• Ansa hahmo
  • Ansa
    Tähtipilotti

23.05.2015 00:13 #141 :: Ansa
Mitä olet viimeksi pelannut
On niin monta peliä kesken ja tuon Dark Soulsin saa laittaa samalle listalle. Kuitenkin, kun loma on tulossa eikä kesätöitä ole tiedossa, ajattelin pelata Skyrimin vihdoin viimein loppuun. Saattaa mennä koko kesä, koska meininki on tyyliä "mihinkä tuo polku vie, ai täällä on joku luola, käydäänpä vilkaisemassa, mihinkä tämä tie jatkuu, ai täällä on toinen luola/raunioita/tms > tutkitaan". :roll:

Pitäisi ottaa kuvakaappaus kartasta ja merkata siihen, mihin oli aikomus mennä ja mihin menin, ja näyttää se teille. Täältä kuitenkin löytyy jonkun verran ottamiani kuvakaappauksia tämän seikkailun ajoilta + pari vanhempaa.

25.05.2015 21:45 #142 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut
Witcher 3:sen olen saanut sen verran alkuun, että voin sanoa että peli on ihan samaa kauraa kuin aikaisemmatkin Noiturit. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Itse pidän pelistä ainakin näin alussa. Etenkin harmaasävyisen maailman suhteen, jossa on mahdotonta päättää ovatko vastaantulijat oikeasti pahoja vai hyviä, ja onko hyvillä teoilla oikeasti hyviä seurauksia. Aikaisemmin olen ihmetellyt lähinnä novellikokoelmat luettuani, että kirjojen tunnelmat eivät ole niin synkkiä kuin pelissä, mutta nyt tuoreemmissa opuksissa onkin jo alettu mennä pelien räkäisyyden suuntaan.

Maailmasta puheen ollen, sandbox-maininta pelimaailmasta on täyttä potaskaa. Mutta nettiä selailemalla ne eivät ole puhuneetkaan kuin open worldistä, mikä sekin on vähän siinä ja siinä jollei alueet laajene reippaasti ekan jälkeen. Ei yhden harvakseen asutun kylän lähimetsä ole oikein open worldia minulle samaan malliin kuin Falloutit tai Oblivion.

Geraltin batman-ääni on aina häirinnyt kliseenä. Uutena asiana on alkanut nyppimään repliikkivalintojen merkityksettömyys. Nimittäin Geralt kun menee aina laukomaan näsäviisauksia joka tapauksessa, ja aika harva repliikkivalinta sulkee jonkin toisen repliikin pois tai vaikuttaa ihmisten asenteisiin. Pitäisin enemmän oikeasta päätöksen teosta keskustelun sävyn ja kulun suhteen. Tämä siis taas ainakin alussa, tiedä sitten myöhemmin tuleeko keskusteluihin enemmän rönsyilyä (siis peleille tyypillisen juonen reippaan haarautumisen lisäksi).

Tällasissa tarinavetoisissa peleissä vedän aina vaikeuden helpoimpaan mahdolliseen, joten taistelusysteemistä en voi sanoa juuta enkä jaata. Saatan kuvitella (kun en muista) mutta craftaus on muuttunut pelkistetymmäksi. Eniten pidin ekan pelin viinalla lotraus -systeemistä "taikajuomia" valmistaessa :wink:

Alkaa mun muutaman vuoden ikäinen PC kokoonpano osoittamaan vanhenemisen merkkejä, sillä peli ei pyöri jouhevasti täysillä asetuksilla. Pitää tyytyä mediumiin. En tosin ole varma, onko asetuksilla mitään merkittävää eroa. Peli on kaunis kuin sika pienenä ihan minimiasetuksillakin (ja varmasti nykii silloinkin nuhapumpuilla). Sääli ettei latuskanäyttöihin siirtymisen jälkeen ole resoluution pudottaminen enää vaihtoehto, tulee ihan monitorin puolesta sumeutta jota ei kuvaputkilla ollut :sad:
Muokannut 25.05.2015 21:48 Rasimus

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen

25.05.2015 21:59 #143 :: Niksu
Mitä olet viimeksi pelannut
Fallout New Vegas on uusin tuttavuus. Maailma on todella näyttävä ja siitä heti plussaa. Elder Scroll-tyyppinen keskusteluvalikko hieman tympii. Pidän enemmän peleistä, joissa hahmolla on oma ääni. En ole oikeastaan tuota pidemmälle vielä päässyt, mutta ei valittamista. Saa nähdä onnistuuko tarina yllättämään positiivisesti.

