Mitä olet viimeksi pelannut

22.07.2015 19:23 #161

Hitman: Absolution

Uusin episodi kaljun salamurhaajan uralla jakoi ilmestyessään paljonkin mielipiteitä, mikä on mielestäni vain merkki hyvästä pelistä. Veteraanit itkivät, miten peli on paljon edeltäjiään suoraviivaisempi, kentät putkimaisempia ja miten tehtävien toteutuksessa ei ole entisenlaista valinnanvapautta. Itse olen pelannut aikaisemmin vain yhden Hitman-pelin (Silent Assassin, eli kakkonen), joten en voi sanoa olevani veteraani enkä edes kovin vannoutunut pelisarjan fani. Nautin kakkosesta kuitenkin suuresti, mikä houkutti tarttumaan myös Absolutioniin. Edelliseen murhaamiskokemukseeni verrattuna päivitetty Hitman on toki erilainen, mutta ei lainkaan huonolla tavalla.

Aikaisemmin herra 47 suoritti yksittäisiä tehtäviä, jotka eivät suuremmin liittyneet toisiinsa. Klanipään työnantaja eli salaperäinen Virasto ilmoitti tulevasta keikasta tärkeimmät tiedot, minkä jälkeen pelaaja valitsi haluamansa varusteet ja toteutti salamurhan parhaaksi katsomallaan tavalla. Tällä kertaa asiat ovat aivan toisin, sillä neljäseiskan ja Viraston polut menevät pelin alussa pahasti ristiin, minkä vuoksi hän on yhtä paljon saalis kuin saalistajakin. Absolution on erittäin tarinavetoinen, eli kohtauksesta ja tehtävästä toiseen liikutaan varsin elokuvamaiseen tyyliin. Tässä mielessä pelaaminen onkin huomattavasti suoraviivaisempaa kuin ennen, sillä peli sanelee ehdot useammin kuin pelaaja itse. Joskus erilaisia keinoja eteenpäin siirtymiseen on enemmän, joskus vähemmän, riippuen siitä, mihin tarina neljäseiskaa kuljettaa.

Merkittävin uudistus on se, että puhdas räiskintä ja vaivihkainen varjoista iskeminen ovat oikeastaan tasavertaisia etenemistapoja. Syy on tarinassa, sillä päähenkilö toimii omaan laskuunsa, minkä vuoksi ammattietiikasta ei tarvitse välittää. Mikään ei koskaan estä ryhtymästä armottomaksi massamurhaajaksi ja peliä voikin pelata periaatteessa kuin mitä tahansa räiskintäpeliä. Kontrollit toimivat viimeisen päälle ja muutenkin räiske toimii erittäin hyvin silloin, kun sellaista haluaa harrastaa. Tietenkään action-sankaria ei ole pakko leikkiä, vaan hommat voi hoitaa näkymättömästi ja hienovaraisesti, kuten salamurhaajan kuuluukin. Itse pyrin suoriutumaan tehtävistä aina mahdollisimman siististi, mutta jos keikka kääntyi rumaksi, annoin räiskyä ihan kunnolla. Eräässäkin kohtauksessa, jossa joukko roistoja oli lahdannut orpokodin henkilökunnan, päätin olla salamurhaajan sijaan julma rankaisija. Tartuin haulikkoon ja TAPOIN JUMALAUTA KAIKKI sääliä tuntematta ja meno oli tylympää ja karumpaa kuin monessa ns. oikeassa räiskinnässä.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että vaikka peli suorastaan kannustaa tulivoiman käyttöön, on stealth-tyyliin toiminen silti palkitsevampaa. Salassa pysyminen kasvattaa sietysti tehtävistä saatavaa pistepottia, mutta noin muutenkin äänetön tappo antaa ramboilua isommat sävärit. Vaihtoehtoja kohteen nitistämiseen on aina ihan riittävästi, enkä varmasti tullut ajatelleeksi kaikkia kikkoja. Instinct-kyky on hieman omituinen apukeino, koska se hidastaa aikaa ja mahdollistaa jopa seinien läpi näkemisen, joskin sen hyöty ei ole sama kaikilla vaikeustasoilla. Pidin kykyä silti kätevämpänä apuna kuin vanhaa satelliittikarttaa, jonka jatkuva vilkuilu suorastaan ärsytti. Varsinaisia epäkohtia en pelistä keksi, sillä pidin siitä kokonaisuutena erittäin paljon. Räiskyttely ja salamurhaus toimivat molemmat erinomaisesti ja niiden välillä saa valita vapaasti.

