Mitä olet viimeksi pelannut

01.12.2015 21:05 #201

Okei. Tales from Borderlands alkoi niin hyvin, että olen peräti valmis uskomaan Domen arvostelua sen väittäessä pelin olevan parasta Tell Talea vuosiin. Tämä siitä huolimatta, että pelasin vain puolitoista tuntia :roll:

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 01.12.2015 21:06 : Rasimus.

12.12.2015 21:33 #202

Tales from the Borderlands tuli pelattua läpi. Tai no... Näitä Tell Talen pelejä ei pelata vaan niitä katsotaan kuin elokuvia tai sarjoja. Tämä sarja oli hyvä kokemus. Vauhtia piisasi enemmän kuin Walking Dead -peleissä, vaikkakin tarinankerronta oli Walking Deadeissa parempaa - tässä kepeän koominen älyvapaus kyllä toimi, mutta pidin enemmän WD-pelien tunteiden vuoristoradasta. Tosin aivot narikkaan -puoli taisi olla suoraan Borderlands-peleistä (en tiedä, en ole pelannut). Handsome Jack kohosi mun tietokonepelipahisten top kymppiin, ja neljännessä episodissa käyty eeppinen sormipistoolitaistelu oli hubaa.

Ainoat varsinaisesti häiritsevät asiat liittyvät Tell Talen pelimoottoriin ja Sashaan (toisen näkökulmapäähenkilön siskoon):

Pelimoottori ei salli minkäänlaista animaatioiden ja keskusteluiden yli hyppäämistä, mikä ei oikein kannusta pelaamaan heti uudelleen ja katsomaan valintojen vaihtoehtoisuutta. Onneksi valintojen vaikutukset ovat hyvin vähäiset, lähinnä dialogi on erilaista. Itseasiassa parissa quick time -toimintakohtauksessa voi jättää nappien painelun sikseen, eikä animaatiot ja lopputulokset muutu mihinkään. Mitä tulee isojen valintojen vaikutukseen, niin huomasin vain yhdessä kohdassa tapahtuvan isomman kerronnallisen haarautumisen, joka kuitenkin johtaa ihan samojen asioiden läpikäymiseen, eli ei mitään Witcher 2 -tyyliä, jossa eräs Act oli lähes kokonaan eri tavaraa riippuen lähtikö Rochen vai Iorvethin matkaan.

Sashan typerä virne ja uneliaan lurpat silmät saivat minut epäilemään sen olevan jatkuvassa ganjapilvessä. Kun oli noin niinkuin stereotyyppisesti rastalettinen musta muija... :grin:

Seuraavaksi jatketaan Witcher 3:sta, jonka sivutehtävät ovat vieläkin yhtä hyvää kamaa kuin monen muun pelin päätehtävät. Samat valituksen aiheet pelistä kuin aiemminkin sillä lisällä, että rahaa taas kerran kertyy liian helposti liian paljon (vinkki: älkää turhaan vaivautuko keräämään loottia kuin varustepäivitysten verran).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 12.12.2015 21:33 : Rasimus.

14.12.2015 23:30 #203

Splinter Cell: Conviction

Terroristeja ja muita uhkia vastaan taisteleva Third Echelon-agentti Sam Fisher on varsin tunnettu pelihahmo, mutta Conviction oli minulle ensimmäinen tapaaminen hänen kanssaan. Tiesin miehen menneisyydestä sen verran, että aiemmissa osissa hän on turvautunut rynnäkkökiväärin sijasta useammin erilaisiin agenttivempaimiin ja suoran toiminnan sijasta näkymättömyyteen ja varjoissa hiiviskelyyn. Mutta ajat ja salaiset agentitkin muuttuvat, sillä tässä pelissä Sam Fisher ei jaksa juurikaan keskittyä hienovaraisuuteen, vaan ottaa mielummin käyttöönsä ronskin väkivaltaiset otteet. Hänelle on siis käynyt samalla tavalla kuin Hitmanille uusimmassa pelissään. Tämä aiheutti melko ristiriitaisia tuntemuksia, mutta toisaalta päähenkilö ei ole enää valtion palkkalistoilla, vaan toimii omaan laskuunsa.