26.05.2015 14:51 #144 :: poistettu
Mitä olet viimeksi pelannut

Oon nyt aloittanut pelaa noita vanhoi legendoja (en pelannut niitä silloin aikoinaan), eli nyt on vuorossa Wizardry 8. On kyllä hyvä peli, vaikka on vanha kuin mikä, mikä ei tietysti ole sinäänsä mikään indikaattori huonoudesta. Meneepä analyyttiseksi. En kyllä jaksa hirveän pitkään kirjoittaa, joten tyydyn mututuntumaan:

Hemmetin hyvä peli. Siis siinä on sitä jotakin. Se o oldskuul, siinä on paljo magiaa, hemmetisti hahmoluokkia (todella paljon , ja todella mielenkiintoisia), siinä on ufoja: kyllä siinä on ufoja ja normi perusmagiaa samassa pelissä. - Kumminkaan se ei tunnu Shadowrunilta, vaan sijoittuu vanhempaan aikaan.

Suosittelen: 9/10
Muokannut 26.05.2015 14:51 poistettu

26.05.2015 21:38 #145 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut

Mä... kirjoitti: open worldistä, mikä sekin on vähän siinä ja siinä jollei alueet laajene reippaasti ekan jälkeen
...

Ja heti kun tuon olin kirjoittanut, pääsin pois ensimmäiseltä alueelta, hoksasin että voin valita kolmesta alueesta miten jatkan matkaani, ja että muut tienoot näyttävät paikalliskartalla isommilta ja niissä on enemmän tehtävää.

Ja että kyllä niitä viinoja vieläkin käytetään resepteissä, mutta peli tekee vain helpoksi jättää huomiotta tarvittavat ainekset. En pidä.

Niksu kirjoitti: Fallout New Vegas on uusin tuttavuus. Maailma on todella näyttävä ja siitä heti plussaa. ... Saa nähdä onnistuuko tarina yllättämään positiivisesti.

Kyllä ja ei. Mutta on tuo vähän parempi kuin todella suoraviivainen Fallout 3, vaikkakaan ei paljon. Bethesdalla on mielestäni vähän ongelmia tehdä kunnollista pelitarinankerrontaa ja sivuhahmoja. Tosin enpä ole Oblivionia, Fallout 3:sta ja New Vegasia enempää firman pelejä kokeillutkaan, Skyrimin jätin suosiolla väliin. Fallout 3 on noista ainoa, jonka sain pelattua loppuun asti.

JPAP kirjoitti: Niin joo, tähän ei voi vain sanoa, että mitä pelasin, vaan pitää kirjoittaa pitkälti. Noh.

No, joku kiva kommentti minkälaisesta pelistä on kyse ja mitä siitä pitää on ihan kiva. Mutta romaania tai korkeatasoista arvostelua ei sentään tarvitse kirjoittaa, sellaisia vain sattuu meiltä muutamilta tarinaniskijöiltä syntymään :cheesy:

Mä muistan Wizardya (jotain osaa) tsekanneeni joskus kun koneeni vielä pyöri tasaveroisesti MsDossin ja Windows 95:sen varassa. Se jäi aika pahasti vaiheeseen, koska tuli ostettua noin kymmenen muutakin peliä sisältävän kokoelman yhteydessä. Siellä oli joku Mechwarrior tai joku vastaava Battletech-peli, joka tuntui silloin mielenkiintoisemmalta (paitsi että sekin jäi vaiheeseen).

Vieläköhän noita kokoelman pelejä uskaltaisi kokeilla? Kun vanhojen fanitusten kohteidenkin uudelleenpelaamiset ovat jääneet lyhyeen kun ne ovat niiiiin vanhentuneita. (Olen poispilattu, tiedetään).