Trailerista tutut lateksinunnat kohdataan myös itse pelissä. Ja tapetaan.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 25.06.2017 21:04 : Astorethein. Syy: Kuvaa muokattu.

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
23.07.2015 22:15 #162

Magic the Gatheringia olen pelaillut parina päivänä PS3:lla. Pikku hiljaa alkaa vanhat (keskinkertaiset) taidot palailemaan, kun aikoinaan tuli MTG:tä pelattua PC:llä.

Tuota voisi olla ihan kiva pelata samalla tasolla olevaa kaveria vastaan. Korteilla pelattaessa sääntöjen monimutkaisuus tuottaa varmasti harmaita hiuksia, siitä syystä tykkään puolueettoman keinoälyn tavasta hoitaa sääntöjen mukainen pelaaminen.

Talvi on tulossa.

Mika
Teknikko
Mika vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
23.07.2015 22:52 #163

Viime aikoina pelaaminen on ollut aika pitkälti Wordbasen naputtelua kännykällä ja iltaisin iPadilla käyn pelaamassa Plants vs Zombies 2 päivän tehtävän, tökkimässä kylän läpi DomiNationsissa sekä yrittämässä avata yhden levelin Best Fiendsiä. Pahin FTL burnout alkaa kyllä olla jo sen verran kadonnut, että voisi uutta peliä taas aloitella...

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Dúath
Dúath vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
29.07.2015 14:26 #164

Shadow of Mordor tuli pelattua loppuun viime yönä..pakkomiellehän siitä tuli ni ei mennyt kun 3-4päivää pelat läpi :heart: parasta sitten skyrimin..kova haastaja löytyny skyrimille :heart: mut se on loppu nyt ja vähän harmittaa :sad: seuraavaksi varmaan sit luvassa Witcher Wild Hunt

The fundamental piece of your soul
Defines who you are and where do you go

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
30.07.2015 14:17 #165

Pelasin Dragon Age Awakeningia uudestaan läpi ja olin luultavasti yli puolivälissä peliä, kun iljettävä silverite mine bug iski eli menetin lopullisesti kaikki päähahmoni kamat. Nyt joko tyydyn ostamaan uudet hädin tuskin kelvolliset varusteet marketilta ja pelaan pelin niillä läpi, tai lopetan ja siirryn suoraan DA2:sen pariin. Hieman kyllä ketuttaa.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
06.08.2015 17:24 #166

Pitäisi varmaan perustaa oma ketju Elite Dangeroukselle, kun siihen tulee itsepintaisesti kirjoitettua kommenttia...

Mutta voi luoja mitä kusetusta...

Dome.fi kirjoitti: Horizons on maksullinen laajennus, joka maksaa täysin uutena ja emopelin sisältävänä pakettina 49,99 euroa. Nykyiset Elite-pelaajat voivat ostaa Horizonsin 35 eurolla.

Eli uusi pelaaja maksaa kokonaisesta pelistä ja planeettalisäristä 50 euroa, kun taas vanhat asiakkaat yhteensä about 85 euroa (muistelisin itse pelin olleen ilmestyessään tuo 50 egua).

Taidan tehdä taktisen liikkeen ja odotella muutaman vuoden jotta kaikki lisärit ilmestyvät. Sitten jos peli vielä jaksaa kiinnostaa, niin nuolen haavani ja ostan yhden kokonaisen pelin hinnalla jo omistamani pelin uusiksi plus kaikki lisärit. Tulee halvemmaksi kuin ostaa nyt yhtikäs mitään.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
08.08.2015 10:11 #167

Elbereth kirjoitti: Shadow of Mordor tuli pelattua loppuun viime yönä..pakkomiellehän siitä tuli ni ei mennyt kun 3-4päivää pelat läpi :heart: parasta sitten skyrimin..kova haastaja löytyny skyrimille :heart:

Olen pelaillut Skyrimiä hahmollani noin 400 tuntia ja tehtäviä on vielä vakallinen tekemättä. Kyllä vakavasti otettavan haastajan pitää tarjota pelattavaa vähintään yhtä pitkäksi aikaa.