Juoni ei pahemmin herätellyt mielenkiintoani, minkä vuoksi seurasin sitä vain sivusilmällä. Ilmeisesti Fisher joutui tappamaan hyvän ystävänsä ja työtoverinsa jossain aiemmassa pelissä, minkä vuoksi hän sai duunista tarpeekseen ja otti lopputilin. Vanha työnantaja on kuitenkin kääntynyt miestä vastaan osana suurempaa ja mutkikkaampaa suunnitelmaa, johon liittyvät ainakin presidentin syrjäyttäminen ja jonkin superaseen kehittäminen. Lisäksi päähenkilön tyttären hämäräperäinen kuolema aiheuttaa omat päänvaivansa. Olennaista tässä sekavassa vyyhdissä on se, että todella moni haluaa Fisherin hengiltä samalla kun hän yrittää saada selvyyttä tyttärensä kohtaloon. Yhtälö on vaikea ja seurauksena on paljon räjähdyksiä ja ruumiita.

Sankariagentti pystyy edelleenkin hyödyntämään hiljaisia ja huomaamattomia etenemistapoja, mutta tosiasia on, että tehtävät johtavat aina lopulta tulen avaamiseen. Hiipimisen tarkoitus on lähinnä se, että ensin vihollisjoukkoa harvennetaan sopivasti varjoista iskemällä ja sitten kun vastassa ei ole enää ylivoimaa, aletaan räiskiä kunnolla. Tuntui aluksi harmilliselta, että mikään tehtävä ei varsinaisesti vaatinut salassa pysymistä, vaan kaikesta selvisi helpoiten suoralla väkivallalla. Sitten kun tulin sinuiksi pelin perimmäisen luonteen kanssa, aloin kuitenkin viihtyä enemmän. Piiloutuminen ja suojassa pysyminen on silti tärkeää rajussakin tulitaistelussa, joten aivan täyttä ramboilua ei räiskintäkään ole.

Peli on melko suoraviivainen myös kenttärakenteeltaan, sillä erilaisia reittivaihtoehtoja tarjoillaan vain harvakseltaan ja usein liikkuminen tapahtuukin vain yhteen suuntaan. Joskus pelaaja saa valita, tunkeutuuko rakennukseen ikkunasta vai etuovesta, mutta siinäpä se valinnanvapaus sitten on. Olisin kaivannut laajempia ympäristöjä ja vapaata soveltamista ehdottomasti enemmän. Nyt tuntui aivan liikaa siltä, että pelaajaa vietiin narussa sinne, minne peli halusi. Toki ne muutamat avarammat kentät toivat vähän vaihtelua putkessa juoksemiseen.

Yksi juttu, mikä vaivasi hieman yllättäen, olivat sankariagentin tarpeettoman brutaalit kuulustelumenetelmät. Yleensä nautin väkivaltaviihteestä, mutta ei silti tuntunut kivalta lyödä avuttoman uhrin päätä ikkunasta läpi tai hakata sitä pöytää vasten. Vastauksia saadakseen tarvitsee onneksi vain painaa nappia Fisherin hoitaessa suostuttelun omatoimisesti, joten pelaaja on periaatteessa vain viaton sivustakatsoja. Eivät kurituskohtaukset sentään yöunia vieneet, mutta kunhan mainitsin. Muutenhan Conviction oli ihan mukava hiiviskelyräiskintä, vaikka kummassakin osa-alueessa olisi ollut parantamisen varaa.

Sam Fisher ei jaksa vanhetessaan liikoja kikkailla.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 14.12.2015 23:33 : Astorethein.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
06.01.2016 18:59 #204