Vanhoista kun puhutaan niin Arcanum tai Planescape Torment pitäisi varmaan kaivaa taas esiin. Vaikkakin Arcanum kärsi todella pahasti "juokse paikkaan A, josta kuulet joutuvasi menemään paikkaan B, josta paikkaan C jne."-taudista, mutta kun se on steampunk...
Muokannut 26.05.2015 21:38 Rasimus

26.05.2015 21:55 #146 :: poistettu
Edelliseen viestiin viitaten:

Niin tämä toimii ainakin Vistalla (en ole kokeillut muilla)

store.steampowered.com/app/245450/

Suosittelen kyllä. On se vanha, mutta on siinä "sitä" jotakin.

30.05.2015 12:14 #147 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut
Suosittelen muuten pysymään erossa Witcher 3:sta jonkin aikaa! Pelintekijöillä on suunnnattomia vaikeuksia bugien kanssa, joten lyhyessä ajassa on ilmestynyt neljä päivitystä. Nämä päivitykset ovat ilmoitelleet ettei vanhat pelitallennukset toimi niiden kanssa. En ole uskaltanut kokeilla viimeisintä, mutta nettinatina kertoo että sekin rikkoo vanhat tallennukset ja pomppauttaa vaikeustason taivaisiin :sad:

Taidan joko a) pistää pelin sivuun puoleksi vuodeksi ja palata asiaan kun tilanne rauhoittaa, tai b) pikapelata vain pääjuonen nyt läpi jotta voin sitten puolen vuoden päästä yrittää uudestaan ja keskittyä ajatuksella sivutehtäviin ilman paineita saada peli loppuun edes joku päivä.

Yleisenä natinana totean, että ylitsevuotava määrä tehtäviä avoimessa pelimaailmassa ei ole mulle sopiva pelityyppi. Etenkin yhdistettynä siihen, että yhtään ei tiedä mitkä tehtävät ovat saatavilla vain tietyssä vaiheessa päätarinaa. GTA-pelit (Vice City ja San Andreas ainakin) ovat sentään tajunneet ketjuttaa sivutehtävätkin niin, ettei kaikkea lätkäistä naamalle yhdellä kertaa. Ei tule ähkyä ja masennusta avoimien tehtävien listaa tutkiessa.
Muokannut 30.05.2015 12:15 Rasimus

30.05.2015 13:27 #148 :: Maailmanherra
Mitä olet viimeksi pelannut
Laitoin Nosgothin viimein testaukseen vaikka Soul reavereita en olekaan pelannut. Vampyyrit vastaan ihmiset asetelma on yllättävän toimiva. Epäsynmetrinen sodankäynti on aina mielenkiintoisempaa kuin identtiset tiimit.

Yllättävän toimivaa 4v4 mättöä, osittain varmaan siksi että first personista on luovuttu joten meleehahmoillakin osuu vihollisiin. Kenttien vähäinen määrä ja pelimuotojen vähyys tämän hetken isoin ongelma mutta kerrankin peli on kehitetty peliksi eikä free2play excel taulikoksi.

15.06.2015 18:53 #149 :: Mustelmann
Bayonetta

Kun pelasin tämän ensimmäisen kerran, olin vakuuttunut siitä, että olin juuri kokenut jotain uskomattoman ainutlaatuista. Takanani oli valtaisa rautaisannos kivenkovaa mättämistä ja silkkaa mielipuolista energiaa, jollaista mikään muu peli ei ollut aiemmin tarjonnut. Tarkat kontrollit, monipuolinen liikevalikoima ja huikea visuaalisuus muodostivat kokonaisuuden, joka teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Nörtähtävän kirjastotädin ja seksikkään dominan risteymältä näyttävä noitanainen vieraili unissani pitkään vielä lopputekstien jälkeenkin, mutta viimein koitti hetki, jolloin muistojen paikkansapitävyys piti tarkistaa revanssin muodossa. Peli oli edelleen erinomainen viihdepläjäys, mutta uusi kierros herätti minussa myös kriittisempiä ajatuksia.