Talvi on tulossa.

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
09.08.2015 21:31 #168

Minullakin tuli Skyrimissä hiljattain 400 tuntia täyteen. Pääjutut on tehtynä ja valtaosa hyvistä modeistakin.

Skyrimin peliaika on silti pieni verrattuna Batmudiin jonka kanssa on mennyt n. 20 000 tuntia (2v 3 kk päähahmolla ja sivuhahmo vielä päälle).

Iikh
Peto
Iikh vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
10.08.2015 22:20 #169

Löysinpä minäkin viimein Skyrimin. Aivan järkyttävän koukuttava. Mitkään projektit eivät etene, kun mätkin menemään pitkin luolia ja katakombeja. Yleensä en malta pelata kerrallaan kuin pari tuntia, mutta Skyrimiä tahkosin eilenkin viisi tuntia putkeen. En osaa päättää, onko se hyvä vai huono asia.

Epeli_88
Epeli_88 vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
17.08.2015 18:54 #170

pitkästä aikaa NHL 15:ta. Kävin porukoilla ja tuli sitä sitten iltaisin pelattua. Ei vaan oikeen kotona meinaa netti pelit kulkea.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
18.08.2015 20:47 #171

WickedWillie kirjoitti: Kyllä vakavasti otettavan haastajan pitää tarjota pelattavaa vähintään yhtä pitkäksi aikaa.

Ei se määrä vaan laatu... :tongue:

(Skyrimistä en tiedä, mutta kun Oblivionissa oli näitä "kerää X sientä"-tehtäviä...)

Itse tuli asennettua Arkham City, mutta se tuntui jotenkin... ei yhtä mielenkiintoiselta kuin aikaisempi Arkham Asylum. Hiekkalaatikko / open world pelit eivät oikein kolahda minuun. Liikaa lääniä ja liian paljon tekemistä. Eikä pelin pelaaminen heti loistavan Asylumin kanssa ole oikein hyvä, koska syntyy ikävä vertailuasetelma. Lisäksi mua tökkii aivan rutosti koko ajatus kaupungin eristämisestä valvomattomassa anarkiassa rypeväksi vankilaksi. Se toimi pulp-juonena elokuvassa Pako New Yorkista, mutta Batman-peliin se ei vain istu...

Kohta pidän loput kaksi viikkoa kesälomastani, ja voisin silloin uskaltautua taas Witcher 3:sen maailmaan...

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
01.09.2015 13:21 #172

Minäkin olen taas vaihteeksi kunnostautunut PC-pelien saralla. Murhamysteerit kiehtovat minua kirjoissa, ja on mielenkiintoista pelata sen teeman ympärillä pyörivää peliä

Post Mortem

Tämä peli on jo noin 13 vuotta vanha (sen huomasi), mutta eipä se kiinnostavuutta vähentänyt. Tekniikka oli point-and-click, mutta yksinkertaisten "spottaa asioita tästä valokuvaskenestä" tyyppisten pelien sijaan tässä oltiin päähenkilön point of view'ssä, joka mahdollisti paikkojen tutkimisen laajemmilti. Kartan avulla pääsi paikasta toiseen helposti, eikä pikselimäisyys haitannut.

Parasta tässä pelissä oli tarina. Ehdottomasti tarinavetoinen peli, vaikkakin tykästyin varsinaiseen pelattavaan päähahmoonkin. Symppis taitelija/entinen yksityisetsivä Gustav McPherson, joka saa keikkatarjouksen. Tarkoituksena on tutkia keikkaa tarjoavan naisen sisaren ja tämän miehen raakaa murhaa. Tämä tarkoittaa sitä, että Gustav seikkailee ympäri Pariisia (tapahtumapaikka) ja juttelee ihmisten kanssa. Aika vähän mitään joutui itse ratkomaan. Eikä juurikaan joutunut pohtimaan kauheasti, että mitäs sitten. Kaiken oleellisen huomasi nopeasti ja tarina eteni.