On taas vierähtänyt hetki aikaa siitä kun viimeksi oli aikaa istahtaa koneen äärelle... Nyt viimeinkin, joulukiireiden jälkeen saatoin ensimmäistä kertaa istahtaa alas ja ihan tosissani miettiä josko sitä taas haluaisi pelata jotain. Meinasin palata Inquisitorin äärelle, mutta kirjaimellisti viimeisellä tunnilla Steamin salesta ostettu Mad Max alkoi kiehtoa enemmän. Sinällään omituista, koska en ole koskaan ollut erityisen hyvä autopeleissä, enkä lähitaisteluissa, mutta kummasti olen tähän Maxiin tänään jaksanut paneutua, enkä ihme kyllä ole menettänyt hermojani vielä kertaakaan erinnäisiin objekteihin törmäillessäni sekä muutamien kuolemien kolhimana. Pelin idea kuitenkin kiehtoo sen verran että takamus on näköjään päässyt tässä päivän mittaan puutumaan... :grin:
Maxin autoa on ollut hauska rakennella ja aavikolla ajelua tulee prepattua kummasti, koska autolla on sen verran suuri osuus tehtävien läpisaamisessa. Risuja annan eniten täysin jurposta tallennussysteemistä, joka ei anna tehdä omia saveja ollenkaann - tai ainakaan en ole tätä mahdollisuutta löytänyt. Jos pelistä pitäisi päästä suht pikaisesti ulos ei auta kuin luottaa onneensa, että viimeisin automaattitallennus ei ollut kovin kaukana tai kaahata takaisin silloiseen lepopaikkaan. Kai mä ny helkkari vieköön voin parkeerata sen rakkaan metalliromuni vaikka keskelle tietä, jos niin haluan ja jatkaa siitä myöhemmin.... But NOOOO....:angry:

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
21.01.2016 07:48 #205

Innostuin pelaamaan Elite Dangerousia uudestaan puolen vuoden tauon jälkeen. Mustana perjantaina oli pieni alennus ja lisäbonusta pelissä Elite Horizonin ostaville joten tartuin tarjoukseen. Horizon on siis laajennus missä pääsee laskeutumaan planeetoille. Ei vielä kaikille, vain kivi- ja jääplaneetoille, maankaltaisille pääsee sitten joskus tulevaisuudessa.

Uusia aluksiakin tuli jokunen ja istuin Cobra MK IV:n puikkoihin ja lähdin tekemään ensimmäistä tutkimusmatkaani asutun alueen ulkopuolelle. Tarkoitus ei ollutkaan tehdä mitään pitkää reissua, vaan käydä hakemassa vähän planeettoja omiin nimiin (ensimmäinen vierailija jää planeetan infoon). 300 valovuoden päässä asutusta alueesta tulivat vastaan ensimmäiset paikat missä kukaan ei ollut vieraillut ennen minua. Kävin vain noin tuhannen valovuoden päässä kun reippaimmat tutkimusmatkailijat tekevät reissuja 65 000 valovuoden päähän galaksin toiselle puolelle. Ehkä minäkin joskus innostun moiseen sitten kun hommaan täysverisen tutkimusmatka-aluksen. Fine Ring Nebulan "silmänä" ollut valtava sininen Wolf-Rayet luokan tähti Shapley 1 oli hieno nähtävyys ja antoi kyllä mielenkiintoa käväistä muillakin galaksimme nähtävyyksillä.

Aikaa kului toista viikkoa ja kartoitin 186 aurinkokuntaa melkein täysin. Tiedän ettei tämä ole läheskään tehokkain tapa rahan tutkimusmatkailuun mutta koska luin kirjoja samalla kun lentelin planeetalta toiselle niin minua ei haitannut se, ettei joka löydöstä tulekaan isoja summia tai homma ollut intensiivisen tehokasta. Lastiruuman sain täyteen jo matkan ensimmäisellä neljänneksellä kaapaten avaruudesta mukaani tuhoutuneiden alusten pelastuskapseleita ja harvojen vierailemieni planeettojen pinnalta vastaan tulevia löytöjä. Kaiken kaikkiaan rahaa tuli liki 8M mikä 1,5 kertaisti rahavarani ja Exploration ranking nousi Pathfinderiin. Kauaksi ei enää jääty tavoitteenani olevasta Rangerista.

Palattuani tutkimusmatkalta ostin itselleni Vulturen, joka on pienten hävittäjien ehdotonta parhaimmistoa. Ketterä ja tulivoimainen. Nyt isompienkin alusten kimppuun käyminen oli usein helppoa (poislukien se eräs tietty Federal Corvette jonka kanssa otin kaksi tasaväkistä matsia saamatta ratkaisua aikaiseksi ilman että piti juosta pakoon korjattavaksi.) Nyt lentelen asutuilla alueilla, kartoitan kaikki vastaan tulevat nimetyt aurinkokunnat ja teen tehtäviä yleisen palkkionmetsästyksen ohessa. Tavoitteenani on nostaa rankingia sekä federaation että imperiumin armeijoissa ja kerätä rahaa että saan joskus hommattua Fer-De-Lancen itselleni. Alus josta haaveilin jo silloin 1985 kun pelasin alkuperäistä Eliteä.