Kun astuin toistamiseen Bayonettan pistooleilla varustettuihin korkokenkiin, olin heti täynnä innostunutta värinää. Siitä en pääse mihinkään, että tällainen täydellisen yliampuva ja turboahdettu meininki iskee minuun todella kovaa, varsinkin jos olen aiemmin viettänyt aikaa hillitympien pelien äärellä. En toki jaksaisi tällaista kovin usein tai kovin isoina annoksina, mutta tällaisia pelejä täytyy silti pelata muutama vuodessa. Bayonetta imaisi jo alussa mukaansa yhtä tehokkaasti kuin ekalla pelikerralla, joskin pitää tunnustaa, että korkein vaikeustaso oli minulle tälläkin kertaa liikaa. Muutaman chapterin jaksoin tahkota vaikeimmalla läpi, mutta sitten totesin, etten jaksa yrittää jokaista taistelua kymmentä kertaa. Turhauduin totaalisesti siihen, että vaikeimmalla tasolla pitkät kombot olivat minulle täysin mahdottomia, jolloin viholliset piti voittaa yhtä tai kahta perusliikettä spämmäämällä. Ei ollut kivaa, koska pelin suola on valtavalla liikevalikoimalla kikkailu ja siihen kykenin vain haastekerrointa pudottamalla.

Yksi juttu, mikä hieman hiersi, on pelin katkonainen rytmitys. Viime kerralla se ei vaivannut, mutta nyt tuntui, että eteneminen ei ollut lainkaan niin sujuvaa kuin muistin. Välivideoita pusketaan ruudulle jatkuvasti, eivätkä ne ole edes kovin lyhyitä. Samaten jokaisen kulman takana odottaa uusi pomohirviö tai ainakin pienempi välipomo, omine esittelyvideoineen tietenkin. Oikeastaan pelaaminen on sitä, että hakataan pari rivivihollista, siirrytään pomotaisteluun, hakataan pari rivivihollista, katsotaan välivideo ja taas on uuden pomon aika. Kyllähän peli hämmästyttää sillä, miten se pystyy tarjoamaan koko ajan massiivisempia ja älyttömämpiä kohtauksia, mutta pelaamisen flow rikkoutuu kuitenkin valitettavan usein. Enemmän perustaisteluita perusvihollisia vastaan ja pari pomoa ja videopätkää vähemmän olisi jouhevoittanut kokonaisuutta.

Juoni on tietenkin luokkaa "jotain aivan vitun muuta" eikä se juuri selkeämmäksi muuttunut, vaikka yritin tällä kertaa jopa keskittyäkin siihen. Bayonettahan on siis järven pohjaan kahlittu noita, joka vuosisatojen mittaisten torkkujen jälkeen herää nykymaailmaan ja alkaa ihmetellä, että mitäs nyt on meneillään. Juonen keskeisiä elementtejä ovat kahden kilpailevan noitaklaanin välienselvittely, maailman tasapainoa häiritsevän taikasilmän metsästys ja jonkin mystisen jumalan aiottu henkiinherätys. Mahtipontista soopaa, joka sopii yleiseen tunnelmaan, mutta ei peli kehujaan silti tarinallaan ole kerännyt.

Mutta kuten jo sanoin, Bayonetta viihdytti edelleen erinomaisesti. Taivaallisten enkeleiden ja helvetin demonien kurittaminen on alusta loppuun äärettömän hauskaa ja perkeleen näyttävää puuhaa, erilaisten aseiden ja vähintääkin runsaan liikekatalogin pitäessä homman jatkuvasti virkeänä. Maisemat ovat toinen toistaan upeampia ja ne vierivät ohi harvinaisen sulavalla ruudunpäivityksellä. Noitasankari itse on päähenkilönä varsin persoonallinen, ulkoiselta olemukseltaan nyt ainakin. Pienistä vioistaan huolimatta Bayonetta on rautainen turpaanvetospektaakkeli, jolle luultavasti vain Nintendon kaappaama jatko-osa vetää vertoja. Pitäisiköhän se Wii U ihan oikeasti hankkia?

Bayonetta on muuten uskottava noita, mutta nenänpäästä puuttuu syylä.

19.06.2015 13:35 #150 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut
Kun uusi Powerplay-laajennus tuli, palasin Elite Dangerous-avaruuspelin pariin. Tehtävistä nykyään maksetaan kunnolla, ja PP-laajennus tuo mukaan kunnolliset vaikutusmahdollisuudet avaruuspolitiikkaan.