Melko nopeastikin pelattava peli, muutamassa tunnissa sain läpi. Jäi hyvä fiilis ja siksipä päätin kokeilla pelin jatko-osaa.

Still Life

Tämä oli vielä edeltävää osaa parempi. Peli julkaistiin 2005, ja olihan se välillä kökkö käyttää. Mutta eipä tässäkään haitannut. Kauhean hyvä tarina. Vähän kuin Post Mortemissakin, tarina etenee kahden hahmon voimin. Juoni aloittaa Post Mortemin päähahmon Gustav McPhersonin lapsenlapsen näkökulmasta. Victoria McPherson on FBI-agentti, joka tutkii sarjamurjaketjua Chicagossa. Nämä murhat liittynevät jotenkin hänen isoisänsä tutkimuksiin Prahassa 1920-luvulla. Victoria tonkii välillä isoisänsä papereita ja tätä kautta pelaaja pääsee pelaamaan jälleen Gustavina.

Post Mortemisssa melkein aina hiffasi mihin piti mennä, mutta tässä se oli vielä paremmin tehty. En aina jaksa kierrellä ja etsiä juuri sitä oikeaa kohtaa oikeassa paikassa tällaisissa peleissä, joten tämän pelin johdattelevuus oli ihan parasta. Peli piti langat käsissään koko ajan. Miellyttävä pelata tällaista peliä.

Hiukan miinusta siitä, että pelissä esiintyy useampikin pöljä tutkija. Esim. Victoria jätti sarjamurhaajan seuraavan tiedetyn ja aiotun uhrin ilman poliisivalvontaa. Ja miinusta myös siitä, että pelissä on cliffhanger (vaikka arvasin jo kauan aikaa sitten kuka on syyllinen; jouduin pelaamaan jatko-osan vain siksi, että saisin varmistuksen arvaukselleni).

Still Life 2

Tämäkin oli siis pakko pelata, jotta edellisen osan cliffhanger saatiin setvittyä. Olin ensin ihan haltioissani, kun peli alkoi melkein siitä kohden mihin edellinen päättyi. Pettymys oli suuri, kun se paljastuikin takaumaksi. Ja takaumia käytettiin aina välillä, josta en pitänyt lainkaan. Muutenkin juoni ja pelattavuus oli niin paljon heikompaa kuin edellisessä osassa.

Juonen premissi oli mielenkiintoinen: Victoria on jälleen kerran etsimässä sarjamurhaajaa. Jutusta uutisoiva journalisti joutuu sarjamurhaajan kidnappaamaksi ja tässä pelissä toinen pelattava hahmo on juurikin tämä journalisti, Paloma Hernandez. Tämä toi hauskan jännitteen pelaamiseen, mutta ei paljoa auttanut. Tarina oli itsessään ontto ja epäuskottava. Juoni aukeni huonosti ja siinä oli liian monta epävarmuustekijää ja liikkuvaa osaa. Ja tässä pelissä oli mukana aikarajallisia, välttämättömiä tehtäviä, joita vihasin. Ahdistun aikarajasta ja alan stressaamaan liikaa. Olisin ollut tyytyväisempi, jos olisin jättänyt tämän jatko-osan pelaamatta.

12.09.2015 21:50 #173

Deus Ex: Human Revolution

Vaikka minä en ole ensimmäistä Deus Ex-peliä koskaan pelannut, yleissivistykseen kuuluu tietää, että se on alansa klassikko. Ainakin sitä kehutaan kaikkialla nykyäänkin, vaikka peli ilmestyi pitkälle toista kymmentä vuotta sitten. Jatko-osa puolestaan ei ole yhtä kovassa maineessa, vaikka jotkut kuulemma siitäkin tykkäsivät. Oli kuitenkin luultavasti tuon jatko-osan syytä, että Deus Ex jäi vanhojen partojen muistelemaksi nimeksi, joka ei koskaan laajentunut kunnolliseksi pelisarjaksi. Eidos Montreal onneksi herätti nimen taas eloon käynnistämällä sarjan uudelleen ja kuten tiedämme, Human Revolution on kelvannut hyvin niin kaltaisilleni uusille pelaajille kuin alkuperäiseen peliin kiintyneille veteraaneillekin. Kyseessä ei nimittäin ole mikään puolihuolimaton "modernisointi" vaan omilla jaloillaan seisova raudanluja paketti, joka nousee helposti yhdeksi viime vuosien suosikkipeleistäni.