Ensimmäiset merkit vieraasta sivilisaatiosta on löydetty Orionin tähdistöstä ja sieltä löydetyt meta-alloyt tulevat näyttelemään tulevaisuudessa suurta osaa pelissä kun (seuraavan päivityksen jälkeen?) omien alusten muokkaus tulee mahdolliseksi. Nyt planeettojen pinnalta löydetyillä mineraaleilla saa vain boostattua aluksen hyppykykyä toisiin aurinkokuntiin ja lisättyä ammusten vahinkoa, sekä korjattua ja tankattua SRV:tä (auto jolla kaahaillaan planeettojen pinnalla).

Lopuksi hieno video missä Commander Isinona lentelee planeetan pinnalla ilman tietokoneen apuja lentelyssä (newtonilainen lentomalli).

ps. omat planeettalentelyni ovat huomattavasti tuota videota tylsempiä :grin:

Viimeksi muokattu: 21.01.2016 08:08 : Moonlord.

Breza
Kaartilainen
Breza vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
21.01.2016 14:23 #206

Itse en pelaa kovinkaan usein koska mulla ei oo omaa konetta jolla pelata ja siksi pelaan poikaystävän luona :)

Ihan eka peli, jota pelasin oli left 4 dead. Sitä tuli pelattuu todella paljon, kun olin poikaystävän luona. Sit oon pelannu killing flooria todella paljon ja alan olla siinä aika hyvä, omasta mielestäni xD Star wars battlefront peli on myös ihan hyvä mut en oo sitä kovinkaan paljon pelannu. Zombi pelit ovat paljon mielenkiintoisempia.

Sit oot kokeillu gta mut oon siinä todella huono ja ärsyynyin jo viiden minuutin pelaamisen jälkeen xD Sit oli toinenkin peli mut en sen nimee muista.. Siinä oli sellane vapaa kenttä jossa sai olla ja mennä niinku halus ja piti mennä muistaakseni aina jonnekin jos halus tehtäviä tehä.

Portal 2 oli myös todella hyvä. Kahestaan poikakaverin kanssa pelattiin ja yritettiin miettii mitä siinä pitää tehä. Loppujen lopuks sain sit kaikki kentät läpi ja sit jäi sen pelaaminen :)

21.01.2016 15:14 #207

80 Days ( kotisivu ja wikipedia ) on aivan mainio peli. Jules Vernen ja steampunkin hengessä yritetään maailman ympäri. Vielä ei ole kuin muutama yritys takana, ja reissun rahoittamisen niksit ovat vähän hakusessa. Tein nyt jonkinlaisen matkasuunnitelman Jenkkilään asti (mistä kaupungeista yrittää ostaa mitä tavaraa myytäväksi missä kaupungissa), mutta pelin satunnaisen luonteen tuntien saa nähdä, jumiudutaanko taas jonkin Delhin kaduille kerjäämään.

Moonlord kirjoitti: 300 valovuoden päässä asutusta alueesta tulivat vastaan ensimmäiset paikat missä kukaan ei ollut vieraillut ennen minua.

Täh? Itse kokeilin joku aika sitten Eliteä määkin ja ajattelin vähän parantaa tuota tutkimusmatkailijan luokitusta. Harhailin useita päiviä enkä onnistunut löytämään minkäänlaista käymätöntä korpimaata. Helpompaa se oli kun ekan kerran pelasin Eliteä tutkimusmatkailijan hattu päässä.

Suoraviivainen etääntyminen asutusta alueesta kohti galaksin ydintä tai laitamia ei liene hyvä idea. Mietin, pitäisikö ennemmin lähteä seuraamaan galaksin haaraa poikittain.