Vielä kun olisi jokin keino neuvotella muiden pelaajien kanssa miten toimia. Nimittäin yhteisöllinen pelaaminen toimisi paremmin jos sosialisointia jotenkin tuettaisiin: chattia ei ole nyt kuin kavereiden välillä, mutta miten hitossa kavereita löydät jos ei ole globaalia chattia? Pysäköidään jonkun satunnaisen aseman vierelle ja jutellaan multiplayer moodissa ohikulkijoiden kanssa? Foorumeilla en ainakaan ala viettämään aikaa, pitää pelata.

Uutena on ärsyttävä bugi, jossa ei enää kannata pysähtyä kuuntelemaan skriptattuja tapahtumia, koska ne eivät jostain syystä enää muuta tehtävän kuvausta ja päämääriä. Serverin yhteyden katkeamiset ovat myös valitettavan yleisiä.

En vieläkään suosittelisi peliä, jos ei satu pitämään grindauksesta ja rakastamaan alkuperäisiä elitejä niin paljon että pystyisi pelaamaan niitä tänäkin päivänä.

• Moonlord hahmo Kirjoittaja
  • Moonlord
    Varakreivi

08.07.2015 06:29 #151 :: Moonlord
Mitä olet viimeksi pelannut
Innostuinpa minäkin uudestaan Elitestä puolen vuoden tauon jälkeen. Oli sen verrn hukassa jutut että avoimen pelin sijaan pelasin soolona, että voi vähän verestää olemattomia taitojaan ensiksi itsestään. Ikuisena sooloajana en ole hetikohta liittymässä mihinkään lentueeseen.

Kiva tosiaan huomata että nyt pystyy palkkionmetsästäjänäkin vähän tienaamaan, kaupankäynti kun ei innosta. Muutenkin tehtävät olivat pikkuisen mielenkiintoisempia. Mietinkin jo että paljonkohan pitää olla massia että kehtaa vaihtaa Cobra Mk III:n taistelupainotteiseempaan Vultureen...

Aloitin nostamaan rankingiani Empirenkin puolella ja maaorjan :roll: rankkihan sieltä jo tipahti. Valitettavasti nousi samalla vanhalla tyylillä, eli paketin vienti viereiseen avaruusasemaan. Toivottavasti nämä ovat jatkossa haastavempia.

Taistelustatuskin nousi viimeinkin experttiin, seuraavaan taitaakin olla sitten taas matkaa. Taistelut olivat nyt vähän haastavempia. Vihulaisten tekoälyä oli parannettu ja siinä tuli välillä kuumat paikat kun niitä tuli muutama päälle lentueena. Aina kuitenkin olen vielä päässyt pakoon, välillä hytti ammuttuna paskaksi ja hätähapen varassa.

08.07.2015 17:36 #152 :: Wicked-Willie
Mitä olet viimeksi pelannut
Palasin Skyrimin pariin reilun vuoden tauon jälkeen ja muutaman kerran olen nyt kierrellyt pitkin maita ja mantuja Skyrimin mahtavan upeissa maisemissa. Tuntuu vaan, että hahmoni on jo kehittynyt sellaiseksi ultimaattiseksi sotakoneeksi, jonka kanssa lähes kaikki alkaa olla jo liian helppoa.

Eliteä olisi kiva kokeilla, 90-luvun puolivälissä sitä tuli pelattua ihan tuskassa. Jos nykyinen versio on yhtä koukuttava kuin alkuperäinen, niin... :cheesy:

09.07.2015 08:51 #153 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut
Kokeile ensin, miltä vanha Elite ja Frontier tuntuu nyt. Jos niitä jaksaa yhden illan pelata ja jää pohtimaan, että periaatteessa pystyy pelailemaan vielä huomennakin, niin sitten hanki Elite Dangerous - mahdollisesti joystickin ja Oculus Riftin kanssa.