Human Revolution edustaa klassista näkemystä cyberpunkista, jossa synkkää tulevaisuutta hallitsevat valtioiden sijaan jättimäiset superkorporaatiot, jotka vetelevät naruja kaikilla yhteiskunnan osa-alueilla. Kilpailu ei tapahdu pelkästään tuotekehittelyn saralla, vaan väkivaltaisempiakin keinoja käytetään. Kuten aitoon cyberpunk-henkeen kuuluu, yritymaailman kovin juttu ovat augmentaatiot eli biomekaaniset parannukset, joilla tavallisesta ihmisestä voidaan tehdä enemmän kuin ihminen. Tarinan keskeinen teema onkin koneen ja ihmisyyden välinen rajamaasto ja augmentaatioihin liittyvät eettiset ongelmat. Muita avainteemoja ovat median luomat käsitykset ympäristöstä ja ihan yleisesti se, onko kaikki aina sitä, miltä näyttää tai halutaan näyttävän. Pelin edetessä paljastuu kerran jos toisenkin, että yleensä ei ole.

Päähenkilö Adam Jensen on turvallisuuspäällikkö Sarif Industries-firmassa, jossa tavalliselta vaikuttava työpäivä alkaa hieman normaalia rajummissa merkeissä. Työpaikalle hyökätään ja rytäkässä siepataan joukko työtovereita (plus tyttöystävä), minkä lisäksi herra Jensen rusikoidaan lähes kuoliaaksi. Mutta vain lähes, sillä firman osaava henkilökunta paitsi pelastaa miehen, myös buustaa hänen kehoaan uusimmalla teknologialla. Robocop-muodonmuutoksen kokenut protagonisti on siis entistä ehompi ja valmis selvittämään, kuka helvetti oikein oli hyökkäyksen takana ja miksi. Selvitettävää riittää, sillä taustalta paljastuu monimutkainen salaliittojen vyyhti, jossa Jensenin työnantajallakin on osansa. Jopa Illuminati mainitaan useaan otteeseen, eli juoni tarjoilee varsin korkealentoista kamaa.

Mustassa nahkatakissa viihtyvä Jensen ratkoo ongelmat joko suoraa väkivaltaa tai hienovarasempia tapoja hyödyntäen. Siinä onkin pelin koukku, sillä pelaaja saa melko vapaasti valita, miten eteneminen hoidetaan. Ympäristöt eivät ole jättimäisen suuria, mutta kuitenkin sen verran laajoja, että tutkittavaa ja vaihtoehtoisia kulkureittejä on riittämiin. Tuuletuskanaviin kannattaa ahtautua aina, kun niitä löytää, sillä putkistossa odottaa yleensä kaikenlaista kivaa ja matkakin taittuu niissä vihollisten huomaamatta. Huomaamattomuus on yleensä hidas ja kärsivällisyyttä vaativa etenemistapa, mutta stealthiin luottamalla saa bonuksia kokemuspisteisiin ja muutenkin salavihkaisuus antaa pelaamiseen omat kiksinsä.

Räiskeelläkin on onneksi sijansa, sillä minusta oli mukavaa vaihdella eri pelityylien välillä. Joskus oli helpointa pysytellä varjoissa ja kolkata viholliset takaapäin, mutta yhtä usein tartuin tuliaseeseen ja heitin homman kunnolla rumaksi. Jensen ei kuitenkaan ole mikään Hitman, jolle salassa pysyminen on osa työsopimusta. Pomotaisteluissa äksöniä on kuitenkin pakko harrastaa, sillä niissä valinnanvapaus poistetaan, jolloin hiiviskelyyn ei auta turvautua. Pomomatseja on kritisoitu paljon, mutta vaikka ne ovatkin selkeästi pelin tylsintä antia, en häiriintynyt niistä liiaksi. Niitä ei onneksi ole kuin muutama, eivätkä ne ole myöskään kovin vaikeita, ainakaan keskivaikealla pelatessa.

