taas perustuvan grindaamiseen Pandarian kivojen tarinavetoisten päivittäistehtävien sijaan. Kummallisia askeleita taaksepäin! Varmaan jotkut hardcore-pelaajat on taas huudellut forumeilla.. Yksi suosikkijutuistani archaeology on myös aika ankeaa maaratsulla... Ihan ok lisäosa, mutta Wow-kiinnostus on taas tiukassa laskusuhdanteessa..

Viimeksi muokattu: 02.12.2014 17:58 : max.

06.08.2015 14:57 #17

Blizzard kertoo tänään klo 19:00 Suomen aikaa, mitä pelin seuraavassa osassa tapahtuu. Streamia voi katsoa täältä .

Draenorissa pääsee myös kohta lentämään, mutta se vaatii yhden achievementin. Se ei ole oikeastaan kovin vaikea saada, mutta saattaa kuitenkin kestää tovin, että sen hankkii. Itse sain sen toissapäivänä ja nyt vain odottelen patchia, jossa lentäminen tulee voimaan.

06.08.2015 21:11 #18

Uuden lisäosan nimi on Legion . Demon Hunter on uusi heroic class Death Knight -luokan tyyliin. Tosin DH on saatavilla vain haltioille.

Paljon tuttuja nimiä on ainakin havaittavissa ja uusia alueita tutkittavana. Mitä nyt muultamilta kuulin, niin eivät hirveästi lämmenneet tälle uudelle lisäosalle. Itse tulen hankkimaan sen Collector's Editionin, kun niitä nyt on jo hyllyssä. Vanilla vain puuttuu.

07.08.2015 10:41 #19

Oma WoW-ura saattaa sitten päättyä tähän. :sad: Ei ole taas puoleen vuoteen tehnyt mieli pelata. Ja vähän aikaa sitten ajattelin että voisi kai ne satamat katsastaa vaikka joululomalla, testataanpa valmiiksi, niin huomasin että 5 (6?) vuotta läppäri vetelee viimeisiään ja on aika kyseenalaista kannattaako uutta ostaa käytännössä yhden pelin takia jota pelaan kuukauden vuodessa. Hearthstonea pystyy pelaamaan tabletilla, mitä käytän kaikkeen muuhunkin mihin ennen läppäriä. Silloin kun tartten Wordia, niin yliopistolta löytyy ja siellä on muutenkin vähemmän houkutuksia kuin kotona...

Ihan ok lisäosalta vaikuttaa, mutta jotenkin aika kierrättävältä kuitenkin. Demonikiintiö täyttyi jo Burning Crusadessa, mutta ehkä tämä onkin suunnattu nykyisille aktiivipelaajille joista enemmistö ei varmaan silloin edes pelannut. Emerald Dream on ainoa jonka näkemättä jääminen ehkä vähän harmittaa (youtubestahan sen "näkee", jos oikein..), kun sen tuloa huhuttiin jo vanillan aikoihin, mutta eiköhän sen kanssa voi tässä vaiheessa jo elää kun 9 vuotta tuli pelailtua kumminkin, josta 3 vuotta liikaakin.

Viimeksi muokattu: 07.08.2015 10:43 : max.

Valvojat: RasimusAstoretheinSeregil of Rhiminee