Elor
Paimen
Elor vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
22.01.2016 20:42 #208

Fire Emblem Awakening tuli otettua uudelleen pelattavaksi 2DS:llä. Vähän yllätti, kuinka jouheva tuo on, koska tässä välissä on tullut pelattua sarjan GBA-osia. Perusteet ovat toki yhä samat, eli vuoropohjaista ruututaktiikkaa, mutta on tässä välissä sarjaa myös hiottu aika paljon. Kun vain pääsisi eroon OCD:stä ja viitsisi tehdä sellaisen brutaalin epätäydellisen "kuka tahansa voi kuolla"-peluun... Mutta ei. Kyläläiset kuolivat? Ei käy, resettiä! Niiden pelastamisesta saa sitäpaitsi statsinparannus-esineen ja vitsiaseita. Pitäähän sitä päästä tappelemaan kauhalla .

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
31.01.2016 02:10 #209

Aloitin Ark: Survival Evolvedin, mutta eihän tästä ymmärrä hittojakaan. :D Kahden tunnin aikana kuolin noin 50 kertaa erinäisten otusten kohtaamisen seurauksena, sain craftattua yhden hakun, jonka tietty menetin heti kuollessani, ja palloilin epämääräisissä paikoissa ymmärtämättä yhtään, mitä pitäis tehdä.

Viimeksi muokattu: 31.01.2016 02:10 : pihlajapuu.

02.02.2016 22:54 #210

Far Cry

Kunniakkaan pelisarjan ensimmäinen osa tuli aikanaan tunnetuksi valinnanvapautta korostavasta pelattavuudestaan ja erityisesti häikäisevästä grafiikastaan. Muistan, kun pelimediat ylistivät kilpaa pelin upeita trooppisia maisemia, meriveden lainehtimista, palmujen huojuntaa tuulessa ja visuaalista ilmettä muutenkin. Mutta siihen aikaan minulla ei ollut toivoakaan pyörittää peliä silloisella koneellani, joten peli unohtui reiluksi kymmeneksi vuodeksi, kunnes nyt viimein päätin korjata tämän pitkäaikaisen puutteen. Far Cry kakkosen pelasin tosin läpi muutama vuosi sitten ja sekin oli ihan kelpo peli, vaikka Afrikan savannit evät ykkösen välimerelliselle miljöölle pärjääkään.

Peliä aloittaessani minua kiinnosti eniten, näyttävätkö sen grafiikat hyvältä vielä tänäkin päivänä. Monin paikoin voi huomata, että ulkokuori on jo hieman kulahtanut, mutta täysillä asetuksilla ja 1080p-resoluutiolla pelatessa en kyllä keksinyt mitään valittamistakaan. Ovathan hahmomallit hiukan kulmikkaita ja jotkin tekstuurit suttuisia, mutta muuten peli näyttää edelleen oikein hyvältä. Moni graafinen kikka on tänä päivänä ihan peruskauraa, mutta voin hyvin uskoa, että vuonna 2004 peli on loksauttanut auki useammankin leuan. Trooppinen saaristo näyttää, tuntuu ja melkein tuoksuukin ihan aidolta asialta, mitä erinomainen audiopuoli hienoine musiikkeineen ja luontoäänineen täydentää entisestään. Päävalikon biisiä kelpaa kuunnella ihan erikseenkin.

Kenttärakenteeltaan ja tehtäväsuunnittelultaan Far Cry edustaa oikeastaan täsmälleen suosikkityyppiäni. Peli etenee periaatteessa lineaarisesti, mutta lähestymiskulma käsillä olevaan tilanteeseen on vapaasti valittavissa. Kyse on toki puhdasverisestä räiskintäpelistä, mutta siitä huolimatta jokaista vihollista ei ole pakko lahdata, jotta pääsisi eteenpäin. Laajoja ulko- ja pienempiä sisätiloja yhdistellään tasapainoisesti, minkä ansiosta peli tuntuu tarjoavan jatkuvasti jotain uutta. Ympäristöissä voi liikkua miten haluaa ja erilaisten vaihtoehtojen kartoittaminen tuokin pelaamiseen mukavaa taktista ulottuvuutta. Asevalikoima on melko kompakti, eli noin kymmenen pyssykkää, mutta toisaalta niille kaikille tuntui löytyvän oma funktionsa tilanteesta riippuen. Myös ajoneuvot tuovat liikkumiseen oman säväyksensä, varsinkin riippuliidin, jonka kyydissä maisemia kelpasi kyllä ihailla.