Kokonaisuudessaan Human Revolution oli minulle ihan juukelin hieno kokemus. Valinnanvapaus yhdistettynä roolipelielementteihin toimii aina ja onhan pelin tarinakin keskimääräistä parempi, varsinkin jos siihen jaksaa syventyä. Jopa sivutehtävät toimivat hienosti, sillä ne avaavat pelin maailmaa ja ovat myös yhtä hyvin kirjoitettuja kuin päätehtävätkin. Tietokoneiden ja muiden laitteiden hakkerointiin liittyvä minipeli muodostui lopulta aika rasittavaksi, mutta siinäpä taitaa ollakin pelin ainoa miinus (hieman tympeiden pomojen lisäksi), jonka se minulta saa. Jossain vaiheessa hieman petyin, kun augmentaatiot eivät tehneetkään pelaajasta kaikkivoipaista supersankaria, mutta sitten tajusin, ettei sellainen olisi tässä pelissä toiminutkaan. Jos Mankind Divided jatkaa samalla linjalla, niin vittu kyllä kiitos.

Liikkuipa eteenpäin sitten hiipien tai räiskien, paras paikka on kulman takana.

I'm just a normal everyday pervert.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: pihlajapuu

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
13.09.2015 10:50 #174

Viimeinen lomaviikko alkoi, joten päätin viimeinkin aloittaa tutustumiseni Dragon Age Inquisitionin DLC osioihin. Eilen oli vuorossa Deep Roadsille vievä Descent. Parista bugista huolimatta ihan hauska pelikokemus ja mielenkiintoinen tarina. Roadsin lyriumhohtoinen loppupää oli myös hienoa silmäkarkkia. Paikasta sai myös oivaa varusteloottia, joskin koska pelasin ensimmäisellä hahmollani, jolla olen jo pelin pääjuonen käynyt läpi, ilo ei ole kaksinen. Tästä kuitenkin viisastuneena aion suunnata vasta hiljattain Skyholdiin saapuneella roguellani Roadsille hieman aiemmin. Ehkäpä Dorian suhtautuu paluuseeni pätkän jälkeen hieman innokkaammin kuin maagini romantisoima Cullen, joka pääjuonen jälkeen tyytyy vain lakonisesti moikkaamaan?
- Mutta tänään maagini ottaa asiakseen tutustua Jaws of Hakkoniin ja sen kautta viimeinkin odottamaani Trespasser osioon! :tongue:

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
14.09.2015 23:33 #175

Käsikonsolilinjalla jatketaan eli aloitin Fire Emblem Awakeningin miespuolisella Avatarilla. (Aluksi valitsin naisen.) Juoni on tosin aika sama pieniä nyansseja lukuun ottamatta, jopa hahmojen väliset support-keskustelut, mutta toisella pelikerralla voi kokeilla vähän eri asioita ja poimia mukaan sen pelattavan hahmon jonka aluksi tappoi vahingossa. :blush:

Hieman kyllä huvittaa että joiltain osin miespuolisen avatarin suhde päähahmo Chromiin tuntuu läheisemmältä ja romanttisemmaltakin kuin naispuolisen, joka sentään voi mennä Chromin kanssa naimisiin. Naispuolisen avatarin ja Chromin support-keskustelut olivat niin animua että tuli hirveä myötähäpeä.

En ole jaksanut pelata JRPG:itä moneen vuoteen, mutta tämän kanssa jostain syystä synkkaa.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
15.09.2015 18:42 #176

DAI Trespasser DLC tuli juuri pelattua läpi tänään. Aivan mahtava lore tässä osassa ja jätti kyllä sellaisen nälän jatkoa silmällä pitäen, että en tiedä pysynkö housuissani (...tai tässä tapauksessa pupupyjamassani...) !!!:heart:

Ei auta muu kuin siirtyä kaihomielin takaisin rogueni pariin, jotta pääsen nauttimaan tästä tarinasta taas uudelleen. Tähän asti ilmestyneistä ehdottomasti paras ja tarinvoittoisin lisäosa. Kuinkahan monta vuotta joutuu odottamaan seuraavaa peliä?