Itse olen elite- ja grindaus-fanituksestani huolimatta jäänyt vähän kylmäksi tämän kanssa. Grafiikat ja aivan upea äänimaailma, pois niin samaa kauraa kuin Elite ja Frontier, mikä ei välttämättä ihan riitä enää nykypäivänä.
Muokannut 09.07.2015 08:54 Rasimus

12.07.2015 19:00 #154 :: HourglassEyes
Mitä olet viimeksi pelannut
Monen kuukauden tauon jälkeen innostuin tänään taas jatkamaan Dragon Age Inquisitionia. Syynä pitkään taukoiluun ei ole ollut niinkään kiinnostuksen kuin ajan puute. Työtahti on ollut huomattavasti kireämpää viimeisten kuukausien aikana ja pelaamiselle ei ole vain jäänyt aikaa. Elättelenkin nyt toivoa, että lomani aikana ehtisin pelata tämän viimeinkin loppuun, ensimmäistä kertaa. Questilogi tosin näyttää uhkaavalta, pelattavaa kun maailmasta löytyy kaikille sormille ja jää vielä ylikin. Toki voisin valita nopeamman tien ja jatkaa vain pääjuonta, mutta mitäs kivaa siinä on? :wink:
Oli mukava huomata, että tauosta huolimatta tänään tippui kolme lohikäärmettä, joista viimeisen tappamiseen menikin sitten yli puoli tuntia ja kaikki siinä vaiheessa jäljellä olleet parannuskeinot, mutta kyllä teki nannaa, kun se se tulta räkivä pirulainen tipahti viimeinkin oman tulimaagini ollessa hönkäyksen päässä viimeisestä matkastaan...
Tästä on ilo jatkaa! :cheesy:

13.07.2015 12:46 #155 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut

HourglassEyes kirjoitti: Oli mukava huomata, että tauosta huolimatta tänään tippui kolme lohikäärmettä

Eikös alkuperäisessä Dragon Agessa ne lohikäärmeet olleet sellaisia über-monstereita, joita oli pelissä vain pari, ja nekin olisi ehkä kannattanut jättää rauhaan? Nyt ne ovat sitten bulkkihirviöitä?

Kyllä mä jossain välissä investoin tuohon DA Inquisitioniinkin, mutta kun jäi edellisestä DA:n uudelleenpeluuyrityksestä niin paha maku suuhun ja pikkulinnut sinnikkäästi väittävät, että DA3 ei ole mitään Mass Effectiä vaan perinteistä DA:ta.

Witcher 3:kin on vielä lepotilassa odottamassa sitä viimeistä patchia, joten Path of Exile:n Act 4 ja Elite Dangerous:n Powerplay -grindaukset ovat olleet viime aikoina työn alla: Elite taustalle, puolen tunnin välein kuitataan PP:n factionin paketit, mutta muuten pelataan samaan aikaan PoE:ta tai puuhataan jotain muuta. PoE:sta olen kylläkin saanut jo niin tarpeekseni, että katselen ja grindaan vähän jewel- ja divination card -systeemiä, mutta sitten tulee pitkä tauko Witcher 3:sen hyväksi.

Tai ehkä mä katon uusimman GTA:n, kun edelliset GTA:t olivat Vice City (yhä upea kasarikokemus) ja San Andreas (jota en sitten koskaan saanut loppuun asti). Saas nähdä.
Muokannut 13.07.2015 12:48 Rasimus

14.07.2015 09:16 #156 :: HourglassEyes

Rasimus kirjoitti:

Lohikäärmeitä löytyy kyllä enemmän kuin aikaisemmin, mutta ei näittenkään kimppuun kannata ihan suoraan juosta, olen itsekin saanut jokusen kerran ottaa vähän takapakkia, kun lohikäärme yhdellä rykäisyllä on imaissut puolet health pisteistä... :cool: - Itse tappaelut eivät ole mitään läpihuutojuttuja, jos vastassa on suunnilleen oman tason lohhari. Jos pelin taktiseen kameraan ei ole tutustunut ennen kuin ensimmäistä lohhari tipahtaa niskaan, niin silloin on paras alkaa tekemään tuttavuutta! :wink:

Itse olen pitänyt suunnattomasti DAI:n tarinavetoisuudesta ja maailmasta. Olisin voinut jatkaa loppuun jo aikapäiviä sitten, mutta en ole vielä malttanut. Toistaiseksi takana on 178 pelituntia ja maailmassa on vielä paljon alueita joihin edes astunut jalallani... ME sarjan suhteellisen suoraviivainen juoksu sopii toisille mainiosti , mutta jos haluaa DAI:sta saada kaiken ilon irti, niin kiire kannattaa unohtaa. Ainoa asia minkä takia olen harkinnut kohta loppuun suunnistamista on se, että haluaisin tehdä toisen hahmon. Tottakai näitä voisi pelata päällekäin, mutta keskityn mielelläni aina yhteen hahmoon kerrallaan, koska saatan sekoittaa jotkut juoni- ja tehtäväkuviot päässäni, jos pelaan samaa peliä usealla eri hahmolla samanaikaisesti, varsinkin kun joudun joskus pitämään näitä useamman kuukauden pelikatkoja.