Vaikka peli on jo ikääntynyt, pidin siitä todella paljon, sillä kaunis ja tunnelmallinen miljöö vei mennessään. Sain jonkin verran tapella teknisten ongelmien, kuten mystisten kaatumisien ja jumitusten kanssa, mutta pystyn antamaan ne anteeksi. Ainoa maininnan arvoinen vika itse pelissä on vihollisten ailahteleva tekoäly, joka toimii vähän miten sattuu. Yleensä viholliset osaavat väistellä, kiertää selustaan, hälyttää apua jne, mutta joskus ne jumittavat kentän rakenteisiin, jäävät leijumaan ilmaan tai saavat muuten vaan paskahalvauksen.Toki voisin valittaa myös muutamasta vittumaisen kiperästä taistelusta (lopun tulivuoriseikkailu, ei jumalauta), mutta vika taisi olla pelaajassa, eikä pelissä. Kehityksessä on ilmeisesti ollut suomalaisiakin mukana, kun lopputeksteissä näkyi suomenkieliset kiitossanat.

Riemuloma paratiisissa ei ole mitään ilman rynnäkkökivääriä.

07.02.2016 17:47 #211

Tilannepäivitys Witcher 3:sen tienoilta: Loistava peli, jos vain tekijät ymmärtäisivät, että tehtäviä ei saa tehdä mahdolliseksi mokata ilman ennakkovaroitusta. Arvatkaa kuinka vituttaa huomata, että kappas, seuraava asia mitä Triss Merigoldilla voi tehdä, on aloittaa Now or Never -tehtävä, jonka jälkeen muija häviää pelistä lopullisesti ja pari häneen liittyvää tehtävää epäonnistuvat automaattisesti. Mikään ei viittaakaan moiseen, edellinen tehtävä vain loppuu onnellisesti siihen, että Triss palaa kotiinsa. Seuraavaksi sitten kun muijaa menee moikkaamaan, onkin kriisi päällä eikä tämä suostu puhumaan mistään muusta (esim. keskenjääneistä sivutehtävistä). Olisi pitänyt avautua vaikkapa potutus-ketjuun tästä...

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
12.02.2016 20:13 #212

Diablossa on jälleen alkanut uusi season, joten tuli tehtyä uusi Demon Hunter ja pelattua sillä hieman (kauan). Tässä ottamaani videokuvaa, kun tein yhden greater riftin soolon:

22.02.2016 17:28 #213

Black

Alkuperäiselle Xboxille ja PS kakkoselle julkaistu räiskintäpeli, jonka pelasin kolmekuuskympillä. Kehittäjänä Criterion Games, joka tunnetaan parhaiten Burnout-ajopelisarjastaan sekä muutamasta Need For Speed-pelistä. Jossain kaahailun lomassa syntyi tämä suoraviivainen toimintapläjäys, jossa pelaaja astuu kovapintaisen CIA-agentin kenkiin ja rankaisee Yhdysvaltojen turvallisuutta uhkaavia pahoja tyyppejä massiivista tulivoimaa käyttäen. Juoni etenee live action-välivideoissa, joissa vangittuna oleva agentti kertoo kuulustelijalle, mitä tulikaan aiemmin tehneeksi varsinaisten pelitapahtumien ollessa takaumia näistä keskusteluista. Keino on ihan toimiva ja rytmittää pelaamista mukavasti, vaikka itse juoni onkin yhdentekevää huttua. Tärkein tieto on, että pelaajalla on vastassaan Seventh Wave-niminen terroristijärjestö, jonka rivejä on tarkoitus harventaa raskaalla kädellä.