Dúath
Dúath vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
20.09.2015 18:32 #177

noh eilen tuli viimesteltyä thief..mitäs seuraavaksi. hyllyssä olis odottaas viel dragon age inquisition ja witcher wild hunt.. kummastas sitä alottas..
Kumpaakaan ei ihan noin nopeesti pelaa läpi ku shadow of mordorii ja thiefii mihin meni pari päivää :lol: oikeestaan mä kerkesin pelaan shadow of mordorin jo pari kertaa läpi plus lisä materiaalit :lol: pakkomielteisen piti haalia käsiini pelin läpi pelattuaan vuoden peli edition että sain lisäosat :blush: ja kyllä tiedän että olisin saanut ladattuun ne mut mul on outo pakkomielle saada asiat fyysisinä :roll:

olipas selkeä sepustus taas :grin:

The fundamental piece of your soul
Defines who you are and where do you go

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
21.09.2015 10:24 #178

Katsoin, että Starcraft II oli alennuksessa. Pelasin ensin muutaman tehtävän ennen kuin ostin ja nyt olen Wings of Liberty kampanjaa pelannut eteenpäin. Välillä ei malta odottaa, että pääsee pelaamaan. Joskus tulee tehtyä virheitä, mutta onneksi tehtävän saa aina ladattua alusta tai checkpointista, jos menee pieleen. Olen ainakin tykännyt, kun olen tässä viimeiset pari päivää ihan urakalla pelannut. Swarm-lisäosan olen hommannut myös, mutta katsoo nyt, tuleeko se Void ostettua ennen kuin se on alennuksessa.

Viimeksi muokattu: 21.09.2015 10:25 : Ansa.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
23.09.2015 23:40 #179

Miten teillä on aikaa pelailla noita pelejä läpi? :cheesy:

Itsellä tuntuu, että nykyään hädin tuskin ehtii edes nukkumaan ja syömään tarpeeksi kaikkien muiden asioiden keskellä, kunnolla pelaamaan ehtimisestä puhumattakaan.

Yleensä tulee illalla juuri ennen nukkumaanmenoa pelailtua yhden tai kaksi matsia Hearthstonea, mutta tarinavetoisia ei oikein kehtaa 0.5-1 tunnin pelirupeamaa varten aloittaakaan. Sain kuitenkin viime viikolla hetken aikaa pelailtua jotain muutakin, aloittelin viimein Dark Souls Prepare to Die Editionin näppäimistöllä ja hiirellä. Aika karmea porttaus konsolilta, mutta kun sain kameraongelmat korjaavan modin käyttöön homma alkoi jo hieman paremmin pelittämään. Tällä hetkellä pelikellossa on se 80 minuuttia, mikä on aika vähän. Pääsin kuitenkin päihittämään ensimmäisen pomotaistelun ja etenemään sen jälkeenkin. Peli on haastava, mutta ei mitenkään liian ärsyttävä vielä tässä vaiheessa. Tykkään kaikesta kokemastani todella paljon ja pelimaailma vaikuttaa mielenkiintoiselta, ainoa turhautumiseni tulikin karmeasta kamerasta, joka nyt toivottavasti on korjattu :lol:

Vielä on paljon opettelemista kontrollien kanssa, mutta eiköhän se tästä kun joskus taas kerkiää harjoittelemaan.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

23.09.2015 23:55 #180

Strato kirjoitti: Miten teillä on aikaa pelailla noita pelejä läpi?

Salaisuus on asioiden tärkeysjärjestyksessä. Kun jotain haluaa oikeasti, siihen löytää myös aikaa. Esimerkiksi turhat ihmissuhteet kannattaa jättää suosiolla pois, niin johan ehtii. Suosittelen myös kokoaikaisen työn vaihtamista osa-aikaiseen. Parisuhdekin on vähän siinä ja siinä, jos toisessa vaakakupissa painaa vaikka lohikäärmeiden kurmotus.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa, Strato

LordStenhammar