15.07.2015 14:29 #157 :: HourglassEyes
Mitä olet viimeksi pelannut
186 pelituntia, näin ilmoitti Originin pelituntilaskuri, kun vihdoinkin tänään pääsin DAI:n loppuun ensimmäisen kerran. Kertakaikkisen mahtava peli! Jokohan sitä heti tänään väkäisi uuden hahmon...? Muistaakseni olen syöttänyt kaikki kertyneet pelihistoriat jo keeppiin... :cool:

• Niksu hahmo
  • Niksu
    Painajainen

16.07.2015 08:53 #158 :: Niksu
Mitä olet viimeksi pelannut
Ja minä olen vasta DAI:n alussa! Olisin toivonut Originsin kaltaista alkutarinaa eri roduille ja varsinkin nyt alkuun tietyn tyyppiset tehtävät ja niiden paljous tuntuvat hämmentäviltä, mutta ainakin peli on aivan älyttömän kaunis.

Edit. Pelin pelattuani kertaalleen läpi on sanottava, että alun hämmennyksestä huolimatta oli aivan huikaiseva kokonaisuus! Vaikea muuta kuin ylistäviä sanoja lausua hahmoista, tarinasta ja maailmasta, mutta ehkä jos jotain sanotaan niin vielä olisin kaivannut lisää puhtaasti tarina & oma hahmo -vetoista sisältöä peliin!
Muokannut 22.07.2015 19:58 Niksu

16.07.2015 10:01 #159 :: HourglassEyes
Mitä olet viimeksi pelannut
Toden totta! Maisemia pysähtyy välillä katselemaan pidemmäksikin aikaa, niin upeasti tehty!

21.07.2015 13:21 #160 :: Rasimus
Mitä olet viimeksi pelannut
Odotellessa toimivaa versiota PC:n Arkham Knightista, asensin koneelle uudelleen Arkham Asylumin. Ja voi pojat, siinä meillä on täydellinen peli. Oikea virheetön jalokivi. Malliesimerkki siitä kuin jokainen yksityiskohta on huolella suunniteltu, pohdittu, toteutettu ja testattu.

Malliesimerkkinä tutoriaali: Peli alkaa suoraan. Battis tuo Jokerin Arkhamiin hoitoon, mutta pentele pakenee ja lukitsee Batmanin seurakseen hullujen huoneelle. Mukana ei ole oikein mitään varusteita ja liikkuminen sekä taistelumekaniikka on vähän hakusessa, mutta kaikkea pääsee harjoittelemaan osana pelin alkupuolen juonta. Aluksi peli opastaa kädestä pitäen etenemään Arkhamin käytäviä putkessa, tutustuen eri taistelutapoihin ja detective-moodin käyttöön. Siis täysin saumattomana osana juonta. Myöhemmin lisävarusteiden saanti hoidetaan, ei suinkaan keräilemällä selittämättömästi maastoon jätettyjä esineitä, vaan hakemalla yhden tavaran parkkeeratun batmobiilin takakontista, ja toisen tavaran Batmanin omasta Arkhamin lepakkoluolasta (paikan luonteen tuntien, lepakon ei ollut vuosia aikaisemmin vaikeata veikata, että varustekätköä saatetaan tarvita). Kaikki osana juonta.

Sääli, että jatko-osa Arkham City vain lisäsi kaiken määrää, mutta ei tuonut mitään uutta tai erikoista. Mikä tarkoitti että isot osat kaupungista olivat olemassa vain riddler trophyja ja haasteita varten. Mutta Arkham Asylumissa on jokainen nurkkaus jotenkin tärkeä, ja kaikissa paikoissa tulee vierailtua useammin juonen(kin) puitteissa eikä vain jahtaamassa mainittuja riddler trophyjä.
Muokannut 21.07.2015 13:22 Rasimus

Valvojat: RasimusMustelmann