Blackin keskeinen kikkakolmonen on komeasti ja monipuolisesti tuhoutuva ympäristö, joka saakin ammuskelun lomassa kunnon kyytiä. Vaikka peli onkin kymmenen vuotta vanha, toiminta on varsin munakasta ja näyttävää nykysilminkin nähtynä, ainakin minulle. Ihan kaikki vastaan tulevat objektit eivät tuhoudu, mutta betoni murenee ja rakenteneet romahtavat joka tapauksessa mieltä kutkuttavalla messevyydellä. Oikeastaan tähtäin ei hakeudu ensimmäisenä vihollisen pään kohdalle, vaan vieressä olevaan bensatynnyriin tai ammuslaatikkoon. Räjähdyalttiita esineitä onkin joka kentässä riittämiin, minkä vuoksi pelaaminen on yhtä ropisevan rappauksen ja leimahtavien liekkien juhlaa. Tässä pelissä kranaatit ovat puolet koko touhun ilosta, sillä niitä on saatavilla paljon ja niillä saa aikaan suurta tuhoa riippumatta siitä, minne ne heittää.

Asevalikoima on melko perusmallinen, eli käytössä on jokunen konetuliase, haulikko ja spessuina tarkkuuskivääri sekä raketinheitin. Tykkäsin räiskiä tasapuolisesti kaikilla, joskaan pistoolilla ei varsinaisesti tee mitään. Vihollisten tekoäly toimii vähintäänkin vaihtelevasti, osa vihuista jaksaa suojautua kun taas osa ei pahemmin hengestään välitä. Vaan eipä tuo mitään, terojen lahtaaminen on hauskaa joka tapauksessa. Kenttärakenteesta on pakko hieman valittaa, sillä tarkistuspisteitä on varsin harvassa, minkä lisäksi muutaman pitkän tehtävän sijaan niitä olisi voinut olla useampikin, mutta napakampina. Peli on myös hyvin lyhyt rykäisy, pelasin sen läpi parissa illassa, vaikka olen perusräiskinnöissäkin tottunut vähän pidempään kestoon. Juoni päättyy umpitöksähtävästi, mutta tälle olikin ilmeisesti tarkoitus tehdä jatkoa. Sitä ei koskaan saatu, mutta taannoinen Bodycount-peli on kuulemma jonkinlaista "henkistä" jatkoa Blackille. Täytynee tutustua siihenkin, mikäli se tarjoaa yhtä hyvää tuhoamisvietin hellimistä.

Paineaalto on toimintasankarin paras ystävä.

Tsururun
Kaartilainen
Tsururun vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
10.03.2016 01:54 #214

pokemonia, pokemonia ja pokemonia. tarkoituksena saada koko dex täyteen ennen sun & moon julkaisuja. taitaa olla seuraavat puol vuotta aika pokemontäytteistä :smile: ja tietenkin väleissä guild wars 2:sta, toista ikisuosikkia.

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
14.03.2016 01:10 #215

Mulla on ollut viime viikot kovalla kulutuksella SimCityn mobiiliversio BuildIt. Se muistuttaa kyllä enemmän "kerää ja kasvata kamaa" -mobiilipelejä kuin alkuperäisiä pelejä, mutta ihan hupaisa tuo silti on. Kaupankäynti tuo jopa vähän aktiivisempaa jännitystä peliin. :smile:

Ennen kaikkea tykkään, että peliä voi hyvin pelata ilmaiseksi, sillä toisin kuin monissa muissa mobiilipeleissä, maksamattomuus ei muodostu ylitsepääsemättömäksi esteeksi. Rahalla peliä saisi toki nopeutettua, mutta sehän olisi jo suorastaan huijausta.

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
14.03.2016 18:07 #216

^ Haa, mä innostuin kanssa kokeilemaan SimCityä. :D Ihan hauskaa puuhaa ainakin tähän asti ollut (vaikkakin epäilen, että se alkanee käydä tylsäksi jossain vaiheessa, jos peli menee kokonaan odotteluksi). Tuon innoittamana ostin Steamista myös SimCity 4 testattavaksi. Sarjan viimeisintä osaa SimCity (2013) ei ollut, mutta moni tuntuu pitävän 4. versiota (vuodelta 2003) tuota uusinta parempana. Paljoa en vielä ehtinyt pelaamaan, kun jäin leikkimään tutoriaalien kanssa, mutta ihan hauskalta se vaikutti. Valitettavasti joitain hassuja bugeja löytyi, täytyy katsoa seuraako ne perässä varsinaiseen peliinkin...

Latasin puhelimelle myös Simsin ilmaisversion, mutta se meni tylsäksi nopeasti. Ei ole minua varten se peli.

Dyn vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
14.03.2016 18:31 #217

Mä kyllästyin lapsena Sims-peleihin jotenkin tosi nopeasti, sen sijaan rakentelut eli SimCity ja lasten versiot SimPark ja SimTown olivat tosi kivoja. SimParkista saisi tulla mobiiliversio, ne ympäriinsä vaeltelevat elukat olivat hauskoja. :smile: Tietokoneella ei hirveästi tule nykyään pelattua, mutta puhelinpelit ovat hauskaa ajanvietettä matkustaessa ja muuten hiljaisina hetkinä, kun konetta ei tule kaivettua esiin.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
14.03.2016 19:32 #218

^ Jos kaupungin rakentelu kiinnostaa ja Simpsonit nappaa, niin kannattaa kokeilla ladata The Simpsons Tapped Out puhelimeen, löytyy androidille ja IPhonelle.

Itse olen tykännyt pelata sitä jo päälle vuoden säännöllisesti, hyvää huumoria ja mielenkiintoisia tehtäviä. Oikealla rahalla saa nopeutettua pelaamista, mutta ihan hyvin olen pärjännyt käyttämättä senttiäkään kyseiseen peliin. Kaupungin rakentelu on myös mukavaa puuhaa vaikkei olekaan yhtä monipuolinen kuin Sims pelit tai Cities Skylines. Hyvällä mielikuvituksella saa kyllä rakennettua erittäin näyttävän kaupungin.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

19.03.2016 00:35 #219

Puh... Löytyihän se Triss Merigold Witcher 3:ssa viimeinkin, mutta alkoi jo pelottamaan. Joka tapauksessa, pelissä on pirun helppo missata tehtävät. Ei kiva. Peli on nyt pelattu läpi, ja se jäi juonen haarautumisen suhteen pahasti jälkeen kakkosesta, jonka yksi chapteri oli kokonaan eri kamaa riippuen tehdystä valinnasta, eikä muutenkaan kohonnut mun tietokoneroolipelien kärkikastiin. Hyvä silti oli.

SimCity-peleistä tuli hankittua tuo Cities: Skylines mutta petyin siinä siihen, että SimCity-konsepti ei ole melkein kolmessakymmenessä vuodessa muuttunut mihinkään. Kunhan vain saa kaupunkinsa alkuun, on koko budjettipuoli pelkkää leikintekoa. Kaipaisin enemmän politiikkaa, taloudellisia takaiskuja jne. Toisaalta, enpä ole kaupunkia vielä kasvattanut kovin pitkälle, joten en tiedä mitä peli tuo askelmittain mukaan. Mutta ehkä pelaan väärää peliä, jos kaipaan esim. politiikkasimulaattoria...

Life is Strange on taas yksi episodipohjainen seikkailupeli, jossa ideana on päähenkilön kyky kelata aikaa taaksepäin joitain minuutteja. Ei tosin tunnu ihan samalta kaliberilta kuin Telltalen pelit, jotenkin ei teinin elämänmeno osaa vetää puoleensa tällasta pian nelikymppistä örmyä. Ehkä jos olisin vielä 90-luvun alussa katsomassa tv-sarjaa "Niin sanottu elämäni" (josta en muista yhtikäs mitään muuta kuin Jared Leton)... Palaan asiaan kunhan olen saanut edes ekan episodin loppuun.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 19.03.2016 00:37 : Rasimus.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Mitä olet viimeksi pelannut
19.03.2016 10:59 #220

Life is Strange on näyttänyt ihan hyvältä peliltä, kun sitä vierestä olen jonkin verran seurannut. En kuitenkaan liikaa viitsinyt, koska sain pelin itsellenikin (kaikki episodit). En ole vain päässyt siihen vielä käsiksi, kun yritän ensin pelata läpi muita keskeneräisiä pelejä.

Rupesin tuossa vastikään pelaamaan Hearthstonea enemmänkin ja on ollut ihan viihdyttävä korttipeli. Siinä sivussa on tullut pelattua WoWia tai Diabloa, ja samalla pohdittua aloittaisinko Baldur's Gate Enhanced Editionin uudestaan. Taas.:roll:

LordStenhammar
Uusin jäsen: juujoo